Mutasd

>> Tuning és extra2017-04-03

Első szériás (2010) QV Giuliettába még nem járt alap felszereltséghez tempomat, csak választható volt, akkor ezt nem kérték az autóhoz. Vásárláskor az állapotot vettem meg, nem az extrák meglétére fókuszáltam. Viszont az autóval általában keveset járok, viszont ha megyek az autóval akkor a hosszabb utak jellemzőbbek, amihez ma már hozzá tartozik egy kényelmi faktor, ami ha nincs meg, hiányérzetem van. (Céges autóban hozzászoktam ehhez z extrához). Ennek a hiánya megvolt a 147-esnél is és sajnos a Giuliettában is. Mivel nem két évre vásároltam az autót, így utóbbi autónál nem tudtam belenyugodni a tempómat hiányába. Ez a téma lassan 3 éve napirenden volt esetemben, mikor is kaptunk egy fülest, hogy Tatabányán beépítésre került egy tempómat kar Giulietta QV-be, ami szintén 2010-es. (Megjegyzés: kábelezés megvolt alapban, minden Giuliettához ki van húzva, csak vagy kérnek bele kart vagy nem. Ennyin múlik) Innentől kezdve Csörgő Attila nekilátott vadászni tempómat karra, aminek szintén tudnia kellett azokat a funkciókat, amiket a jelenlegi kar tudott (esőérzékelő, stb.). Két hónap elteltével jelentkezett, hogy van egy kar, 32 ezer km-es Giuliettából. Természetesen azonnal beruháztam rá, aminek a beépítését március végére lőttük be. Beépítés Csörgő műhelyben történt, nem volt nagy dolog, viszont a kar életre keltése annál inkább, mivel nem volt hajlandó egyik ecu scan sem kommunikálni a proxyban lévő inaktív beállításokkal. Hiányolt egy új(sárga) adaptert, ami nem állt rendelkezésre, így Csöri, majd Hardy is nekifeszült a kar felélesztésnek, hátha sikerül anélkül, de mind hiába. Hétköznapira lefordítva, az autó vezérlőegységében létezik egy alkönyvtár, ami a sárga adapter nélkül nem látható, így csak annak segítségével nyertünk belátást a mappába, ahol a nem hozzárendelt extrák tiltását módosíthatjuk. Szükség van egy „sárga adapterre”, kinek lehet!? Telefon elő, Sanyi bácsinak, Piritunak biztos van. És volt! Mivel Ő nem helyi ezért aznap hazautaztam Nagykanizsára és vasárnap elgurultam hozzá Veszprémbe, épp ott volt dolga, mellé álltam és engedélyezés után életre kelt a kar, minden erőlködés nélkül. Ha az ember előre tudja mivel áll szemben, kevesebb gondja lenne, de utólag mosolygunk a dolgon és ez a lényeg.

„Cruise control kar
Old value: Letiltva
New value: Engedélyezve
KESZ”

Forgalom elég gyér volt hazaúton, így Siófoktól élvezhettem Kanizsáig a "csak" kormányzást követelő kényelmi szintet.

Kar beépítése után cseréltünk olajat is, igaz 6200 km volt az olajban, de 12 hónap telt el a csere óta, így nem szerettem volna húzni tovább.
- Olajszűrő
- Olaj: Selenia sport power 5w40

Költségek:
- Kar: 35.000 HUF
- Olaj + szűrő + kar beépítése + munkadíj: 33.000 HUF
- Tempómat beüzemelése: sör (Sanyi kedvence)

Képek: 1. Régi kar, 2. Új kar beépítés alatt, 3. Olajcsere, 4. Kar élesítés után