Dempsey and Makepeace - főkép

2015.05.15.
Régóta tervben volt már amúgy is hibakód kiolvasó kábelek és szoftver beszerzése, főleg, hogy a motor system failure továbbra is világít.
A kiolvasás segített, katalizátor előtti két szonda kuka, és a légtömegmérő is.

 

2015.05.11.
Kicseréltem a jobb-bal első felső lengőkarokat, és a stabilizátorokat is mindkét oldalon.
A jobb oldali stabilizátor csak Flexi barátom segítségével jött ki.
1.-es képen a kiszedett alkatrészek láthatók.

 

2015.05.09.
250 kilométer megtétele után ismételt olajcsere szűrővel együtt, motoröblítő alkalmazásával. Sok fekete kótvány jött ki.
Ismét Castrol Magnatec ment bele.

 

2015.05.04.
Már vásárláskor sem működött az index relé, kormánylégzsák ki, kormány leszed, légzsák átvezető leszed, kormányszög-elfordulás érzékelő leszed, és alatta van a bűnös alkatrész.

 

2015.05.01.
Lecseréltem a vezérműszíjat, kicseréltem a vezérlés módosítót, vízpumpát, hosszbordás szíjat, és összes görgőjét. Benne lévő vízpumpa törött volt. A benne lévő kábé 2,5 liter olajat lecseréltem szűrővel együtt. Vezérlésszett és hosszbordás szett Dayco, vízpumpa Marelli ment bele, olaj Castrol 10W40, Mann oil filter, és kapott egy új légszűrőt is.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD // 2014-10-10

1.Az autónak sajnos csak egy kulcsa volt , így vásároltam egy 2 kulcsos bicska szettes autóriasztót és ablakfelhúzó komfortmodult , valamint egy csomagtér felpattintó motort egy szettbe. A teljes szettért fizettem 23.000-ret és plusz 5000-ret a két kulcsszárért és másoltattam 1 db chipet a kulcshoz az még plusz 20.000 volt kódkártyával együtt.Az értékesítő által ajánlott szerelőhöz vittem beszerelésre aki 17.000-ért be rakta a riasztót , de a komfortmodulra azt mondta nem ért hozzá ,a csomagtér felnyitó az meg macerás úgyhogy az még várat a beszerelésre. Már meg sem lepődtem ebben az országban...

2.Elvittem az autót egy teljes utastér fertőtlenítésre , pollenszűrő cserére , hűtőközeg pótlásra. egy Deák Feri-bá volt az ellenszolgáltatás értéke.

3.Vettem a Natural Invest-től egy új komplett pajzsot és egy hátsó csomagtérzárat az emblémák miatt , mert hát így korrekt. Ez együtt 31.300-

4.Kicseréltem a két hátsó féktárcsát mert azok ramaty állapotban voltak, viszont az elsőknek még éppen csak körömmel is szinte érezhetetlen válla sem volt így az maradt , és ugrott az összes fékbetét, költségem: 43.000-

5.Kicseréltem mind a két kuplungmunkahengert és az összes fékfolyadékot , nem szivárgott , de érezhető változás lett a kuplung és fékhatáson is.Munkahengerekből Cifam-ot raktam bele , oljjal együtt 26.000-

6. A szétfakult két első fényszórót kukába vágtam és kapott két új Marelit, és máris jobban látok 50.000-ért.

7.Majd a kb. 3500km-es olajat amire átmosásként tekintettem ismét szűrőstől lecseréltem Castrol 5-W40 Diesel 4L+2dl +szűrő :16.000-

Nem szoktam sokat fényképezni, de szépen ketyeg az olajkályha egyenlőre.
Pár apróság maradt még, lehet ki is használom most a 24 c-fokos nyuggerek nyarán.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD // 2014-07-13

Eljött a hétvége és a gép általános szervize.
Jobb féltengely külső csukló és porvédő csere 25.000-
Vezérműszíj szett Dayco ment fel. 25.000-
Ruville vízpumpa , ez felkészületlenül érintett cserekor , hogy nem fér ki a vezérműkerék miatt, mert sablon nélkül dobtam szét, így kiemeltem a veztengelyt mert nem bírtam a kereket lelazítani. 11.000-, megszopatott egy kicsit.
Hosszbordás szíj Gates 8.300-
Hosszbordás görgöi szintén Dayco 12.000- és 7.000-
Levegőszűrő marelli 4.500-, ami benne volt az egy madárfészekhez hasonlított.
Szelepfedéltömítés 3.800-
Denso izzítógyertya csere , itt ért egy újabb pofon (méteres csőkulcs hiánya), irány Puma tools izzítógyertya kiszedőért , később is hasznos lesz , bár a lapátkezemet nem kicsinyítette ez sem. A gyertyákért 23.000- , a szerszámért 12.000- fizettem.
Üzemanyagszűrő Mann filter 4.200-
Olajcsere Castrol 5-w40 Diesel 4+1L (4.2 ment bele) +szűrő+ új csavar 16.500-
Végül ha még nem állt volna be rendesen a derekam , nem melegedett a víz a kocsiban termosztát csere vernet 14.000- ért és sikerült életem első egyetlen új termosztátját megvennem ami nem nyitott ki, majdnem megfőztem miatta a motort ! Visszavittem ! Aztán már csak az Unix maradt , hát az elég érdekes volt , adtak volna Facet márkájút , mondom az embernek ebbe belefújok nyitva van, erre az egész műszaki gárda elmagyarázta hogy ez így jó. Mondom ti gyökerek , ha 20 celsius fokon nyitva van akkor azonnal bedől a víz a hűtőbe , nem ők okosok ez így jó ezt ők jobban tudják. Mondtam nem kell, rendeljünk be egy Berh-t és kíváncsiságból még 6db Facet szart.
Az összes Facet áteresztett tehát selejt , a Behr nem az zárva volt, válasz: hát az olcsóbb.
Én meg mondtam ne forgalmazzátok a selejteket parasztok!
Beraktam a Behr-t és láss csodát 88 foknál nyit , a mutató bele van betonozva a 88-92 fok közé. Az ára 22.000-,+fagyálló kétszer 6.000-
Szép otthoni mutatvány volt, az asszony nyomta belém a sanaxokat , hogy ne vágjam pofán valamelyik Unixos parasztot .
A végére úgy elfáradtam, ha ö nincs akkor leöntöm a motort egy kis gázolajjal , ráfújok egy flaska féktisztítót és messziről bedobok egy égő zippo gyújtót a garázsba.

 
>> EseményAlfa 145 1.6 Twin Spark Special Edition // 2014-06-25

06.25-én krecsi kartárs rója már vele a kilométereket!

 

Ez egy pótolt összegzett bejegyzés.
Vásárláskor nem tűnt fel a szivárgó vízhűtő, így csere.
A víz nem melegedett rendesen, termosztát csere.
Mint gyakorlott alfás vezmód csere összes szíj ,feszítők vezetők, vízpumpa,olaj és szűrők.
A szokott módon az olajleeresztő is meg volt szakadva.
A kipufogó eltört a kókányolt heggesztés miatt.
A vezetőülés el volt törve az is csere .
Akku 1 hétig se bírta , csere.
És állítólag karbantartott autó, megjegyzem nekem a halálom a sufnituningos ültetett futómű , nagy zene stb ... a többi meg le van tojva , hát ez ilyen volt.
Vízhűtő:27.000-
Mindenhova új bilincsek: kb. 4.500-
Vezérműszíj (Gates)
feszítő (ruvill)
vezető:25.000-
vezérlésmódosító:42.000-
hosszbordás feszítő:12.000- (dayco)
vezetőgörgő:6.500-
vízpumpa:12.000- (Dolz fémlapátos)
hosszbordás szíj 7.500- (gates)
2db stabpálca kb: 5.000- (melyle)
fagyálló
S Racing 10W-60 5L 14.000-
Szűrők kb : 4.000-
Váltóolajcsere (castrol) 7.000-
Termosztát 12.000-
Utasbelső: 20.000-
Akku: 17.000-
Kipufogó klinika (Kerepesi út) katalizátortól hátra minden kuka, sportdob gyönyörű dupla kerek vég: 65.000-
Ez amire egyenlőre emlékszem.