Típusok >> Prototípusok >> Alfa Romeo Italdesign Visconti

Alfa Romeo Italdesign Visconti

Az ItalDesign-Giugiaro által tervezett koncepció autót 2004-ben mutatták be a genfi autószalonon.

"Alfa Romeo zászlóshajó, ami szakít a hagyományokkal." Ennek a jelmondatnak a szellemében készítette Giorgetto Giugiaro a Visconti-t. A tervező mester úgy döntött, hogy nem a felsőkategóriában megszokott lépcsőshátú limuzin hagyományt követi, hanem egy hatalmas négyajtós ferdehátú karosszériát tervez.

Négyajtós kupé, közel 5 méteres (4995 mm) hosszúsággal. A szélessége éppen 1,9 méter alatt van (1896 mm). Mindez, az 1474 mm magassággal, tökéletesen ötvözi az áramvonalasságot a tekintélyes mérettel. A karosszéria az Alfa Romeo prémium padlólemezre épül.

Az Alfa Romeo márkaidentitásának védjegye, a pajzs alakú hűtőmaszk még hatalmasabbá, még dominánsabbá vált, mint valaha. Az esztétikai szempontokon túl, a turbómotor hűtéséhez szükséges a látszólag eltúlzott számú légbeömlő az autó elején.

Az autó oldalvonala egyszerű, de mégis lendületes és szemet gyönyörködtető. A kerékjáratokat alig észrevehető élek kötik össze. A tető igyekszik a lehető legharmonikusabb vonalat tartani, így a hátsó ablakon át végigfutva, egy egységet alkotva, beleolvad az autó hátuljába. Ahogy azt Giugiaro prototípusainál megszokhattuk, a tetőlemezt itt is üvegtető helyettesíti.

Kétségkívül, a Visconti leginkább meglepő része a hátulja. A szélesen domborodó sárvédők között 458 literes csomagtér rejtőzik. Hátul a fenséges idomokat kidomborítja a látványosan szűkülő tetőrész. A lejtős hátsó rész az ötvenes évek stílusának modernizálása.

Az álom karosszéria alatt álom technikát vonultat fel a Visconti. Az autó szíve, a 3.2 literes V6 JTS, direkt befecskendezéses biturbó benzinmotor. A motor maximális teljesítménye 405 LE, melyet már 6000-es percenkénti fordulaton lead. A legnagyobb nyomaték 680 Nm, melyre szintén nem kell sokáig várakozni, hiszen már a dízel motorok tulajdonságait megközelítve, 2000-es fordulatszámtól rendelkezésünkre áll. A vonóerőt 6 sebességes automata váltón keresztül, állandó öszkerékhajtás viszi az útra. Az útra vihető nyomaték, kerekek közötti megfelelő elosztásáról Torsen-C differenciálmű gondoskodik.

Részletes adatlap