Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> V6 Fanatics

Béci Ɨ|ѯ2017-02-19 14:27:15 // 545
Én most vettem január végén.

Abarai2017-02-19 12:24:13 // 544
Nem tudtam, hogy én vagyok a társadalom mételye. Megyek, meg is korbácsolom magam.
Dévid2017-02-19 12:13:31 // 543
Az azért van, mert relatív gyorshajtást követsz el. Az előtted levő tudja, érzi, hogy kanyar van, és még emlékszik, hogy a szomszéd látta, hogy valakinek mondták, hogy a 70-es években egy Wartburg ebben a kanyarban kisodródott volna, ha nem lassít.
Abarai2017-02-19 12:00:30 // 542
Ezért lehet, hogy felb@sz, amikor fékeznek előttem, pedig alig görbül az út? :)
Dévid2017-02-19 11:35:33 // 541
Puszta számadatok alapján nem lehet összehasonlítani két járművet. Kollégám 407-e pl. forgalomban állva hagyja a V6-ot, de ha nincs forgalom, akkor kijön a V6 plusz 20 lova és a 150 kg mínusza. :) Ennyit tesz a nyomaték. :)
Azt szoktam mondani, hogy a 156 futóműből tudja azt, amit egy modernebb autó csak elektronikai segédletekkel.
Abarai2017-02-19 11:19:35 // 540
Ezt az egész autóskártyázást értelmetlennek tartom. Mindegyik máshogy szar(TM). Én más előny-hátrány csomagot választottam, mint a kályhások. Ezt is meg lehet magyarázni, azt is. Összehasonlítani marhaság, mert a célcsoport sem ugyanaz.
enzo2017-02-19 10:38:51 // 539
Ezzel én is egyet értek. Ha már tuning kályha, akkor legyen a v6 is tuning! Vagy a széria füstös a széria v6-al!
Piritu2017-02-19 09:55:52 // 538
Már régóta nincs fémdobozos Racing :-(
szállító812017-02-19 09:23:12 // 537
üzemórásat üzemórással lenne célszerű hasonlítani. Mondjuk azt a Multijet -et ezzel a GTA -val szemben:

"Alfa Romeo 156 Sportwagon GTA 3.5 Autodelta[edit]
At the 2004 Geneva Motor Show Italian-based tuning firm Autodelta unveiled a 156 Sportwagon prototype equipped with a 3,548 cc (3.5 L; 216.5 cu in) V6 engine that developed 300 brake horsepower (220 kW) at 6800 rpm.[23] The car was fitted with Bilstein adjustable shock absorbers, Eibach springs and Brembo front brakes with a diameter of 330 millimetres (13 in). The car was lightened using a composite engine bonnet.[24]

Autodelta 156 GTA 3.7 V6[edit]

Supercharged Autodelta 156 GTA.
London-based tuning firm Autodelta made two high performance versions based on 156 GTA, in GTA AM version Alfa Romeo V6 engine was bored to 3,750 cc (3.8 L; 228.8 cu in), which was capable to push 328 PS (241 kW) at 7300 rpm. With this power the car could reach top speed of 310 kilometres per hour (193 mph). The other one GTA AM Super was "upgrade" of the first version, now fitted with Rotrex supercharger and pushing out 400 PS (290 kW).[25]"

Sorry a nem túl elegáns link miatt.

Üdv.Gergő
szállító812017-02-19 09:18:02 // 536
Igen, sajnos felénk csak ilyen formában volt elérhető. Elaforg -ot ajánlották sokan, onnan lett volna legigazibb megvenni 2literes kiszerelésben, mert az állítólag még fém dobozos (ami garázs dísznek sem lett volna utolsó). De ők BP -en vannak és postázással együtt már nem lett volna versenyképes áron azzal, amit itt Szolnokon meg tudtam venni. Remélem ezzel sem lesz gond ezen a pár ezer kilométeren.
Üdv.Gergő
Putyesz2017-02-19 08:33:45 // 535
Dehogy van harag....;)!!!Alfások vagyunk ;)
DieselManiaco(NagyVad)2017-02-19 06:29:17 // 534
Minden esetre ez sokkal reálisabb alapokon is érthető mint Mr.Z merevedéssel egybekötött indoklása.😁 Nahh de Urak azért remélem egyik oldalról sincs harag,mert ugye mindenki abban ül amiben akar,és amit szeret 😊 Én meg csak azért mertem belepofátlankodni a témaba mert a 2.5-ről volt szó,ami ugye azért nem akkora tűz,na de ez mindegy,a lényeg az hogy jobb láb a gázon,a bal meg a jobbon,nyomjátok,és mindenki vigyázzon magára 😊
Putyesz2017-02-18 23:24:06 // 533
Én sosem szidtam az öthengeres dizelt,már a másodikat nyüstölöm,szeretem a mostanit is...De egy busso után már nem olyan ez az érzés!
Szarrá csipszelheted,az egekbe nyomhatod a turbonyomást....sehol sincs ahhoz az élményhez,feelinghez amit egy V6 ad,még ha pariban is vagy gyorsulásban a dízellel!az élmény nem pusztán gyorsulási adatokból áll, hanem mikor 130-nál visszarakod hármasba és felüvölt a motor,vagy ha csak beindítod és önkéntelenül vigyorogni kezdesz, vagy a soha véget nem érő gyorsulás,a soha véget nem érő sebességfokozatok, a minden fordulatszámon más szimfóniát muzsikáló motorra stb.....nincs kedvem tovább irni!!!
De amíg nem élsz eggyel is együtt, feleslegesen magyarázkodok itt neked!
Dévid2017-02-18 23:06:55 // 532
Adok esélyt, hogy még lássad menet közben is. :)
Pár év, és összeáll remélem. :D
Putyesz2017-02-18 22:52:17 // 531
Már nagyon bánom hogy eladtam a V6-ot...De leg jó kezekbe került!!!
Liquid2017-02-18 22:41:57 // 530
ezt simán elhiszem :) főleg hogy a tiéd garázsban áll így 0 a fogyasztása :D
Dévid2017-02-18 22:15:24 // 529
De az én 2.5 V6-om kevesebbet eszik, mint a te sárnehéz összkerekes diesel autód. :D
DieselManiaco(NagyVad)2017-02-18 22:05:11 // 528
A sor 5 dieselnek igenis van egy kellemes hangja,mármint a motornak,2400-as fordulattól parkettán,nem repedtfazék kipufogóhang,ismétlem motorhang.Ami elölről jön.Ez a huhogás nekem sem adja,ezért sem üres a rendszerem.
DieselManiaco(NagyVad)2017-02-18 22:02:47 // 527
Jó az enyémet biztosan elverné, én max a 2.5V6-al bírok el,156-al,ami 200kg-al könnyebb. Meg ez a bálna még ráadásul Sportronic. De szerintem Manky MJetje ellen kapaszkodhatna a GTA...:)
enzo2017-02-18 21:38:09 // 526
Hát ha neked az a szánalmas huhogás jön be jobban, akkor attól tartok egyedül vagy a véleményeddel. Tudod a Bussot még alapjáraton is csodálják, De az olajkályha karattyolásától nem esnek hanyatt. Az Alfa szellemiségéhez nem illik az a hang!
Liquid2017-02-18 21:20:14 // 525
nem angolul írtál ha minden igaz, de azt sem értem mit beszélek bele...:D Csupán az írásodra reflektáltam, de akkor én is visszaolvasom, hogy magyarul írtam-e...
Mr. Z (NagyVad)2017-02-18 21:17:39 // 524
ezt senki se mondta csak te beszéled bele. De a fordítottja sem igaz. Egyik se mint mondtam. De azért vissza olvasom nem angolul írtam-e.
Liquid2017-02-18 21:15:55 // 523
Nézd, nekem se 166-om, se GTA-m nem volt, így csak fotelfizikázok. Igen a 166 hátsó futóműve komplikáltabb, de nem ezen múlik a dolog.És nem hiszem hogy a 3.2 V6 nagyságrendekkel nehezebb lenne mint a 3.0. A GTA 100 kilóval könnyebb, rövidebb "laposabb", ergo mindenben "több" a sportosság terén. De ez nem is baj, hiszen a 166 pont hogy egy luxusbálna nem pedig izgága rizsrakéta. És ez így jó.
De ne magyarázd már meg nekem, hogy sportosabban kanyarog, meg gyorsul mint egy GTA :DDD
Egy WRC-hez képest egyik sem az, de ha a kettő közül kell választani, az örgdögnek se jut eszébe a 166 mint kanyargép :)
Amúgy meg az én sárnehéz dízelem igencsak tud meglepetést okozni ilyen téren (is)...Tehát még csak nem is a súly a lényeg, hanem a hangolás...
Mr. Z (NagyVad)2017-02-18 21:15:53 // 522
Na de Gergőnek GTA-ja van ott azért a kis kormos kilehelné a lelkét még ha partiba is lenne 200-ig utána elfogyna ha a GTA kipörög.
DieselManiaco(NagyVad)2017-02-18 21:14:13 // 521
Egyéblént az 56 egy kicsit kanyarvadászabb hiába a buta hátsó futómű. De ha megnézel egy ültetett keményített 45-öt az még kanyarvadászabb,és még butább futómű:D
DieselManiaco(NagyVad)2017-02-18 21:11:48 // 520
és itt most a másodiknak kéne tetszeni? mert akkor az én készülékemben van a hiba kérem kapcsolja ki...:D
Mr. Z (NagyVad)2017-02-18 21:09:31 // 519
a "sok minden más" pedig valójában azért már mert GTA 91 kg-al nehezebb mint a 2.5 V6 ezért áttervezték illetve leültették a futóművét. Nekem is kéne egy GTA azért, de annyira ritka lett sajnos és annyira túlárazott meg még rohad is (156 betegség) hogy nem igazán éri meg ha csak valaki nem talál valami balekot egy hibátlan darabbal.
DieselManiaco(NagyVad)2017-02-18 21:08:34 // 518
Jól van,persze,értem én, mindenki a sajátját hajtja. Majd nézz szét Manky lapján például,vagy hogy egy szög gyári motorost említsék Mreni,ha már itt úgy is fotelfizika megy,és adatok alapján hasonlítunk,saccold meg mennyire van messze tőled az a kifújás. De én még mindig hiszek neked,tiszteletben tartom hogy neked a tiéd a legjobb,a V6 fanok meg V6 fanok,de talán ne írjátok le annyira a kormosokat. Hidd el a 2.5 V6-al a srác azt mondta hogy súlyban is kevesebb az 56-ja mint a 66-om,ráadásul ő kéziváltós én automata,aztán mégsem állt mosolyra a szája.Na de mindegy,nem vitatkozom,egyszer emberedre akadsz majd te is,csak nehogy kormos legyen...;)
Mr. Z (NagyVad)2017-02-18 21:03:31 // 517
a 156 sokkal butább hátsófutóművel és nehezebb orrmotorral és elsőkerék hajtással kanyar vadász a de 166 nem. :) értem én. Megyek tűzre dobom a fizika könyveim :D Maradjunk annyiba egyik sem az
Mr. Z (NagyVad)2017-02-18 21:00:31 // 516
:( már csak ilyen kiszerelésbe adják? :( ennek is már csak a neve selenia
enzo2017-02-18 20:46:58 // 515
Bocs. Erre az előzményre kapcsolj!
enzo2017-02-18 20:38:45 // 514
Hallgasd meg ezeket! Kinek a pap?? Bakker. https://www.youtube.com/watch?v=HB0YAGS7k4Yhttps://www.youtube.com/watch?v=JcaEz9ZZge0
szállító812017-02-18 20:32:27 // 513
Azért, hogy az én autómnak kifújd az orrát, ahhoz pár chipes céget végig kell majd próbálni, csak szólok. :-)

Gyanítom, ha az Integrám talpra áll, akkor ott is vért izzadna a diesel, hogy megszorongassa negyed mérföldön, pedig az csak 1,8l sor 4 szívó. Ráadásul csont gyári.

Üdv.Gergő
DieselManiaco(NagyVad)2017-02-18 20:22:46 // 512
2.5 V6? egyébként ha nem Sportronic lenne,és arra lenne ambícióm hogy erősebb chip legyen rajta,akkor nem lennék egészen biztos abban ki nyújtaná kinek a zsebkendőt...;)
szállító812017-02-18 20:20:06 // 511
az olajcsere után állok rendelkezésre a kérdést eldönteni, zsebkendőt meg viszek magammal az orr fújáshoz. :-)

Üdv.Gergő
DieselManiaco(NagyVad)2017-02-18 20:19:44 // 510
Ez egy kicsit olyan hogy kinek a pap kinek a papné. Nem vitatom szép a V6 szimfónia. De a sor5 sem rossz,a turbo hangok meg csak grátiszba vannak:)
DieselManiaco(NagyVad)2017-02-18 20:15:01 // 509
Ahogy érzed.Bár nem szóltam le a benzinest,de a 2.5 még nem az a kategória amitől hanyatt esnék. Értem én hogy legenda meg minden,meg egy automata dieseltől is k*rva csúnya kikapni,meg az okfejtéseid is szépek,azt sem vitatom hogy a témában képzett vagy,de szart nem ér az egész okfejtésed ha a legendának egy kormos traktor kifújja az orrát:D
enzo2017-02-18 20:10:22 // 508
Én azért a GTA-ra szavazok. A kisebb tengelytávja miatt lényegesen kompaktabb, ezért élvezetesebben AUTÓZHATÓ mint egy bálna. Még 166-ot sohasem láttam verseny sorozatokban, addig a 156-ot vagy a 147-et meg még a mai napig is használják. Tehát ha egy 156 GTA, vagy egy 147 GTA állna a garázsomban, biztosan nem lennék tőle szomorú.
Liquid2017-02-18 20:03:48 // 507
LIKE :)
enzo2017-02-18 20:02:43 // 506
Majd ha olyan motor és kipufogó hangot is tudsz produkálni a kormossal, na akkor leszel pariban vele -:) Addig biztosan nem!
szállító812017-02-18 20:00:03 // 505
igaz Selenia is, de felirat szerint Petronas is. A MANN filter meg sok helyen gyári beszállító, remélem így minden rendben lesz.

RoliQ42017-02-18 19:55:33 // 504
Mi értelme van összehasonlítani egy 166 3.0 egy 156 gta val. Teljesen más a két autó. Ez így jó és kész!

Amúgy a gta-t szerelték 305 ös és 330 as fékkel is ;)
szállító812017-02-18 19:54:44 // 503
Selenia 10W 60 / 6liter

Liquid2017-02-18 19:46:53 // 501
Nincs sajna V6-om, de erős autóm van. És azt kell mondjam adott esetben minden lóerő kiautózható (persze ne a szupersportkocsit szintjét nézzük).
Pl. Egy GTA biztosan sokkal közvetlenebb, könnyedebb lesz mint egy 166. Mert az utóbbi egy cirkáló (romboló ha nagy a motor) de nem egy kanyarvadász.
Azért a 190 és a 250 lóerő között igen nagy a különbség. Ráadásul a GTA-nál sok minden más, nem véletlenül.
Liquid2017-02-18 19:43:01 // 500
ez a "közútra elég " a kedvenc dumám :)
Nincs olyan hogy elég :) Persze teljesen elég egy 1.3 dezső UNO is...
A 2.5 V6-nak azért nincs alacsonyan a nyomatékcsúcsa. A 5000-es érték már majdnem japános, csak náluk egyáltalán nincs nyomaték :)
szállító812017-02-18 19:42:58 // 499
Holnapi napom tervezett programja egy kis téma váltás gyanánt:

Mr. Z (NagyVad)2017-02-18 19:27:26 // 498
0-100 7,3 , mentem vele 235-öt pályán szerintem ez több mint elég közúton. Senki ne dumálja be hogy 3.2V6 kiautózható bárhol. Ez csak rizsa. Természetes a GTA legenda ahogy a többi busso is! DE. Se 1.7-es kormányt se a 3,2-öt nem tudod kiautózni jobban mint egy 2.5 vagy egy 3.0 V6-ot. A 3.0 a legjobb középút. Nekem a 156 kicsi volt, ezért a 66. Egész egyszerűen nem férek el benne, de ami a leginkább a 166 felé billentett az az hogy sokkal silányabb az összeszerelése mint a 66-nak. Még az akkumulátort sem tudták a csomagtérbe rakni. Látszik hogy a 156 azért egy tucat alfának készült egyszerű olcsó megoldásokkal. Természetesen ennek is van előnye, hogy könnyű. Szerintem 2,5V6-nak sem kell hátszél hogy menjen. A GTA csak úri huncutság :)
Dévid2017-02-18 19:19:09 // 497
Sohasem próbáltam, mert egy seggel csak egy lovat tudok megülni, és a vezetési tudásomat senkibe sem tudták eddig egy az egyben átültetni. :D

190 Le/1320 kg 0-100 7,6 s vs. 118 Le/935 kg 0-100 8,7 s

Annyi a változtatás, hogy sem az Alfám, sem a Saxom nem gyári állapotú, de nem tudom, hogy jobban vagy rosszabbul mennek-e, mint gyári állapotban tennék, mivel így kerültek hozzám.
Mr. Z (NagyVad)2017-02-18 19:17:22 // 496
a te V6-od nagyon szép volt nem is értem minek adtad el, ma már csak szétrohadtakat találni a jókat meg nem adják el....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.