A tavalyi próbálkozás óta elmaradt a benzinszűrő csere, pedig már jóval több van benne, mint ami elő van írva.
Nekiláttam hát újra. A szűrő ugyanolyan, mint tavaly, tehát hosszabb ill. nagyobb átmérőjű, mint ami benne van, de próba alapján el kell férnie.
A visszaszerelés során ugyanaz a szopás. A bemenő oldalon enged, hiába húzom meg rendesen, pedig lecseréltem a rézgyűrűket újra. Fater tanácsára a bemenő oldalra alumínium tömítőgyűrűket tettem. Láss csodát egyből nem enged. :)
A szűrő felett az autó alján volt pár (egyelőre csak) felületi rozsdafolt, ezeket is lekezeltem (felcsiszolás, higítós tisztítás, rozsdamaró, tisztítás, cink spray, két réteg rücsi)
Hát ezzel szépen beszoptam. Most a ki- és bemenő furat méretei jók az új szűrőn, igaz kicsit hosszabb maga szűrő ill. az átmérője is nagyobb. A tartókonzolba bele is fért, de a konzol összehúzása után azért nem úgy állt ahogy kellett volna. Mindenesetre felpróbáltam.
Gyújtás + immo ki, benzinnyomás megjön és a bemenő oldalon szivárog a benya.
Bemenő oldalt lelazítottam, megnéztem a rézgyűrűket, nem tűntek problémásnak. Vissza minden, megint próba. Most már spriccel a benya.. Már az jutott eszembe, hogy lehet, hogy szar a szűrő és nem enged át, vagy nem eleget, mert csak a bemenő oldal szivárog. Lelazítottam, a kimenő oldalt, ott is jött a benya, szóval az áteresztéssel talán nincs gond.
No, akkor régi szűrő vissza, próba, megint spriccel, de most már látszott egyértelműen, hogy a belső rézgyűrű mellett. Bemenő ág le. Néztem a gyűrűket nem láttam különösebb problémát. Sikerült találni 1,5mm vastag pont illeszkedő rézgyűrűket (ami benne volt, 1,14mm volt). Bemenő ág vissza, próba és minden OK. Meg is járattuk a motort pár percig, közben folyamatosan sasoltam, semmi szivárgás szerencsére.
Így most a régi szűrő került vissza, mert este 9kor már nem akartam még1x megbontani. :) Először szerzek be rézgyűrűket, aztán majd fel lesz rakva egy új szűrő.
Nemtom mennyi, már nagyon sok km lehetett benne. :)