Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

Tom122008-02-28 15:22:45 // 7051
Talán, ha a Fiatnál az Alfa lenne többségi tulajdonos, akkor ők "diktálhatnának", meg a nagyobbik zsák pénzből gazdálkodhatnának...
koz2008-02-28 15:08:34 // 7050
Értem amit írsz, és igazad is van. Amit én írtam, azzal arra akrtam utalni, hogy én spec. túl tudnám magam tenni azon, hogy bezár az AR. Néha eljárnék az Alfa múzeumba, és megnézném azokat az autókat, amiket sem most, sem akkor nem tudnék megvenni. A kis 45-öst meg megtartanám életem végéig. Vagy ha már nem lenne benzin, akkor szerelnék egy kést én is a hátsó lökhárító alá.
De nem állítom azt sem, hogy inkább a gyors halál, mint a hosszú agónia, mert nem erről van szó. Tetszenek az új Alfák is, csak valahogy már kezd elveszni belőlük az élet.
koz2008-02-28 14:53:29 // 7049
Pl. a GM-Száb jobb lenne, mert most kb. olyan az Alfának a fiat, mint a Seat-vw. Ne várjanak el kisautót, csak azért, mert van a polcon padlólemez hozzá.
BeeGee2008-02-28 14:52:37 // 7048
Jaguárra még kenném fel az utolsót, kiváncsi leszek, hogy mi lesz a vége.
Többi márka szomorú és jogos.

Most ez off lesz
Azt árulja el valaki, hogy a porsche hogy a tökbe tudott fentmaradni úgy hogy a mai napig rétegautókat gyárt homlokegyenest már irányzatban mint a többiek És nem hogy fentmarad, hanem a vw többségi tulajdonosa. Honnan van ezeknek pénzük? :) Ez télleg érdekelne.
Zool2008-02-28 14:31:33 // 7047
Nagyjából Tommi a lényeget megválaszolta, én csak annyit fűznék hozzá hogy a szokásos újautós beszólásom nem személyek ellen, hanem a márka melett szól. A világ egyik legjobb autóközösségében (a neten párját ritkítja az amóre) Hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy ez a kiterjedt baráti kör teljes létszámával kb annyi új alfát vesz évente, mint egy db közepes német vagy olasz vállalat a flottájába. Tehát nem véltelen, hogy nem egyeznek a márka fejlesztései a hardcore amórsok igényeivel. Lehet hogy a bömöcsinált olyan autókat, amit említettél (pl Z4), de nem az adja a fő hasznot, ráadásul teljesen más a piaca (mind fölrajzi, mind emberi értelemben).

És egy apróság. Lehet álmodozni önálló márkáról,de a valószínű scenárió inkább az alábbi:

mondjuk a Fiat csődbe megy vagy felszámolja az alfát,

Garantálom neked, hogy nem egy kézi manufaktúra jön létre a lassan minimális önálló technológiával bíró márkának, hanem megveszi valami kínai vagy indiai multi, és könyörteleneül szétfogácsolja, elviszi a gyrátósort hazulra, összehoz valami gyér 159 klónt csuanhua vagy mittomén milyen néven és röhög a markába, Jó példa erre a Rover. De elég megnénzi, hogy mi lett Lotussal KIA! uralom alatt... Mi lesz a Jaguárral? Pedig mekkora név, a Ford egyik márkája sem fog soha akkora presztízsre szert tenni, a Lincoln Európában egy vicc lenne.És a Tata már most tervezi a bezárást, szerintem a Landi is csak addaig marad, amig lezárul a technológiai transzfer.

És egy apró kiegészítés, a Saab most is elég frankó és szerintem a szükséges mértékig önálló mdoellekkel jött ki. A 95 jó volt a 93 is. Csak a 20 éves kporsók tulajainak nem volt elég retró. A német sajtó mellett a saját (ráadásul kibic, lásd Karotta) rajongói nyírták ki a márkát.

Azzal meg én is egyet értek, hogy a könnyítés elkerülhetetlen, de egy ekkora autónál, mint a 159 ilyen súly miért lenne nehéz? A 166 sem sokkal nagyobb, és hasonló súly. A könyebb konkurensek kisebbek is általában.
BeeGee2008-02-28 14:10:22 // 7046
Eddig nem tetszett a Brera/Spider ülése, de ez már nagyon döfi. Valahol itt kezdődik a szék nálam :)
koz2008-02-28 14:00:07 // 7045
Világos, én kiegyeznék lazább gyeplővel is.
zolee1452008-02-28 13:44:34 // 7044
Majd rendelhető lesz egy "hagyományos" csomag, amibe bele fog tartozni a normális kipufogó.:D

Amúgy meg szerintem nem kell befosni, csak tudnunk kell helyén kezelni a dolgokat. A Junior (Mito?) nem egy kicsi sportkocsi - pl. Opel Tigra - lesz, hanem egy kisautó. Mellesleg én is egy kis sportkocsira számítottam, ahhoz képest nem nagy szám. Punto kategóriában viszont már teljesen rendben van. Még azt sem mondom, hogy nagyon a Minivel meg a Beetle-vel kellene versenyeznie, elég ennyi "meleg-autó" a piacon.:)
Putyesz2008-02-28 13:42:49 // 7043
egyetértek!a 169-ről nem tudtok vmi új infót vagy képeket?????
Tommi2008-02-28 13:25:52 // 7042
koz!

A mai világban már gyakorlatilag egyik "kisebb" autógyár sem engedheti meg magának azt a luxust, hogy független legyen, lásd pl az angolokat: Rolls, Bentley, Aston, Land Rover, stb... vagy a svédeket: a Volvo a Fordé (asszem), a Saab pedig a GM-é. Ezek is egyrészt relatíve kisebb márkák (mármint eladási számokban), másrészt nekem személy szerint a különcség és egyediség egyik megtestesítője a Saab és hiába gyártanak drága/különleges autókat, akkor is kellett melléjük-mögéjük egy tőkeerős mamut.

A Subaru sem "csak úgy" Subaru, hanem a Fuji Heavy Industries egyik cége a csoporton belül.

Persze, tök jó lenne, ha az Alfa ontaná az új típusokat, ha lenne egy csomó pénz fejlesztésre, reklámra, stb... De ha ezt úgy akarná, hogy esetleg kiszáll a Fiatból, akkor a jelenleginél is nehezebb helyzetben kellene helyt állnia a piacon és saját maga alatt vágná a fát.

Szerintem:)
Tedi2008-02-28 11:49:01 // 7041
Najó, 99 :)
Tedi2008-02-28 11:48:23 // 7040
100 százalék, hogy nem Genfben lesz a premier. Most kaptam meg a genfi Alfák listáját és a Junior nem szerepel benne. 2 hét van genfig, ha ott mutatnák be, már rég bejelentették volna. Szerintem van még ott min dolgozni, a merketingre gondolok elsősorban. Lsd: a név sem biztos még.
koz2008-02-28 11:03:06 // 7039
Ha kikerül a fiat kezei közül, én nem fogok rinyálni, hanem majd izgulok, hogy egyedül talpon tudjon maradni, és gyártson igazi Alfa Romeokat. Technikai csodákkal és érzelmekkel, stílussal megtömve. Egy világos, és szerethető koncepció mentén. Pont, mint anno. Akkor az sem zavarna, ha tele lenne a világ Alfákkal, mert az max. azt jelentené, hogy sok ember nőtt föl az Alfához, és jobb lett a világ. Ha eltűnik, hát eltűnik, majd egyszer valaki feltámasztja (vagy nem).
A közeli, vagy távoli jövőben várható energiaválságra is inkább várnék az Alfától válaszokat, mint a fiattól. Ha nem lenne a fiat, lehet, hogy már rég hibridek lennének az Alfák. Persze dupla gyertyával!
És akkor nem lenne junior se, és nem kéne görcsölnünk rajta, hogy valahogy megszeressünk egy grande puntot, aminek scudetto van az elején.
Én arra szavazok, hogy valami legyen már.

Mindezek egy mezei magyar (új autó vásárlásra évtizedekig esélytelen) proligyerek magánvéleményei, elfogadni természetesen nem kell, csak ha már itt van ez a topik, és tele van töréstesztekkel, hát gondoltam beírom én is a magamét.

Én egyébként akkor sem viszontsajnállak, tiltja a vallásom. :)
mesa2008-02-28 10:53:56 // 7038
Osztom. Genfben lesz a premiéer. Ezen már nincs mit dolgozni.
Gyakorlatilag fél éve ami a gyárból kijött fotó arról az ezüst kocsiról, már azon is látszott, hogy full kész a gép.

Kérdezzük meg GEORGE-ot, a letakart autó teste erősen emlékeztetett-e egy focilabdára vagy talán Grande Puntora :)))
Vinnie2008-02-28 10:47:09 // 7037
Szerintem bemutatják Genfben. Erre következtetek az egyre több késznek tünő autóról készült kémfotók miatt. Meg különben is, meddig húznák még a bemutatót? Nem elég Genfbe egy premier. Lásd. 8C spider.
Zool2008-02-28 10:40:37 // 7036
A képek alapján a civicé talán még szebb is, engem kicsit a 146 kormányának sziluettjére emlékeztet mai szerintem nagy visszalépés lenne a 147 után. Ráadásul haonlóan nagy is. Meg talán mellőzni lehetett volna a kormányoszlopról a kulcsot. Ezt már a 159ben elegánsan megoldották. Nekem egyre inkább az jön le, hogy a GM utána FIat nem szán olyan komoly szerepet az Alfának. Lehet hogy a GM nélkül már most is Croma-alapú 159lenne?
mesa2008-02-28 10:38:21 // 7035
Igen, ebben veled teljes mértékben egyet értek! :)
Zool2008-02-28 10:32:39 // 7034
Én azt nem értem, hogy ezt miért ne lehetne bemutatni Genfben... Lassan kezd sok lenni a körítés. Az infromatikában jártas emberek jól ismerhetik azt a szabályt, hogy a valószínűtlenül sok időhúzással jövő projektekben valami nagy gixer van.
mesa2008-02-28 10:32:05 // 7033
Szerintem van ajtókeret, és a kormányon az acsúnya szürke műanyag csak egy rátét, hogy fedje a véglegest.

Ettől függetlenűl ez az utóbbi 2 hónapban a világon megjelent modellek közül a harmadik, ami az UFO Civic kormányküllőjét másolja. :o
Zool2008-02-28 10:28:48 // 7032
Akkor sajnállak. Ha majd becsődöl az alfa akkor mert elavult lélekvesztőket gyárt lehet rinyálni.

Véleményem szerint megint mindeki a saját igényeit akarja a Juniorra vetíteni, de szerintem nem konkurálhat egy új autó a használt 10éves autókkal (árban vagy súlyban), komoly biztonasági normákat kell teljesíteni, amit egy öreg alfának vagy egy Civinek elnézünk, de ha komoly pénzt kérnak, akkor azért más a helyzet.

Viszont a képek alapján nem olyan necces a helyzet. A látható elemek alapján úgy tűnik, hogy rendesen átdolgozták a Puntó karosszériáját Mivel le van takarva a műszefal nagy része, még azt sem vehetjük biztosra, hogy tényleg a 159 műszerborítása lessz benne. De ha az, akkor sem hoszem hogy nagy baj lenne belőle (mesa majd mindjárt rámcáfol), szerintem azért nagyon fontos, hogy a Gpuntóra minél kevésbé emlékeztessen (és itt egyetértek mesa sziluettre vonakozó kritikájával). Ennél a kormánynál a 159es alapkormánya is szebb. Legalább a 147 alapmarkolatát rátehetnék, kezdenek hasonlítani a midnen xart felárért adó bömöhöz.


A formáról meg annyit, hogy ez eredetileg egy mini ellenfél lenne, azaz feszes, sportos futómű, és lapos kasztni (és üléshelyzet), szerintem nem az ablaknélküli ajtó lenne ennek a kulcsmotívuma. De ez nem GTV utód és nem is tesco-gazdaságos belépő modell, a mini a legjobb példa, hogy kis autó nem feltétlenül az olcsósága miatt fogy, hanem egyszerűen nem kell nagyobb a tulajnak (többek között azért, mert arra van nagyobb).
Ferko2008-02-28 08:34:23 // 7031
Dettó!:-DDD
mesa2008-02-28 01:50:33 // 7030
öööö. Eljött az igazság pilanata!

Ez a kocsi se nem laposabb, se nem szélesebb, hanem pont takkra akkora mint a Grande Punto! :(

És ezekkel a pincsi lámpákkal, 159 tükrökkel olyan bamba a GP mellett.
Ha most jönnének ki egyszerre, a vezetőség helyében megcserélném a FIAT és az AR logot a két kocsin :o

Más.
MY2008 Spider
Tedi2008-02-27 23:38:58 // 7029
No, van egy rakás új kép a Junirról és ebből fakadóan plusz infók a Junirról, ami Mito :)
Kövezzetek meg, de minél többet nézem ezeket a fotókat, annál jobban tetszik :) Kivétel persze van, a kipuff, a váltó környéke továbbra is broáf.
Georgee2008-02-27 22:43:26 // 7028
Ez miatt nem kell aggódnod,nem lesz az tutti.Legalábbis itt Magyarisztánban nem.
zolee1452008-02-27 21:16:31 // 7027
Bezzeg most: hetente 3 Alfa, amiből egy villog...mert mérnek.:D (oké, igaz, sarkítottam:D)
zolee1452008-02-27 21:14:53 // 7026
"Azért béemvéből jóval több futkos az utakon mint Alfából...."

Pont ezt mondtam. Az a mennyiség még nem tenné tömegautóvá az Alfát.

"De hogy jobban értsd nem akarok annyit látni belöle mint a swiftből"

Ez nagyon nem fenyeget.:))
Azért nem csak fekete és fehér létezik. Ebből az árkategóriából is lehet sokat eladni (viszonylag sokat), de az még mindig nem Swift lesz. Van középút.
koz2008-02-27 21:14:36 // 7025
Szembevillogás már ciki lenne, és az nekem hiányozna.
GEORGE2008-02-27 21:06:15 // 7024
tartsunk :-)
GEORGE2008-02-27 21:04:46 // 7023
Azért béemvéből jóval több futkos az utakon mint Alfából....
Én nem szeretnék minden utcasarkon 4 Alfát látni......főleg azonos típusból, és azonos színből...ez alól kivételek az Alfa találkozók :-)

Evvel nem azt mondom, hogy félévente csak egy autót adjanak el....

De hogy jobban értsd nem akarok annyit látni belöle mint a swiftből vagy opelastrából...........értem? vagy mondjak másik példát? :-)
koz2008-02-27 21:01:35 // 7022
Adjanak el sokat, csak ne itt a Balkánon, hanem arrébb.
zolee1452008-02-27 18:57:15 // 7021
Mit nevezünk tömegautónak? Pl elég sok BMW-t adnak el (kategóriához képest), de tömegautónak nem nevezném. Annyi Alfa elférne az utakon mint BMW, és talán jutna pénz fejleszteni.:)
koz2008-02-27 18:50:05 // 7020
Mi szemüvegesek tartsunk össze! :))))
GEORGE2008-02-27 18:47:18 // 7019
buta vagy nem buta, én nem szeretném ha tömeg autóvá válna az Alfa Romeo.
koz2008-02-27 18:46:20 // 7018
Én nem szeretném, ha az Alfa tömegautó lenne. Lehet sajnálni. :)
Vikking 3112008-02-27 18:44:17 // 7017
Hát nem tudom, pont nem úgy nő a GTA-k görbéje mint a JTS-é... Sztem pedig az Alfánál a GTA motor valahol egy etalon kell hogy legyen, szal legalább a karakterisztikát ahhoz igazítanák, ha tudnák...
zolee1452008-02-27 18:41:32 // 7016
Majd jönnek a nálam szakértőbbek és jól lehülyéznek azért amit írok, de szerintem a nyomatékgörbe pont nem a blokk érdeme, legalábbis nem nagyobb részben.
Leginkább vezérlés kérdése. Nem véletlen, hogy a változó szelepvezérlésű motoroknál sokkal egyenesebb az a görbe, így a fordulatszám növekedésével a teljesítmény jó meredeken megy felfelé. Meg mondjuk elektronika.
Persze a hengerfej lehetőségeit biztosan befolyásolják a blokk adottságai.
zolee1452008-02-27 18:35:45 // 7015
Felesleges, és szerintem nem is tesszük. Mindenki tudja, hogy milyen állapotban van az Alfa, viszont gyártunk hozzá magyarázatot, ráadásul ez a magyarázat még jó és logikus is.:) Megkockáztatom, hogyha lenne pénz szarásig akkor is csak egy kicsivel gyorsabban haladnának a dolgok.
zolee1452008-02-27 18:33:14 // 7014
Frászt!:D

Tudom mit írtál, csak arra írtam, hogy egy ideje fut a kupé műszaki alapja (az 1-es sorozat) így nem nehéz az új karosszéria változathoz egyből minden motort piacra dobni.:)
zolee1452008-02-27 18:29:55 // 7013
"Nem tudom ki az aki ilyen ökörséggel, jön hogy ne legyen több alfa az utakon, de tudom sajnálni..."

Sok olyat olvastam már az AA-n, hogy jobb is, hogy nem tömegcikk az Alfa, ne is legyen ilyen minden hülyének.
Amúgy szerintem is butaság ez a szemlélet.
Vikking 3112008-02-27 17:35:51 // 7012
Itt az ideje... Az a holden blokk nagyon szar :S Nézd meg a nyomatékgörbéjét egy GTA-éval összehasonlítva... Szánalmas... Az pedig a blokk "érdeme", nem az Alfa Romeoé...
Zool2008-02-27 16:22:45 // 7011
Tudom, de ezt általában példának írtam, mivel sokan szívjuk a fogunkat, hogy hol késik a JTTD. A hozzászólásokná viszotn nem lehet több ekőzményt is belinkelni. Az viszont tény, hogy a JTTD-t egydül bevető Saabnak nincs 2.4es dízele... . Az ikerturbós dízel kijött a 123ban, de nem hiszem hogy akkora eladási tétel lenne az 1es kupé, hogy sokfelé kellene darabolni. Amúgy a Tii nem csak koncepció? Nekem is utána kellet nézni a gúglin, hogy mi a szösz...
mesa2008-02-27 16:21:20 // 7010
Persze abban igazatok van, hogy lassan kell csepegtetni a dolgokat, marketing szempontból :)

De a másik oldal is érthető, mert jól érzékelteti a fejlesztői potenciált, hogy MINDEN variácót is képesek egyszerre piacra dobni.

Szerintem felesleges áltatnunk magunkat, hogy az AR csak húzza az időt. Sokkal valószínűbb, hogy nagyobb a gond, mint hittük.
mesa2008-02-27 16:06:56 // 7009
Figyelmetlen vagy! :D

Én ezt írtam pontosan:
Azért az 1er Coupe idejében kidobták a TIi-t is, vagy mondhatnám a 135-öt.

Nem pedig azt, hogy az 1er idejében hozták ki a TIi-t vagy a 135-öst. Nagyon nagy különbség! ;-)
Zool2008-02-27 15:34:25 // 7008
Érdekes módon a 3asban és az 5ösben most sincs ikerturbós dízel (pedig most kaptak új motorokat). Szerintem még őket is zavarná, ha a lebutított 3.0-s 325d eladásait megnyirbálná. Szerintem az Alfát még jobban fenyeget, mert a 2.4es nem sok midnent tud felmutatni ellene (+10-20LE, szebb hang, kontra valszeg rossabb Co2 kibocsátás, több hiba (érdemes beolvasni az egyik 159 tulaj blogjába) és durva regadó)
Zool2008-02-27 15:09:28 // 7007
Nem tudom ki az aki ilyen ökörséggel, jön hogy ne legyen több alfa az utakon, de tudom sajnálni...

Pont a bömö fejlesztette tökélyre azt a módszert, hogy szinte motoronként és felszereltségenként hozza ki az új változatokat. A 3as lépcsős, kombi, kupé és CC egyaránt bő félées késéssel jött ki. Meg először a drágább modellek aztán a 318-asok.

Enek két oka is van:
1. marketing, azaz folyamatosan szereplni a hírekben fizetett hirdetések nélkül is
2. semmi értelme annak, hogy a vevők megrohamozzák a kereskedőket, majd csalódva elmenjenek látva a 6-12 hónapos várakozást. A gyártási kapacitáshoz kell hangolni a keresletet. Ez nem csak egy modellre igaz, de az egész palettára (ezért kelle több versenyképes modell a 159 alá).

Az sajna igaz, hogy a beígért dolgok sem jönnek. Se 159 crosswagon (pedig az sem nayg munka, csak lehet hogy félnek a 156CW buktájának megsimétlődésétől, nem mintha annyi Allroad quattrót látnék az utakon), se ikerturbó. Nem is a hiánya a baj, hanem hogy be volt igérve. Azt a látszatot keltik, hogy valami nem stimmel...
zolee1452008-02-27 14:49:23 // 7006
Az 1-es 2004-ben mutatkozott be, és 2007 végén már meg is jött az 1-es kupé mindenféle motorral.:)
Tényleg gyorsan kidobják a nagyobb motoros verziókat is, ez tény.
De!:))

Náluk sem minden egyszerre kerül bemutatásra, ráadásul nem is érdekük ez. A lényeg, hogy a teljes modellciklus alatt legyen miről írni az adott típussal kapcsolatban, vagyis az érdeklődés fenntartása is cél.
mesa2008-02-27 14:35:52 // 7005
Ezekben a dolgokban igazat adok neked.
De! :)))

Azért az 1er Coupe idejében kidobták a TIi-t is, vagy mondhatnám a 135-öt.

És még csak nem is Ferrari árban, mert kb. 10 misi magyar kamatsáveltoláseltörölt Forintban!
zolee1452008-02-27 14:31:41 // 7004
Tény, hogy gyorsabbak (pénz) de azért nem rögtön. 1-3 év eltelik az M verziókig. Ha belegondolsz ez logikus is. Bemutatják az új típust az egy hír. Függetlenül attól, hogy mondjuk 3 fajta motorral lehet megvenni, vagy a komplett paletta egyből elérhető.
Ezután minden évben (vagy évente 2-3 alkalommal) csapnak egy kis hírverést: egy új diesel moci, egy turbós benzines, egy új váltó, kombi, kabrió, M, stb.
A baj az, hogy az Alfa állandó késésben van, de ez magyarázható az anyagi helyzettel. Igaz ez a magyarázat nem érdekli a piacot.

Persze az is fura, hogy irigyeljük a BMW-t, mert jól fogy és így van miből fejleszteni, és fel sem merül, hogy "tömegcikké válik".
Ha az Alfánál látjuk a törekvést az eladások növelésére akkor siránkozunk, hogy elég ennyi Alfa az utakra, ne legyen ilyen mindenkinek, ne csináljanak Suzuki Swiftet belőle.:)

Persze megoldható, hogy kis darabszám fusson az utakon és mégis a legújabb technika legyen az autóban, de gondolom senki nem szeretné ha Ferrari árban lehetne Alfát venni. Sőt, ahogy így olvasgatom az élenjáró technika és a kis darabszám mellé a legalacsonyabb árat is szeretnénk.:))
Tedi2008-02-27 14:30:25 // 7003
Hát egen...Alfáéknál asszem 96-ban volt utoljára olyan, hogy kapásból volt csúcsverzió is a 145/46 bemutatásakor.
Ők tudják...
mesa2008-02-27 14:10:09 // 7002
Csak önmagukhoz képest. A bajorok minden új modellhez rögtön adják a csúcsot is :(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak