V.Tomi.145-146 🍀 - főkép
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2021-08-11

-Indító kulcs kapott emblémát
-Kézifék kar visszajelzőjének a nyomógombja valamikor kiesett, ez pótolva.
-Bal első ajtó zár kulcsos része csak az egyik irányban működött. Másik bontott zárból megjavítva.
-Bal első ajtó zárszerkezet is cserélve. Kívülről a kilincs csak felső végállásban nyitotta az ajtót.
-Bal első ajtó határoló csere, régi kattant minden állásban. Az "új" már fl előtti szériából származik. Ezek jobban bírják és még kívül stiftes rögzítéses és ha itt szét van szedve akkor könnyebben ki is szerelhető az ajtóból a szerkezet. Faceliftesnél már forgatni kell meg játszani hogy kitaláljon.
-Bal tükör cserélve. Régi tükörben a 3 db felfogató csavarból az egyik beleszakadt korábban de szerintem menthető még egyébként. Egy csere gyorsabb volt, viszont sikerült ami eddig még soha... A műanyag búra visszahelyezésnél megroppantottam a tükör lapot, így hát abból is másik került fel.
-Jobb első ajtózár központival visszanyitott bal oldalról zárva, kicsit szorult a szerkezet
-Jobb első ajtó határoló csere, ez is kattant minden állásban. Szintúgy fl előtti.
-Jobb hátsó ajtó zárszerkezetnél az egyik rudazat nem volt a helyén és belülről nem lehett zárni az ajtót, ezt csak vissza kellett akasztani.
-4 ajtó szürke szigetelése visszarakva
-4 Ajtónak a vízkifolyó nyílásai ellenőrizve és takarítva
-Tető antenna cserélve. Korábban beázhatott mert a tetőkárpit picit foltos volt, de tisztítással orvosolható volt. Tömítő anyaggal letömítették a antennát kívülről, volt is rajt egy repedés mint a hiba oka. Egy egyszerű cserében gondolkodtam, csak hogy ebben nem olyan a tetőn belülről csatlakozás sem mint az fl előtti verzión és már egy sima anya lelazítás helyett először 2 apró csavart kell kitekerni ami nem olyan élvezetes, akkor lejön a fedő burkolat és alatta volt egy csavar ami össze volt rohadva. Így hát maradt hogy kívülről sarokcsiszolóval levágtam majd mikor ki jött akkor a csavart bányásztam ki ebből a komoly kis szerkezetből és egy másik tetőantennával össze rakni, új csavar és én is tömítettem pluszban a tetőantenna alatt.
-Kapott 4 új nyári gumit. Sebring Road Performance 195/55 r15. 1 hónapja gyártott gumik, még felnire kell rakatni. TD-n ugyan ezek a gumik vannak és nincs negatív tapasztalat vele ;-)

 
>> SzervizAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2021-08-05

Új Bosch lambda szonda és Vemo beszívott levegő hőmérséklet érzékelő a légtömegmérő előtt.
Az új dolgok hatása vagy ténylegesen erősebbnek érezni magasabb fordulaton mint előtte. Nem olcsó de nem bántam meg. :)) km : ~182.000 km

 
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2021-08-04

Történet a lényegében hogy már úgy vettük az autót hogy a ventilátor 1. fokozata nem működött. Volt hiba lámpa, hiba kiolvasás és kiderült hogy a motorvezérlőből nem adja ki a jelet a relének. Az egyik verzió hogy motorvezérlőt cserélni kellene minden tartozékával amit még be is kellene szerezni, vagy megoldani ennél hogy legyen egyes fokozat. A korábbi TD verziónál a hűtőből nézi és kapcsolja a ventilátort. Korábban egy TD vízhűtő került bele az autóba amiben benne is volt a hőmérséklet érzékelője. Itthon kerestem elő hozzávaló csatlakozót körülbelül 1 méteres kábellel. Így az egyes kört a hűtő vízhőmérségletéből kapcsolja. Ez az fl előtti TD vízhűtése. A kettes fokozat maradt az eredeti, amit a motorvezérlő kapcsol és a termosztátban nézi a hőfokot. Ez a tartalék ha esetleg az egyes fokozat kevés lenne. Próba alatt bekapcsolt körülbelül 8-10 mp-re, majd újra csak egy két perc múlva. Ha a kettes fokozatot kapcsolni szeretné akkor egy váltó relével kikapcsolja az első fokozatot. Egyes fokozatnál mindkét ventilátor megy lassan, kettesnél az egyik gyorsan. Ha egyszer a klíma használatban lesz akkor szintúgy a kettest kapcsolja rá. Ez ingyen volt, csak időbe telt és működik.
Mint a képen látszik, előtte teszteltem hogy megfelelően működik a jeladó avagy sem. Két elhasznált index izzó, pozitív és test részre kábel forrasztva, majd csatlakoztatva a jeladóra a test része. A pozitív az aksi sarura. Így kiderült melyik az egyes és kettes kör kábele. Mikor világított az már jelezte hogy kapcsolna. Majd a kettes is később és közben kapcsolta a motorvezérlő is a ventit. Bent a hőfok a 90 fok felé ment egy picivel, de semmi extra. Így oldódott meg a problémánk :)

Kapott 4 új Bosch Izzitó gyertyát és szerencsére az izzítás visszajelző lámpa sem villog indítás után. Úgyhogy minden rendben lett vele ;-)

TS-en mivel elhagytam az oldal légterelőt, így hát a fém rögzítés mellett kapott kétoldalú ragasztót a biztonság kedvéért.

 
>> EseményAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2021-07-28

Alfacity-ről további képek amiket a napokban töltöttek fel ;-) utolsó két kép a győri találkozó

 
>> EseményAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2021-07-18

9-kor érkezés, 10-kor kapunyitás.
Eleje esős volt de szerencsére nem sokáig ;-)
DennisBeru cartárssal is találkoztam, megis csodáltuk egymás alfáját ;-)
Tombola után irány haza, mindenki elfáradt :))

Ja és még pénteken lett újabb 3 pár alfás rendszám keret a shop-ból, tartalékba ;-)

 
>> EseményAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2021-07-16

Elindultunk, leértünk... :) odafelé frankón leesett a bal első légterelő az ajtóról mikor a kamion elzúgott mellettünk. Sajnos el is tört, így hát a jobbosat is lekaptam róla. Majd talán kétoldalú ragasztóval valahogy megkell erősíteni a rögzítést mert az halál, főleg a melegben. Mondjuk ezen már nem mert nincs rajta, de a többin mindenképp. :) ha jól rémlik akkor a 186. sorszámot kaptuk az autóra. Zene volt, veterán és még nem veterán autók kiállítva. Újabbak közül is akadt azért. Ettünk fagyiztunk aztán holnap folyt. köv. :)

U. I. : sorszám a 187 ;-)

 
>> SzervizAlfa 146 2.0 TD // 2021-07-11

Lengéscsillapitók felső része festés
Bal hátsó lengőkar javítás
Bal hátsó gumi fékcső csere
Bal első övpárna csere újra
Jobb hátsó ív festés javítás
Hátsó lökös festés javítás (ezek csak ideiglenes színek)
Gyári embléma előre, utángyártott hátra
Két hátsó ajtókárpit csere
Tetőkárpit tisztítás

 
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2021-07-11

Kipufogó vissza került. Előre új tömítés.
Gyári első embléma csere, hátulra utángyártott.
Vezető és utasoldali légzsák vezérlő és kábel köteg csere.
Egyenlőre hibamentes az autó, a légzsák szuper, de lehet a motorvezérlőt cserélni kell majd. Ventilátor első fokozatát nem kapcsolja és ha minden igaz ott hibázik a dolog. Kettes fokozatot kapcsolja és el is megy hibára vele. Itt a közelben egy alfás ismerős segített felderíteni a hibát ennek is és a légzsáknak is + a 3db legtömeg mérőből kiderült melyik a jó amire nem hoz hibát. Közel 5 órát játszottunk vele este. Én nem tudok csatlakozni a laptopommal a hiba olvasásra egyenlőre, így hát jól jött hogy itt volt a közelben olyan aki tud. Nagyon sokat segített, talán egyszer összeáll a dolog és kész lesz ezen a téren is :)

 
>> Tuning és extraAlfa 145 1.6 Boxer (Boxos) // 2021-07-10

Pár dolog a javításhoz :

Ma elvoltam a JTD miatt a bontóba és hát közben volt egy FL 145 TS is ott, így hát hoztam ebbe is ami kell.
A képen nem minden ide tartozik, de lett hozzá gyári tetőkárpitom ami nagyon szép. Így már nem kell nekem kárpitoznom azt ami most benne van az autóban :)
3 ajtónak a gumi tömítései, ebből a csomagtartó tömítésre lesz szükség. A jelenlegi és ennek is az alsó része szakadt, de kettőből lesz majd egy.
Hátulsó hangszórók + fedél rácsok és fl napellenzők. Utóbbiból a balos kerül majd be, jobbos nem mert légzsák jelzéses és ennek nincs utasoldali légzsákja.

Jött még korábban a bőr ülésekhez ülésfűtés és 6 db övpárna. Ebből 5 db kell majd az autóba. Hátul közepén is vállnál jön az öv.

 
>> AutóápolásAlfa 146 1.6 Twin Spark // 2021-07-06

Bőrtisztító és ápoló, autó illatosító és egyéb apróságok a shop-ból.
Új könyöklő. Ez nem olyan szögletes és jobban néz ki benne.
Tetőkárpit gőztisztítóval megtakarítva, de nem a végtelenségik.
Aztán gyári első embléma, bontott. Anno 2006-ban Olaszországi bontóból hoztam egy párat és most fel is használom ;-)
A hátsó embléma az csak a felragasztható féle.
Egy két matrica amit megevett az idő lekerült, pl KUL - os is, Alfacity-s és még két matrica viszont felkerült.
Hátsó feliratok módosultak. Vissza került jobb oldalra az 1.6, balra meg átkerült a 16V.