Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
Tegnap megakadt a szemem az első stabszilenten. Miután kijöttek az alsó lengőkarok, jól láthatóak lettek. A látványt gondolat követte, cserélni kéne ezt is, mert vagy tíz éves. (Mint kiderült 99-es gyártmány volt, Phontól származik a segédalvázzal együtt.) Normális esetben ehhez le kell szedni a bölcsőt.
Ma bementem a helyi kereskedésbe rendelni. A meglepetés ekkor ért, mert találtak a polcon két darab gyárit, meg is vettem azonnal. Hazatérvén neki is ugrottam a projektnek.
Az egy dolog, hogy le kellett venni a segédalvázat a karosszériával összekötő lemezt (pár csavar) és ki kellet tekerni a bilincset tartó két-két csavart. A küzdelem érdemi része ez után következett. A stabrúd a formája miatt ugye nem jön ki a helyéről, így a szilentet kell lehúzni róla. A bilincs gyárilag össze van préselve, emiatt szorít. A gumi kikeményedve, meg se moccan. Egy órányi küzdelem és egy sör után taktikát váltottam. A bilincset kellene valahogy kinyitni. Fúrás szóba se jöhet, nincs hely hozzá. Két tartócsavar vissza, csak úgy lazán. Üthető fejű csavarhúzó a két lemez közé és hajrá. Kb. az ötödik ütésre enged az első sajtolás. A hátsóhoz nem férni hozzá. A gumi természetesen annyira merev, hogy a megnyitott bilinccsel sem lehet megmozdítani a stabrúdon. A bilincset szétfeszítve és a klasszikus, piros feszítővasat bevetve a bal oldalon sikerül lefeszíteni a gumiról az immáron szétnyitott bilincset. Hurrá, irány a a jobb oldal.
Ott egyszerűbb a helyzet, mert jobban hozzáférni. A bilincs mindkét felét sikerül szétnyitni.
Ez eddig bő két óra...
A jobb oldalit megpróbáltam visszatenni. Nos a csavarok berakása nem kis feladat. Az egész hóbelevancot nagyon hátra kell nyomni, a tűzfal és a kormányművet védő borítás nagyon útban van. (Pajszer használata erősen ajánlott, csak így már három kéz kell. Egy a pajszer, egy a csavar, egy meg a bilincs lyukra feszegetéséhez, illetve a felette lévő borítás felemeléséhez.) Egy óra alatt vissza is raktam. Egy apró gond, a bilincset gyárilag összefogó sajtolást nem távolítottam el rendesen, így felfekszik és nem szorítja rendesen a szilentet. Majd holnap, mára ez a három és fél óra elég volt. A technika már adott, egy óra elég lesz.
Ja, a lengőkarok nagyon szépek lettek, még a kutya is bejött megnézni.
A holnap története.