csontz - főkép
>> Tuning és extraAlfa 146 T-Spark // 2014-10-17

193.300 km-nél eljött az október, és végre megvettem a Barum 195/55/R15-ös téli gumi szettemet, amit rá is pattintattam a nyáron vásárolt eredeti Alfa felnikre, és fel is tetettem a kocsira. Gyönyörűen néz ki velük az autó.

 
>> Tuning és extraAlfa 146 T-Spark // 2014-09-28

192.700 km-nél egy régi álmom vált valóra: 23.000 Ft-ért vettem egy hátsó szárnyat, ami nagyon hiányzott az autó fenekéről. Felszereltem, majd a hátsó ajtóval együtt 25.000 Ft-ért lefényeztettem.

 
>> Tuning és extraAlfa 146 T-Spark // 2014-08-18

A bal küszöböm egy kicsit lóg, ezért rendeltem hozzá küszöbrögzítő patenteket. Valamint az ablakmosó tartály kupakja letört, azaz ha felnyitom akkor nem tartja ott az a kis pöcök, hanem akár le is eshetne, így a kezemben kell tartani ablakmosó töltés közben. Tényleg apró szépséghiba, mert ettől még 100%-ban zár meg minden, de cserére érett, ezért ehhez is rendeltem egy komplett kupakot, ami a szűrő részt is tartalmazza.

>> Tuning és extraAlfa 146 T-Spark // 2014-08-16

192.000 km-nél már a tetőről a festék elkezdett lepattogni, valamint a hátsó lökhárítóról és a tükrök műanyagáról is itt-ott hiányzott a szín. Mint kiderült a műanyag alkatrészeknél az volt a baj, hogy alapozás nélkül, csak simán a műanyagra lett ráfújva a festék, és ezért tudott lejönni. Most szépen le lett csiszolva, és gyönyörű szépen fényeztetve a tető, a hátsó lökhárító, a két tükör és az újonan szerzett jobb ködlámpa keret is. Nagyon szép, pont mintha új lenne.

>> Tuning és extraAlfa 146 T-Spark // 2014-07-26

Találtam nagyon szép állapotban lévő, alig használt, 15 colos eredeti Alfa alufelniket a neten, és egyből beléjük szerettem. Elhatároztam, hogy 7 év után végre veszek téligumi garnitúrát, és első lépésként rögtön le is csaptam hozzá ezekre a felnikre. A felnik mérete 6J15 4x98 ET49.5, pont mint az eredeti gyári felnijeimnek. Már alig várom az őszt, hogy feltehessem majd őket! :) Persze addig még be kell szereznem a gumikat is...

 
>> SzervizAlfa 146 T-Spark // 2014-07-19

Továbbra is 191.000 km-nél, de egy héttel a rugócsere után elvittem futóműállításra a kocsit. Állítólag nem sokat kellett rajta állítani, de azért most már nyugodtabb vagyok.

>> EgyébAlfa 146 T-Spark // 2014-07-14

191.000 km környékén már nagyon tönkrementek a riasztótávirányítók nyomógombjai. Caesar CT-211U riasztóm van, és kicsit kutakodva a neten, találtam egy helyet, ahol forgalmazzák és foglalkoznak is a Caesar riasztók problémáival. (http://www.caesaralarm.hu/) Elmentem ide, és a két régi, rossz távirányítómban kicserélték a nyomógombokat, valamint vettem két új távirányítót is, darabját 3600 Ft-ért. Így most már van 4 működőképes távirányítóm, remélem a következő 5-10 évben nem lesz ezekkel gondom.

 
>> SzervizAlfa 146 T-Spark // 2014-07-14

191.000 környékén egy már nagyon régi problémát szüntettem meg: Magyarországon ültetett autót vezetni mazoizmus. Nagyon jól néz ki, ha egy autó ültetve van, de minden egyes fekvőrendőrön fennakadni vele idegtépő. Ráadásul a fennakadások (sok sajnos totál elkerülhetetlen) roncsolják is az alsó alkatrészeket, és rengeteg gondot okoznak. Éppen ezért beszereztem az UNIXból 55.000 Ft-ért eredeti méretűnek titulált spirálrugókat, és kicseréltettem 6.000 Ft-ért az ültetőrugókat ezekre. Hát ég és föld. A kisebb úthibákat meg se lehet érezni (VÉÉÉGRE!), és sokkal nyugodtabb vagyok a fekvőrendőrök miatt.

 
>> SzervizAlfa 146 T-Spark // 2014-06-14

190.000 km-nél vettem egy pár 16 cm átmérőjű JVC hangszórót az első ajtókba, mert a réginek a rácsozata már eltört és leesett. Természetesen a méreten kívül nem volt túl kompatibilis a régivel (a csavarlyukak csak nagyjából stimmeltek), úgyhogy megszenvedtem vele, mire sikerült beszerelnem, de szól, és szép lett!

 
>> SzervizAlfa 146 T-Spark // 2014-06-13

190.000 km környékén vált aktuálissá, hogy 2009 óta használtam a fékeimet bármiféle beavatkozás nélkül, ezért eljött az ideje, hogy lecseréltessem őket. A fékbetéteket mindenképpen cseréltetni kellett már, de az átvizsgálás során kiderült, hogy az első féktárcsák is elég ramaty állapotban vannak már, így azok is cserélve lettek. A tárcsák 27.500 Ft-ba, az első betétek 16.000 Ft-ba, a hátsó betétek pedig 11.500 Ft-ba kerültek. Jópár évvel ezelőtt egy vihar után letörött faágat sikerült telibe kapnom a jobb első ködlámpával, így az azóta törött volt, most ezt is kicseréltettem. A lámpa maga 10.000 Ft-ba, a keret hozzá pedig 4.500 Ft-ba került.