Mutasd

>> Tuning és extra2019-01-02

Már az újévben írom meg, viszont a történet eleje még Novemberre nyúlik vissza. Egy barátommal épp arról beszéltem, hogy a jelenlegi fékeim (305mm) fel kellene egy kicsit fújni, 330-as tárcsát használni és új konzolt gyártatni a nyereghez, a nyerget is átépíteni, stb.stb. Nos a vonzás törvénye jött és tarolt :) Küldött egy linket, Szlovákián egy faszi hirdet teljes első fékrendszert, tárcsa, nyereg, konzol, csonkállvány. Az ára elég jó volt, így túl sokat nem gondolkodtam rajta, felkerestem a hirdetőt. Sikerült megegyezni, majd elmentem a cuccokért. A hirdetésben szereplő képek finoman fogalmazva előnyös szögből voltak fotózva, mikor szabad szemmel láttam az alkatrészeket fogtam a fejem. Csupa rozsda és még egy kis rozsda mindenhol.

Ahogy hazahoztam a cuccokat, szinte azonnal elkezdtem a munkát. A csonkállványról leműteni a takaró lemezt csak lánggal lehetett, a csapágyakat szintén, nem volt olyan csavar, ami nem hő hatására lazult volna meg. Végülis amit én szereltem szét, az minden kijött, viszont amit az előző emberke, ott voltak beszakadt csavarok.
Miután szét lett szedve minden, elvittem Dunakeszire szemcseszórásra a porfestésre szánt elemeket. Erre a műveletre egy hetet vártam, de szerintem jó lett a végeredmény, ég és föld volt a látvány előtte és utána.
Ezután festve lettek az alkatrészek, nem akartam sok csicsát, egyszerű fekete lett minden. SKF kerékcsapágyakat vettem bele, be lettek szerelve, érintkezési pontokon rézpasztával kenve, csavarok ragasztva, úgy lett fújva, hogy a rozsda azért a csapágyat se kezdje csócsálni idejekorán.
A kerékagyakba beragasztottam a tavaly vásárolt tőcsavarokat, majd úgy lettek bepréselve a csapágyba. A nyereg tartó konzol csavarjai szintén menetrögzítővel kerültek beszerelésre, majd rá a tárcsák, ami teljesen jó állapotban voltak, így csak egy kis esztétikai javítást kaptak, nem kellett újakat vennem. Az egész művelet leírva semmiség, nekem viszont 1 hónapig tartott ezeket a dolgokat összehozni, mivel elég sokat vártam 1-2 műveletre.