Mutasd

>> Esemény2013-10-04

Elvitték a 156-ot :-(. Ezennel a 156-os korszak lezárult. 2 év 10 hónapot volt nálunk, szép volt, jó volt, sok élményt nyújtott, de közben eljött a csere ideje. Nagyon jó helyre került, nagyon jó emberhez, Alfashoz, ahogy szerettem volna. Krisztián, ezúton is sok boldogságot, örömet kívánok az autóhoz! :). All the best!

Az utód, a 166-os már a ház előtt áll :). De az már egy másik blog lesz, saját főképe alatt :).

 
>> Szerviz2013-08-27

Liqui Molly, Mann olajszűrő, előtte Liqui Molly motoröblítő folyadék.
194200 km.

 
>> Szerviz2013-08-16

A nagy nyomású Selespeed szivattyút kivettem, már nem volt az igazi, a hangján is lehetett hallani, hangos volt nagyon. Felújíttattam. Álló és forgó rész. A szivattyú rész makulátlan. Természetesen a Selespeed (CS Speed) olajat is lecseréltem, ahogy illik. Gyönyörűen működik, most alig van hangja, a váltó is finomabban működik úgy érzem. Jó ideig ezzel sem lesz baj.. az előző tulajdonos az actuatort is cserélte.
Vettem a Bárdiban egy liter olajat is utántöltésre.

 
>> Esemény2013-08-03

Kézzel felpolíroztam a vasat, szebb lett, de nem vagyok elégedett. (Folyékony Turtle Wax-al.)

A bőrápolást is megcsináltam, AutoGlym-es termékeket felhasználva, tudom ajánlani mindenkinek, profi cucc, gyönyörű lesz tőle a bőr!!!.
Először lemostam a bőrt (csak puhán, gyenge mozdulatokkal szabad törölgetni, ellenben a festékanyag is lejöhet) utána jött a bőrbalzsam, 48 kell, amíg a természetes illóolajok beivódnak a bőrbe. Nem lesz síkos utána az ülés.. Mikroszálas kendőket használtam. Nagyon megérte.

Hőálló (650 fok) ezüst spray-el lefestettem a leömlők előtti hővédő lemezt.

 
>> Szerviz2013-07-26

Itt volt az ideje, hogy gyári műszerrel Szatyi CarTárs kedveskedjen a gépezetnek. Már fogyott a kuplung, az elméleti elmozdulás 28,7 mm volt. Váltó-kuplug leszervizelve. Illetve a jobb első toronynál egy csavar tönkrement (menet) pótolva.

 
>> Szerviz2013-07-10

1.) Újabb szöszölés, vásárolgatás a vas számára. Új alsó motorvédő burkolat (német). Ez már okosabb verzió, gyárilag kivágták a katalizátor miatt, ugyanis az előzőnél nem volt kivágva (értsd: a katalizátor körül) és baromira büdös volt, - az olvadt műanyag miatt.. :)) egyszerűen nem bírta a katalizátor által termelt hőmennyiséget, ( ~ 600 fok?) Féltem, hogy kigyullad.. hosszabb távokon nem volt probléma, mert a menetszél hűtötte, de városban igencsak perzselte :), a vége fele már megroggyant az egész, középen megzuhant, persze, hogy lefele.., nem volt tartása, így a földön húztam magam alatt. Óriási horpadás keletkezett, még ilyet se láttam. De amíg rájöttem.. megviccelt, mert a motortérből éreztem az égett szagot.. átvizsgálás után bizonyossá vált számomra, hogy a motor térben minden rendben, utána kezdtem el gyanakodi a trepnire. Gyanúm beigazolódott.
Done!

2.) Gyári hangolt szívórendszer visszaállítása. Rájöttem, hogy NEM szabad piszkálni a JTS-t, nagyon nem tolerálja, a TS-el szemben, ott sose volt ilyen gondom... tehát mindent hagyjatok úgy, ahogy gyárilag van.. nálam a sport levegőszűrőt sem tűri, a Mann-nak sokkal jobban örül természetesen, sőt, utángyártottat sem szabad belerakni!!! Szívászaj csökkentő is visszarakva, kell oda, sajnos, sose gondoltam volna, hogy vissza kell rakni..
Cserélve lett a jobb oldali axiális csukló is, más egyéb hibát nem találtak a szerelők a futóműben, a full futómű felújítás óta (1,5 év, 16000 km) budapesti utakon ez a tényállás, szerintem idáig nem rossz, figyelembe véve az ültetést, kerekeket.
Ez után lézeres futóműállítás, minden gond nélkül, itt nem számít, mennyire van ültetve az autó.., tehát értenek hozzá.
Vásároltam fekete metál színban javító stiftet, néhány apróbb karc eltüntetve a kerekeken, majd folytatom a küszöbökön, az ajtó ki-be nyitás miatt sajnos néhány apróbb felületen lepattant a fényezés.
Km: Kb. 192.000

 
>> Szerviz2013-06-12

Hétvégén kicseréltem a pollenszűrőt (Valeo), a klímafertőtlenítést is elvégeztem, motorteret megpróbáltam műtőasztallá varázsolni :)), de még kell dolgozni rajta. A BMC levegőszűrő helyére gyári Mann-t raktam.
Kicseréltem a szelepfedél tömítést is (pasztázva), csodák csodája, most már nem nyomja ki az olajat..

 
>> Egyéb2013-06-07

Újra vásároltam némi cumót, pollenszűrő, szelepfedél tömítés, piros (amerikai) hőálló tömítőpaszta, Mann gyári levegőszűrő, Loctite klímafertőtlenítő (nem volt olcsó).

 
>> Esemény2013-05-23

Néhány dolog beszerzésre került, Selenia 10w60-as olaj, Mann olajszűrő, aktívszenes pollenszűrő.

 
>> Egyéb2013-04-25

Hirtelen elhatározás volt, nem terveztem nyári gumi vásárlást, így egy nap alatt eldöntöttem, milyen gumi kell. Ráeszméltem, hogy az Eagle F1-ek (imádtam) már bizony ramaty állapotban vannak, még egy nyarat simán elmentek volna, de nem mai darabok voltak már. Városban nem lenne gond, de többszöri (külföldi) utazáshoz már nem lenne ésszerű használni őket, nehezen bírnák a nagy tempót, hegyi utakat, kanyarokat nem kis sebességgel. Fő a biztonság. Már tavaly is gondoltam rá, hogy jó lenne kipróbálni a Federalokat, tegnap véletlenül találtam rá a honlapjára, és rögtön tudtam, ezeket meg kell vásárolni.
Hogy miért Federal SS595? Leírom: azért, mert nem egy istenített gumimárka, nem mindenki ezt használja, javasolja, és nem az ára miatt :-), ez a gyártó nem "bevásárló autókhoz" gyártja a gumiabroncsait, hanem DIREKT sportos felhasználáshoz.. Persze az egy másik kérdés, hogy fog beválni.. ha nem, akkor cserélem másra. Szerintem nem lesz vele különösebb gond. Külföldi fórumokon olvastam róla felhasználói véleményeket, 80 %-ban pozitív. A gördülési zaj, a vizes aszfalton kipörgő kerekek indulásnál, amit negatívumként emelt ki egy-két felhasználó, de a v minta az ilyen, tudjuk.

Lemértem a gyári profilmélységet (digitális tolómérővel), kopásjelzőtől számítva 6 mm a futófelület. Ha nem a kopásjelzőtől mérem, akkor 8 mm. Meglátjuk, milyen gyorsan kopik, közép-kemény, de szerintem gyorsan fog kopni..

Külön tetszik, hogy az oldalfal erősített, ezt látni is, innen a SuperSteel jelzés. Gumis után gurultam pár kilómétert, kellemes :-), van közvetlenség a gumi és az aszfalt között, ez nem kérdés :-). Óvatosan fogom használni, amíg be nem kopik, aztán jöhet a teszt élesben. Május végén írok beszámolót róla, 2x 9 órás országút/hegyi utak alkalmával bőven lesz rá alkalmam tesztelni.
Kérdeztem a gumist, kíváncsiságból, "rosszat nem hallott" róla ez volt a válasz :)). Nem mintha különösebben érdekelne. A másik két srác bólogatott, hogy jónak tűnik.
Japán gumi a Federal.
Km óraállás: 189.000