Tagok >> Cgo >> 156 SW JTD 16V >> Blog
- Típus:156 SW JTD 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Luci di Bosco (aranymetál 235/A)
142090 km, 2009.03.25.
A múltkor megállapított stabilizátorrúd halállal még kihúztam volna a következő olajcseréig hátralévő négyezer km-t, a szakadt turbócsővel azonban elég kellemetlen volt a napi ingázás, minden pillanatban azt vártam, mikor megy el az autó ereje. Így inkább bejelentkeztem a Szamosi szervizbe.
Reggel 5.45 ébresztő, becsomagoltam a motorvédő tepsit a csomagtérbe és egy szégyenletes tempót futva alig 45 perc alatt Győrben voltam. Matrica vásárlás után újabb flúgos futam következett, 1 óra alatt Budakeszin voltam. 8.45-kor állítottam le a motort a műhely előtt.
Úgy számoltam, hogy fél nap lesz a stabrúd cseréje, de Norbi úgy dolgozott, mint a villám - alig kaptam észbe és húsz perc alatt kiszedte a régi rudat. Lecsó a másik 156-al nem volt ilyen szerencsés, ott teljesen berohadtak a csavarok. Alapos zsírozás után bekerült a gyári stabilizátorrúd és az új stabilizátorpálcák. Az összerakás is gond nélkül ment, még csak 11 óra volt, de készen is voltunk.
A turbócső cseréje számomra is apróság volt, Norbinak nem okozhatott gondot.
Az ajtók és a motorházfedél zárjának és pántjainak zsírozása végre eltüntette az ólajtós nyikorgást.
A következő lépés nem volt tervben, de... Már a múltkor megállapítottuk Andrással, hogy a féltengelyek az utolsókat rúgják. El is kezdtem a spórolást, hiszen a legjobb ajánlatom is majdnem 150.000 Ft volt. Szamosi János viszont tett egy érdekes ajánlatot - cseréljük ki csak a csillagokat, az a tapasztalat, hogy tízből kilenc esetben a féltengelynek semmi baja, csak a csillagok kezdenek lógni. Beleegyeztem. Ez az operáció már kicsit bonyolultabb volt, főleg a régi zsír eltávolítása a harangokból. A bal oldali harangban alig volt zsír, cserében volt ott nem kevés víz... A gyári bilincsek nem zárták le jól a harangokat és a zsírt kinyomta a motortérbe a vizet meg szépen lötyögtette a harangon belül - nem egy egészséges kombináció. A tisztítás után felkerültek a Vema gyártmányú csillagok, majd kapott friss Tutela All Star zsírt és a gumiharangok mindkét végére új bilincset.
Hazafele folytattam az ámokfutást, alaposan kikormoltam a rendszert. Tatabánya előtt a fékeket is teszteltem, a dombtetőn a kamionoknak tilos előzni tábla alól elém ugrott egy kamion a belső, harmadik sávban. 190 -> 90 lassulás volt, elég gyenge minőségben, kéne már az új fék...
Az egész út 396 km lett, 3:45 alatt. Győrben tankoltam 254 Ft-ért kerek 60 litert.
Stabilizátor rúd és pálcák 43000 Ft
Csillagok 32000 Ft
Turbócső 26650 Ft
Munkadíj 40000 Ft
Ha már ilyen szerelős napom volt, megjavítottam a zörgő ablakemelő gombot is. Vettem ugyan tíz EUR-ért a tatai bontóban új gombot, de az nem passzolt a más foglalat miatt, így megfigyelés és tömítés lett a megoldás.
A gondlistám a márciusi javítások után:
- hatso ajtok egyik naprol a masikra elkezdtek ugy nyilni, mint az olajto, minden pillanatban varom, hogy kirohan par kover diszno (hatarolok?)
- alig 45000 km utan doglodni kezdett az ekszij (meg gondolom valamelyik gorgo)
- futomubeallitas
- lampak beallitasa
- az elso fektarcsak kukasak
- mindket feltengely haldoklik, lotyog es kotyog...
- az elso stabilizator es a kutyacsontok lassan cseresek
- a turbo picit ereszti az olajat
- a nivopalcanal gyongyozik az olaj
- a lengescsillapitok lassan cseresek (meg talan a torony is)
- lassan itt a muszaki + zoldkartya ideje
- a nyari gumik mennek a kukaba
- a nyari felniket gorgoztetni kell
- a jobb tukrot szinre kell fujni
- az elso utkozot picit meg kell javitgatni
- az ablakemelő gomb minden gyorsításnál razonál
Kérdéses dolgok:
- hatso ajtok foliazasa
- polirozas
- tolatasnal, alaszedett kormanynal kattogas (mar 3 hete nem hallottam)
- alapjaraton neha ugralas (a motortarto bak csereje ota mar nem olyan veszelyes, kinyomom a kuplungot es abbahagyja)
- neha 1700-1800-as fordulaton betorpanas
- a termosztatcsere ellenere 82 korul all a mutato
- a jobb elso muanyag kerekdob lyukas, jo lenne cserelni