Mutasd

>> Szerviz2019-03-31

Pár napja szívtam egy nagyot a kuplung hengereivel.A munkahengert pillanatok alatt kicseréltem,nem volt egy nagy dolog.Viszont a kuplungfőhengert esélytelen volt megoldani.Olyan szinten rohadt össze a hidraulika-cső csavarja a hengerrel,házi körülmények között lehetetlen kiszedni..ráadásul rossz hengert adtak a Bárdinál,be sem tudtam volna rakni a helyére.
Ma fölraktam a nyári gumikat,emelem a jobb hátulját,de a kerék a földön marad..fasza,lengéscsillapító offos,cseréltethetem azt is.Mindegy,kerekek fennt,menjünk át a kútra felfújni őket..fekvőrendőrön át,kurva nagy csattanás,eltört a bal hátsó lengéscsillapító,a rugótartó tányér beleállt a gumiba.
Holnap vadászhatok szervízt itt újpesten,ami remélem nincs olyan messze tőlem,hogy még trélert is kelljen szereznem,mert felakasztom magam.

 
>> Szerviz2019-03-27

Sok minden történt az utóbbi években-hónapokban.
A kis kedvencem tavaly hívta fel a figyelmemet,hogy mostmár ideje lenne cserélni ezt-azt.
Indítottunk januárban egy akksival,folytattuk áprilisban a kötelező olaj+szűrőcserékkel,majd beindult a "szopóroller" hadművelet.
Júniusban intercooler csőcsere,olyan szépen elszakadt,öröm volt ránézni,pláne találni normális áron egy újat.Delman-tól pikkpakk megjött,ment is a helyére.Aztán jött a tipp,van egy srác,nagyon szépen elő tud varázsolni egy kis lóerőt/nyomatékot kedvező áron.Nosza rajta csináljuk..most kereken 40 pacival,és közel 100 Nm-el erősebb a szerkezet.Eljött a tél,gyanús,hogy a vízhőfok mutató meg sem nyikkan..persze,cseréljük.Igen ám,de a közelemben lévő szerelők egyike aranyat kér a munkájáért,a másik meg folyamatosan be van havazva..Jött a mentő ötlet,egy Fordos srác csinált egy saját műhelyt,foglalkozik Alfákkal is,majd megoldja.Meg is oldotta a feladatot,tényleg pontosan dolgozik a srác,reggel viszi-délután hozza az autót.Felhívja a figyelmemet,hogy tudom-e,mennyire tré a kuplung..tudom persze,ez lenne a következő feladatod😀
Megy a nyomozás,mi hol mennyiért..végül az Alba autónál lett lerendelve,ilyen összegért sehol nem találtam komplett kuplung+kinyomócsapágy+kettőstömegű szettet.Apósom is csak lesett,mindegyik "ismertebb" alkatrész-forgalmazónál 50%-os kedvezménye van,de ennyire jó árat ő sem tudott intézni.
Kuplung kicserélve,a régi valami istentelen módon nézett ki..a kettőstömegűt egy kézzel eltekertem,a kuplungtárcsa k.b. fél centi vastag volt,a kinyomócsapágy kikopva teljesen.Persze amikor vettem az autót az ismerősömtől,ment a :"Persze,ki lett cserélve a komplett kuplung,itt a számla is" duma..persze,láttam a saját szememmel😐
Végre a váltás puha mint a vaj,erő is van a vasban,lehet örömködni..kemény két napig,amikor sikerült tolatás közben elkapnom egy ferdén kiálló lenyesett ágat,ami beszakította a kerékdobot meg az intercoolert.Vadászat intercoolerre,mindenhol horror összeg+nincs készleten.Alfadepoba be,már adják is egy tízesért,brigéciolba beáztat,átpucol,szerelő felhív,nem ér rá egy hétig.Addig kénytelen voltam így használni a vasat.Közben észreveszem,hogy a kuplung vajpuhasága eltűnik.Mintha kezdene olyan lenni mint volt,szó szerint erőből kell nyomjam.Cooler közben kicserélődik,a szerelő srác passzolja,hogy mi lehet a kuplunggal.De nem is ér rá,be van táblázva,majd megoldjuk valamikor.Úgyhogy rendeltem egy kuplung főhengert, egy munkahengert amit holnap szépen ki is cserélek.Remélem nem kell több zsetont most kivasalnom az autóra,mert ha összeszámolom,olyan 300.000 nál tartok az elmúlt 2 hónapban..de valamit valamiért ugyebár😉

 
>> Szerviz2016-04-23

Négy hónapja van meg az Alfám,ezalatt történtek kisebb csereberék az autóban.
Miután megvettem,az első dolgom volt egy kipufogó hegesztésben jártas szakit találnom,mivel a leömlő csatlakozása elengedett,kicsit nehéz lett volna a kpm vizsgát megúszni magyarázkodás nélkül.
Egy ismerős megoldotta a dolgot,6 perces munkáért 4000- forintot hagytam nála.Mivel volt csápos emelője,legalább megnézhettem az alját..egészen egyben van,de egy alvázvédelem nem árt neki az idén.
Vizsga,honosítás letudva..az autó vételárán kívül 180.000- forint volt a komplett ügyintézés,forgalomba helyezés,törzskönyv,miegymás.
Egy hónappal később fékcsere,mert a kopásjelző lankadatlanul jelzett.A hátsóhoz nem kellett nyúlni,hiszen zsír új volt,csak elől lettek a tárcsák+betétek cserélve(Textar/Textar kombó,20.000-).6000- marad a szerelőnél,aki k.b. negyed óra alatt kicserélte az egészet a szemem előtt,csinált egy átfogó átvizsgálást,kiütött pár hibakódot,és összeírta,mivel kell majd foglalkoznom.
Be kell szerezzek egy felső intercooler csövet,mivel egy agyonfoltozottat hagyott rám az előző tulaj,és egy pár napja elpilledt menet közben..a legszebb,hogy bontóban 13.000-et kérnek egy bontottért,én meg találtam zsír új Samco csövet 12.000- ért..nincs miről beszélni,berendelem,amint itt van,feldobom.
Ma pedig letudtam az olajcserét..páran biztos a szívükhöz kapnak,mert nem Selénia került a motorba,hanem STP 5w-40-es Longlife olaj,egy Alco szűrővel egyetemben(13.000-).Majd meglátjuk,hogy válik be..
Visszavan egy garnitúra nyárigumi/felni szinte azonnali beszerzése, gumiharang csere,egy szilent sem a legjobb a jobb oldalon..de ez már a következő nekifutás lesz..