- Típus:159 1,9 jtdm 8V SW Gabriel Arkangyal
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:ARGENTO
SZERVÓ
Pár perce elkészült a szervóműtét. Visszakerült a régi szervószivattyú és kapott friss olajat. Nem mondom, az a nyavalyás szívócső, ami útban volt, feladta a leckét rendesen.
A régi olaj trutyakos és piros színű volt. Úgy nézett ki, mintha dexronII és dexron III össze lett volna benne keverve.
Most teljesen kipucoltuk a rendszert, és tiszta dexron III-al töltöttük fel. Ez olyan sárgás-zöldes színű.
A régi-új szivattyú hangja jó - vagyis hogy nincs hangja - a réginek olyan darabos hangja volt, ha álló helyzetben tekertem a kormányt. A kormány pedig tekerés közben darabos volt.
Most könnyen fordul, sokkal könnyebben, de vélhetőleg a probléma csak egy részét oldottuk meg. Bizonyos pontokon, de csak ott továbbra is rezonál. De az egész kaszni. A szerelőm két dologra gyanakszik: vagy valami hidraulika probléma, vagy - azt mondja, hogy az egész kormánymű "gumibakokon" van, amiknek pont az lenne a célja, hogy a rezonanciákat lefogja, és ez olyan, mintha valahol a kormánymű átadná a kaszninak. Még a fenekem alatt az ülésen is érzem hogy berezonál a kaszni.
Szóval a jövő héten akna, majd átnézzük a kormánymű szilentjeit.
NEM TUDOK VÁLTANI!!! :(
Említettem a szerelőmnek, hogy 2-ből 3-ba néha reccsen a váltó - ghrrrr, sőt ha 3-ból valami miatt nem tudok 4-be váltani (pl. mazsola előttem), és kicsit visszaengeem a gázt, akkor is "ghrrrr" - de nem mindig.
Hát a srác kipróbálta a kocsit. Neki nem csinálta, ill. 3-ből 4-be váltásnál talán alig hallhatóan. De amint én ültem a volán mögé, akkor újra.
Szóval úgy tűnik én vagyok mazsola! Vagy túl korán és gyorsan engedem fel a kuplungot, vagy túl késve. Lényeg, hogy ezek szerint valamit nem jól csinálok :(
HIHETELEN
Amúgy, a srác megzavarta a gépet rendesen. 2-ben kihúzatta majd 4000-ig, 3-ban 4500-ig ... gyerekek úgy ment a gép, mint még soha! Olyan könnyedén, de mégis olyan elemi erővel, hogy csak néztem: Ez ilyet is tud?
Azt mondja, túl óvatoskodó vagyok. Nem szabad zúzni sem, de azért adni kell neki.
Ezek után visszaülve a volán mögé, a saját stílusomban vezetve is sokkal könnyedébben ment. Megtátosodott.
Ezek után nem fogom én sem elváltogatni 1-ben meg 2-ben 1500/2000-nél és 3-ban is kihúzatom 3500-ig.
2000rpm-nél eddig 4-ben érzetem némi beremegést a kocsin, a szerelőm is, de azt mondta nem foglakozzak vele, biztosan nem féltengelycsukló, mert az berázná a kormányt is.
MEGOLDÁS
Azt hiszem megtaláltam a kopogó hang okát, amit eddig elöl, jobbl oldalt az "A oszloptól hallottam. Valójában nem onnan jött, hanem jobb oldalt hátul, alul van egy kis műanyag védőlemezke. Ennek a csavarjai nem voltak meghúzva. Eddig :)
Találtam továbbá egy kis vezetéket alul a DPF előtt, aminek egy darabon hiányzott a védőgumija. Körbeszigszallagoztam.
Továbbá, mivel a szervókiszedésnél útban volt és ki lett szedve, kihasználtam az alkalmat és kipucoltam az LMM-et. Egyébként szemre nem volt koszos.
UPDATE 2013.04.13
Nem vagyok mazsola!!!
Ma, ahogy mentünk lovagolni, kicsit tornáztattam a gépet melegen. 500 rpm-el feljebb váltottam el az 1-3-ig 300 rpm-el pedig a 4. fokozatokat. A kocsi csodásan ment, a fogyasztása semmivel sem volt több, és a legfontosabb: nem reccsen sem 2-ből 3-ba, sem 3-ból 4-be. Semmi!
Én nincs is baj a kuplung-kezelésemmel (nem kapom le a lábam és nem tartom ki) egyszerűen csak túl óvatos voltam eddig.
Ennek az volt az oka, hogy régen, mikor még nekem benzinesem volt, örökké azt hallottam, hogy a dízeleket nem szabad pörgetni, amint lehet váltani kell felfele. Lehet, hogy ez a régi "csörgős" dízelekre volt igaz?
2
449