Blog >> hungaroring >> hring
A mai nappal elvettem a pálya szűzességét az autónak. Régebben, mikor még Lancia-m volt nem voltak ilyen népszerűek ezek a rendezvények(nem is lehetett nyílt napokról hallani), később meg nem volt hozzá megfelelő autóm(motorral jártam fent sokszor). Így adta magát a lehetőség, új a futómű is, tehát irány a ring. Mikor kiértem találkoztam cartársakkal, sajnos egyikük leírta a technikát, ezért a pályát is renoválták, állt a rendezvény. A regisztráció 2perc volt, rendesek voltak, beengedtek a lassú csoportba(150le alatt), így szerencsémre nem kellett a tükröt vizslatnom 20 percig, hogy épp melyik oldalról kerül ki valaki, mint a pocsolyát.A majdnem 1 órás szünet után engedték fel a 2-es csoportot, ami a 150le feletti kategóriát jelenti. Itt ment Blade Csörivel a jobb1-en. Jól mentek nagyon, egy körét mértem csak, de az is 2:23 volt:-). A mérés után autóba ültem, felsorakoztunk a box bejáratához. Belépő és karszalag ellenőrzés után a box közepétől indították a kocsikat. Előttem twingo sport állt, mellettem egy 147-es alfa 1.6ts felirattal. Gondoltam majd jókat fogok itt kergetőzni a népekkel. Hát nem így lett.... 5-ös csoportokban engedtek fel a pályára, ami annyit jelentett, hogy az ötös boly eleje én voltam. Az előlem induló csoport egyik suzukiját az első kőrben utol is értem, ugyan ebben a kőrben pedig a mögöttem indulók közül megelőzött egy toyota(?), aztán soha többet nem találkoztam senkivel, csak a hűtő körömben engedtem el 1-2 autót.
Tapasztalatok:
Az eibach pro-system erre az élmény autózásra tökéletes! A kanyarokat nagyon kulturáltan veszi, az elkottázott kanyarokban jóindulatúan sodródik, jellemzően 4 kerékkel. A michelin pilot sportok rövid idő alatt felmelegedtek, gyakorlatilag a második kőrtől lehetett büntetni a kanyarokat. Hasznomra volt, hogy nem először vagyok a hringen, de a motoros féktávokat el lehetett felejteni, a megfelelő kanyarsebesség kiválasztása a mansel kanyarban még az utolsó kőrömben sem volt teljesen jó(lehetett volna jobban is erőltetni).
A fék viszont szegénykém nagyon nem erre van kitalálva. Amúgy is egy közepesen gyenge betét van az elejében, amit már városi racingolásnál is sikerült megmelegítenem annyira, hogy ne akarjon 100% teljesíteni. Számítottam is rá, hogy a 3. kőrt azt hűtéssel fogom tölteni. A harmadik kőrben a célegyenes végi féktávon már baromi kemény volt a pedál, és a hatékonyság is visszaesett, a kocsiban pedig erőteljes fékszag volt, de ezt szem előtt tartva még mentem egy jót, majd megtettem a hűtőkőrt.
A folytatás is hasonlóan jól ment, leszámítva a sárga zászlós integetést. Egy bmw kiparkolt a fűre, emiatt el kellett vennem a gázt, de szt leszámítva megint tök egyedül autókázhattam a leintésig. A levezető kőrön bekapcsoltam a klímát ( a motort hűtse az összes ventillátor), lehúztam az ablakot( csöpögött rólam a víz), a féket pedig próbáltam nem használni, hűljön le az is rendesen mire beérek a parkolóba.
Mikor lejöttem egy piros 156 állt a 147-esek helyén, Public Enemy volt az akivel kerék csere közben jól eldumáltunk. A köridők jók lettek az autóhoz képest, 2:41, 2:40, 2:40, stb. Ami öröm, hogy a féktávokat közepesen kényelmesre véve sikerült ezeket az időket hozni, plusz nincs az időkben óriási szórás, 2másodpercen belül van az összes tiszta kőr.
Végeredmény:
A féket azt a következő pályanapra mindenképpen ki kell cserélni valami egészségesebbre, mert a gyári cucc egyáltalán nem alkalmas 2 kőrnél többre. A másik pedig, hogy a felső fordulatszám tartományokban megint hiányoltam a pacikat. Húz-húz, de valahogy nekem nyúlós-taknyos a teteje, nem is szívesen kínoztam 6000-6300 fölé. Erre kéne még valami gyógyír!
Csináltam felvételt, az üres járatot kiszedtem:
part1
part2