Tagok >> süsnye >> 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V >> Blog
- Típus:155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1994
- Színe:fekete
Sok patentot be lehet szerezni a patent centrumnál, és gyorsan postázzák. Annyit érdemes megtenni, hogy a rendelés feladás előtt érdeklődni, hogy az adott patentból tényleg van-e, mert nekem nem jelezét először így az kimaradt a poatázásból, és emiatt a helyettesítő patentokat külön csomaggal kellette rendelnem, amire megint rájött a postktg.
Lehet gyári cikkszám alapján is keresni és találni patentokat.
155 utastéri kábel gyorskötözők 15-005
155 küszöbborítás rögzítő szőrős patentok 23-001
155 küszöbborítás csavarjainak furat patentok 08-044
A problémás részek fel lettek csiszolva, kaptak rozsdaátalakítót ill. rozsdamarót, majd tisztítás után cinkromátos alapozót, majd fekete festéket, majd STP Anticor rezségcsillapító réteget arra pedid STP VBT hangszigetelő réteget.
Az Anticor-t melegíteni kell a helyrerakás közben és sok fejfájástól kíméheti meg magát az ember, ha feldarabolja a lapokat, mert egyben, de még félben isnehéz szépen eldolgozni. A VBT nem az a fajta volt, mint a képen (a szivacsos rész nem volt beirdalva) így nehéz hajlítani. Ezt is melegítettük, így lehetett hajlítani. Viszont kihűlés után reped a teteje, rálépéskor is betöredezik a fekete réteg. Mondjuk nem tervezek kiszedni mostanában így ez talán nem gond. Viszont hállható a különbség a gyárihoz képest, csöndesebb az utastér.
A VBT-nél még egy jelenség van. Qrva domináns szaga van az utastérben, így lehet érdemes kiszellőztetni berakás előtt, vagy esetleg szappanos vízzel lemosni a fekete réteget... Lassan azért talán kiszellőzik. :)
A végén kapott még üregvédő spray-t (sikagard 6220) is a küszöbökbe, az első kerékjárattól hozzáférhető lyukakba ill. a hátsó ülés alatti kereszttartóba.
A hibás részt kivágtuk, hajlítottunk potló lemezt, majd CO hegesztővel helyére lett hegesztve. Itt is kapott cinkromátot, majd sikaflexe 221 tömítőt, ahol kellett (ehhez javaslom a Sika Abglättmittel N simítófolyadék + ahhoz való ecset beszerzését és akkor nem ilyen béna lesz a felhordott sika felülete, mint nekem), majd sikagard 6440-et.
A karosszériázáshoz gondotam veszek valami profibb rozsdátlanító löttyöt. Olvasgattam és végül a Permatex PTX81775 rozsdaátalakító mellett döntöttem. Leírás szerint fekete alapozó réteggé alakítja a rozsdát, amit lehet festeni.
Lekentem a bal első küszöbrész kívülről + az utastéri tálcákat belülről. A jobb oldali tálcák már megkapták cinkromátos alapozót is. Nagy szerencsémre egy héttel később tudtam csak folytatni a kezelést, amikor is feltűnt, hogy a cinkromát fel van hólyagosodva pár helyen. Megkapargattam és értelemszerűen a hólyagos helyeken nem tapadt a cinkromátos, mivel a permatex felpikkelyesedett. Igaz, hogy a rozsdát átalakította, de nem tapadt a felülethez. Aztán pár helyen megkapargattam még és szomorúan láttam, hogy ott is ez a helyzet, sőt pár helyen a pikkelyes réteg alatt megint barnult a fém. Boldog voltam nagyon, hogy gyakorlatilag csiszolhatom vissza az egész alját belülről, nem mertem ezt rajtahagyani. Maradt a jó öreg RO55.
Amikor ez kiderült, csináltam egy tesztet. Voltak kazánlemez darabok. Vettem kettőt, mindegyik rozsdás volt kb. ugyanúgy. Mindkét lemezt felcsiszoltam koronggal egy sávban (mindegyiket a hajlítás mellett), majd az egyiket lekentem permatex-szel két rétegben (előírás szerint min. két réteg kell), a másikat meg RO55-el 2-3 rétegben, úgy, hogy a következő réteget még teljes száradás előtt felvittem. Hagytam őket egy napot, majd megnéztem mi történt. A permatex-es lemezen fekete, kemény réteg keletkezett, amit megkapargatva bizony jó pár helyen ott volt a rozsda. Az RO55-s lemezen kefével eltávolítható fekete cafatok maradtak, ami alatt tiszta fém volt még ott is, ahol nem lett felcsiszolva.
Szóval a permatex legalábbis nem erre való... mondhatnám persze másképp is..:)
És az árak:
- Permatex: 16000HUF/liter
- RO55: 650HUF/liter
Nem mindegy... :)
Képek: bal oldal a permatexes (fekete felületű) lemez, jobb oldal RO55-s lemez (mindkét lemez olyan rozsdás volt, mint ahogy a bal oldalukon látszik)
A küszöb mentén belül az alján is volt felületi rozsda több helyen. Ezek is fel lettek csiszolva + ahol még gyanús volt valamint a kis fülek is.
A hátsó kereszttartó, ami a hátsó ülés alatt van és össze van engedve a padlólemezzel...na az nincs jó állapotban. Itt kívülről a két szélén (a hátsó emelő bakoknál), a kereszttartó legalacsonyabb pontjain már eléggé oda van az összeeresztés valamint kisebb átrohadást is találtunk.
Vettem egy kis, laptoppal használható endoszkópot, azzal belenézve a kereszttartó belsejébe (két utolsó kép) nem lettem vidámabb, belülről rohad a kereszttartó és a padlólemez találkozásánál.
A küszöbnél, a küszöbtakaró alatt különösebb gond nincs, kis felületi rozsda volt. Itt is inkább az összeeresztésnél van a gond. A küszöb mellett három lemez találkozik, itt több helyen rozsdás.
Jó tanácsként: ezeket a gyorskötözőket egy kis csavarhúzó segítségével szét lehet húzni roncsolás nélkül, így nem kell őket kidobni és újat rendelni.