Mutasd

>> Szerviz2013-02-04

Mint korábban irtam az önindító csere napján a kuplung munkahenger is feladta a harcot. Mivel úgy is ki kellet szednem az akksi tartóját, igy nem is volt nagy gond hozzáférni a munkahengerhez. A munkahenger tiszta volt feltünően és nem is folyt belőle olaj, a tetején még rajta volt az öntési dátuma a házának 2009, ugyhogy nemsokkal azelött cserélhették mielött megvettem a kocsit. Mivel kivülröl tiszta volt és nem volt olajfojás és nem is hiányzott a tartályból sem, ezért a főhengerre gyanakodtam, hogy átengedte a karmantyuk melett az olajat. Van klima és ABS is a kocsiba igy marhafasza lesz kicserélni, hozzá sem lehetett férni a hátsó részéhez ahol bevan csatlakoztatva a fém cső. Sem ídőm sem kedvem nem volt ahhoz, hogy még szopjak vele egy napig mire kiveszem inkább elmentem és rendeltem hozzá karmantyúkat, mert ahhoz nem kell kiszedni, a helyén is szét lehet szedni és ki lehet cserélni könnyen. 1890ft az ára a főhenger karmantyújinak. Nem vészes főleg ha azt nézzük, hogy egy utángyártott kuplungfőhenger legolcsobb ára is 11700ft tól kezdődik. Abból azért elég sok karmantyu kijön és nincs is vele annyi szopás. Kb 5 perc és ki is lett cserélve. Rá is fért a két karmantyubol az egyik úgy el kopott, hogy kissebb volt mint a tengety amire rá volt rakva a másik pedig éppen, hogy el nem szakadt már. Feltöltöttem olajal és elkezdtük légteleniteni a sógór jelötemmel. nyomkodom a pedált de olyan furcsa szürcsögő hangja volt az alsó munkahengernek. 10 perc nyomkodás után még mindig levegős volt a pedál és be is esett ha vártam vele egy kicsit. Kicsréltem az alsó munkahengeren a légtelenítő csavart mert furán lógott a helyén ha egy picit meglazítottam. a hiba nem szünt meg, ezért levettem róla a gumiharangot és lás csodát ömlött az olaj. Annyira erős volt a gumiharangja, hogy nem birt rajt kifojni az olaj. Leszedtem az alkatrész kocsiról a munkahengert. Azt akartam feltenni de az meg beragadt meg sem mozdult kb 1.5 éve nem is nyultam hozzá igy nem is csoda. Találtam hozzá felújító szettet zsir újat otthon nagyon megörültem neki. Ami rajta volt a kocsimon elvileg nem is olyan régi volt azt újítottam fel mert a belseje szép tiszta és fényes volt. de a dugattyuja az szarvolt mert egyszer, aluminimból készült ráadásul el is volt rontva mert kúposvolt egyikfele 5 tized miniméterrel kissebb volt mint a másikfele. A másik kocsin még a gyári volt, annak a belseje krómózott acélból van és még ráadásul pártizeddel nagyobb is volt mint az alu dugó. Ezért azzal lett össze rakva, és össze rakás után egyből le is lehetett lételeníteni. Fasza lett. Mindenki azt mondta, hogy ne karmantyúzzak mert felesleges úgy is szar lesz vegyek inkább újat. Ha tönkre megy megirom ugy is mennyit bir. Remélem sokáig jó lesz.