Mutasd

>> Szerviz2009-06-02

150.223 km
Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő Ofi jóvoltából egész jó áron (kb. 25000 Ft, már nem is emlékszem), a cserét az Anda szerviz oldotta meg 25 €-ért. A szűrők gyáriak, a pollenszűrő aktív szenes olasz Kristal, az olaj meg a szokásos Selenia WR 5W40.

Egy dologtól megijedtem, az olajat nem engedték le, hanem kiszivattyúzták, aminek én nem nagyon hittem, valahogy furcsa az olajat felülről szedni ki. A szivattyú (1-es kép) több, mint 4 litert kiszívott a gép + kb. 2 deciliter kijött a szűrővel, ami elméletileg az összes olaj. Azért csinálják így, mert pár leeresztőcsavart már beleszakítottak a motorba és többet nem akarnak :) Ami érdekes volt, hogy az 5 liter új olaj simán belement a kiszívott 4,2 liter helyére - na erre kössön valaki csomót. A számítógép szerint egy egységnyi olaj fogyott 14226 megtett km alatt, a nívópálca szerint kb. 2 mm-el a MAX alatt volt. Olajcsere után a számítógép 0 egységnyi hiányzó olajat ír (de nem MAX-ot), nívópálca szerint MAX-on van.

A pollenszűrő cserétől jó vörös lett a srác feje, aztán az enyém is, mikor megláttam, milyen kosz jött ki belőle (3. kép)... Fúúúj, ezt lélegeztem? Ezentúl gyakrabban cserélem, nem csak 2 évente.

A gumiharangok, stb. ellenőrzése negatív lett, nem találtunk semmi galibát. Mivel tegnap csendben voltak a lengőkarok, ezeket nem ellenőriztük. A kipufogó leömlőjét védő pléh picit meg volt lazulva - meghúztuk, de az alacsony fordulaton hallható ciripelést nem ez okozta. Szerintem a kettőstömegű a hunyó, azóta útálom, mióta ki lett cserélve...

Az aktuális állapot tehát: néha meg-megszólaló első lengőkarok (?), teljesen jó, de nemszeretem kuplung (alacsony fordulatos ciripeléssel), a hátsó fék gumivédői picit lyukasak, lassan lejár a műszaki és a zöldkártya. Ezen kívül csak esztétikai gondok vannak, nagyon elégedett vagyok az autóval.