Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-12-28

A vízhűtő kiszerelése:

- Akkusarut leszed - mondjuk ezt már a téli leállításkor megtettem :-)
- A hűtőventilátor és az előtét ellenállás csatlakozásait lehúz,
- A légszűrő alatti kartervédő műanyagot leszed,
- Hűtő alatti tartólemezt lecsavaroz (két végén két-két csavar + a klíma csöveit tartó konzol amit felülről lehet egy csavarhúzóval kitekerni) - 1. kép
- Zárhíd lemezt leszed
- A hűtő feletti kábelcsatornából kábelt kiszedni - nálam a motorbontásos akciókor kötegelők is kerültek ide a pattintósak a függőleges fülek mellé. A kábeleket amennyire lehet a motor felé el kell húzni. - 2. kép
- A kábelek alatti két csavart kiteker, csatornát leszed - 3.kép
- Ventilátor tartót kicsit hátradönt és kiemel. (Alul csak be van dugva két fülbe, ki kell feszíteni. A gumicsíkot ami a tartó alsó fülén van ne vesszük el!)
- Kiegyenlítő tartály kupakját letekerni hogy kapjon levegő a rendszer
- Alsó vízcsövet leszed, vizet leereszt.
- Felső csövet is leszed
- Klímahűtőt a hűtőhöz tartó felső 2 csavart kiteker (8-as kulcs) - 4. kép
- Klímahűtőt a hűtőhöz és a műanyag légterelőhöz rögzítő alsó 2 csavart hosszú szárú 8-as krovával kiteker - 5. kép
- a hűtőt az alsó légterelő műanyaghoz csavarokat kiteker és a műanyag idomot kiszed. A műanyag két furata az előbb kitekert csavarok alatt van, ki kell akasztani. Ördöglakat Nr.1 - 6.kép
- Hűtőt tartó felső 2 fő tartócsavart kiteker
- Hűtőt kivesz. Lefelé simán kijön, de mivel nekem ott a padló ezért felfelé kell kiszedni. Leengedve elfordítható annyira hogy felfelé kijöjjön. Ördöglakat Nr.2. Célszerű megjegyezni hogy hogyan jött ki mert az új is így megy vissza.
- Sört bont

A kijött hűtőventilátor jól néz ki, az előtét ellenállás is mehet vissza. (7-8.kép)
Jó lenne belenézni a motorba hogy milyen állapotban vannak a szénkeféi.
Alternatíva lenne egy dupla ventilátoros egység beszerelés mint a régi Spiderben volt, de akkor át kellene huzalozni a rendszert amit nem akarok.

A kijött hűtő még bírta volna, de már pár helyen elkezdett zöldülni - 9.kép

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-12-28

Már hosszabbodnak a nappalok, felcsillant a remény hogy jön a tavasz :-)
Nézzük mit kell még tenni a szezonkezdésig:
- Hűtőcsere,
- Szervóolaj csere,
- Szélzúgás okának megkeresése/megszüntetése a bal ablaknál,
- Aktív mély átszerelése a polc feletti hátfalra, mert így a hasznos teret foglalja,
- Ablaktörlő lapát gumi cseréje/rögzítése hogy ne tudjon kicsúszni mint tette a francia Alpokban a legnagyobb viharban,
- Olaj- és szűrőcsere, de ez már csak az ébresztés után.

...ennyi :-)

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-12-28

Nekiálltam és elcsomagoltam a mostanában beszerzett alkatrészeket.

Maradt két üres ajtóm, a sorsuk még nincs eldöntve.
Ha kell valakinek szóljon!

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-12-18

Pénteken megtaláltam a marketplace-n Barni Cartárs hirdetését, hogy kiárusítja a maradék alkatrészeit.
Ma elgurultunk Mórra a csapatszállítóval, a 7 személyes Doblo-val hogy kicsit mazsolázzunk a készleteiben. Igazából semmi se kellett sürgősen, de csupa olyan dolgot találtam ami sose árt tartalékban.
Sok mindent sikerült beszerezni, a pontos listát majd a szétszerelések után állítom össze.
Maradt még pár érdekes cucca elsősorban a hátsó futóműhöz...

 
>> EgyébAlfa Giulia Veloce // 2022-12-11

részletek később...

 
>> EgyébAlfa Giulia Veloce // 2022-12-04

Elsőre nem is gondolná az ember hogy mennyire más a két autó!
Pár gondolat (+ jobb; - rosszabb mint a Super):
- a 19'-es keréken nem nagyon lehet gondtalanul autózni a magyar utakon. Tapadási előnyét a bejáratás miatt nem tudtam kipróbálni
++ A téli gumik "csak" egyszélesek lettek. A Q4 miatt nem érezni azt a kitörési vágyat a hátsó résznél mint a szintén egyszéles 17-eseken a Supernél.
+ "sínautó" a Q4, sose éreztem gyorsításkor azt a "farriszálást" amit a Super produkált,
- néha hiányzik :-)
+ Az egész autó viselkedésre és beltérre is valahogy finomabb lett. Luxusabb érzést kelt. A legjobb példa erre a váltókar. A bőrözése olyan világba visz ami eddig nem hiányzott, de ha már nem lenne akkor hiányozna.
--- a könyöklő alatti vezeték nélküli töltőhely elviszi a tárolóhelyet. Nem fér bele a könyöklőbe ami korábban benne volt. Ráadásul nincs is rá szükségem, mert a teló a Brodit tartóban van és ott csatlakozik vezetékesen a rendszerhez.
--- A váltó "N"-ben is vitorlázik, még az a kevés motorfék sincs mint a másiknál volt. Nem szívesen tenném meg vele a nyári hegyi túrát a francia Alpokban.
+ A telefontükrözés sokkal stabilabb, sajnos a bemondás alapján történő célkeresés itt se működik. Addig működött amíg nem emelték be az androidba a telefontükrözést. Még egy példa hogy a fejlesztés nem előre visz...
+ DAB rádió van, de MINEK? Itthon nincs mert azt mondták anno hogy "nincs rá szükség"
+/- (?) valahogy elrejti a kocsi a gyorsulást. Nem tűnik olyan lehengerlőnek egy -egy előzésnél, pedig DE. Elsőre 5,5-öt mértem 0-100-on ami 1 mp-el jobb mint a Superé volt.
+ Általában halkabb az autó
+ Nyálkás úton királyság elrajtolni a lámpánál. Szinte érezni hogy mikor kezdi el húzni az elejét. Jó páran benézték már. Lehet hogy leszedem a Q4 feliratot :-)
-/+ (?) A központi kijelző elvileg tapicskolós, de hasznát nem sokat veszem mert nem érem el a kezemmel :-DD
+/- Jó játék a plusz információ a amit a központi kijelzőre lehet varázsolni. Ellenben rettenetesen elvonja a vezetésről a figyelmet amíg az ember a turbó- és olajnyomást nézegeti.
- A sávtartó nem mindig hajlandó átvenni a vezetést annak ellenére hogy a csíkok jól láthatóak az út szélén.
-- Ha használom prímán leszoktat az odafigyelésről és ha át kell ülni egy másik kocsiba amiben nincs tudhat meglepetéseket okozni.
+ A könyvében ellentétben elég egy kézzel fogni a kormány amikor ő vezet. Jól jön a segítség evés/ivás vagy a központi kijelző rendszerének tanulmányozása közben.
+ Távolságtartó tempomat jól működik, a távolságot is jól tartja. Akár meg is áll és el is indul az előttem menő után.
--- Ha használom prímán leszoktat az odafigyelésről és ha át kell ülni egy másik kocsiba amiben csak "sima" tempomat van, izgalmas lesz ha az nem lassul... Jó lenne ha kikapcsolható lenne a követés funkció.
+ A sávelhagyás figyelmeztetés valahogy finomabban működik.
+ A bőrülés csak bőrülés, most jöttem csak rá hogy ez hiányzott a legjobban a Superben.
- A kulcshely a váltó mellett nekem felesleges, a kulcs a zsebemben van mindig.
- A kézifék kioldóját felesleges volt átrakni. A Superben pont kézre esett a könyöklőn lévő kézzel, ez kényelmetlenül messze van. Kiállásoknál szeretem kézzel kiengedni és hagyni kikúszni a kocsit pl. a garázsból.
+ Jó a rekesz a középkonzol elején a pohártartó előtt.
+ Jók a váltófülek, tekintettel ara hogy mások a pedálreakciók itt kellenek. A Superben a gázpedállal lehetett pótolni.
- A gázreakciók kevésbé hevesek mint a Supernél, nagyobbat kell nyomni a pedálon. A régi jobban tetszett.
- Érzésre a féket is jobban kell taposni.
-- Nem oldották meg a radar védelmét elöl. A legkisebb hóesésben is negyed óra után használhatatlan lesz és gyakorlatilag semmi sem működik ami segítene szar időben. Nem marad más mint a kiszállás a hidegbe, lepucolás. Ráadásul a motort is le kell állítani mert ha nem nem sokkal előtte "veszi észre" hogy megtisztítottam minthogy újra használhatatlan legyen.
+ A táblafelismerés egész jól működik, kár hogy a feloldásokat (pl kereszteződés) nem ismeri.
+ Jó hogy van a mobilapp, be lehet csukni a kocsit ha nyitva felejtettem.
--- Sz@r a mobilapp. Nem igazán az érdekelne hogy meddig van a tank meg mekkora a guminyomás, hanem az hogy fel van-e húzva az ablak, vagy be van-e zárva az autó.

A sebességkorlátozó tábla alapján működő tempomatról nem tudok nyilatkozni, azt még az átadóhelyen a szalonban kikapcsoltam :-)

 
>> EgyébAlfa Giulia Veloce // 2022-12-02

Ma sikerült egy ötezres helyszíni bírságot összeszednünk Sümeg közelében :-(

A rendőr figyelmeztetett hogy amerre megyek arra sűrűn lesznek még a kollégái :-DD

 
>> EseményAlfa Giulia Veloce // 2022-11-30

Trip "B" - 1.000 km
Menetidő: 15:34
Átlagfogyasztás: 8,2 l/100km (ez a valóságban kevesebb lesz, mert mindkét tankolásnál többet mutatott)
Átlagsebesség: 64 km/óra

 
>> EseményAlfa Giulia Veloce // 2022-11-30

Egy rosszul sikerült tolatás eredménye.
A tolatóradar szokás szerint akkor kezdett el visítani amikor már megálltam a "krrr" hang miatt...

update 2022.12.12.
Ma leadtam Júliát Győrben, hogy a hétvégére újra a régi fényében pompázhasson...

update 2022.12.13. 14:25
Júlia a telefonos app szerint a Lőre@Lőre Bt-nél van (Győr, Nemesszék u. 12, 9030) - valószínűleg festésen

update 2022.12.14. 22:40
Júlia az app szerint még mindig ott áll bent az udvari épületben - gondolom a festőműhelyben.

update 2022.12.16. 10:00
Újra a régi fényünkben :-)
(kép 2.)
Költségekről úriember nem beszél, de ha a számla végösszegét elosztjátok az idei évszámmal 127,0697329376854599406528189911-t kaptok :-)

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-11-27

Még a nyáron valahol a francia Alpokban egy húzósabb hegyi felfutás után megígértem PHuBi-nak hogy ha rendben hazahoz kap egy új Nissens hűtőt.
Ma megjött :-)

Rendeltem mellé még pár dolgot:
- olajszűrő a tavaszi cseréhez,
- hátsó rugótartó gumibak (ebből kétfélét is rendeltem, de sajna egyik sem olyan mint az eredeti, azért jók lesznek) - talán puhábbak mint az eredetiek így talán kevésbé fog rázni.