TtK - főkép
>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD // 2007-05-16

Folytatás. A többi kép, ismét balról jobbra:
A betét előlről. A rögzítő ragacs eltávolítva - Vastagréteg elektronika és érzékelő. Jól látható a kanyargós légcsatorna. - Itt megy be az érzékelőhöz a levegő... - ...és itt jön ki.

>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD // 2007-05-16

Újabb megbízható alkatrész; BOSCH made in Germany. Sz@r olasz, mi?!
Ez is a boncasztalra került, miután sikerül bele viszonylag jutányos áron (LOL!) egy újat szerezni.
Azt gondoltam, hogy egy szimpla termisztor van benne Wheatstone-hídba kötve, ehhez képest egy vastagréteg elektronikát rejt a tok és az érzékelő is egy bonyolultabb áramkörnek tűnik: 12 dróttal kapcsolódik az elektronikához. Mivel csak 5 pólusú csatlakozóval kapcsolódik a motorelektronikához, valószínűleg soros vonalon kommunikálnak (ez persze csak tipp). Az egész ki van öntve dzsuvával, javítani esélytelen. A belvilágát látva már nem is olyan horror az ár, amit kérnek érte.
A képek balról jobbra:
Csatlakozó - Ahol bemegy a levegő... - ...és ahol kijön - A betét hátoldala

>> SzervizAlfa 146 1.6 TS // 2007-05-16

A Kika parkolójában nekem tolatott egy terepjáró. Azt mondta nem látott, amit nem is csodálok, mert jó hosszú és magas dög volt, full sötét hátsó ablakkal. Lökhárító gyanánt karvastagságú vascső volt felszerelve rá. Az eredmény a képeken. :-(
Szerencsére a biztosító állta a cehet. AZ SPQRnél csinálták; szépen de elég lassan. A sárvédő, index, lámpa volt cserés, plusz az új sárvédőt és a maszkot fényezték. Mindez tartott egy hétig...

>> SzervizAlfa 146 1.6 TS // 2007-05-16

Well, a hírhedt vezmód. Minden 16 szelepes Twin Spark achilles-sarka. Természetesen az enyém is kimúlt, ami jó alkalom volt arra, hogy a bennem szunnyadó boncmestert felébresszem. :-) A képeken az erdmény..

>> SzervizAlfa 146 1.6 TS // 2007-05-16

A 146-nak ültetés nélkül is elég lenn van az orra, többször sikerült többé kevésbé fennakadni az első lökhárítóval. A képeken a legdurvább eset utáni állapot látható. Egy magas fűben megbújó fatörzs-csonkra akdatam fel egy ipszilon forduló közben..
Viszont ennek kapcsán már tudom hogyan kell fel-le szerelni az első lökhárítót. Így:
-Nyisd ki a motorházetőt. :)
-A zárhídon van két csavar, amik a hűtőmaszkot fogják. Vedd ki őket.
-Most jön a nyers erő: a maszkot alul patentok fogják (pirossal bekarikázva; vigyázz a faceliftesen nem pont így vannak!), erősen kell előre húzni és lejön. Óvatosan, mert ha feszíted, könnyen eltörik.
-A maszk alatt vannak a lökhárító felső csavarjai.
-Az alsó csavarokat alulról, két lyukon át lehet elérni (zöld nyíl mutatja hova mennek). Csőkulcs, vagy dugókulcs kell hozzá.
-Most már csak a sárvédőív műanyag bélésének a patentjeit kell kiszedni és előre lehúzható a lökhárító.
Oldalt van két excentrikus tartó (ezekről kell lehúzni, mikor leveszed; zölddel bekarikázva), ezek tekergetésével lehet beállítani, hogy hogyan álljon.
Jó szerelgetést. :-)