Ja, és a FIAT-tal nincs gond, az hozza a pénzt, csak a többi márka nem. És igen a globalizáció azt hozza, hogy egyre kevesebbl esz az autógyártó marad, Marchionne szerint 8db marad életben. Ezért is volt fontos a Chrysler az új piac és a meglévő kereskedőhálózat.Az USAban is egyre nő az igény a gazdaságos modellek iránt amiben a FIAT jó, de az árversenyt csak a helyben gyártott modelleket lehet bírni, és ügye a Chrysler gyárai nagy lehetőséget adnak.
És azok a márkák vezetik a világ autógyártását amik szürkék és egysíkúak, (pl. Toyota), mert az emberek nagyrésze tesz az életérzésre, csak elég ha körülnézek itt a cégnél.
Az "életézés" autógyárak majd mind csődbementek mint már 1xer az Alfa is, (akkor lett FIAT), nézd meg SAAB-ot VOLVO-t, hogy csak az ismertebbeket írjam.
raga2010-01-22 17:25:56 // 13401
Andy2010-01-22 17:19:06 // 13400
Jól cseng a Chrysler neve az USA-ban???? Akkor ez biztos elkerülte a figyelmed! :))
Nem is kommentálnám ezt tovább. Süllyedő hajóra felkapaszkodni rossz ómen...
Nem is kommentálnám ezt tovább. Süllyedő hajóra felkapaszkodni rossz ómen...
raga2010-01-22 17:11:52 // 13399
Ami már megvan, az nem kerül pénzbe és amit felsoroltál, arra most a válságban biztos , hogy nem jut pénz. A meglévő modelleket olcsó nyomatni USA-ban és a Chrysler név ott jól cseng, ami fura még Magyarországon is erős brand egy nemrég készült felmérés szerint.
mesa2010-01-22 16:48:40 // 13398
Szerintem meg koncepcióautónak kiváló!
Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy ennek a gyárhoz semmi köze. Pont olyan, mintha te tolnál egy 3D-s modellt fel ilyen néven ... Az új Stratost sem a Lancia tervezte, hanem egy lelkes amatőr.
Ahhoz képest ötletes ;-)
Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy ennek a gyárhoz semmi köze. Pont olyan, mintha te tolnál egy 3D-s modellt fel ilyen néven ... Az új Stratost sem a Lancia tervezte, hanem egy lelkes amatőr.
Ahhoz képest ötletes ;-)
ystuc2010-01-22 15:42:42 // 13397
Őőőő... Izé,,,
2017-es Alfa? Ocsmány szerintem.
2017-es Alfa? Ocsmány szerintem.
Ferko2010-01-22 08:45:13 // 13396
Látom, még mindig nem érted.
Az egy dolog, hogy egy nyereséges gyár lesz (ha az lesz); na de milyen autókkal?
Tisztára mint a sevrolé-dévú házasság. :-/
Az egy dolog, hogy egy nyereséges gyár lesz (ha az lesz); na de milyen autókkal?
Tisztára mint a sevrolé-dévú házasság. :-/
Ferko2010-01-22 08:41:00 // 13395
Teljesen egyetértek Veled!:-)
TarP2010-01-22 08:36:53 // 13394
Ha már sötét világkép verseny van, akkor az USA autógyártása kuka, így marad a Toyo Japánban, a VW Európában és valami DéwóMatyi Kína-Koreában.
Én ennyire nem akarok pepszimiska lenni, bízom abban, hogy az Alfásoknak bejön majd a Giulietta és megyünk tovább a jó irányba. Az pedig nem idegesít kicsitse, ha Deltákat adnak majd el az USA-ban megvéltoztatott arccal, főleg ha ettől növekszik a termelési mennyiség és erősödik a Lancia. A nagyautó kategóriába meg nyugodtan jöhet a 300C-ből átalakított bálna-Lancia, szerintem ott minden a design-on múlik, meg a kényelmen.
Én ennyire nem akarok pepszimiska lenni, bízom abban, hogy az Alfásoknak bejön majd a Giulietta és megyünk tovább a jó irányba. Az pedig nem idegesít kicsitse, ha Deltákat adnak majd el az USA-ban megvéltoztatott arccal, főleg ha ettől növekszik a termelési mennyiség és erősödik a Lancia. A nagyautó kategóriába meg nyugodtan jöhet a 300C-ből átalakított bálna-Lancia, szerintem ott minden a design-on múlik, meg a kényelmen.
tipoatti2010-01-22 07:20:00 // 13393
Végül is a legutolsó előtti Legacy tetszik is, családi autónak is elég nagy lenne.
Andy2010-01-22 06:34:51 // 13392
Mert a Chrysler annyira népszerű és nyereséges, hogy ez a házasság majd kirántja a trutymóból igaz? :)) Ehhh...
Szvsz a Fiat csoportnak házon belül kéne rendet tenni. Fiat néven gyárthatnának "jómunkás autókat" mondjuk 3 modell. Lancia néven valami luxus járgányok a felsőbb osztályokban, mondjuk 2 modell. És persze Alfákat a sportos kategória kedvelőinek max 3 modell. (de az tényleg a sportosságra kihegyezve). Olasz design, olasz motor, olasz életérzés. Ettől lett, volt az ami. Miért kell kényszeresen megfelelni a globalizáció szürke, egysíkúságának?
Szerintem az Alfások és a Lanciások azért választották ezeket a márkákat, mert egyéniségek. Ha elvész az egyediség, elvész minden.
Ha ebbe az irányba haladunk, akkor 10 éven belül 3 autógyártó marad és passz. 1 Europában, 1 az USA-ban, meg egy valahol keleten (Kína).
szerintem...
Szvsz a Fiat csoportnak házon belül kéne rendet tenni. Fiat néven gyárthatnának "jómunkás autókat" mondjuk 3 modell. Lancia néven valami luxus járgányok a felsőbb osztályokban, mondjuk 2 modell. És persze Alfákat a sportos kategória kedvelőinek max 3 modell. (de az tényleg a sportosságra kihegyezve). Olasz design, olasz motor, olasz életérzés. Ettől lett, volt az ami. Miért kell kényszeresen megfelelni a globalizáció szürke, egysíkúságának?
Szerintem az Alfások és a Lanciások azért választották ezeket a márkákat, mert egyéniségek. Ha elvész az egyediség, elvész minden.
Ha ebbe az irányba haladunk, akkor 10 éven belül 3 autógyártó marad és passz. 1 Europában, 1 az USA-ban, meg egy valahol keleten (Kína).
szerintem...
raga2010-01-21 20:41:42 // 13391
Csakhogy a páratlan és kirívóan egyedi autók nem hoznak nyereséget, a mostani helyzetben meg pláne nem, itt a márka fennmaradása a kérdés.
Atesz19872010-01-21 18:32:59 // 13390
És ha annyira gázak lesznek a CHL autók, akkor gondoljátok, hogy erőltetni fogják? Az ARNA project pontosan engem igazol. Abból sem lett lófasz sem, mindkét fél ment tovább a maga útján. Ennyi.
Még mindig nem értem a problémát. Miért kell mindjárt a Lancia modelljeinek pusztulását jósolni? Átszervezik, nyereségessé teszik, ennyi. Semmi átfedés nincs a két modell paletta között. Nyilvánvalóan az Európában keresetebb kisebb típusok továbbra is az európai ízlést fogják követni, a nagyobbak meg inkább az amerikait. Miért nyírná ki a Fiat a saját modelljeit?
Szal vagy tényleg nagyon suta vagyok, vagy csak arról van szó, hogy titeket zavar, hogy lesz átmaszkírozott Lancia Delta. Ha így van, arra nem lehet mit mondani...
Még mindig nem értem a problémát. Miért kell mindjárt a Lancia modelljeinek pusztulását jósolni? Átszervezik, nyereségessé teszik, ennyi. Semmi átfedés nincs a két modell paletta között. Nyilvánvalóan az Európában keresetebb kisebb típusok továbbra is az európai ízlést fogják követni, a nagyobbak meg inkább az amerikait. Miért nyírná ki a Fiat a saját modelljeit?
Szal vagy tényleg nagyon suta vagyok, vagy csak arról van szó, hogy titeket zavar, hogy lesz átmaszkírozott Lancia Delta. Ha így van, arra nem lehet mit mondani...
Tommi2010-01-21 17:56:17 // 13389
Ahogy Gaben mondaná: "Látom nem érted, úgyhogy mondok egy példát" :)))
Arna
Dereng valami? Érted már mi a problémája ezzel a topicban mindenkinek, aki szembejön Veled az autópályán? :)))
Arna
Dereng valami? Érted már mi a problémája ezzel a topicban mindenkinek, aki szembejön Veled az autópályán? :)))
Andy2010-01-21 17:56:01 // 13388
Nem osztom a nézetedet. És akkor még milyen finoman fogalmaztam. A Lancia a maga nemében páratlan és kirívóan egyedi autókat gyártott anno. Talán még inkább mint az Alfa.
Minden érték elvész és lesz egy unalmas szürke massza! Na ezt qrvára nem tudom "leszarni"!
Minden érték elvész és lesz egy unalmas szürke massza! Na ezt qrvára nem tudom "leszarni"!
Atesz19872010-01-21 17:30:02 // 13387
De most ha belegondolsz, nekünk nem rohadt mindegy, hogy vannak Chrylerré maszkírozott Lanciák? Nem kell megvenni, aztán passz, ennyi. Attól ez még nem kisebbíti a valóban Lancia modellek érdemeit. Ott van az előző Agila is. Most akkor szar az Összes OPEL, mert van egy átmaszkírozott WagonR-jük? Nem ez a legjobb példa, de asonló a helyzet.
Amég lesznek szép, európának szánt Lancia modellek, addig ki nem szarja le, ha az amcsiknak randa autók jutnak.
Amég lesznek szép, európának szánt Lancia modellek, addig ki nem szarja le, ha az amcsiknak randa autók jutnak.
GT Ɨ|ѯ2010-01-21 17:21:15 // 13386
Csatlakozom!
/ jól beszélsz:-)) /
/ jól beszélsz:-)) /
bilon2010-01-21 10:04:18 // 13385
hamár váltani kell...akkor subaru :)
Vikking 3112010-01-21 09:37:06 // 13384
Pff... Az összeolvadások mindig jó eredménnyel szoktak járni mi?! :DDD Még tán túl jó is lesz a lancsának :DDD
Tommi2010-01-21 09:34:12 // 13383
Végül is, tényleg...
:PPP
:PPP
Ferko2010-01-21 08:54:11 // 13382
Hát ha Neked ez nam baj..... :-/
Végül is a dévúúú és sevrolé házasság is milyen egyedi és tök állat. Broáááffff.
Valaki itt írta, hogy az amerikai uatósok verték is magukat; teljes joggal.
Végül is a dévúúú és sevrolé házasság is milyen egyedi és tök állat. Broáááffff.
Valaki itt írta, hogy az amerikai uatósok verték is magukat; teljes joggal.
Ferko2010-01-21 08:51:38 // 13381
Ez a beszééééééééééd!:-DDDDDDDD
mesa2010-01-21 08:26:38 // 13380
Putyesz2010-01-20 20:17:58 // 13379
igazad van...ha ne adj isten megszűnne az alfa, attól én nem adnám el az enyém,a márkahűség megmaradna!max akkor még ritkábbnak számít majd!!!!
Atesz19872010-01-20 20:06:26 // 13378
Nem értem mi a bajotok... Európában Lancia jeles Chryslerek, amerikában meg Chrysler jeles Lanciák fognak futkosni. A Lanciának nincs a Deltánál nagyobb, a CH-nak meg a tököm tudja minél kisebb modellje. Ennyi az egész. Azt meg nem tudhatjuk előre, hogy mit hoz a közös fejlesztés.
Andy2010-01-20 18:45:06 // 13377
Én nem nézek körül sehol! Ha kell akkor a 166 megmarad örökre. Legfeljebb néha átfújatom, meg rendbe kapatom. Akkor is ALFA! :))
GTPeti2010-01-20 18:35:56 // 13376
Kíváncsian várjuk a fejleményeket. De hogy az európai vásárlóközönség a Chryslertől nem jön lázba az egyszer biztos... Az amcsik meg gondolom csak pislognak, ha a Lancia nevet hallják... (...hogy az mi lehet.) Szóval érdekes projekt, az biztos.
ystuc2010-01-20 18:26:16 // 13375
Azért még ne temessük el az Alfát... Bármi történhet még, és én bízom a legjobb jövőben! :-)
tipoatti2010-01-20 18:23:13 // 13374
Ha van egy kis humorérzékük, kiadnak majd egy krájzler 300x Integrale-t... Tököm a csodálatos globalizált világba!
tipoatti2010-01-20 18:21:11 // 13373
Viccesen siralmas ez az egész... Én azt mondom, ez nem a vég, és a legszarabb sors az Alfára vár. Ne legyen igazam... Asszem nekiállok körülnézni a német autóipar termékei között lassan...
Vikking 3112010-01-20 18:20:28 // 13372
Nagyonzsííír :)
Vikking 3112010-01-20 18:20:12 // 13371
Én csak annyit mondok, hogy a) szégyenletes b) azért még mindig jobb mintha az Alfa lenne. (Persze ha megszűnünk mint márka, akkor annyira nem jó... )
Belga2010-01-20 18:18:10 // 13370
Van itt egy jo kis video a Giulietta-rol! :)))
Andy2010-01-20 16:29:06 // 13369
ÁÁÁÁÁÁÁÁ! Ez nem normális dolog! :(((((
Tommi2010-01-20 16:28:48 // 13368
Politikailag korrektül fogalmazva finoman sincs átfedés a két márka arculatában és kínálatában. Rusztikusabban fogalmazva kurvára semmi közük egymáshoz :)
mesa2010-01-20 16:27:05 // 13367
Én már semmit nem mondok. :(
Tommi2010-01-20 16:24:46 // 13366
Tommi2010-01-20 12:20:25 // 13365
Egyszer olvastam valahol erről, már nem emlékszem, hogy neten, újságban vagy hol. Több technikai megoldásról leírták, hogy honnan származik, ki csinálta először és hogyan fejlődtek az egyes megoldások az elmúlt évtizedekben. Pl ha jól emlékszem, az automata váltókat az amerikaiak kezdték el a 30-as évek vége felé (amin mondjuk nem csodálkozom).
Ebben a cikkben írták, hogy ebben is az olaszok voltak a penge srácok és ők csináltak ilyet először. Ha nem jól tudom, akkor elnézést :) De a lényeg, hogy elsők között barkácsoltak ilyet :)
Ebben a cikkben írták, hogy ebben is az olaszok voltak a penge srácok és ők csináltak ilyet először. Ha nem jól tudom, akkor elnézést :) De a lényeg, hogy elsők között barkácsoltak ilyet :)
Tommi2010-01-20 12:15:59 // 13364
Így van, többek között a legendás General Lee :)
Ferko2010-01-20 08:08:26 // 13363
Így már ronda. :-/
Kazes☻2010-01-19 20:31:14 // 13362
Abszolút. :)))
Most látom a Charger lemaradt. Abból van, nem?:)))
Most látom a Charger lemaradt. Abból van, nem?:)))
Kazes☻2010-01-19 20:28:36 // 13361
Niiincs iiis 5. ajtó, Te! :P :DDD
Belga2010-01-19 19:55:57 // 13360
Buksi2010-01-19 19:02:34 // 13359
Hát ez igen butára sikeredett! :-D
GT Ɨ|ѯ2010-01-19 18:57:51 // 13358
ez nem fog futószalagon legördülni, úgy érzem..:-)
Putyesz2010-01-19 18:13:35 // 13357
Putyesz2010-01-19 18:11:09 // 13356
GT Ɨ|ѯ2010-01-19 18:04:08 // 13355
biztos vagyok benne:-)
Kau2010-01-19 17:44:04 // 13353
Remélem. Aggódok az utánpótláson :)
GT Ɨ|ѯ2010-01-19 17:39:01 // 13352
nagyon dolgoznak valami ( n ) :-))))