Imyx - főkép

Újra vásároltam némi cumót, pollenszűrő, szelepfedél tömítés, piros (amerikai) hőálló tömítőpaszta, Mann gyári levegőszűrő, Loctite klímafertőtlenítő (nem volt olcsó).

 

Néhány dolog beszerzésre került, Selenia 10w60-as olaj, Mann olajszűrő, aktívszenes pollenszűrő.

 

Hirtelen elhatározás volt, nem terveztem nyári gumi vásárlást, így egy nap alatt eldöntöttem, milyen gumi kell. Ráeszméltem, hogy az Eagle F1-ek (imádtam) már bizony ramaty állapotban vannak, még egy nyarat simán elmentek volna, de nem mai darabok voltak már. Városban nem lenne gond, de többszöri (külföldi) utazáshoz már nem lenne ésszerű használni őket, nehezen bírnák a nagy tempót, hegyi utakat, kanyarokat nem kis sebességgel. Fő a biztonság. Már tavaly is gondoltam rá, hogy jó lenne kipróbálni a Federalokat, tegnap véletlenül találtam rá a honlapjára, és rögtön tudtam, ezeket meg kell vásárolni.
Hogy miért Federal SS595? Leírom: azért, mert nem egy istenített gumimárka, nem mindenki ezt használja, javasolja, és nem az ára miatt :-), ez a gyártó nem "bevásárló autókhoz" gyártja a gumiabroncsait, hanem DIREKT sportos felhasználáshoz.. Persze az egy másik kérdés, hogy fog beválni.. ha nem, akkor cserélem másra. Szerintem nem lesz vele különösebb gond. Külföldi fórumokon olvastam róla felhasználói véleményeket, 80 %-ban pozitív. A gördülési zaj, a vizes aszfalton kipörgő kerekek indulásnál, amit negatívumként emelt ki egy-két felhasználó, de a v minta az ilyen, tudjuk.

Lemértem a gyári profilmélységet (digitális tolómérővel), kopásjelzőtől számítva 6 mm a futófelület. Ha nem a kopásjelzőtől mérem, akkor 8 mm. Meglátjuk, milyen gyorsan kopik, közép-kemény, de szerintem gyorsan fog kopni..

Külön tetszik, hogy az oldalfal erősített, ezt látni is, innen a SuperSteel jelzés. Gumis után gurultam pár kilómétert, kellemes :-), van közvetlenség a gumi és az aszfalt között, ez nem kérdés :-). Óvatosan fogom használni, amíg be nem kopik, aztán jöhet a teszt élesben. Május végén írok beszámolót róla, 2x 9 órás országút/hegyi utak alkalmával bőven lesz rá alkalmam tesztelni.
Kérdeztem a gumist, kíváncsiságból, "rosszat nem hallott" róla ez volt a válasz :)). Nem mintha különösebben érdekelne. A másik két srác bólogatott, hogy jónak tűnik.
Japán gumi a Federal.
Km óraállás: 189.000

 

A klímacső (alu) még tavaly elrepedt, meghegesztettük, kb. 4 hónapot bírt, kettétört.
Phone CarTárstól vettem egy másikat, háát, a Kiszereléssel - beszereléssel szívtam nem kicsit, a radiátor csatlakozáshoz szinte lehetetlen hozzáférni. Én könnyen orvosoltam később, a légbeömlő műanyag rács eltávolítása után, a radiátor előtt-alatt műanyagozva van, több csavar rögzíti, emiatt nem lehet hozzáférni az 5-ös imbuszcsavarhoz.. A környékén a műanyagot kivágtam, és szabaddá tettem az utat :)), és már befért a kezem, ez volt a lényeg :). Feltöltve gázzal, olajjal, + UV festék.

 

Ma beszereztem 1 db gyertya trafót, (Bosch) tartaléknak, ha 1 kenger újra leállna..külföldön nem lenne kellemes dolog.
Továbbá 3 l Selenia 10w60 + Textar fékbetétek az első féktárcsákhoz.

 

Végre! Más esetben a nyári gumik már Március 15. körül az autón vannak. Most majdnem egy hónappal késbőbb lett esedékes, bár még most is napközben csak 10 fok körül van. Más érzés, a nyári gumi, így már stabil az autó, gyors, közvetlen kormányreakció, rövidebb féktáv - szeretjük.
Km: 188700

A téli gumik 4100 km-t futottak a téli szezonban.

 

Ma reggel (Szombat) a barátnőmmel beülünk az autóba, beindítom, és pokoli hangja van a motornak, a kipuff is majd szétszakadt. Az infocenter is hibát jelzett. Csúnyán járt a motor, azt hittem, csapágyas lett, megijedtem rendesen. Motor leállít, visszamentünk a lakásba, a laptopot felraktam töltőre, megreggeliztem, és fejben már terveztem a motorcserét, felújítást. Később laptoppal kisétáltam, és kicsit megnyugodtam, hogy 3-as henger gyújtáskimaradás a probléma. Gyertya rendben, felcseréltem a 2-es hengerével. A 3-as henger még mindig nem járt. Közben felhívtam Szatyi mestert, ezúton is köszönöm a segítségét. Felcseréltem a trafókat, a 2-es henger trafójával már járt a 3-as henger, a 2-es természetesen nem.. A "rossz" trafót leteszteltem (testhez érintve a gyertyát indítózásnál - szomszéd suzukis jött segíteni) abszolút nem jött létre szikra. Megállapítottuk, hogy elhalálozott. A srác elvitt a közeli Bárdi üzletbe, raktáron nem volt gyári Bosch, a Meat&Dorina és tsai nem érdekelnek.

Update: ma (8-a) besétáltam a Bárdi-hoz, volt raktáron trafójuk, délután beraktam, szépen duruzsol ismét a vas :-)

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive // 2013-03-14

Tegnap kicserélték az első lengéscsillapítókat (Supersport), baromi jó lett. Most már teljes a sportfutómű. Brutálisan fogja az utat. A sport lengéscsillapító rövidebb, (eddig nem tudtam) a rövid rugók miatt.

Aki kísérletezni akar, ne tegye; sport rugó csak sport lengéscsillapítóval használható, nem érdemes másképp használni, illetve csak "ültetni". Gyári sportcsomagos rugó használata nem sport lengéscsillapítóval sem ajánlott, hiába csak 2,5 cm az ültetés mértéke.
188.500 km óra állás.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive // 2013-03-13

A tegnapi napon kérésre egyedi hátsó dobot gyártott le a Hasper Tuning. Nagyon elégedett vagyok a munkájukkal, bárkinek ajánlani tudom, a srácnak is 156-osa van :-), érdemes ellátogatni hozzájuk ez ügyben. Itt a dolog nem arról szól, hogy csináljanak meg még egy autót... hanem az ügyfélről, az elégedettségről, ugye tudjuk, hogy manapság már csak így lehet eladni valamit, nekem ez természetes, a legtöbb cégnek/embernek nem annyira. Kellene ismerni az üzletpolitikát.

A remélt hangot felvázolván, azonnal tudták, milyen dobot kell legyártani.
Viszonylag halk alapjáratot kértem (szomszédok miatt) - megcsinálták.
Kigyorsításkor üvöltsön csak - megcsinálták. Ennyi. Iszonyú preciz munkát csinálnak, nem kapkodnak, náluk a tökéletesség számít csak, ezt sok hazai kipufogó gyártó megirigyelhetné... Sajnos csak a multi cégeknél ismert a "vevői elégedettség". Még jó, hogy van ilyen vásárlói réteg, akiknél ez számít.

Szóval az eredmény halk siklás, padlógáznál hátborzongató üvöltés = Alfa romeo :-).

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive // 2013-03-10

Tegnap lelóliáztam a hátsó lámpákat, háát, elég rosszul sikerült, sajnos. Egyszerűen nem tudtam levegőmentesen rátenni. Biztos van valami taktikája, amire nem igazán jöttem rá ez esetben :). Távolról nem látszik :-D.
Füst színűt raktam rá egyébként. 95 % a fényáteresztő képessége.