Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> V6 Fanatics

Rolee1562019-11-08 19:18:50 // 1875
Nekem is conti van fent. Mintha két apró fém lemez zörögne egymáson.
liusz2019-11-08 18:50:41 // 1874
Na én is pont ilyet tapasztalok. Enyhe fémes csilingelés 2000 környékén. 7000-et futott a Conti szett. Most fogok utánajárni.
Rolee1562019-11-08 17:27:50 // 1873
Sziasztok!

Az egyik zajforrás a főtengely ékszíjtáűrcsa volt, cseréltük, megszűnt. A másik fémes hang pedig a vezérlés feszítőjéből jön, ami vadonat új. 1500-2000-es fordulat közt csinálja.
Gyári hibás lehet? Találkozott már valaki ilyesmivel?
VV62019-11-08 16:33:39 // 1872
Érdekes! Úgy emlékszem, gyárilag 5000rpm-nél kell leadnia a maximális 220 Nm nyomatékot, de neked mindkét esetben jóval magasabb fordulaton adott le maximumként jóval kevesebbet. Valószínűleg hozzá kell írni a computert.
BMW sorhatnál van olyan, hogy a 2,8i motorra rá kell pattintani a 2,5i szívócsövét és állítólag erősebb lesz...mentem is olyannal, de szerintem azt is jobb lett volna meghagyni a saját szívócsövével.
A köbcenti semmivel sem pótolható, nincs mese. Szerintem tegyünk bele nagyobb blokkot :)
aranytl2019-11-08 15:18:33 // 1871
Olvastam több fórumon, hogy a 2.5 motorra 3.0 szívócsövet raknak teljesítménynövelés céljából. Utalások voltak a különbségről, de sajnos sehol nem írtak konkrétumokat, az egész nagyon teoretikus volt. Gondoltam egy próbát megér, így megcsináltam. Annyival kiegészítve, hogy előtte utána teljesítménymérést végeztettem :)
Íme az eredmény:
előtte, utána
Az alap egy jó állapotban lévő 220000km-t futott 2.5 V6 24v CF3. A gyári értékektől kissé elmarad. Érdekes, hogy fent idő előtt fogy el az ereje. Látható, hogy a nagyobb csővel könnyebben lélegzik, jobban teljesít fent.
Cserébe eltolódik a nyomatékgörbe kedvezőtlen irányba. Mivel hétköznapi használatban ez inkább jár hátránnyal, mint előnnyel, ezért visszaraktam az eredeti konfigurációt.
Alapvetően a próbálkozásnak 2 oka volt:
1. a kíváncsiság és a nagyobb teljesítmény iránti vágy :)
2. a 2.5-hez nem kapható gyári, vagy gyári kinézetű gumi, és az enyém nagyon repedezett és kemény volt már, 3.0-hoz viszont kapható.

Szóval visszament az eredeti méretű cső, és mégis vettem hozzá utángyártott "gumit", ami valami szilikonos cucc, de aggodalmam ellenére meglepően jól mutat.

Aki ezek alapján szeretne upgade-t, a 3.0 szívóöntvény és a gumik az adok-veszekben megtalálhatók. Chiptuninggal párosítva többet ki lehet hozni belőle.
VKG231!!! (156+75)2019-11-08 05:50:52 // 1870
Na szóval hogy az sp2-t meg a 3-at cserélték meg és a 3-hoz jött a Momo.
VKG231!!! (156+75)2019-11-08 05:49:36 // 1869
Igen, az első évben. Aztán persze megvariálták 2001-től :)



Akkortól már csak a Momo járt hozzá és a Recaro opció volt.
VKG231!!! (156+75)2019-11-08 05:43:34 // 1868
Ja és igen, a Recaro ülést is az sp3 kapta meg :)
VKG231!!! (156+75)2019-11-08 05:43:00 // 1867
Asszem az SP3-hoz járt a vasalódeszka :)))
Üdv újra itt :)
Zoli892019-11-08 00:31:03 // 1866
Szia.

A berlina a szedán karosszéria neve Alfául.
Ha jól tudom három különböző sport pack volt, ilyenek voltak benne: ültetés, küszöb, fekete-narancs műszerek, "karbon" betét a műszerfalban meg talán még az SP3-ban más ülések is voltak.
VV62019-11-07 22:07:31 // 1865
Szia. Kicsit műveletlen vagyok, ezért megkérdezem, hogy a "berlina" ez esetben mit jelent?
A "sport pack" is érdekel... a "Ti"-re gondolsz?
Zoli892019-11-07 18:19:20 // 1864
Sziasztok!

Visszatérő tagként tavasztól szeretném újra alfásként falni a kilométereket, az autó egy 156 2.5 V6 (berlina, manual, lehetőleg sport pack) lenne. Jelenleg csak érdeklődés szintjén kérdezem, hogy van-e olyan márkatárs, aki nagyjából abban az időszakban szeretné eladni az autóját?

Köszönöm szépen
Zoli
frusciante2019-11-02 22:57:23 // 1863
Jók a szamok es en is ugy tudom h gtbol is csak 4-5000dbot gyartottak viszont neked a karosszéria es a belső elemekkel nem lesz annyi gondod... A gtakon meg egy nyamvadt kormanyosszekoto se olyan mint a siman a karosszéria elemek meg nagyon ritkan kerulnek fel netre... Ezeket valszeg el se adom... Első index lámpák pl kb egy oercen belül elkelnek ha vki bont egyet... Ha egyáltalán fel kerül...
Kócosw2019-11-02 22:23:36 // 1862
Guggoloban fórumokon ezt találtam nemtom passzol e:
147 GTA (manual) : 4,025
147 GTA Selespeed : 1,004

Total 147 GTA : 5,029
---

156 GTA (manual) : 2,625
156 GTA Selespeed : 348
Total 156 GTA (sedan) : 2,973

156 GTA SW (manual) : 1,174
156 GTA SW Selespeed : 504
Total 156 GTA SW : 1,678

Total 156 GTA : 4,651

---

Total 147 + 156 GTA : 9,680
Kócosw2019-11-02 22:20:42 // 1861
tényleg tudja esetleg valaki a darabszamokat 156/147,GT 3.2 V6 ügyben? :)
Kócosw2019-11-02 22:08:12 // 1860
nah es akkor a 3.2 gt hez valo alkatreszek számát is tippeld meg... Me darabszamra sztem kevesebb van belőlük mint a 147 meg 156 gta bol. A gt bol ha jol tudom kb 5000 db lett vilagszinten a 3.2 vel kiszallitva.
frusciante2019-11-02 21:47:09 // 1859
És tényleg... 😁 De legalább jot nevetünk a saját kinunkon... 😁 Viszont ha eladó cuccod van hozzá es araban akarod eladni akkor fel kell készülni ra h sokan az 1,9esek araihoz vannak szokva es leüllnek mikor megirod nekik h mennyire gondoltál... Facen gtas adok veszekben teljesen korrektnek tartjak z arakat amikkel meghirdettem a dolgokat ma lett is jopar vevojelolt de sajnos ők majd akkor ülnek le ha megtudjak h mennyiert jutna el egy hátsó lökös egy küszöb vagy épp egy ülésszet hollandiaba vagy eszak nemetbe... Bespejzoltam ha nem mennek el lesz egy tarcsi autó ha esetleg jön egy Unfall... Nem szeretek ilyenekre készülni de az tuti ha egyszer ezt odavagom vminek sehol a jo eletbe nem talalok majd hozzá semmit... Vagy ha lesz is akkor en ülök le az araktol... 😎😁
Kócosw2019-11-02 21:32:19 // 1858
én is igy tolom 😁a 3.2 v6 cuccokat beszerzesenel egy biztos dolog van kb... nem lesz olcsó...
frusciante2019-11-02 21:19:36 // 1857
Ez jol hangzik... Fiatal vagyok nem vén fasz csak visszamaradott... 😎😁 Eddig nem kellett eljek ilyen dolgokkal de amióta megvan a gta sajnos napi szintű lett a külföldiek valo csencseles... Plane most h meghirdettem a sok eladó cuccom is... Megkerdezem Dzsuzeppet h paypal jo e neki...
Kócosw2019-11-02 21:07:59 // 1856
paypal üzleti utalas... visszakapod ha nem jon meg a cucc. Par euroval több, de tuti ami sicher. Vettem igy 1100 euros cuccot is.
frusciante2019-11-02 20:37:10 // 1855
A hátsó kati helyett hegeszetted be a magnaflow-t? Nem nagyon szeretem kinyirni a katikat leginkább csak az ecut feltem a műszaki annyira nem érdekel mindig van olyan állomás ahol a taliga csavar is atmegy 😎 igazából csak azert agyalok rajta h ne fojson semmit a kipu rendszer es kaphasson később esetleg egy ferko vagy Porsche pillangot... A scorpion rendszerről te vagy az első aki tudott vmit... Pedig nem egy alsó márka... A szívem azert a ragazzonhoz húz... 😎 Ezért lenne jo hallani ezeket Előben... De hat sajna kis wadkeleti hazankban ritka madarak a bussok... Nem hollandia h 100kmen belül 20-30ember kocsijat meg lehessen hallgatni... 😖
frusciante2019-11-02 20:24:26 // 1854
A Giuseppe nevű sractol beszélsz kleinanzeigenen? Targyalok vele csak kicsit felek ettől a magánszemélynek előre utalastol... 😥 Egyébként szép állapotu a szettje de annyiert mar vehetek sima ragazzon rendszert ujonnan... A duplaval meg ugy vagyok h kepeken jol nez ki es van is egy tarcsi hátsó lökhárítóm h ha faragni akarnek ne legyen gond a visszaalakitas csak egyik nap tetszik masik nap meg azt mondom h kicsit tulzas a 250pacis gep alá... 😁 A kleinanzeigen mégse ebay ha Nem jön meg a cucc nincs kihez fordulni... Igaz lassan 10eve regisztrált tag es vahy 350 eladasa volt már de en ikyen hülye gyerek vagyok h szeretem a kezbe adni a kpt cserebe kezbe venni a terméket..
Rolee462019-11-02 20:12:00 // 1853
Az igaz,hogy a videón kicsit másabb😉de ott se rossz😊
[k i z z o]2019-11-02 18:12:04 // 1852
Jól szól a scorpion is, szépek a varratok, méretpontos az is, ahogy olvastam anno utána.

Nekem Ragazzon van, de vennék Scorpiont is ha ma kellene (Ragazzonnal jött a kocsi).

A gyári katalizátor helyett hegesztettem be egy Magnaflow katalizátort.

A decat előtt nézz körül ki tudja kiírni a hátsó lambdát, van aki tudja, de jellemzően nem itthon, macerás.

Inkább rakj fémkatalizátort (a Scorpion decat csövei jó alapok hozzá, belehegeszteni 2 katalizátort), műszakin is egyszerűbb.

A full decat rendszernek állítólag kicsit repedt fazék hangja tud lenni, ezért mindenki olyat ajánl a V6ra, amelyikben van egy első dob vagy fémkatalizátor.
GT Ɨ|ѯ2019-11-02 17:58:42 // 1851
Nekem pont ilyen rendszer van a GT alatt, no kat. full Ragazzon rendszer, tökéletes hangja van-.-)
Kócosw2019-11-02 17:39:14 // 1850
aprohirdetesben, vagy valamelyik nagyforgalmazonal raktaron 😎
frusciante2019-11-02 11:02:02 // 1849
Köszi szépen. Videót sokat neztem mar roluk de igazából nem nagyon adja vissza egyik sem szerintem... 😖 Előben az igazi
frusciante2019-11-02 11:00:42 // 1848
Én ugy tudom hogy már nincs duplex a ragazzontol de lehet rosszul tudom...
Kócosw2019-11-02 07:34:05 // 1847
Nekem is ragazzon van kozepdobotol szépen szól, en max azon agyalok még hogy valamikor dupla dupla véggel kéne ugyanez 😁
Rolee462019-11-02 07:17:19 // 1846
Nekem Ragazzoni dob van a v6-on😍nagyon tetszik!Ha küldesz viber vagy whatsappon üzit az oldalamon lévő számra,akkor tudok videót küldeni,hogy milyen hangja van.Az enyémen a katalizátor a helyén van😉
frusciante2019-11-01 18:27:57 // 1845
A katalizátortol hátrafelé szeretnék új rendszert a gép alá. Van itt esetleg olyan v6 tulaj akinek sport rendszer van a gép alatt? Eddig a ragazzon rendszert gondoltam befutonak, de owneren nagyon sztároljak a scorpion márkát... Árban kedvezőbb állítólag a hangja is szép... Vkinek esetleg vmilyen tapasztalat? Ha van rá mód meg is hallgatnek bármilyen rendszert ami nem gyári... 😎 Esetleg vkinek van olyan bussoja amin a katalizátort kiiktattak? Gondolkozom ezen az opcion is csak félek az ecu babralastol sajnos a gtak egyik gyenge pontja... 😥
VV62019-11-01 06:47:02 // 1844
Nem tudom, nekem nem megy se balra, se jobbra...vagy nem nyomom elég erősen a pedált.
VV62019-11-01 06:45:20 // 1843
sok volt a lóvé és nem tudtad, hová dobd? :D
frusciante2019-10-31 22:46:43 // 1842
Ha megerkezett a szilent nekiallok kicserelni es csinálok képeket az enyemrol. Nem emlékszem most pontosan ra h mennyire log a motoroldali alsó...
liusz2019-10-31 21:39:51 // 1841
Tudja valaki, hogy a motoroldalinak pontosan milyennek kell lennie (mennyire 'lóg' gyárilag)? Mindegyik autón vélhetően túllóg amit ismerek és nem lehet kapni cseredarabot ugyebár.
aranytl2019-10-31 07:50:17 // 1840
Ez a balra jobbra mozgás mennyire erős?
Én is észrevettem, de nagyon enyhe és jellemzően mindig ugyanazon az úton tapasztalom. Gondoltam, a nyomvályú okozza.
A felső motortartó szilentjét cseréltem (lehet kapni utángyártott szilentet), a hátsót is cseréltem. A két első eredeti még. A motor felőli rendesen lóg, Neked is hasonló?
Rolee1562019-10-28 15:11:43 // 1839
https://youtu.be/YvbJfJmCadI

12 masodperctől elég jól hallani.
Hosszbordást leszedték,h ki lehessen zárni.
pettinke2019-10-28 14:42:03 // 1838
Én annó csináltattam a Lenkeynél, egész jól bírta a kiképzést. a V6 TB-hez nem nagyon volt ebayen sem.
pettinke2019-10-28 14:40:45 // 1837
"vezérlés felől" az egy tág fogalom ...
szíjfeszítő / terelő pl.
de arrafelé van a hosszbordás szíj is, ahol a generátornak, szervoszivattyúnak, klímakompresszornak is lehet hangja.

szerintem a szerelő ebből többet kéne lásson, mint mi innen a fotelból...
Rolee1562019-10-28 14:37:26 // 1836
Mint lentebb írtam, mi most tettük vissza a vez.tengelyeket gyári állásba, és kapott új vezérlést.
Bizonyos fordulaton vmi fémes hang jön a vezérlés felől.
Volt már ilyen valakinek? Küldött a szerelő videót róla, de ide sajnos nem tudom feltolteni.
Rolee1562019-10-28 14:25:37 // 1835
Én ebayről rendeltem gyárit. Ott olcsóbb volt.
Rolee1562019-10-28 14:22:18 // 1834
Ez inkább elővigyázatosságból történt. :)
frusciante2019-10-27 19:18:13 // 1833
Rakukkantottam a tiédre.... 😎😉 Latom h neked vmilyen sarga cucc volt benne.... Az mindkét cégnél a kemenyebb szilárdságú szilent... Remélem a piros nem lesz gázos.... 😎 Nekem azt ajánlották. Ha beszereltem es kiprobaltammegirom h mit tapasztalatok vele....
frusciante2019-10-27 19:09:55 // 1832
Ez a strongflex szilent egyébként lyukacsos nem tomeny szilent mint a powerflexe... A strongflexen belül a piros a puhabb... Remélhetőleg ott azert el tudja nyelni a motor rezgeset... En rezgest egyébként nem tapasztaltam(marmint a mar tre gyari szilentel) mint ahogy kopogast se mint az angolok nekem nagy gaznal a kocsi elindul blra ha elengedem a gazt akkor meg jobbra egyebkent szepen fut egyenesen. Csak nagy terhelesnel csinalja a bakokat vegignezve ezen egyből lattam h elfaradt kezzel mozgatva is konnyen mozgathato benne a motorba menő csavar... Ezaltal a motort is tudom ott mozgatni kicsit tehát nekem ez a hiba okozója... Ez a strongflexel tuti megszunik csak attól félek h elkezdi esetleg razni vele a kasztnit... 😉
frusciante2019-10-27 18:55:27 // 1831
Ezért gondolkodom en is rajta hogy igy tobb razkodast visz at esetleg a kasztnira... A többi motortartot viszont talan jobban kíméli majd... Egy hét mire megerkezik a szilent. Az angolok szerint nincs vele baj owneren is inkább ezt ajánlották mint h vegyek gyarit egyreszt mert így a negyede a koltsegem másrészt mert szerintük jobban birja.. Ez mind lehet szep es jó de ha szetrazza a motor a kasztnit akkor nem biztos h megeri... Ezek a szilentek egyébként 9400ba kerülnek itthoni strongflextol megrendelve mig a gyari alkatrész32- 33.000 torinobol a fiatalkatreszekesek által kedvezmennyel.. Náluk olcsobbat gyári alkatreszbol nem tudok... Ha jövő héten megjon azért teszek vele egy próbát. Neked a gyarira gondolom ugy csereltek vissza h nem a szilentet cereltek gyarira hanem a komplett motorstabilizatort egyben ugye? Mert gyari szilentet nem talaltam csak ugy külön... Ha talalok azt vettem volna
VV62019-10-27 18:25:08 // 1830
Egyébként mi volt a tünet, amiért cserélni kellett?
Rolee1562019-10-27 17:46:30 // 1829
Szia.
Nekem volt fent ilyesmi, de a szerlő javaslatára vissza lett cserélve gyárira, mert azt mondta nem tesz jót ha a motor rázkódását nem folytja le a gyári gumi ami benne van.
Ez a kemény szilent konkrétan semmit sem csillapít.
frusciante2019-10-27 17:09:02 // 1828
Sziasztok. Itt is rakerdek. Cserelt mar vki busson motortarto bakon vagy motorstabilizatoron(ki hogy hívja)szilentet. játszott mar ezzel vki? Esetleg inkább egyben csereltetek ha elfáradt? Én rendeltem a strongflextol hozzá szilentet es par angol gta tulaj szintén hasznalja ezt a terméket. Csak kíváncsi lennék ra h itthon esetleg csinalt e vki hasonlót?
Rolee1562019-10-25 15:18:17 // 1827
Szia.
Sikerült megoldani, rá kérdeztem a dologra, a gyújtás volt hozzá állítva.
Rolee1562019-10-23 21:48:22 // 1826
Szia.
Fogalmam sincs, hogy, és mit csináltak, én nem értek hozzá. Annyit tudok, hogy a teljes motorvezérlőt átírták. 100-as benzinre lett megírva, stb...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.