Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> V6 Fanatics
[k i z z o]2020-01-24 22:11:21 // 2125
Itt hőmérséklet nincs. Olvasd ki MESel a hőmérsékleteket (reggel, amikor minden kiegyenlítődött), mielőtt mindent összevásárolsz...
Zoli852020-01-23 22:48:38 // 2124
Holnap nyomok egy tps resetet ugy ahogy az alfaowner oldalon talaltam. Hatha segit az is.
Zoli852020-01-23 22:03:31 // 2123
Amit meg eszrevettem az hogyha megyek a kocsival es kinyomom a kuplungot nem esik le a fordulatszam alapjaratra mint regebben hanem ilyen 1200-1300 ritkan pedig olyan 1500-1700 rpmen megy. Csak akkor all be az alapjarat ha megallok teljesen.
gradvolttomi2020-01-23 13:27:28 // 2122
V6TB-hez is jó. AlfaOBD meg még a féloffoshoz is működik.
aranytl2020-01-23 12:59:40 // 2121
Igen GTA-t engedi, 2.5 V6-ot nem :(
Dante2020-01-23 12:53:35 // 2120
Freenél azért sok típus van amihez demo módban nem enged csatlakozni a MES. Pl ilyen az FL előtti 2.5 V6 is, annak a motorvezérlőjéhez csak a teljes szoftverrel lehet hozzáférni.
frusciante2020-01-23 11:59:53 // 2119
Nekem csatlakozott a MES free verziója is a gtahoz... Igaz azóta egy cimbinek hála teljes verzióm van de a freevel se volt gond a hibaolvasas csak a szervizintervellum nullazassal voltak gondok... Hibakód és eloadat szerintem megy a freevel is
Zoli852020-01-23 11:13:36 // 2117
A vizhofok jeladot mindenkeppen kicserelem. Aztan meglatom , hogy alakul a dolog.
aranytl2020-01-23 10:09:38 // 2116
A beszívott levegő hőmérsékletét a légtömegmérő méri. Nincs külön jeladója.
Nem hibakódot kell keresni, hanem jeladók értékeit nézni. Abból derül ki hogy jól működik-e. Erre létezik a MultiEcuScan nevezetű szoftver, sajnos a free verzió nem csatlakozik a V6-hoz.
De biztosan más diagnosztikai műszerrel is lehet értékeket nézni.
Nem hibakódot kell keresni, hanem jeladók értékeit nézni. Abból derül ki hogy jól működik-e. Erre létezik a MultiEcuScan nevezetű szoftver, sajnos a free verzió nem csatlakozik a V6-hoz.
De biztosan más diagnosztikai műszerrel is lehet értékeket nézni.
Zoli852020-01-23 08:19:25 // 2115
Zoli852020-01-23 07:59:55 // 2114
A beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt merre találom?
A korábban csatolt hibakódokat még akkor dobta a kocsi amikor fals levegőt szívott és rossz volt egy trafója. Most kiolvasva semmi baja, valóban nem dob hibát.
A korábban csatolt hibakódokat még akkor dobta a kocsi amikor fals levegőt szívott és rossz volt egy trafója. Most kiolvasva semmi baja, valóban nem dob hibát.
Dante2020-01-23 07:53:40 // 2113
Nem feltétlenül fog azért hibakódot eltárolni, mert valóságtól eltérő hőmérsékletet mér a vízhőfok jeladó. Élő adatot kellene inkább nézni.
Zoli852020-01-22 22:09:13 // 2112
aranytl2020-01-22 21:52:31 // 2111
[k i z z o]2020-01-22 21:41:59 // 2110
Kiolvastad az ECUt, hogy milyen hőmérsékletet érez?
Ezt mostanában nem nehéz megítélni, reggel 0 fok körül vagy az alatt kell riportáljon.
Hibás szenzor kiszűrhető ezzel.
Ezt mostanában nem nehéz megítélni, reggel 0 fok körül vagy az alatt kell riportáljon.
Hibás szenzor kiszűrhető ezzel.
Dante2020-01-22 21:21:37 // 2109
Csak mint támpont: én Alfistiről rendeltem pont egy hete mindkét jeladóból újat magamnak. Ők ugye azt hirdetik, hogy mindenből OEM vagy azzal egyenértékű jó minőségű cuccot árulnak. Meat&Doria-t küldtek mindkettőből.
Zoli852020-01-22 21:11:56 // 2108
Koszi a segitseget. Kicserelem muszaj lesz hatha ez a baj. Azt esetleg nem tudja valaki, hogy mi volt ezekbe a kocsikba gyarilag vagy melyiket erdemes venni ami jo minosegu. Autodocon van vagy tizfele.
Dante2020-01-22 21:03:51 // 2107
Akkor bocsi, ezt nem tudtam. Eperben valamiért az Euro 3mashoz is ezt dobta. :(
Dante2020-01-22 21:02:02 // 2106
A 15-össel jelölt az ECU-é
aranytl2020-01-22 20:58:01 // 2105
Az euro3-asnál egy 4 vezetékes jeladó van, az adja a műszernek és az ECU-nak is a jelet. Kivenni úgy érdemes, hogy megvárod amíg kihül a rendszer és akkor tekered ki a jeladót. Semmit ne bonts meg ami a hűtőközeget érint, még a kiegyenlítő tartály sapkáját is hagyd fent, így nem fog kifolyni a hűtőfolyadék.
Zoli852020-01-22 20:46:48 // 2104
A vizhofok homero az ugyanugy viselkedik mint regebben. Nem ugral nem varial. Ezen a kepen melyik lesz az ami az ecunak kuldi a jelet?
Dante2020-01-22 20:38:21 // 2103
Zoli852020-01-22 20:12:25 // 2102
Hello megneztuk a kocsit es elvileg ezeket a hibakat a vizhofok jelado produkalja. Tuldusit a kocsi azt mondja az egyik ismerosom aki megnezte. Azert indul marha nagy fusttel. Aztan neki feltunt hogy gyanusan sok gozt nyom a kipufogon a kocsi meg melegen is es mintha az alapjarat is kicsit magasabb lenne. Nem tudom van e koze hozza de a hutorendszert atmostuk ahutorendszer atmoso folyadekkal. Lehet ez a folyadek odavagott az erzekelonek? Ezeknel a v6-oknal a vizhofok jelado cserehez le kell engedni a hutovizet vagy siman ki tudom cserelni?
Zoli852020-01-21 21:54:34 // 2101
Minden ugyanoda es ugyanugy ment vissza. Gyertyak amik benne voltak nagyon regiek voltak es amiatt csereltuk. A gyertya cserekor valeo gyertyakat raktunk bele. Na ezekkel az alapjarat is iszonyat rossz volt. Aztan mentem egy keveset a valeo gyertyakkal. Kozbe az utolso km-en jott egy chech engine lampa, a valeo gyertyaval rangatott is a kocsi olyan 2300-as fordulatig de csak minimalisan magasabb fordulaton nem rangatott. Kiolvasas es az egyik hengernel trafo hiba volt. Na a gyertyakat ngkra csereltuk. Aztan csereltem szivosor tomotest egyet ahol falsot szivott es az alapjarat is jo lett meg a rangatas is megszunt. De viszint maradt a nehezkes inditas. Ha gazzal inditok akkor ez a nehezkes inditasi jelenseg lecsokken.
[k i z z o]2020-01-21 20:53:56 // 2100
Különböző trafók nem okozhatják. Ugyanazon specifikáció szerint készültek, amennyi különbség lehet impedanciában primer és szekunder oldalon, nem számottevő, itt kizárható. Hacsak nem hibás valamelyik, körbecserélheted őket a régiekből. (Ha jól értem azzal nem volt probléma?)
Az akksit sem mondanám, de azt gyorsan ki lehet szűrni, hogy megnyugodj egy kölcsön akksival próbálva. Ha felpörög indítózási fordulatra (az 200rpm az EM2.1 nél a 705 -ös szoftverrel), akkor be kell induljon.
Szó volt itt forgattyús ház szellőztetésről. Indítózáskor nincs még karternyomás, az nem lehet. Ami füstöl, azt kell megtalálni, mi az. Benzin, vagy olaj. Ha gázolod, sem éri el előbb a fordulatot indítózás után?
Miért cseréltél gyertyát? Szisztematikusan építs vissza dolgokat. Nem csíptél be vezetéket amikor a koporsófedeleket visszaraktad? Gyertyát nem ütöttél meg beszereléskor?
Valami más lett a szerelés után.
Egy ilyen beteg indulás után egyszerre meg kell állítani és megnézni melyik gyertya milyen, abból van információ. Ne engedd felpörögni hideg lapjáratra, egyszerre állítsd le, gyertya ki.
Meg kell találni melyik henger nem indul el, ha henger nem indul el.
Az akksit sem mondanám, de azt gyorsan ki lehet szűrni, hogy megnyugodj egy kölcsön akksival próbálva. Ha felpörög indítózási fordulatra (az 200rpm az EM2.1 nél a 705 -ös szoftverrel), akkor be kell induljon.
Szó volt itt forgattyús ház szellőztetésről. Indítózáskor nincs még karternyomás, az nem lehet. Ami füstöl, azt kell megtalálni, mi az. Benzin, vagy olaj. Ha gázolod, sem éri el előbb a fordulatot indítózás után?
Miért cseréltél gyertyát? Szisztematikusan építs vissza dolgokat. Nem csíptél be vezetéket amikor a koporsófedeleket visszaraktad? Gyertyát nem ütöttél meg beszereléskor?
Valami más lett a szerelés után.
Egy ilyen beteg indulás után egyszerre meg kell állítani és megnézni melyik gyertya milyen, abból van információ. Ne engedd felpörögni hideg lapjáratra, egyszerre állítsd le, gyertya ki.
Meg kell találni melyik henger nem indul el, ha henger nem indul el.
Zoli852020-01-21 19:26:25 // 2099
Hello semmit az eg egy adta vilagon. Annyi van hogy a hatso hengersoron uj ngk trafok vannak az elson meg bosch ami benne volt. Az isszes gyertya uj ngk. Mar csak ket dolog maradt. A egyik a kulonbozo trafok a hegersorokon, a masik a az akksi gyenge inditoarama.
[k i z z o]2020-01-21 18:58:26 // 2098
Mit csináltál másként gyertya és trafócserekor?
[k i z z o]2020-01-21 18:51:42 // 2097
A burkolatot ne szedd le. Légmentesen zárt.
[k i z z o]2020-01-21 18:50:38 // 2096
Normális. Semmi baj ha nyomogatod, akkor ha nincs rajta tápfeszültség.
Dante2020-01-21 18:01:00 // 2095
Lehet kijavítanak, de azt jobb ha nem is nyomogatod kézzel. Elektromos pillangószelepet nem szabad kézzel állítgatni.
Zoli852020-01-21 17:46:59 // 2094
Zoli852020-01-21 17:37:15 // 2093
VV62020-01-21 10:44:49 // 2092
Ezt az akku-problémát a legkönnyebb kiszűrni. Kérj kölcsön egy nagyot valakitől 10 percre.
GT Ɨ|ѯ2020-01-21 10:34:44 // 2091
minél nagyobb annál jobb, ha elfér tegyél bele
GT Ɨ|ѯ2020-01-21 10:34:09 // 2090
igen, de van, hogy akkor is produkálja
Zoli852020-01-21 09:06:08 // 2089
Akkor rá kellene adni vagy négyszer ötször a gyújtást és ha akkor könnyen indul akkor ac ha nem akkor meg lehet tovább keresni.
Zoli852020-01-21 09:05:07 // 2088
Egyik ismerősöm meghallgatta a kocsit. Ért a kocsikhoz de nem autószerelő. Ő neki az tűnt fel rögtön, hogy az akksi kicsit. 500 a szerinte ilyen hidegebb időben már nem elég a főtengely megforgatásához és a tarafók is megeszik az áramot.
Lassan tanácstalan vagyok.
Lassan tanácstalan vagyok.
Dante2020-01-21 08:56:38 // 2087
Többszöri gyújtás ráadással ez feltételezem kiszűrhető probléma?
GT Ɨ|ѯ2020-01-21 08:34:22 // 2086
AC pumpa alapállásban nem biztos, hogy megtartja a nyomást / hideg motor, álláskor / miután beindult akkor már igen, volt már ilyen, én is most fogom majd cserélni / Bosch / mert néha pár mp.-ig karattyol, dadog indítás után / - cserélve összes gyertya, trafók ok, vezetékek, test ok - aztán minden rendben és utána is.
Csak ezért írtam az AC pumpát.
Csak ezért írtam az AC pumpát.
Zoli852020-01-21 07:33:31 // 2085
Ezt menet kozben kellene hallani vagy inditasnal vagy alapjaraton? Miutan beindul a kocsi semmilyen problema nincs. Nincs rangatas es dadogas. Nincs fust. Ero megvan. Amikor raadom a gyujtast es nem inditom be akkor viszont furcsa hangja van a pillangoszelep vezerlojenek. Most le van veve a szuvicso igy latom a szelepet. Raadom a gyujtast es semmilyen furcsa dolog nem tortenik. Ha ac baja lenne akkor menet kozben is jelentketne ez a problema szerintem.
VV62020-01-21 01:05:07 // 2084
Olyan jelenség nincs, hogy hallod a pillangószelep kattogását, miközben fulladozik a motor és nyomod a gázt?
VV62020-01-21 01:02:45 // 2083
És még jó messze is laksz...
Zoli852020-01-20 23:34:07 // 2082
Rendben van. Nincs tultoltve.
aranytl2020-01-20 23:23:27 // 2081
Olajszint rendben van? Nem lett túltöltve?
Zoli852020-01-20 22:52:49 // 2080
Mindent megneztem tisztak a csovek. Nincs dugulas sehol. Hat nem ertem mi lehet a gond most mar. Egyre tanacstalanabb vagyok.
Dante2020-01-20 22:52:48 // 2079
Ő is csak egy kartergázcső. 20 éves autókon sajnos ezek kezdenek már repedezni. Érdemes megnézni hogy a cső repedt, vagy a kis műanyag talp. Összehúzni sima aba bilincsel is lehet, nem muszáj a gyárival küzdeni arra alkalmas célszerszám nélkül. Szilikoncsövekkel ezek helyettesíthetők, szerintem ezek beszerezhetőek, bár én még nem nagyon nézegettem utána. De a nehezen indulás én úgy gondolom nem emiatt lesz. A donor autóm beindul szépen a kartergázcsövek nélkül is. Csak picit dadogós az alapjárat a sok fals levegő miatt...
A kis lecsapatót meg jól sejtettem, euro 3mas motoroknál valszeg teljesen elhagyták. A fojtószeleped viszont szép tiszta, így jelen állapotában. Nem úgy néz ki mint egy megnövekedett kartergázú kopott motor.
Hibakód nincs? Légtömegmérő rendben?
A kis lecsapatót meg jól sejtettem, euro 3mas motoroknál valszeg teljesen elhagyták. A fojtószeleped viszont szép tiszta, így jelen állapotában. Nem úgy néz ki mint egy megnövekedett kartergázú kopott motor.
Hibakód nincs? Légtömegmérő rendben?
Dante2020-01-20 22:36:45 // 2078
Persze, kivehető felülről különösebb probléma nélkül.
gradvolttomi2020-01-20 18:01:47 // 2077
Sziasztok, becsatlakoznék... a nyíllal jelölt helyen nekem is mintha repedne a cső, ill. elég dzsuvás. Viszont semmi rendellenességet nem tapasztalok... Az a kis lecsapató kivehető "felülről"?
Zoli852020-01-20 17:52:21 // 2076
Nekem nincs ilyen szurom amit kuldtel.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.