Mutasd

>> Szerviz2018-02-09

Régota esedékes olajcsere megvolt. Hónapok óta húztam, egyetlen mentségem, hogy húsz liter gázolajat jelent a hónapok. Elaforg pengén teljesített, ezúton is köszönet ekik.
Végre nem cipelem plusz egy liter olajam. Tízezer km en 3-4 deci olajat sikerült elfogyasztani motornak, azt gondolom ez teljesen rendben van.
Friss olaj, lehetne autózni, oké nincs hova, de azért a friss olaj utáni reggelre behavaztunk. Szóval morgó lapul a garázsban.

>> Egyéb2017-11-22

Elmentünk vásárolni, odafelé minden ok, vásárlás, hazainduláskor sercenéssel adta fej tudtomra, hogy valamelyik hangszórókábel zárlatos.
Tavaszig így marad, az az egy-kétszáz km jó lesz, jobb időben, meg agyusz neki.
El nem tudom képzelni mi lehet. Bal hátsó magas elszabadult, Valahogy nem akar tapadni pvc pisztolyragacs. Ha csak ott nem tudott gebaszt csinálni, érthetetlen. Még le is ragasztottam kábeleket, és mégis.

 
>> Szerviz2017-10-27

Legutóbbi bejegyzéskor elégedetten állapítottam meg, négy hónapig olcsók voltunk.
Jön a tél. Beszerzésre került elölre két db kleber használt téligumi. Elfogadom, elhiszem mindenki véleményét, hogy milyen, és csak új, stb.
Én úgy hívom: alibigumi.
Nincs rá szükségem, ellenben szlovén rendőrnek kell.
Morgó pihen. Garázsban. "Dokkolva" :heti pár nap töltés, hetente bevásárlás szomszédoknál, várjuk a tavaszt.
Idővel elkezdem kilencedik tél óta tartó népszokásom: lesem időjárás jelentést, első hó előtt nagybevásárlás, majd következő nagy eső utánig téli álom. Nem lát sót morgó sem, havat sem.

>> Szerviz2017-10-19

Már agyamra ment féklámpa hiba sipolása, kissé egyenetlen garázshoz vezető út, lépésben is addig rázta, hogy hőmérséklet csökkenésével arányosan sűrűbben halt be féklámpa.
Kis kpopgtatás után megjavult.
Na tegnap szétkaptam. Sanszos gyári volt, anya halk pattanással lazult le.
Égő alján az érintkező hogy is mondjam, alapesetben két bub, ezen már homorú kráter volt, érintkezű befeketedve. Égőt kipróbáltam, hibátlan, bár feketés némileg, amugy sem tettem volna vissza, csere. Érintkezőt megtisztitottam, kábelcsatlakozót is megpucoltam.
Úgyhogy ma végre...de nem, ma is sipolással kezdtem. Ködlámpa :) nem bírt volna egy nappal korábban?
Ha már arra jártam, őszre való tekintettel, vettem egy bal oldali ablaktörlő lapátot is.

>> Egyéb2017-07-16

Na gebasz van. Fészes cartárs dobott egy tippet...
Mindez idáig levegőben lóg hifi kábelezése, úgy néz ki kedves koléga megoldotta problémát.
Sanszos, hogy ha meglesz, végfok és sub megy a sufniba.
Nagyobb végfok mindenképpen kicx lesz, dld...helyére ki kell nyomozni passzol e egy kicx, vagy láda is kell...láda...szeretnék egy focalt...:))))

 
>> Esemény2017-07-08

Végtelen örömömre szolgál, hogy eljutottunk, ott lehettünk, részesei lehettünk.
Örök hála szervezőknek, és úgy mindenkinek akinek bármi módon benne volt munkája ezekben a csodálatos napokban. Köszönet Erzsébet tábor dolgozóinak, mind akivel csak találkoztam, iszonyat jó fejek.
Élménybeszámoló:
Amorén azt hiszem aggályaim fejeztem ki tizes kapunyitással kapcsolatban, ami teljességgel jogos, és értelmes, hogy a tíz óra az tíz óra. Egyetértek.
Ezt a problémát egy huszáros vezércsellel úgy küszöböltük ki, hogy bár péntek reggel dolgoztam, de csak kicsit, így fél egyre pánikszerűen összeszórtuk cókmókot, és elkezdtünk kerülővel Zánkára cammogni. Ez a poroszkálás három kilométert tartott, midőn észleltem, hogy a közbeeső futkosások miatt tulajdonképpen nem is hűlt ki motor, így önfeledt kocsikázás következett néhány kamionnal, éstraktorral érdesítve.
Zegen bevásárlás, majd tűz tovább. Balaton mellett hívott nejem: naa elindultatok?
Ahamm
És hol alusztok?
Kempingben.
...de hát nincs is sátrunk.
Ömmm..de, már van :)
Balatonig kettő alfával találkoztunk. Elsőt észre sem vettem elválasztó háló miatt, kölök integetett nagy boldogan, alfaaaa
Keszthelyi elkerülőn találkoztunk másodikkal, ott széles vigyorral integetés oda-vissza.
Onnan, már sűrűsödött, zánka közelében, már soha nem látott mértékű alfa mennyiség.(mármint számomra)
Üdülőfalunál már minimum egy mindig volt a látómezőben.
Leírhatatlan érzés kevesebb, mint egy éve alfásként, ennyi boldog embert látni. Egekben jártunk.
Tábor fogadóépületénél, csak néztük: jönnek, jönnek, és jönnek.
Csekkolásnál kisebb sokkot okoztunk, hogy nincs foglalásunk...
Erre nem gondoltam, hát..sátor..olyan nincs, hogy nincs hely..:)
Alfások közt ne férnénk el? Lehetetlen.
Sokkott kapott hölgyön átlépő kolléga intézte is, persze, rendben van, fizettünk, és go..
Go, de hova?
Kaptunk térképet.. de így sem lett meg kemping, keringtünk, mint vasorrú bába mágneses mezőn, míg végül visszakeveredtünk, oda amit leányom mondott, itt megállunk, és be kell sétálni.
Hát jó. Megáll, egyes, fordul..
Kölök:apaaa, ez járdaa
Igen?
Igeen!
Szerintem nem. Mi jól nevelt autósok vagyunk, nem közlekedünk jardán. Szerintem út.
Nemnem, ez járda.
Rajta állok, ez út.
Cartársak hüledezése közepette betipegtünk kempingbe, lestek ki ez az őrült a járdán :))
Ennek apropójából gyorsan megismerkedtünk Ákosékkal, hirtelen sörözésbe átcsapódó pormentesítés következett, valami csodálatos szabolcsi almapálinkával higítva.
Regényeket tudnék írni eme nedűről, én, aki nem szeretem a pálinkát..
De ez a párlat ez csudafinom volt.
Sátorverés, ezután kis hűsítő zápor, amire inni kellet egy kis sört.
Kívánt hidratációs szint után lekarcoltunk tókapartra.
Pont jókor, másodikként volt szerencsénk megkóstolni zabáljcsak szendvicsét.
Véleményem, ez konkréten olyan étek, ami jobban néz ki, mint amilyen az íze.
Megjegyzem finom volt, csak, ár érték arányban nem az igazi.
Itt meg is kezdődött kv mizériám...egyedüli koffeinforrás kálváriám, mivel forró kólát nem kedvelem, így csak vizünk volt.
Rácuppantam kv s piaggio ra, ami lerohadt, nem motor, hanem kv ügyileg...
Ha koffein szintet nem lehet, akkor más szintet kell hangolni, szóval söröztünk egyet.
Zápor utáni depresszió miatt kb nem volt semmi érdekes, így visszamentünk kempingbe.
Élmény volt, új szomszédok, igazi békebeli kgst sátorral érkeztek. Én már láttam ilyent gyermekkoromban, gondoltam hátha tudok súgni, artu detu kapóra jött, amíg bírta szuflával, mert pehelykönnyű lítium akkumulátorai nem bírták ki épitkezést, gondoltam, hogy nem lesz sok kraft benne, meg nem is volt csurig, bár egy két nagy zsáknyi sátor nem ötperces időt igényel.
Győztünk, sátor elkészült, leöblítettük, mert sokat dolgoztak na.
Időközben szabolcsi különítmény további tagjai is befutottak, megkostoltuk almanedűt, nem e esett baja, ugyanolyan kiváló természetesen.
Innen kisebb képzavarok voltak, parton kötöttünk ki, telihold, hm, akkor fotózzunk.
Ahh meggysör, nem meggy izű meggyből van. Na hajrá.
Ebben kicsit elfáradtam, így padról, ülve fotóztam. Jó val éjfél után visszaindultunk, tekintelyes súlyú fotóállványt kölyök hozta, aminek nagyon örültem, mert kicsit tartottam tőle, hogy atombiztos lépteim közepette elbotolva, estemben véletlen agyonütök valakit a sötétben. Első a biztosnság.
Valahogy sátorba kerültünk.
Reggel előadtam Simon Pegg nevével fémjelzett egyk kedvencem: haláli hullák hajnala...
Nos kissé nem voltam fitt.
Mosdás, öngyújtó éjjel elveszett..pff
Kölcsön öngyújtók nem cavendish dohány gyújtására valók...
Alvajáró ámokfutás következett.
Lett kv, dupla eszpresszo
Még mindig nem láttam, de esetenként már elértem a három km/h t.
Megmosakodtam, kezdtem látni.
Mennyi optimizmus...aah egy soproni.
Na az használt.
Vészkóla éjjel kihült, azt utána. Srácok hoztak gyufát trafikból, örök hála érte.
Egy jó pipa, kerek lett a világ, miután kimostam szemem.
Vízköves lett vagy mi?
Heveny tanakodás, tízkor mégse kellene lemenni, lehet vannak páran...
11-kor szólnak, két falunyi sor van.
Á, cuccoljunk össze.
Bemálháztuk morgót, elköszöntünk.
Salamoni döntés, belépőkapunál lepatkoltunk volna...ám alfa romeo hegyek, hegyek, hegyek új, régi, kopottab lényeg egy: mindegyik gyönyörű!
És jöttek, jöttek.
Átengedtek bennünk, így nagyjából üres parkolóban letettük morgót, és földbe gyökerezve hüledeztünk, mennyi, mennyi, mennyi alfa...
Jöttetek, végtelen sorban, átéltük a csodát, imádtam mindet.
Közétek tartozni, mennyei érzés.
Nehéz volt elindulni, ennyi szépségnek hátat fordítani, hátulját nézni...én ennyit életemben nem forogtam, szerintem gyalogút alatt majd annyit néztem hátra, mint előre.
Fotózás
Srácok, beléptetés...logikus, mégis, le a kalappal, jegyesek egyenesen, jegy nélküliek balra kerülni, csekkolni, vissza, majd besorolni.
Gratulálok! Nagyon jó!
Leérve a látvány...brutális mennyiségű alfa, és zárt oszlopban jöttek az újak.
Optikai orgia!
Pityke alfettája...imádatom tárgya:spider, meg is kapta oldtimer matricát. Csodálatos rockopera, Bródyék ha megnéztek volna egy ilyent istván a király alkotása közben, akkor még jobban sikerül, ami amúgy leetetlen, mert tökéletes, de ilyen csodás spider.
Minden benne van, nem hiányzik semmi.
Lágy ívek, markáns far, belsőőő aaaah! És szíve, lelke van.
Párás lett tekintetem, ennyi ennyi érzelmet szívet lelket beletenni....ezt az műtárgyat nem tervezték, megálmodták...alkották, nem gyártották.
Olasz...Alfa...Ennyi!
Nem autó, műtárgy, kincs, elérhetetlen álom, nem tudnám megadni neki amit érdemel, de majd veszek lottót, mert álmodni kell! Róla pedig érdemes.
Mámorosan, sóhajtozva ittuk a sok csodát, Lanciák, hiába oldtimer, szebb mint az új, szíve van. Bizonyított, mind egy szálig.
"Múltad nélkül nem lehet jövőd!"
Láttuk a múltat, leborulok nagysága előtt.
Kell legyen jövő mert szegény az a világ amiben nem lennének utódaik.
A koros maserati... az öreg úr...nem az amitől hanyattesem, szögletes, ilyen, olyan, ez sem tetszik, az sem tetszik, mégis, egyben...hosszasan gyönyörködtem, visszamentem még később is hódolni, mert mestermű, jár neki.
Az ifjú generáció... Stelvió... hát... SUV, nem az én világom, de a mi fiunk, és nagyon szép.
4C ah, ez olyan..olyan...igazi telivér.
Van létjogosultsága? Kit érdekel?
Kit?!
Annyira Alfa, annyira érzelemgazdag. Annyira szép, annyira jó.
Megnéztünk mindent.
Remek lángos volt az ebéd.
Kezdtek gondjaim lenni meleggel, párkilós fotóshátizsák, sétafika, pólót rámszorítja hám. Pihenni kellett volna, nem az a hely ahol pihenni lehet, és ugye matekban még benn a séta vissza morgóig...
Víz elfogyott.
Cipelni cuccot, ápolószert, á de milyen jó fazonok ők is, minden boltos, nincs fanyalgás, ha nem veszünk semmit. Imádnivalók.
Egyet bánok...az a bőr brifkó, pirosban, alfa romeo nyomattal...
Dehát hogy néznék ki piros brifkóval?
És tudom, be nem fognám...munkára? Olajos kézzel?
Öregszem?
Nem, vettem zászlót! Legyünk reálisak, jövőre is ott leszünk, három napra!
Mindenáron! Mert ott vagyunk otthon, abban a Cityben, bárhol is van, elmegyünk.
Margóra egy elcsípett beszélgetés: "mit csinálsz? Ne told! Biztonságiak szóltak, hogy alfások szágulduznak, 10kmh a megengedett"
Két reakcióm volt: alfa tali, ez miért furcsa?
Nem láttam tizes táblát..nem mondom, hogy nincs, lehet az is cigisdoboz méretű, mint kemping tábla :)
Nem mertem bevállalni estig maradást, tudni kell mit bír az ember.
Négy kürül elindultunk haza. Jó döntés volt. Rettenetesn fáradt voltam, egerszegi kv, éppen eltolt hazáig. Fő a biztosnág.
Minden jó volt. Minden!
Tökéletes másfél nap.
Tökéletes, veletek.
Köszönjük.

>> Szerviz2017-07-01

Bekerült új pollenszűrő is.
Sajna nem olvastam utána, így döbbenten állapítottam mg, hogy szűrőházhoz 5,5 ös kulcs kell...na olyanom nincs, nem is kellett soha.
Bütykölős havernak telefon, neki nincs.
Telefon faternek: van. Á szuper, hol vagy?
130km
...aaaz remek.
Hol a kulcs?
Hát itt meg itt meg ott, ha nem, akkor amott, kis kék dobozban...
Pff klasz lesz én mondom, ja és hogy szép legyen nem otthon, hegyen.
Nem lesz meg fél nyolcig...előbb bolt, élmény volt ahogy szerszámok szaladgáltak kocsiban artu détuval egyetemben...(odébb emlegetett gagyi ledes akksis reflektor megérkezett, három verziót tud: reflektor, tompitott, diszkó lámpa...ez elvileg azért villog, hogy ha baj van észrevegyenek....a holdról, merthogy 100w fényerő van ráírva, hát nem tudom, tompitott bőség szerelni, szóval kb megvan.) tehát r2-d2 bejött.
Komplett mindennel megérkeztem hegyre, házkutatás faházban, sehol kis kék doboz, annál több nagy fekete, ilyen olyan kincsek...
Nagy nehezen találtam gagyi piros fejtartót, persze nincs benne áhított méret, midőn negyed óra katatás után valami marsbéli fullgagyinak kinéző...tán orosz, mert bizony az enyhén rozsdás fejek elégedett csettintést váltottak ki belőlem, van benn anyag, látszik, komoly darab, ránézésre békebeli, hibátlan, egyik oldalt..hukk: collos, másik oldalt metrikus fejek, öttől kezd, és bizony 5,5 yesss jackpot!
Innen fogadni mernék legközelebb fater előszed vagy ötöt :)
Nos karcsúnak nem nevezhető alkatomat behajtogattam hanyatt műszerfal alá, pikk-pakk lebontottam három csavart, jött burkolat, filter ki sasoltam nyilat, előre mutat, videón meg hátra...remélem fórumba tudja valaki megyünk, e vagy jövünk.
Ami furcsa volt, minden videón nagy büszkén kiveszik feltert és öröm boldogság...
Jó..de dobozba kettő van....tartalék? ...olyant nem szoktak, ha egy kell, egy van benn nem?!
Krova szárral, ha már nálam volt elkezdtem felfelé katatni..kopog...á, fene érti, akkor egy...
Azért..most az egyszer, nem maradt el fotózás telefonnal,( képek később) .
Szóval, ha már kicsit sem Alfisti mobil be volt üzemelve...és én ugye be nem bírom oda hajtogatni magam, periszkopként befényképesztem szűrő helyére.
Ok, műanyag. Akkor nincs másik. Van valami kis légbigyó fent, szép íves, milyen már, még itt is dizájnkodnak? Megpróbáltam más szögből ne csillanjon.
...de..mi az ott oldalt, az a szürke?
Nagyít: nemáár, megkerült a leltárból hiányzó második filter, középkonzol felé helyezkedik el.
Kicibál, nyíl azon is előre mutat.
Új filterek, elsőt kicsit rá kellett beszélni a jóra, gyűrni nem akartam, így csak másodikra akarta azt amit én.
Összeszerelésben már csak a mágnestelen fej...amúgy csavar mágneses, vagy spiáter?
Nem egy komoly cucc, elgondolkoztam, hogy cserélni kellene emberi méretű fejjel rendelkezőre, de hát két napig semmi bolt, legyünk kész..hát kész.
Fontolgatom, kölyköt elkezdem tanítani autót szerelni, mégis csak pár súlycsportal pelyhebb...
Szóval igazából nem is nagyon nehéz pollenszűrőt cserélni. Tartottam tőle, de nem gáz.

>> Szerviz2017-06-28

Kicseréltem levegőszűrőt, de valami nem kerek.
A légszőrőház felső illeszkedésénél kilátszik kb 2mm szélesen a szűrő gumija.
Kezd meginogni a hitem...
Nem morgóban, magamban.
Egy óra alatt megvolt a művelet... ami nagyon jó részidő, igaz aknás garázsom van így elvileg nem lenne szívás, de ugye nem keveset kell pakolni. Helyet csinálni, hogy félig garázsban levő kocsi mellett beférjek előre ajtó nyíljon hasonló nyalánkságok.
Viszont szűrő harmadszori ki bepakolása után is kilátszik narancs gumi, agyvérzést kapok, elvileg, ha véletlen rosszul raktam be...de háromszor?
Illeszkedése ugyanolyan minden alkalommal, cuppan helyére ahogy kell, fedél teljesen szintben van.
Én meg csuklom. Nagyon.
Titkon reménykedem, azért lóg ki, hogy színén látszon, mikor kell cserélni, de szerintem csak áltatom magam. Délután újabb kör..
Ha ez így megy tovább kidobom szekrénykét, kompresszort, ne kelljen rámolni :)
Van az az érzés, hogy morgó mármár vallásos áhitat tárgya: igen komoly a mosolygásfaktora..
Kocsiknak többnyire elejét szoktam nézni tükörben. Ami elémkerül megelőzöm, pedig nem vagyok hajtós.
Szóval ezen mosolyfaktor miatt nem vastagon van hely motortértben. Le is nyúztam kezem tegnap, szűrőházban katattam, hogy mi lehet a gond, minden ok, csak nem jó.
Bezzeg citroen vagy hat csavar bontogatása anyázás, leesik kiesik, aztán már játék a szűrőcsere. Utáltam mint a bűnt.
Lada...hát igen, ahogy szoktam mondani égőcserekor is, de szűrőcsere is: 5 perc.
Burkolat le szűrő ki, be, burkolat vissza. Ez két perc, maradék három a sör elfogyasztásához szükséges.
Mégis, szívtam termosztáttal is, levegőszűrővel is, már röhögög, pollenszűrő is cserés...
Mégis én csak simogatom morgót tekintetemmel, lenyűgöz minden mozzanata.
...
Délutáni kör megvolt.
Mit mondjak, végeredmény ugyanaz, bár ravasz voltam, már nem raktam vissza helyére filterdobozt.
Tök béna vagyok.
Maradt a hátulról mellbe, kivettem filtert, összeraktam, futkosás aknába fel le, feszegetés, pankráció, épp fejen nem álltam. Becsattintottam alul két reteszt, fent fél milliméter hézag így is.
Itt sajnos kicsit magasztaló szavakkal illettem kedves tervező felmenőit.
Következtetés: vélhetőleg valami utángyártott filter, esetleg anyagfáradás következtében ennyit nyúlott zsanér vagy mi ami fent van, meg vetemedhetett is estleg.
Tömegsport eredménye: most 1,2mm látszik narancsból. Mégiscsak jó szűrődő napvilággal besegíteni keresőlámpa fényének...szeretem azt a portékát, ahova világít ott megvakulok, mellette öt centivel már nem átok semmit, viszont elcsapat vagy száz méterre...szóval nem az amivel ezt csinálni kellene.
Hirtelen felindulásból rendeltem is akkus led reflektort, feszengve várom postást, mi lehet ez 3400ft ért? Igaz legutóbbi led es fényvető sem okozott csalódást, kicsit gyengébb fénye, mint vártam, viszont benéztem, nem egy, hanem két darab volt.
Aksis cucc lesz valamilyen. Nopara szép sárga fekete, max vitrinbe jól mutat,
Egy szó mint száz, két napi topázás után a rögtönítélő bíróság megállapította:elsőre is jó volt légszűrő. Megérte, most tudom, hogy ilyen. Méltatlan eme autócsodához.
Cserélni cserélném, de minek, filter helyén, szorítja, kizárt, hogy falsot szív. Funkcionálisan hibátlan. Újat venni értelmetlennek látom esztétika miatt, bontott lehet ugyanilyen lenne. Azért bakancslistára felvettem.
Kép megen nem, pedig kitettem telót is, köszöni jól van. Sok létrázásban totál kiment fejemből.
Pollenszűrő fekszik, szakad az eső. Finom ez a kis hűvös.

>> Szerviz2017-06-20

Heveny megrökönyödéssel nyugtáztam, midőn éjjel háromnegyed háromkor, az addig hibátlanul működő kuplung pedálja lentmaradt. Heveny matekozás..kb hat kilométer hazáig...egyesben...eltart egy darabig hazaérni, megpróbáltam cipőm talpélét beakasztva felhúzni pedált, jött is szépen, tyuhú, kettő, már hasítani lehet azzal, tuti nem alszom el míg hazaérünk.
Főútra kiérve vérszemet kaptam, három is van, mi van ezzel? Hazáig hibátlanul kuplungolt.
Rühellem az ilyent, legyen jó vagy ne, de ne szórakozzon. Átlag 10-12 km /egy hiba mérleggel.
Ma megvolt szerviz: alsó kuplung munkahenger csere. Á, lélekben számoltam mindent, kuplung kinyomócsapágy, mifene. Ennyi lett a vége.

>> Tuning és extra2017-04-15

Nos nagyjából teljesen bekerültek kicxek is. Bal hátsó ajtón tömni kellett, zörgött.
Megnéztem szinteket ugyanúgy tolja fej, mint elsőket, mégis jóval halkabb.
Nem értem, kisebb az érzékenysége, de nem kellene ennyivel halkabbnak lennie.
Vszont processzor még nincs ráhangolva...elképzelhető, hogy variálja a jelszintet, és nullára teszi mégis halkabb?
Azt hiszem, kap egy processzor resetet, és újrahangolom, az lesz a végső.
Kicx jó tizessel olcsóbb, mint hertz...olcsó húsnak híg a leve....
Nos hallgatási teszt eredménye: hangerőtől eltekintek, ott lehet fej miatt van.
Szóval az olcsó hús kifejezetten finom!
Most kocsi akusztikájára nem tudom mit mondani, nyílván más térben szól, maga ajtó űrnérete is más.
Az én fülemnek finoman egyenletesen szól, nincsenek benne bántó csúcsok, hiányok...nem merek ilyent mondani, hogy tökéletes, de nem vagyok benne biztos nem e a karbonját kellett volna előre tenni.
Úgy szól ahogy nekem kell.
Ereje van...zörgés minimalizálása érdekében teljes közeli hangerőn húztam véglegesre a duplán szigetelt hangszórókat, így vastagabb, összenyomja a szivacsot, de úgy feszítve, hogy ne zörögjön semmi. Van kis mozgástér.
Nos a csavarhúzó hegyét leverte csavarról, kopogott rajt, mint jégeső. Van itt hangerő azért.