- Típus:159 1,9 jtdm 8V SW Gabriel Arkangyal
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:ARGENTO
Nos a kisszervíz tegnapra volt tervezve, de a nagyker a rendelt olajat félrepostázta. Mára került elő csak.
Este 7-kor nekiestünk a vasnak.
Mivel a szerelő barátomnak le kellett kapnia egy Corsa hátsó lökösét, mert jött érte a karosszériás, én előkészültem azzal, hogy lekaptam a "pelenkát" az arkangyalról.
Ékkora Csabi is végzett a Corsa lökössel.
A motor megfelelően meleg volt, úgyhogy az laj szépen kifolyt. A szűrővel kicsit megküzdött a srác "a hülye olasz hogy rakhatta ilyen sz@r helyre ezt a nyavajás szűrőt"- hallatszott az aknából.
Cserélve lett az olajleeresztő csavar is, mivel az előzőt még a korábbi tulaj idejében szétcseszték. A múltkori olajcserekor - amikoris szembesültünk a helyzettel - úgy oldottuk meg hirtelen, hogy hegesztettünk rá egy nagy alátétet és így bitrosítottuk a megfelelő tömítettséget. Addig ugyanis nagyon enyhén, de szivárgott az olaj a csavar mellett. Most ezt az átmeneti megoldást megszüntettük.
A feltöltés gyorsan ment, de rávártunk kicsit a pontos szint beállításával. Addig cseréltünk üzemanyagszűrőt. Ezzel kapcsolatban meg kell állapítanom, hogy a gyári szűrő UFI. Ezt a mellékelt fotók is tanúsítják. 8-9. kép, ami most belekerült, 10-11. kép, ami benne volt.
Az üzemanyagszűrő csere után csak másodjára indult, de beindult és ketyegett szépen. Hát igen, a szivattyúnak kellett egy kis idő.
Mivel néhány napja kigyorsításnál 3-ban és 4-ben enyhe remegést érzek, megnéztük a bal oldali lengőkar szilentet. A jobb oldalt cseréltük augusztusban, de már akkor láttuk; hogy a bal oldal sem bírja sokáig. Most megrángattuk. Hát elég puha, míg a jobb oldal szép feszes. Szóval mielőtt március végén felmegy a nyári 19-es "nagykerék" cserélve lesz. Ugyanez a remegés volt az előjele a másiknak is. Gondolom nem féltengelycsukló, ugyanis a jobb oldalt szétszedtük augusztusban és teljesen ép volt a csillag is, meg a persely is. Miért lenne más állapotban a jobb oldal?
Még két további dolgot csináltunk, de a téma miatt erről külön két blogot írok.
Költségek:
olajszűrő 1 410,- Ft
olajleeresztő csavar 1 800,- Ft
UFI 24.ONE01 üzemanyagszűrő 16 860,- Ft
SAE WR PE 5w-30 5L 15 500,- Ft
munkadíj 5 000,- Ft
1
455