Az Alfa Romeo Junior is bekerült az Év Autója választás döntőjébe.
Hírek >> 2024
A 23 európai ország 60 autós újságírója 42 modell közül választotta ki azt a hét autót, amit a legesélyesebbnek tart a díj elnyerésére. Az első szavazás lezárása után a hét kiválasztott (ábécé sorrendben):
Az autós újságíróknak nyolc hetük lesz arra, hogy alaposan teszteljék a jelölteket, majd még egy közös tesztje is lesz a hét autónak Belgiumban.
Az Év Autója díj nyertesét január 10-én, a Brüsszeli Autószalonon hirdetik ki.
A Car of the Year (COTY) egy európai díj, amelyet autós szakújságírók szavazása alapján osztanak ki 1964 óta, az adott évben bemutatott új európai autómodellek között.
Magyarországot a COTY zsűrijében Csikós Zsolt (Speedzone) és Gajdán Miklós (autóMAGAZIN) képviseli.
Az Alfa Romeónak eddig a 156-os és a 147-es modelljével sikerült elnyernie az Év Autója díjat (1998-ban és 2001-ben).
Egy kis összefoglaló az Alfa Romeo helyezéseiről az Év Autója választáson:
1969-ben az 1750 a harmadik lett a szavazáson (akkor a Peugeot 504 nyert)
1973-ban pedig az Alfetta lett harmadik (akkor az Audi 80 győzedelmeskedett).
1998-ban a 156-os nyert
2001-ben a 147-es nyert
2006-ban a 159-es a harmadik helyig jutott (a Renault Clio nyert)
2009-ben a MiTo az ötödik helyet szerezte meg (a Vauxhall Insignia nyert)
2011-ben a Giulietta a második lett (a Nissan Leaf nyert)
2017-ben pedig a Giulia maradt le a dobogó első fokáról (a Peugeot 3008 nyert)
2018-ban a Stelvio a hetedik helyen zárt a szavazáson (a Volvo XC40 nyert)
Az Alfa Amore idén az elsők között tudósított a Juniorról, ilyennek láttuk Torinóban a vadonatúj Alfát:
Interjút készítettünk az Alfa Romeo vezető termékmenedzserével is:
A Giuliát én sem váltanám le semmire, mert egyedül egy BMW ami vezetési élményben hasonlítható hozzá, de hát az meg BMW... De a második, szaladgálós autónál - nálam - sokkal többet nyom a latba a praktikum és a kényelem, és kevesebbet a vezetési élmény. Arra ott van a Giu. A Junior pedig arra amire nekünk kell nem praktikus. Továbbra is nagyon tetszik és biztos utána fognak fordulni az utcán, de annyira szűk a hátsó üléssor meg a csomagtartó, hogy az nekünk kevés lesz.
Persze lehet hogy a hibrid nagyobb lesz de kétlem.
Az Avenger nem prémium, de nem is állítja magáról viszont cserébe kívül belül vicces, friss, ötletes.
KIA-kba beültem, Sportage-tól felfelé nem éreztem óriási különbséget az Alfához képest (csak belső térről beszélek). Egy modern letisztult nagyképernyős belső tér,friss design sokat dob az érzeten (annak akit ez érdekel, és az érdeklődők mennyiségéből ítélve sokakat érdekelt), akkor is ha nem a legdrágább anyagok vannak mindenhol. Cserébe prémium térkihasználás van, hátul óriási hely van, még a Niro is nagyobb belül mint a Tonale. És azért szerintem az Alfa még mindig nem annyira prémium az anyaghasználatban, design-ban mint a németek, főleg mióta elkaszáltak egy csomó extrát. Az a kivitel ami nekem van a Giuliában szerintem megüti a prémiumot, de nem is lehet most megvenni... Nem kéne sok a mostani felszereltségi szintekhez sem, csak kicsit lazítani kéne a profitmaximalizálási nyomáson és betenni (meg visszatenni) pár olyan extrát, ami ma már elvárt a prémium szegmensben...
Sry ha túl szőrös szívű vagyok, de Imparato nagy dérrel dúrral bejelentette hogy az Alfa prémium autó lesz, az árát azonnal felvitte a prémium szegmensbe de nem látom hogy az autó is megérkezett volna oda. Persze a Stradale az ott van, de amit ma a szalonban meg tudsz venni az szerintem nincs közelebb a prémium kategóriához mint amennyire 2016-ban volt. Sőt.
Nagyon várom az új Stelviót meg Giuliát, remélem az minden aggályt eloszlat majd...
Én majd 2 hét múlva fogom megnézni a Juniort Kecskeméten, kíváncsi leszek rá nagyon. Azt már így látatlanban ki merem jelenteni, hogy szerintem 2 felnőtt 2 gyerek, bevásárlás, nagyihoz utazgatás, ezt a szintet megtudja ugrani, a bicajos dologhoz nem tudok hozzászólni, de bizonyára 3 bicajt ráakasztani az más márkánál sem egyszerű. Esetünkben a Giulietta helyett nagyon eltudnám képzelni, melóba járni, meg az általad említett dolgokra ideális lenne.
Ami a Tonale-t illeti, kérdésedben a válasz, a futómű, a vezetési élmény, a precíz pontos irányíthatóság az a plussz, amivel többet tud a többinél, ezért kerül többe, meg persze az embléma, hisz az Alfa prémium kategória, a Kia, Jeep, Skoda, meg még amiket írtál nem azok.
A márkahűség megint egy másik kérdés, nálam szóba se jöhet más márka, nem érezném jól magam semmi másba. Az az êlmény amit ad az Alfa, a társaság, az intès/villantás, az összejövetelek, nekem megérik a felárat.
megnéztem Fehérváron a Juniort, beültem benéztem mindenhova, nagyon rá akartam magam (meg a feleségemet) beszélni, de magamtól is lehúztam végül a listáról.
A legkisebbet még naponta hordjuk ide-oda, városi szaladgálás, néha nagyszülők oda-vissza 500 km, meg kutyás vagy bicajos kirándulások, az sem lenne baj, hogy ha már crossover/SUV 3 bicaj is felmenne rá.
Na erre nem csak így együtt, de részleteiben sem jó a Junior.
A sportülés nagyon dög, de nagyon nem praktikus, enni fogja a nadrágot meg a huzatot, hátul olyan szűk a hely hogy magam mögött (nem, nem nyújtott karral vezetek) csak a műanyag ülésborításban kialakított mélyedésbe fér be a térdem (183 cm vagyok), de miközben beszállok, odaverem a térdem akemény műanyagba. Az övvonal és a fekete belső miatt koporsó fíling van (tudom a magas övvonal általános önkényes divat most), a csomagtartó kicsi, és még lehajtva sem óriási, persze tudom a Jazz origami üléseit semmilyen más autó nem tudja.
Ha valaki 98%-ban egyedül/kettesben jár, max 2 emberre vásárol be, hitelkártyát visz csak nyaralásra, annak egy jópofa, stílusos kisautó lehet. Nekünk sajnos nem lesz jó második autónak. Itt jön a sok sok sírós smiley...
Az Avenger sokkal jobban bejött, de ha Budaörsön bemegy az ember a szomszéd kereskedőhöz akkor 1-2 millióért hasonló alig nagyobb, de beltérben 2 kategóriával több hellyel rendelkező, sokkal jobban felszerelt autót kap. Persze, semmit nem érzek az útból, de másodiknak vállalom, hogy közlekedő edényt keresünk, ha egy fokkal több egyénisége van mint egy Skodának vagy Suzukinak már jöhet.
Nagyon a koreaiknak áll a zászló, és rossz leírni, de amikor ott nézelődtem épp egy Stelviós cserélte az autóját Sorrentóra mert nem fért be a 3 gyerek...
Mielőtt bárki rákérdezne, persze hogy megnéztem a Tonale-t is, de 3-4 millával olcsóbban nagyobb belső térrel rendelkező, jó minőségű autót lehet kapni, köpjetek le, de nem látom be hogy a márkahűség miatt ennyvel többet kéne költenem (meg ha akarnék se tudnék)... Ha leszámítom a Scudettót, az Alfa emlémát, meg a futóművet, egyszerűen nem látom hogy mi az a többlet ami megérné a plusz 3-4 millát.