Pisti155 - főkép
>> SzervizAlfa 155 1.8 ts // 2016-09-20

Kicsit elhanyagoltam a blogot. Most igyekszem pótolni. Mióta nálam van azóta nagyon sok mindent javítottam újítottam rajta. Próbálom megőrizni az utókornak. Kapott új fékeket előre és hátra is. Új fűtés csapot. Új lengőkarokat , kormányösszekötőket, kutyacsontokat, váltó felöli tartóbakot. Mind a 4 kerékcsapágyat cserétem, kézifék kötelek is újak lettek. Kompletten fel lett újítva az önindító Váltóban lett egy olajcsere, szervóban is lecseréltem az olajat. Fék olaj is cserélve lett. Kapott egy nagyon szép Zender 16 -os alufelni garnitúrát, 205/45 -ös új gumikkal kerékcsavarokkal. Vettem még hozzá egy pár új hátsó lengéscsillapítót, vizpumpát ezek még nincsenek beépítve.Ezeket a dolgokat az elmúlt 1 évben cseréltem szinte egyszerre, Mióta nálam van több mint 100 ezer kilométert beletettem . Nagyon megszerettem. Megbízható kocsi mindennapos használatban van. Röviden tömören ennyi :-)

 
>> SzervizAlfa 155 1.8 ts // 2013-11-21

Gondoltam a télre lecserélem a kézifék kötelet, mert mióta nálam van azóta minden télen befagyott. Elmentem utánajárni, hogy ez mennyi is lesz nekem. Unix nál 7990-től kezdődőtt darabja, ezt egy kicsit sokaltam igy mentem tovább. Itt győrben van egy Fiat-os bolt gondoltam ott mindent tunak és könnyen kiszolgálnak. Hát ez nem igy lett a számítógép elött ülő faszinak fogalma nemvolt semmiről, bármit kérdeztem nem tudott rá válaszolni és több mint 40percet vártam arra hogy kikeresse hogy mennyibe kerülne a kézifékkötél. Az ára 14600ft volt és csak jobbost tud rendelni az is legalább 1 hét. Montam neki hagyjuk nincs 30 ezrem két szaros kötélre. Még 3 autósboltban megkérdeztem és végre találtam normális áron. 3000ft darabja, de 3 féle van belőle. Megrendeltem az egyiket és mondta az eladó ha nem jó vigyem vissza. Másnap reggel ott is volt, vicces mert unixból jött. Haza vittem fel is lett rakva másnap de az egyik nem volt jó mert a kipufogónál nem fért el illetve nem volt rajta hővédő. Mindegy azért felraktam. Másnap visszamentem a boltba vittem azt a kötelet ami rajt volt és rendeltek nekem hozzá másikat ami délután már meg is jött. Tökéletesen jó is lett felraktam simán a helyére is ment, annyi volt a külömbség hogy 4 centivel hosszabb volt és 200ft vel többe került. Az a kötél ami rövidebb volt azt nem vittem vissza mert meglett a helye annak is Egy Lancia dedrán. de még így is a 3 kötél csak 9200ft volt, szrintem jól jártam vele.

 
>> Tuning és extraAlfa 155 1.8 ts // 2013-02-09

Sikeresen bele barkácsoltam a lada olajnyomás mérő jeladót a szekérbe. Leirása szerint teljesen megegyezik az alfának a jeladójával, de külömben nálam ez nem nagyon nem lett igaz most. Annó a ritmómba vettem egyet az teljesen ugyan azt mérte mint a gyári. Aztán a ritmót lecseréltem egy Lancia dedra 2.0 16v re, és abba is tökéletesen jó volt a lada jeladó nem volt talán csak egy mutató szélességnyi a külömbség (0.3 bar). Az Alfa már nem nem szereti ezt a jeladót, de szerintem csak az enyém ilyen, hiszen eddig semmit sem szeretett elsőre mindeennel szenvedni kellet. A cégnél barkácsoltam az átalakítót ( nagyon ronda lett de műkörik) levegő szerelvényes cuccokból lett össze hegesztve. Reggel beraktam mert kiváncsi voltam rá, és az eredménye vagy 2 de inkább 3 bárral többet mutat. Amikor még jó volt az eredeti akkor hidegen 4-5 között volt a mutató. Most 7 felett. Üzemi hőmérsékleten 2-3 között. Most pedig 4 felett egy kicsit. 90 fok felett meg 3 és 4 közt féluton. Természetesen ez mind alapjáraton. fordulaton menetközben 7bar az olajnyomás. Csináltam képeket is. Szerintem azért mutat többet a lada jeladó mert az olaj bemnti nyilása szó szerit csak fele akkora, az alfáé 3.7 mm, a ladáé 2mm. Na de mindegy is az a lényeg hogy nem fekszik végre a mutató ha lesz rá időm majd bekalibrálom. De elöbb még lecserélem az olajat ( Sajna arra még nemértem rá ) mert kiváncsi vagyok rá hogy akkor mit mutat majd.

 
>> AutóápolásAlfa 155 1.8 ts // 2013-02-07

Elvittem a kocsit egy kis fürdésre, mert nagyon kicsapta a só körben a lökhárítók és a küszöbborítások körül. Az egész alját végig mindenhol átmostam. Igy sikerült. Csak úgy ragyog a napfényben :-)

 
>> SzervizAlfa 155 1.8 ts // 2013-02-06

Eljött már nagyon az ideje az olaj cserének. Selenia 20K megérkezett szűrővel eggyütt :-) . Márcsak egy olajnyomás mérő jeladóra kéne befektetnem, de horribilis áron adják ( 13590 ft ) ennyitt nekem nemér meg. Inkább veszek helyette pollen és levegőszűrőt. A jeladóból meg szerzek bontottat vagy faragok eggyet, ladáéból.

 
>> SzervizAlfa 155 1.8 ts // 2013-02-04

Mint korábban irtam az önindító csere napján a kuplung munkahenger is feladta a harcot. Mivel úgy is ki kellet szednem az akksi tartóját, igy nem is volt nagy gond hozzáférni a munkahengerhez. A munkahenger tiszta volt feltünően és nem is folyt belőle olaj, a tetején még rajta volt az öntési dátuma a házának 2009, ugyhogy nemsokkal azelött cserélhették mielött megvettem a kocsit. Mivel kivülröl tiszta volt és nem volt olajfojás és nem is hiányzott a tartályból sem, ezért a főhengerre gyanakodtam, hogy átengedte a karmantyuk melett az olajat. Van klima és ABS is a kocsiba igy marhafasza lesz kicserélni, hozzá sem lehetett férni a hátsó részéhez ahol bevan csatlakoztatva a fém cső. Sem ídőm sem kedvem nem volt ahhoz, hogy még szopjak vele egy napig mire kiveszem inkább elmentem és rendeltem hozzá karmantyúkat, mert ahhoz nem kell kiszedni, a helyén is szét lehet szedni és ki lehet cserélni könnyen. 1890ft az ára a főhenger karmantyújinak. Nem vészes főleg ha azt nézzük, hogy egy utángyártott kuplungfőhenger legolcsobb ára is 11700ft tól kezdődik. Abból azért elég sok karmantyu kijön és nincs is vele annyi szopás. Kb 5 perc és ki is lett cserélve. Rá is fért a két karmantyubol az egyik úgy el kopott, hogy kissebb volt mint a tengety amire rá volt rakva a másik pedig éppen, hogy el nem szakadt már. Feltöltöttem olajal és elkezdtük légteleniteni a sógór jelötemmel. nyomkodom a pedált de olyan furcsa szürcsögő hangja volt az alsó munkahengernek. 10 perc nyomkodás után még mindig levegős volt a pedál és be is esett ha vártam vele egy kicsit. Kicsréltem az alsó munkahengeren a légtelenítő csavart mert furán lógott a helyén ha egy picit meglazítottam. a hiba nem szünt meg, ezért levettem róla a gumiharangot és lás csodát ömlött az olaj. Annyira erős volt a gumiharangja, hogy nem birt rajt kifojni az olaj. Leszedtem az alkatrész kocsiról a munkahengert. Azt akartam feltenni de az meg beragadt meg sem mozdult kb 1.5 éve nem is nyultam hozzá igy nem is csoda. Találtam hozzá felújító szettet zsir újat otthon nagyon megörültem neki. Ami rajta volt a kocsimon elvileg nem is olyan régi volt azt újítottam fel mert a belseje szép tiszta és fényes volt. de a dugattyuja az szarvolt mert egyszer, aluminimból készült ráadásul el is volt rontva mert kúposvolt egyikfele 5 tized miniméterrel kissebb volt mint a másikfele. A másik kocsin még a gyári volt, annak a belseje krómózott acélból van és még ráadásul pártizeddel nagyobb is volt mint az alu dugó. Ezért azzal lett össze rakva, és össze rakás után egyből le is lehetett lételeníteni. Fasza lett. Mindenki azt mondta, hogy ne karmantyúzzak mert felesleges úgy is szar lesz vegyek inkább újat. Ha tönkre megy megirom ugy is mennyit bir. Remélem sokáig jó lesz.

 
>> EseményAlfa 155 1.8 ts // 2013-02-03

Még réggebben volt olyan problémám hogy folyt a benzinem a generátorra benzicső elöregedett. Rá egy fél éve szintén megesett ugyanazon oldalon a cső ami új volt szarrá repedezett mer jó minőségü volt. Nagyon folyt belőle a benzin csoda nem gyullad ki rendesen sercegett a generátoron. Elmentem vettem újat montam a boltosnak mi volt a problémám és hogy nem érdekel mennyibe kerül csak jó legyen. 50 cm 8-es átmérőjü cső 2600 ft be került és ez tuti jó lesz, ha megtalálom a képet mert lefényképeztem akkor megmutamom milyenó is volt. Talán 1 hónapot birt és utána úgy nézett ki mint ha egy 1800 -as években legyártott darab lett volna. Itt volt az hogy kész ez az autó ki akar gyulladni minden áron szó szerint elporldt a cső teljesen 5 liter benzint megevet 12km en és nem gyúladt ki pedig megint a generátor felett ment szét a cső de a másik felese birta volna sokáig. Most az volt a szerencsém hyogy tulnyomta a benzint a generátoron igy nem folyt bele hála az égnek. Az alkatrész kocsimból a tüzfalon lévő hosszú benzin gumicsövet kivágtam és azt tettem fel tökéletes állapotban volt még kisem volt keményedve pedig biztosan gyárivolt mert rajata volt a gyártási évszám és a fiat lancia logo. Ja és gyárilag nem 8 as átmérőjü benzincsövek vannak az alfákban hanem csak 7.5 átmérőjüek,ezért hajlamosak szivárogni egy idő után az utángyártott csövek. Feltettem ezt agyári csövet ez t levésni sem lehet szerintem még bilincs nélkül is meg álna. Kapott uj bilincseket is, azóta tökéletes pedig már tavaly nyárvégén tettem rá. Nemtudom miért de nálam semmi nem sikerül elsőre mindenek a cserélye egy kihívás amióta megevettem ezt a járgányt. Lehet hogy tényleg női lekükvan az alfáknak, tisztára mint egy makacs nő nem haggya magát elsőre : )

 
>> EseményAlfa 155 1.8 ts // 2013-01-14

Egy kis hó esett rá, ami nem látszik hogy elötte eső is volt ezért megvolt a rettegés hogy letörik-e a kilncs vagy nem. Faszán mind a négy ajtó befagyott. Egy kis noszogatásra feszegetésre sikerült kinyitni, és még a kilincs is megmaradt :-).

 
>> Tuning és extraAlfa 155 1.8 ts // 2013-01-04

Már régóta akartam venni a kp zárhoz távirányítót. Már kezed rosszalkodni a baloldali dugózáram nehezen mükődik néha akad, ezért vettem hozzá egy modult 2 távirányítóval.
7500 ft volt EXAD márkáju elvileg riasztos modul van benne kereső, pánik, indításgátló, csomagtér nyitás funkció. Hát a csomagtérnyitás funkcióra nem történik semmi, de a többi funkciója működik. Én csak a zárás nyitás funkciót kötöttem be a többi nem kell nem szeretném ha kibaltázna velem. A bekötése nem nehéz sőt a sógór jelöltem segitségével ez gyorsan meg is volt. Neki egy Lancia Dedrája van és volt neki bennt valamikor gyári nyitó modulja és a panelje tök egyszerüen a kp zár relé alá csak be van helyezve és 4 vezetékkel be lehet köni gyorsan. Örültem neki mert igy megmentett egy csomó méregetéstől meg kötözésektől amugy ő is ilyen vezérlőt vett a kocsihoz és már régebbóta használja nincs vele gond. Nekem panelom nem volt de a vezetéket simán rákötöttem a relé lábára és kész. már jó is volt. Bekötöttem még az irányjelzőket is hogy villanjanak na ez egy kicsit hosszabb ideig tartott míg kimértem de sikerült. Majd még helyet kell találnom a dobozának a műszerfal alatt és teljesen kész is. Túl hideg volt ahhoz hogy szórakozzak vele igy csak bedugtam a szönyeg alá ha jó idő lesz megcsininálom normálisan felteszem valahova a dobozt. Ha kell valakinek esetleg segitség hogy hova kell kötni pontosan az szoljon szivesen elmondom. Itt egy kis segítség a második képen. A piros a modul pozitivja ( nemkötelező ide kötni a lényeg hogy állandó áram legyen) mellette szürke sárga a modulból nyitás kábel, mellette a barna modulbol kijövő test kábel-lek (ezt sem kötelező ide bekötni a lényeg hogy testre legyen kötve ) mellette piros szürke, zárás pozitiv kábelja a modulból. Egyszerü de vigyázz nem mindegy milyen távirányítós egységet veszel, mert általában az autók többségének a központizár motorjai pozitiv vezérlésüek, de az alfák ( fiat lancia ) Negativ vezérlésüek. Egyszerü kideriteni a kp zár motorból kijővő test vezetéket hozzá érínted a kasznihoz valahova akkor bezár. Ha rossz vezérlőt vettél akkor is be lehet kötni csak kicsit macerásabb ahhoz azért ajánlott már egy villamosság szerelő, mert könnyen tönkre teheted.

 
>> SzervizAlfa 155 1.8 ts // 2012-12-27

Azért igy közel két év után, csak meghalt az önindítom, már amikor negvettem is csúnyán nyekergett. Sajna Győrben panelban lakom tehát itt nem igazán lehet autót javítani a parkólóban ezért is halogattam mindig, mert amikor hazamentem akkor is mindig más dolgom akadt igy elmaradt állandóan.Természetesen volt már előjele, hogy cserére szorul. Kb egy honapja csinált olyant, hogy meg sem mozdult de még nemis kattant a behúzó tekercs, megmozgattam a kocsit sebességben és utána elindult, de olyan hanja lett hogy az emberek fére ugráltak a parkolóban mikor indítottam, aztán egyszerre meg is javult. decemberben az utólsó munkanapom végén elindultam vele haza Győrből), de elötte beugrottam egy kollégámhoz valamiért, és kész ott már megintcsak nem indított. 2 óra hosszas piszkálódás kalapálás stb és elindult. Mondanom sem kell Győr egyik legforgalmasabb utszakaszán áltam meg vele, ráadásul még az eső is eleredt, ugyhogy volt szívás renedesen. Nagynehezen elidult egyből haza indutam Zalaegerszegre simán minden gond nélkül haza értem. Karácsony másnapjáig nem is volt vele gond, aztán meguntam egyre rosszabb lett a hangja meg egyre bizonytalanabb lett. A két ünnep közt megakartam amúgy is csinálni. eljött a nap, hogy kicseréljem beültem gondoltam bejárok vele aknára és megcsinálom. Indítok pöccre indul, még hangja sem volt az önindítónak, benyomtam a kuplungot és beesett a pedál, éppen anyira, hogy már nem vette be a sebességet. Örültem neki nagyon. bekinoztam az aknára mert betolni nembirtam. És neki lódultam szétszedésnek. Remélem végig csuklott az anyukája annak az illetőnek aki meghuzkodta a csavarjait az öninditónak mert nagy krova szár + félméter toldás hozzá és a csavar nem lazult az egész kocsit huzkodtam vele, vagy 2 gyötrelmes óra után sikerült kiszedni ugy megvoltak tépve a csavarok, hogy megcsavarodott a hatlap és a szára között. Csoda, hogy nem szakadtak meg. Másik öninditó az alkatrész kocsiból lett kiszedve kb 10 perc alatt nem bivaj állat szerelte :). Természetesen mielött az enyémbe belettem előte fel lett újítva. Új behuzótekercset, bendixet, és műanyag belsőrészt kapott. A többirésze jó volt legalább is azt mondták az önindítós boltban. a berakás sem volt egyszerü természetesen a kibaltázott sok hely miatt de azért sikerült vagy háromszor is ki kellet vennem mire megtaláltam a helyes szöget hogy a helyére menjen. Most nagyon jól műkődik semmi hangaja egy kicsit lassabban hajt de ez nem gond lényeg hogy nagyon jól működik. A kuplung másik blog lesz.