transaxle egyértelműen létezett az alfák előtt is, azonban tömeggyártású kompakt autókba ők vitték le először ezt a drága megoldást.
Fejlesztésekbe szerinted nem tartoznak bele azok a dolgok, amikért minden évben megkapják az BMW-sek az év motorja címet ? Azok csak úgy jönnek maguktól, mi ? :D
Kanyarfényszóró egy fostos mai H Opel Astrán is van. Tényleg, ha apádnak az lenne, most ott regeltél volna, és osztanád a bölcseleteket ? :P :))
Az ötcsillagos törésztesztre állás remélem nem gondolod komolyan, hogy hülyeség volt ?! Mai napig a 147-es halálos törésteszt vidfeojával hűtik az Alfások nem csüggedő híveit az ellendrukkerek...
Ez a lépés törvényszerű volt, mint annak idején, a 155 esetében, hogy ne rohadjon a kaszni, mint az addigi Alfáké. Akkoriban mindenki rozsdaboglyának csúfolta ezeket a kocsikat. (lehet sosem hallottad, az Isiben biztos nem volt még beszédtéma)
Meg kellett lépni, mert e nélkül ma már a kutya nem venné!
Egészséges életmód trendi. Ehhez a biztonságos autó is hozzá tartozik!
És pont itt hiányzik a fejlesztés. Mert a konkurencia is meg tudta oldani az öt csillagot, csak 100-200 Kiloval könnyebb (tehát jobban fejlesztett acél héjszerkezetű) autóval. Most feltehetőleg erre fejlesztenek, olyan anyag, vagy héj szerkezet kell, ami kevesebb tömegű elem felhasználásával is tudja ugyanezt a gyűrődés elnyelő képességet, miközben a csavarodási merevsége nem csökken drasztikusan.
mesa2007-09-12 23:18:37 // 4751
GEORGE2007-09-12 23:04:11 // 4750
Az ilyen "autókban" lehet majd változtatni gombnyomásra, hogy milyen motor hangot haljál .-)
V8, V6 soros stb stb.....
V8, V6 soros stb stb.....
HátvédRomeo2007-09-12 23:01:55 // 4749
mesa! Ha folyamatosan sértegetni akarsz, holott nem bántottalak meg semmivel, akkor inkább az írásaimat ne olvasd. Már nem ez az első.
DE: másokat ne úszits ellenem!
Én 15 éve Alfázok, és sok szerelővel összehozott a sors. Profival és balfassza is.
Az én Sudom is fúrva lett ,mert eltört a gyűrűje és a hengerfalba húzott. Utánna 70k km elment és a mai napig menne ha nem borul az árokba a Fater vele.
A 33-am főtengelye pedig idén lett felújítva csapágyazva és lekopogom gyárian teljesít.
Akkor az én Alfáim űrtechnika. Mert sose ették az olajat. Nem, hogy 1000 km 1litert.
DE: másokat ne úszits ellenem!
Én 15 éve Alfázok, és sok szerelővel összehozott a sors. Profival és balfassza is.
Az én Sudom is fúrva lett ,mert eltört a gyűrűje és a hengerfalba húzott. Utánna 70k km elment és a mai napig menne ha nem borul az árokba a Fater vele.
A 33-am főtengelye pedig idén lett felújítva csapágyazva és lekopogom gyárian teljesít.
Akkor az én Alfáim űrtechnika. Mert sose ették az olajat. Nem, hogy 1000 km 1litert.
HátvédRomeo2007-09-12 22:52:27 // 4748
Van igazság abban amit írsz.
DE: Ha jól megnézzük a statisztikákat, hogy a mostani nehezebb és biztonságosabb autókból halnak meg e többen az utakon, vagy a régiekben. Sztem is-is.
A másik. Nézzünk egy 33-as sulyú opel 1.6 16v-t (régit). Többet eszik mint az enyém.
A másik még, hogy hiába a 200 kilós növekedés, az nem mint vas, hanem kütyümütyü, elektromos tökömtudja mik.
Egy töréstesztet megnéznék 33 és 146 között összehasonlításnak, melyik kasztni, milyen károkat okoz. Most vonatkoztassunk el, hogy 146-ban van légzsák. Csak simán. Kötyük nékül. Csak kasztni.
DE: Ha jól megnézzük a statisztikákat, hogy a mostani nehezebb és biztonságosabb autókból halnak meg e többen az utakon, vagy a régiekben. Sztem is-is.
A másik. Nézzünk egy 33-as sulyú opel 1.6 16v-t (régit). Többet eszik mint az enyém.
A másik még, hogy hiába a 200 kilós növekedés, az nem mint vas, hanem kütyümütyü, elektromos tökömtudja mik.
Egy töréstesztet megnéznék 33 és 146 között összehasonlításnak, melyik kasztni, milyen károkat okoz. Most vonatkoztassunk el, hogy 146-ban van légzsák. Csak simán. Kötyük nékül. Csak kasztni.
Vikking 3112007-09-12 22:08:19 // 4747
Áhh, én mán ehhez hozzá se szólok :D
(egyébként ha őszinték akarunk lenni, transaxle is létezett az alfák előtt... a régi cápa bmw-k pl régebbiek vagy egykorúak mondjuk az Alfettával, és mindkettőben gyűlöletes harditárcsák vannak :))
Azt be kell látni, hogy nincsenek olyan hülye megoldások, mint a francia kocsikon, de nézz meg egy Citroen DS-t, az még ma is űrjárműnek számít, kanyarfényszóró, az SM-ben féktávolság-számító berendezés vagy mi a fene, meg hasonló dolgok. Aztán mégse akkora a lemaradása a többi gyárnak. És szerintem pl a vw konszern a kisköbcentis turbókon kívül semmit de semmit sem mutat, mégis egész jól megvannak. Nem a vw konszern az egyetlen úgymond fejlesztés nélküli autógyár... Pl a bmw-ket tudom, hogy szereted Mesa, de szerintem a hüje ájdrájvon kívül ja és a motorfejlesztéseken kívül nem sok újdonságot hoznak. Egyébként nézz körül a 159es kategóriájában. A 3-mas béjemvé szerintem még a formán se hozott túl sokat, a belsejét is ellőtték az 5ösben, Passzát is csak egy új forma, régi tartalommal, A4-es audinak a súlyán kívül nincs előnye az Alfákkal szemben, és az is egy ötször lerágott csont (az eleje mindenféleképpen, egyenforma -nem az Alfa 159-Brera nem :PPPP- ) . Szóval szerintem (bár -azért is leírom:PPP- egy taknyos apuciótójávalregelős köcccccsög vagyok:D) nem áll az Alfa olyan rosszul. Hiba volt gm-szart tenni az Alfa-motorok helyett és hiba volt beállni az öccsillagostöréstesztetakarunk mindenáron sorba, ezzel bálnatömegűvé tenni a 159-est, valamint hiba volt nem akkorát ugrani, mint a 155-156 váltásnál, de szerintem, mivel a 156 már eléggé megöregedett és a "trend" nem változott annyit, nem is kellett akkorát változtatni rajta. És akkor is gyönyörű, mint minden Alfa (kivéve az ARNA, de az nem Alfa.... :) )
Mesa nem nem nem akarok beszólni , mindenkinek mondom, nem akarok senkit bántani ,csak írnom kellett, bocsibocsibocsi.....
(egyébként ha őszinték akarunk lenni, transaxle is létezett az alfák előtt... a régi cápa bmw-k pl régebbiek vagy egykorúak mondjuk az Alfettával, és mindkettőben gyűlöletes harditárcsák vannak :))
Azt be kell látni, hogy nincsenek olyan hülye megoldások, mint a francia kocsikon, de nézz meg egy Citroen DS-t, az még ma is űrjárműnek számít, kanyarfényszóró, az SM-ben féktávolság-számító berendezés vagy mi a fene, meg hasonló dolgok. Aztán mégse akkora a lemaradása a többi gyárnak. És szerintem pl a vw konszern a kisköbcentis turbókon kívül semmit de semmit sem mutat, mégis egész jól megvannak. Nem a vw konszern az egyetlen úgymond fejlesztés nélküli autógyár... Pl a bmw-ket tudom, hogy szereted Mesa, de szerintem a hüje ájdrájvon kívül ja és a motorfejlesztéseken kívül nem sok újdonságot hoznak. Egyébként nézz körül a 159es kategóriájában. A 3-mas béjemvé szerintem még a formán se hozott túl sokat, a belsejét is ellőtték az 5ösben, Passzát is csak egy új forma, régi tartalommal, A4-es audinak a súlyán kívül nincs előnye az Alfákkal szemben, és az is egy ötször lerágott csont (az eleje mindenféleképpen, egyenforma -nem az Alfa 159-Brera nem :PPPP- ) . Szóval szerintem (bár -azért is leírom:PPP- egy taknyos apuciótójávalregelős köcccccsög vagyok:D) nem áll az Alfa olyan rosszul. Hiba volt gm-szart tenni az Alfa-motorok helyett és hiba volt beállni az öccsillagostöréstesztetakarunk mindenáron sorba, ezzel bálnatömegűvé tenni a 159-est, valamint hiba volt nem akkorát ugrani, mint a 155-156 váltásnál, de szerintem, mivel a 156 már eléggé megöregedett és a "trend" nem változott annyit, nem is kellett akkorát változtatni rajta. És akkor is gyönyörű, mint minden Alfa (kivéve az ARNA, de az nem Alfa.... :) )
Mesa nem nem nem akarok beszólni , mindenkinek mondom, nem akarok senkit bántani ,csak írnom kellett, bocsibocsibocsi.....
mesa2007-09-12 21:17:00 // 4746
Így valahogy, a technikai újításokat tekintjük fejlesztésnek. A Citroen pl. megcsinálta az állóközepes kormánykereket, meg a sávelhagyás figyelmeztetőt, van aki a kanyarfényszórót csinálta meg.
Az Alfa Romeo utolsó nagy fejlesztése a JTS volt, előtte voltak jó dolgai, Twin Spark, transaxle)
A Q2 kettőben abszolute semmi újdonság nincs, egy ilyen sperr difi minden erősebb kétkerekes autóban benne van (BMW 1, Mazda3, Audi S3 stb.) Csak felhasználtak valamit az alapmodellen felül, hogy drágábbért lehessen eladni.
A 159 tökéletes példája annak, hogy semmit sem fejlesztettek! A kétzónás klíma nagyon rossz példa, az már a 156-ban is benne volt. Igazából semmi újdonság nincs az autóban, pár új GM motor, egy nagyobb kaszni, de ugyanaz a futómű, műszerfal stb.
Az Alfa Romeo utolsó nagy fejlesztése a JTS volt, előtte voltak jó dolgai, Twin Spark, transaxle)
A Q2 kettőben abszolute semmi újdonság nincs, egy ilyen sperr difi minden erősebb kétkerekes autóban benne van (BMW 1, Mazda3, Audi S3 stb.) Csak felhasználtak valamit az alapmodellen felül, hogy drágábbért lehessen eladni.
A 159 tökéletes példája annak, hogy semmit sem fejlesztettek! A kétzónás klíma nagyon rossz példa, az már a 156-ban is benne volt. Igazából semmi újdonság nincs az autóban, pár új GM motor, egy nagyobb kaszni, de ugyanaz a futómű, műszerfal stb.
GTPeti2007-09-12 18:52:49 // 4745
Pl. a Q2 sem az Alfa fejlesztése? És a 159 MY2008 súlycsökkentése sem fejlesztés?
(Ha nem, akkor nem tudom mit hívtok annak. Pl. távolságtartó rendszert, stb. vszínüleg azért nem fejlesztenek, mert a vásárlók nem igénylik. A 3.0-ás dízel is vszínüleg útban van már...)
(Ha nem, akkor nem tudom mit hívtok annak. Pl. távolságtartó rendszert, stb. vszínüleg azért nem fejlesztenek, mert a vásárlók nem igénylik. A 3.0-ás dízel is vszínüleg útban van már...)
Tedi2007-09-12 17:27:25 // 4744
Az 500 a 149 gyártásába szerintem semennyire nem szól bele. Az Alfákat Pomiglianoban szerelik össze, az 500-at Tychi-ben. A Bravo meg asszem Mirafioriban rakódik össze, de erre ne vegyetek mérget. A lényeg, hogy nem ugyanott. :)
Zool2007-09-12 17:11:17 // 4743
Ezt nem azért mondom, hogy most mindenki bízza eé magát a márka jövőjét illetően. Az elkövetkező évek döntő fontosságúak az egész FIAT csoport számára. Eddig az Alfa igen is jól kezelte alehetőségeit, igaz kb egy éve mintha fogyna a lendület (lehet hogy mégesem ártana vmi kemény érdekérvényesítő a márka élére, mint régen a Kalbfell lehetett), de egyelőre az egész cég folyamatosan bővül, minden piacon nőnek az értékesítések. Ha viszont egyszerre lesz növekedés minden márkánál, akkor nem tudja majd a csoport kielégíteni a keresletet, míg pár év múlva kapacitásfölöslege lesz, ha lejjebb cseng az 500 és a Bravo hulláma. Szerintem ezért (is) késhet a 149, mégha időszerű is lenne az utód...
Zool2007-09-12 16:51:53 // 4742
Na azért ez egy vaskos kijelentés. Előszr is az Alfa egy nagyobb konglomerátum része ami ráadásul egyrészt olasz (tehét nem az egyenes módszerek hazájában működik), másrészt nagyobb konglomerátumközi együttműködésekben vesz részt (pl GM FIAT Powertrain, vagy a tervezett Ford KA II - Fiat 500 gyártás). Az hogy az Alfa veszteséges nem jelent feltételnül bajt mert 1. egy konglomerátumban mindig kell olyan rész hol el lehet tüntetni a nyereséget. Ha nem ezt teszik, akkor adót kell fizetni, ez "számviteli alapelv". 2. a veszteség egyúttal jelenthet fejlesztésbe ölt forrásokat is. Mondjon bárku bármit, Pl a 159 nem úgy néz ki, mintha nem fejlesztetnének a márkánál, mégha egy részét a GM is fizette. Nézzetek meg pl egy X type-ot, na ott nem fejlesztettek, egyzónás klíma, mondeo dízel.
vipex2007-09-12 16:30:04 // 4741
Ez egy eleg erdekes kampany az AR-tol nagyobb jelentosebb mediakban keres nevet az uj kisautonak, erdekes. Legalabb biztos elkepzelesunk lehet az uj kicsirol
mesa2007-09-12 16:28:20 // 4740
És itt kanyarodunk vissza, hogy kéne egy tőkeerős új tulajdnonos!
Mintha csak a Fradiról beszélnénk! :))
Mintha csak a Fradiról beszélnénk! :))
Tedi2007-09-12 16:22:42 // 4739
Túl sok mozgásterük nincs, veszteséges az Alfa, szóval ezen annyira azért nem lepődök meg. :) Mmint azon, hogy nincs saját fejlesztésük.
GTPeti2007-09-12 16:21:58 // 4738
Pont a BMW házasság kapcsán írta egy kolléga, hogy ő azért tud egy-két jelentősebb fejlesztésről az Alfánál. (Nem vagyok benne biztos, de mintha George írta volna.)
zolee1452007-09-12 16:17:44 // 4737
Inkább hazudj, mondd, hogy fejlesztenek.:)))
Ez tényleg szomorú... pedig a FIAT-ról hallani néha ezt-azt, pl ilyen irányú fejlesztéseket is. Gondolom az ottani eredményeket legalább megkapná az Alfa.
Ez tényleg szomorú... pedig a FIAT-ról hallani néha ezt-azt, pl ilyen irányú fejlesztéseket is. Gondolom az ottani eredményeket legalább megkapná az Alfa.
mesa2007-09-12 16:12:12 // 4736
Az AR réges régóta nem fejleszt semmit!
Csak más padlólemezére új ruhát, kicsit megvariálja a FIATtól kapot motrokat és ennyi. Nincs semennyi tőkéje, csak amennyit cseppent a gruppa.
Csak más padlólemezére új ruhát, kicsit megvariálja a FIATtól kapot motrokat és ennyi. Nincs semennyi tőkéje, csak amennyit cseppent a gruppa.
mesa2007-09-12 16:10:51 // 4735
Ez nagyon jó hasonlat! :)
zolee1452007-09-12 15:59:36 // 4734
Azért megnéznék egy statisztikát, hogy hányan halnak meg az utakon, és hány embert lőnek le éves szinten kis hazánkban.:)))
Kicsit OFF, de azért témába vág: http://totalcar.hu/tesztek/hondafcx!1
Tudom, nem Alfa, de kb ez vár az Alfára is, ha nem akar lemaradni. Furcsállom is, hogy nem nagyon hallok ilyesmi fejlesztésekről az Alfától. (persze ha van szóljatok)
Kicsit OFF, de azért témába vág: http://totalcar.hu/tesztek/hondafcx!1
Tudom, nem Alfa, de kb ez vár az Alfára is, ha nem akar lemaradni. Furcsállom is, hogy nem nagyon hallok ilyesmi fejlesztésekről az Alfától. (persze ha van szóljatok)
Gegee2007-09-12 15:56:58 // 4733
Érdekes okfejtés és az az igazság, hogy van benne valami!
TarP2007-09-12 15:41:59 // 4732
De akkor mindenki hordjon golyóálló mellényt, mert adott esetben megmentheti :)
zolee1452007-09-12 15:33:52 // 4731
"Na igen. Most már az emisszió a lényeg, meg környezet védelem. Megnézem én 10 év mulva hová lesznek ezek a piros betűs motorok, az OFF-ok közül.
Déjvú, meg polo1.2, Agila1.2, 1.4 meg ilyen "Super" motorok.
átlagban az 1.7 IE-m eszik 7-7,5 litert, és ismertek nem szüttyögök.
Az új OFF-ok 1.6-1.8-ig meg 9 Litert átlagaban.Azt az én gépem 19 éves."
Azért ennél a dolognál időzzünk el egy kicsit.:) Vegyük alapul a Golfot. Emlékszel az első generációs Golfra? És a többire?:)
Kicsit keresgéltem a neten:
1974. Golf 1,1/
Kerb weight: 750 kg
1983. Golf 1,3/
Kerb weight: 845 kg
1991. Golf 1,4/
Kerb weight: 960 kg
2000. Golf 1,6/
Kerb weight: 1142 kg
2001. Polo 1,4/
Kerb weight: 1075 kg
Azt hiszem elég tisztán látszik a súlygyarapodás. Ez mondjuk a kényelmi, és a biztonsági extráknak köszönhető. Ami régen a Golf volt ("Golf kategória") az ma a Polo. Méretben, és súlyban is.
Alfánál maradva:
Alfa 33 1,7IE 16V/
Kerb weight: 1000 kg
Max. output: 128.7 PS (127 bph) (94.7 kW) @ 6500 rpm
Max. torque: 149 Nm (109.9 lbft) (15.1 kgm) @ 4600 rpm
0-100km/h: 8.4 s
Alfa 146 1,7IE 16V/
Kerb weight: 1225 kg
Max. output: 130.7 PS (129 bph) (96.1 kW) @ 6500 rpm
Max. torque: 149 Nm (109.9 lbft) (15.1 kgm) @ 4300 rpm
0-60mph: 10.2 s
Egy modellváltás, +225 kg és ugyanaz a motor ami a 33-ban ütött a 146-ban már csak átlagos.
Nem azért eszik keveset az autód, mert hűdehajdejó (persze jó, hiszen Alfa), pedig 19 éves, hanem azért mert nem kell olyan nehéz autót mozgatnia. Próbáldk ki, hogy beleraksz 4 db cementes zsákot (+200kg), meg mondjuk még egy teszkós zsák krumplit (+25kg). Ezután tankold tele, és a következő tankolásnál számolgass milyen lett a fogyasztásod.
Persze szerinted ennek semmi értelme, minek ennyi mindent cipelned? Most gondolj bele, hogy adott esetben az a 4 zsák cement és a zsák krumpli megmentheti az életedet. Nos, így már vinnéd magaddal?:)))
Déjvú, meg polo1.2, Agila1.2, 1.4 meg ilyen "Super" motorok.
átlagban az 1.7 IE-m eszik 7-7,5 litert, és ismertek nem szüttyögök.
Az új OFF-ok 1.6-1.8-ig meg 9 Litert átlagaban.Azt az én gépem 19 éves."
Azért ennél a dolognál időzzünk el egy kicsit.:) Vegyük alapul a Golfot. Emlékszel az első generációs Golfra? És a többire?:)
Kicsit keresgéltem a neten:
1974. Golf 1,1/
Kerb weight: 750 kg
1983. Golf 1,3/
Kerb weight: 845 kg
1991. Golf 1,4/
Kerb weight: 960 kg
2000. Golf 1,6/
Kerb weight: 1142 kg
2001. Polo 1,4/
Kerb weight: 1075 kg
Azt hiszem elég tisztán látszik a súlygyarapodás. Ez mondjuk a kényelmi, és a biztonsági extráknak köszönhető. Ami régen a Golf volt ("Golf kategória") az ma a Polo. Méretben, és súlyban is.
Alfánál maradva:
Alfa 33 1,7IE 16V/
Kerb weight: 1000 kg
Max. output: 128.7 PS (127 bph) (94.7 kW) @ 6500 rpm
Max. torque: 149 Nm (109.9 lbft) (15.1 kgm) @ 4600 rpm
0-100km/h: 8.4 s
Alfa 146 1,7IE 16V/
Kerb weight: 1225 kg
Max. output: 130.7 PS (129 bph) (96.1 kW) @ 6500 rpm
Max. torque: 149 Nm (109.9 lbft) (15.1 kgm) @ 4300 rpm
0-60mph: 10.2 s
Egy modellváltás, +225 kg és ugyanaz a motor ami a 33-ban ütött a 146-ban már csak átlagos.
Nem azért eszik keveset az autód, mert hűdehajdejó (persze jó, hiszen Alfa), pedig 19 éves, hanem azért mert nem kell olyan nehéz autót mozgatnia. Próbáldk ki, hogy beleraksz 4 db cementes zsákot (+200kg), meg mondjuk még egy teszkós zsák krumplit (+25kg). Ezután tankold tele, és a következő tankolásnál számolgass milyen lett a fogyasztásod.
Persze szerinted ennek semmi értelme, minek ennyi mindent cipelned? Most gondolj bele, hogy adott esetben az a 4 zsák cement és a zsák krumpli megmentheti az életedet. Nos, így már vinnéd magaddal?:)))
TarP2007-09-12 15:26:42 // 4730
Ez egy olyan szabály, ami mesterségesen kikényszeríti a globalizációt... Érdekes.
Zool2007-09-12 15:21:56 // 4729
Idegesek is a német gyártók, mert az aktuális szabályozás hátrányosan érinti pont a kedvenc presztizs gyártókat, elsősorban a bömöt és a Chryslert hazavágó és attól nmegszabaduló Mercit. A VW gruppe szerintem nem járna rosszul. Viszont nem tudom mit kezdene magával a sok kis sportkocsi manufaktúra. A Pagani Zondát még egy kéziporszívógyár sem tdná kompenzálni kibocsátásban :)
Ha jól hallottam, most azon fáradoznak a német lobbizók, hogy legalább vmi köbciarányos szánítás legyen, de pl az AUtobild közel egy tucat bio mdellt mutaott be a Mercitől, a dzel híbridtől a hidrogénig. Lehet hogy a végén beadják a derekukat, és a pár őrült változatot (pl S klassék és terepjárók) hibriddel kombinálják, a többi meg már belefér a kvótába...
Ha jól hallottam, most azon fáradoznak a német lobbizók, hogy legalább vmi köbciarányos szánítás legyen, de pl az AUtobild közel egy tucat bio mdellt mutaott be a Mercitől, a dzel híbridtől a hidrogénig. Lehet hogy a végén beadják a derekukat, és a pár őrült változatot (pl S klassék és terepjárók) hibriddel kombinálják, a többi meg már belefér a kvótába...
TarP2007-09-12 15:16:52 // 4728
Valóban logikátlan lenne. De az meg égő, ha a BMW elkezd Smart méretű vicceket építeni.
Tényleg a motorbiciklik is számítanak? Az jót hozna nekik...
A Ferrarit meg pl a Duicatival kell házasítani :)
Tényleg a motorbiciklik is számítanak? Az jót hozna nekik...
A Ferrarit meg pl a Duicatival kell házasítani :)
Zool2007-09-12 15:13:25 // 4727
A Racer ott szeretne lenni ahol a Mini, az 1es összességében nem rossazbb, mint a 147, és a 3as is szépen ad el a 318dből flottába, de a pár brutál változat felhúzza Mintha az Alfa is ilyesmit szeretne, V8 meg egyebek, csak ugyebár ott van a Lancia meg a FIat a törpékkel, ami igencsak jó nettó egyenleget ad. Na ilyen kopenzálója nincs a bömönek egyelőre, és szerintem töbek között ezért keresgél más márkák felé de az úgysem az Alfa lesz.
TarP2007-09-12 15:07:12 // 4726
0-1000000000000000000000000000000000000000000 1/percig? :)
Ennyire nem eccerű. De már láttam normális méretű (üzemanyagtartály méretű) üzemanyagcellát. Szóval lesz ebből valami, úgy tűnik.
Ennyire nem eccerű. De már láttam normális méretű (üzemanyagtartály méretű) üzemanyagcellát. Szóval lesz ebből valami, úgy tűnik.
zolee1452007-09-12 15:04:04 // 4725
Ha jól tudom a villanymotor teljes fordulatszám-tartományában ugyanannyi a nyomaték.
TarP2007-09-12 14:54:55 // 4724
Ha az Alfa a Racerből, 149-ből adja majd el a nagy darabszámot, meg 1.9MJET 159-ből, akkor jó irányba húzza a károsanyag kibocsátást.
Zool2007-09-12 14:51:41 // 4723
Mesa, elég sokat olvasgatok én is, és több cikket is olvastam erről a motorról. A sajtótájékoztató közös volt, csak a bömö központjában tartották (ezt írja is a cikk). Amúgy két okból sem izgat annyira, egyrészt egyelőre egyik márka (akár bömö akár Pug) sem fenyeget, és valszeg egyelőre a benyák sem valószínűek a következő autómban.
Egyébbként a vicc az egész bömö alfa házasságban az, hogy vmi szerencsételn agol cikk dobta be az egészet. Könyörgöm a bömöt lassan megfojtja a károsanyagkibocsátási kvóta, mi a fenének nehezítené még az életét az Alfával. Ami a bömönek kell az pl a Fiat vagy vmi hasonló KIS autókat gyártó cég, ami helyre hozza az X5ösökkel és M3asokkal megtépázott kibocsátási statisztikáit. (Mivel gyártónként akrják előírni a kvótákat, ha nmetek nem lobbizzák ki másként) És akkor nem kell az idióta stop and go motorleállítással égetniük magukat.
Ezen felül meg kell a kooperáció, mert úgy járnak mint a merci.
Egyébbként a vicc az egész bömö alfa házasságban az, hogy vmi szerencsételn agol cikk dobta be az egészet. Könyörgöm a bömöt lassan megfojtja a károsanyagkibocsátási kvóta, mi a fenének nehezítené még az életét az Alfával. Ami a bömönek kell az pl a Fiat vagy vmi hasonló KIS autókat gyártó cég, ami helyre hozza az X5ösökkel és M3asokkal megtépázott kibocsátási statisztikáit. (Mivel gyártónként akrják előírni a kvótákat, ha nmetek nem lobbizzák ki másként) És akkor nem kell az idióta stop and go motorleállítással égetniük magukat.
Ezen felül meg kell a kooperáció, mert úgy járnak mint a merci.
TarP2007-09-12 14:30:17 // 4722
Attól függ melyikben, illetve milyen fordulatnál...
1000Nm nem ér sokat 100 1/perces fordulaton. A teljesítményhez kell a fordulat is.
1000Nm nem ér sokat 100 1/perces fordulaton. A teljesítményhez kell a fordulat is.
mesa2007-09-12 14:23:56 // 4721
Most gondolj bele, a villanymotorban 10x annyi a nyomaték!!! :)))
TarP2007-09-12 11:25:52 // 4720
Tőlem jöhet az üzemanyag cella, ha rendesen megy vele az autó.
Én nem ellenzem a környezet védelmét, sőt!!!, de ettől még gyorsuljon a szekér, ha padlóig nyomom a gázt! :)
Az, hogy nem fog berregni...hát meglátjuk. Majd berregek hozzá...csak akkor belül is legyen ablaktörlő :) :) :)
Én nem ellenzem a környezet védelmét, sőt!!!, de ettől még gyorsuljon a szekér, ha padlóig nyomom a gázt! :)
Az, hogy nem fog berregni...hát meglátjuk. Majd berregek hozzá...csak akkor belül is legyen ablaktörlő :) :) :)
BeeGee2007-09-12 11:06:01 // 4719
Nem szidtam én a Ferrarit. Csak a helyzet mai állása szerint el lesz lehetetlenítve a helyzete és inkább harakirizik a gyár, mint dizelt tegyen bele vagy üacellát. És ez respect. :)
mesa2007-09-12 11:04:43 // 4718
Egy utolsó próba, aztán feladom, mert ilyen csökönyös emberekkel nem érdemes vitatkozni, akik saját világukban élnek és megállapítják, hogy mindenki hazudik :))
Egyébként is OFF, de tessék : http://www.motoringfile.com/2004/12/13/bmw_38_peugeot_announce_new_engine_range/
Itt benne van a BMW (!) sajtó tájékoztató anyag a közös motorokról.
Egyébként is OFF, de tessék : http://www.motoringfile.com/2004/12/13/bmw_38_peugeot_announce_new_engine_range/
Itt benne van a BMW (!) sajtó tájékoztató anyag a közös motorokról.
Zool2007-09-12 10:43:32 // 4717
Egyébbként nem az árra önmagéban vagyok fogákony, hanem az ár érték arányra. Sok ismerősöm ment már be bömö szalonba vételi szándékkal és jött ki lógó orral. Az újságban láttak egy szép über fullos bömöt ami persze nyerte a teszteket, szép ALAPÁRRAL, aztán jött az árajánlat 10e euróval magasabb összeggel, és tántorogtak is ki a szalonból. Nekem ez a bajom az bömöbvel, és ezért jók most az Alfák. De ezt már párszor leírtam...
Zool2007-09-12 10:41:00 // 4716
Nem láttam az 1es facelift motorkínálatában, ami picit gyanús. Én is olvasok eleget, persze mindenhil hangzatosan leírták hogy bömö-pug fejlesztés, csak várnám hogy végre egy bömöben is lássan. Pedig pont ők azok aik szeretnek fokozatosan kihozni egy palettát (karosszéria és motorváltozatokat félévente késletteve), tehát ha vaki, a bömö lenne az aki nem várná meg a faceliftet egy új motorral. A Pug meg a sokatik változatát hozza ki. Erre mondom hogy gyanús. Az újsűágírók jó része nem ért máshoz mint az idézéshez, sok cikket nem is újságíró ír, hanem a fordító és a szaklektor. És pont ezért fordulhat elő az újságírásban, hogy egy bolond százat csinál...
Zool2007-09-12 10:36:33 // 4715
Pedig érdemes egyet kettőt kipróbálni. HA megnézed az 1es facelift dízel palettáját 3-4 évente durvul. Az Alfánál dettó. indkét márkánál alig növekedett a benyások teljesítménye, a dízelek meg 30-50%-ot.
mesa2007-09-12 10:35:35 // 4714
Nézd, mindegy hogy te személy szerint mit hiszel vagy mit nem... Mindenhol így van írva, hogy PSA-BMW fejlesztés.
De biztos vagyok benne, hogy lesz az 1erben meg a 3erben is, mert az olyanok mint te fogékonyak önmagában az árra, és biztosan megveszik azzal is.
Végül is, a 155-be is beletették, a 156 meg már eleve úgy nyitott. Pedig az csak egy szívó motor :))
De biztos vagyok benne, hogy lesz az 1erben meg a 3erben is, mert az olyanok mint te fogékonyak önmagában az árra, és biztosan megveszik azzal is.
Végül is, a 155-be is beletették, a 156 meg már eleve úgy nyitott. Pedig az csak egy szívó motor :))
mesa2007-09-12 10:32:50 // 4713
Dízelekhez nem értek. Szerencsére :))
Zool2007-09-12 10:26:36 // 4712
Egyébbként utánanéztem a múltkor említett 1.6 turbónak. Van 207ben egy 308ban is, több féle lóerővel, meg a Miniben. Ha annyira bömö fejle4sztés, miért nincs egy bömöben sem? Pont aktuális lett volna az 1es faceliftbe. Többet érne mint a szánalmas stop and go (hallottam már elindulni új stop enad go 1est utcán, elég gáz volt).
Van egy sanda gyanúm, hogy az egész 1.6Thez annyi köze van a bömönek mint a mini 1.6 dzeléhez. Nem sok. Casak hát olyan jól hangzik, hogy BMW fejlesztés. (Nem mondeom hogy tudom, hogy nem bömö fejlesztés, csak gyanús, hogy egyedül Pugokban van kis turbós benyás és mellettük 1 db miniben).
Van egy sanda gyanúm, hogy az egész 1.6Thez annyi köze van a bömönek mint a mini 1.6 dzeléhez. Nem sok. Casak hát olyan jól hangzik, hogy BMW fejlesztés. (Nem mondeom hogy tudom, hogy nem bömö fejlesztés, csak gyanús, hogy egyedül Pugokban van kis turbós benyás és mellettük 1 db miniben).
Whiteskull2007-09-12 10:23:26 // 4711
Pontosan nem tudom. De egy hengerem a tűrésen túl kopott ezért fúrattuk fel a blokkot.
Zool2007-09-12 10:23:02 // 4710
Mesa: szetrintem itt konrétan a dízelekről volt szó, amiben a JTD-k tényleg elég, jók az összes JTD-s ismerősöm büszkén vallja, hogy egyetlen militert sem fogy az olaj a mociból. Speciel az én JTD-m a 20 és a 40e-s olajcserénél is maxon volt, soha nem kellett utánatölteni. A TDI-knél viszont nem ritka az 1000km-enkénti utántöltés. Ugyanakkor minden újságíró azt sietíti, meg jön a "megbízható" német etchnikákkal. Vaze, a VW kis benyásai egyszerűen szátfagytak -10 fok alatt. Lehet kidobni, gazdasági totálkárral. Ezt még a német újságok is megírták, csak hát van pár idióta vaskalapos szakink a magyar írott autós szakirodalomnál, akik még sváb szakiktnál voltak csicskások az 50es években. Az autós világ azonban 10 évente alapvetően változik.
mesa2007-09-12 10:21:06 // 4709
Akkor árul már el, mekkora volt a következő dugattyú méret ... csak úgy kíváncsiságból kérdem. Nehogy kiderüljön, hogy feleslegesen fizettél valamiért :))
Whiteskull2007-09-12 10:15:15 // 4708
Hát példul az enyémet felfúrták a következő dugattyúmérethez, pedig általában benzint tankolok bele. :)))
A többi az okés. :)))
A többi az okés. :)))
mesa2007-09-12 10:05:25 // 4707
Jó sok hülyeséget megint össze hordtál! :)))
Kérem a pontos technikai adatok iránt fogékonyabb cartársak ugorják át a hozzászólását!
Ismerünk szerintem Alfát, amihez az 1000 km/1 l olajfogyasztás gyárilag 'megengedett'...
Talán azért nem visznek az ismerős szerelődhöz olasz autót, mert amit gondol, az eleve rossz gondolat! :D
Az meg hogy az olasz autókban erősebb lenne a cucc, azt felejtsd el!!! Mesélhetnék neked a vezérműtengelyekről, törött hajtókarokról, mindennapos csapágysor cserékről. Tudom, mert ahol dogozom, nagyüzemben ezzel foglalkoznak.
(Benzines motorokat pedig nem szoktak felfúrni - ilyenek a Szutyukisok agyában merülnek csak fel)
Kérem a pontos technikai adatok iránt fogékonyabb cartársak ugorják át a hozzászólását!
Ismerünk szerintem Alfát, amihez az 1000 km/1 l olajfogyasztás gyárilag 'megengedett'...
Talán azért nem visznek az ismerős szerelődhöz olasz autót, mert amit gondol, az eleve rossz gondolat! :D
Az meg hogy az olasz autókban erősebb lenne a cucc, azt felejtsd el!!! Mesélhetnék neked a vezérműtengelyekről, törött hajtókarokról, mindennapos csapágysor cserékről. Tudom, mert ahol dogozom, nagyüzemben ezzel foglalkoznak.
(Benzines motorokat pedig nem szoktak felfúrni - ilyenek a Szutyukisok agyában merülnek csak fel)
mesa2007-09-12 09:56:02 // 4706
Én is ezt akartam írni, hogy azért a Ferrarinál észbe kaptak,mert látták hogy nőttön-nőtt az autóik tömege és nem győztek utána menni motor teljesítményben, mert ez egy végtelen kör.
Jól gondolják! Csak kár hogy ezt a Lotus már vagy 35 éve kitalálta :)
Jól gondolják! Csak kár hogy ezt a Lotus már vagy 35 éve kitalálta :)
TarP2007-09-12 09:13:05 // 4705
Na, azért 1-es szabály: Ferrarit nem szidunk és nem teszünk olyan mondatba, ahol bármi Ázsia szülötte izé belekerült :)
Viccet félretéve, jelenleg a Ferrari olyan szintet képvisel, hogy a mai 430-asok, főleg a Scuderiák 20 év mulva még csak vágyálomként léteznek majd az akkori vezető autógyártók mérnökeinek a fejében.
A Ferreari indult neki leginkább a tömegcsökkentésnek Scuderia, meg Challenge Stradle, még az Enzo-nak is készítenek egy könnyített modelljét... szóval az árakon kívül total respect nekik!
Másik téma: Siránkozni nem kell nagyon, mert a kereslet fogja meghatározni, hogy lesznek-e kis vadállat autók. Ha a népek akarják, lesz Alfa Racer GTA 1.8T, ami pl 1200kg-mal és 230 lóerővel nagyon ütős lehet.
Viccet félretéve, jelenleg a Ferrari olyan szintet képvisel, hogy a mai 430-asok, főleg a Scuderiák 20 év mulva még csak vágyálomként léteznek majd az akkori vezető autógyártók mérnökeinek a fejében.
A Ferreari indult neki leginkább a tömegcsökkentésnek Scuderia, meg Challenge Stradle, még az Enzo-nak is készítenek egy könnyített modelljét... szóval az árakon kívül total respect nekik!
Másik téma: Siránkozni nem kell nagyon, mert a kereslet fogja meghatározni, hogy lesznek-e kis vadállat autók. Ha a népek akarják, lesz Alfa Racer GTA 1.8T, ami pl 1200kg-mal és 230 lóerővel nagyon ütős lehet.
HátvédRomeo2007-09-12 00:07:17 // 4704
Én is szoktam kanyarokban német verdákat csodálni. Mikor ők fékeznek én teli gázzal megyek bele. Meg sodródnak, meg ívre húzza hogy meglegyen a kanyar míg én a saját ívemből kanyarodok. Azt nekem 175/70 R13, nekik meg 205/55 R16, mittom én Asztma 1.6 16v.
HátvédRomeo2007-09-12 00:04:21 // 4703
Ámen!
Én is szép új autó, de jó meg minden. De ha lesz is pénzem újra akkor se veszek. Vagy ha még is akkor is megtartom a boxit, mert én szeretek a multba elmerülni.
Én már ki se bírnám ha nem hallanám jól a motor hangját, hozzáteszem nem repeszti szét a fülem, mint a ladákban vagy Moszkvicsokban. Hallani amennyi kell.
Mikor olykor vezetek OFF új verdákat, majdnem mindben ugyan az a filing. Csöndes hajszárító hang, snassz formák, ami másnak menőőőő. Komolyan nekem kényelmetlen. Visszaülök a Boxiba és azt mondom itt a helyem.
Félre értés ne essék az Új Alfákban másképp érzem magam. Azokban is azért tapintani lehet a közel az Alfa Romeo 100 évet. Még szerencse. Azért is üt a guta a BMW megvenné az Alfát cikkektől. Oda lenne az Alfa mivolta.
Én is szép új autó, de jó meg minden. De ha lesz is pénzem újra akkor se veszek. Vagy ha még is akkor is megtartom a boxit, mert én szeretek a multba elmerülni.
Én már ki se bírnám ha nem hallanám jól a motor hangját, hozzáteszem nem repeszti szét a fülem, mint a ladákban vagy Moszkvicsokban. Hallani amennyi kell.
Mikor olykor vezetek OFF új verdákat, majdnem mindben ugyan az a filing. Csöndes hajszárító hang, snassz formák, ami másnak menőőőő. Komolyan nekem kényelmetlen. Visszaülök a Boxiba és azt mondom itt a helyem.
Félre értés ne essék az Új Alfákban másképp érzem magam. Azokban is azért tapintani lehet a közel az Alfa Romeo 100 évet. Még szerencse. Azért is üt a guta a BMW megvenné az Alfát cikkektől. Oda lenne az Alfa mivolta.
iAntenna2007-09-11 23:54:07 // 4702
volt már rá példa hogy német autót nem engedtem el hanem inkább belecsaptam én is a lecsóba... aztán mikor rájött hogy ő nem kanyarodik olyan sebességgel mint én akkor meg volt lepődve.
És igen igaz, addig élvezem ezt a boxert amig tehetem, mert késöbb úgyis rá leszek kényszerítve a környezetbarát technikai csúcsgépekre amik annyira biztonságosak hogy szinte már vezetni se kell. Ez van, ez a jövő... és nem csak az autózás terén. Mindenben. Mások az értékek, mások az elvárások, viszont a múlton rágodni szintén butaság hiszen az már vissza nem jön. Majd mikor veteránnak számít a jó kis boxi és sírni kell az üzemanyag után hiszen az újak már csak ilyenolyanamolyan cuccal mennek és nem esznek benzint mert az hogy néz már ki...
Nem tudom ki ismeri a Futurama című mesét. Jövőben játszódik, ahol egy ma korban élő ember felébred a hibernálásból. Mindenhol repülő cuccok, robotok stb. Na egyik részben talál egy öreg Cadit, vagy Camarot és megmutatja hogy mi az életérzés... :D szóval jó anyag. Simpson család rajongóknak kötelező.
És igen igaz, addig élvezem ezt a boxert amig tehetem, mert késöbb úgyis rá leszek kényszerítve a környezetbarát technikai csúcsgépekre amik annyira biztonságosak hogy szinte már vezetni se kell. Ez van, ez a jövő... és nem csak az autózás terén. Mindenben. Mások az értékek, mások az elvárások, viszont a múlton rágodni szintén butaság hiszen az már vissza nem jön. Majd mikor veteránnak számít a jó kis boxi és sírni kell az üzemanyag után hiszen az újak már csak ilyenolyanamolyan cuccal mennek és nem esznek benzint mert az hogy néz már ki...
Nem tudom ki ismeri a Futurama című mesét. Jövőben játszódik, ahol egy ma korban élő ember felébred a hibernálásból. Mindenhol repülő cuccok, robotok stb. Na egyik részben talál egy öreg Cadit, vagy Camarot és megmutatja hogy mi az életérzés... :D szóval jó anyag. Simpson család rajongóknak kötelező.
Online tag
2
Vendég2
693
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Filmek
- Alfa tuning
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- MiTo
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV