Én úgy szokom hogy hidegben járatom 1-2 percet mielőtt megyek vele, aztán érzem is mikor már szeret emnni, addig hagyom hagy bugyogjon egy hejben, aztán szigorúan az első párméteren 2000nél elváltás:) Ha viz ok és olaj is legalább 60, akkor lehet már 3000-4000 köré és ez már bőven elég városban.
Ha retek hideg van, akkor járatom egyhelyben míg el nem kezdi olvasztani magát, legyen legalább 50fok a víz, de volt olyan is hogy járattam kicsit aztán lállítottam hogy had melegedjen át a már kicsit lengyosodott hűtővízzel a motor, amíg pakolásztam:)
A lényg szerintem hogy a hideg sűrű olaj nem jó kenő anyag, ezért ha az első fordulatokat , egy kis melegedésig terheletlenül teszi meg a motor akkor csak a saját müködésésből származó kopás éri ami minimális, míg ha rögtön indulsz akkor ugye cipeli az autó súlyát így biztos jobban koptetja... az is igaz hogy álló helyzetben nem kap annyi benyát hogy rendesen melegedjen, ezért pár perc aztán finoman lehet gurulni:) Ijenkor az első elindulást általában az elektronikára bízom majdnem, én csak a kuplungot eresztem rá:) aztán 2000, és a forgalomban meg komótosan, amíg nem érzem hogy mostmár ok:)
SD2007-12-27 14:14:48 // 47879
süsnye2007-12-27 14:12:24 // 47878
tőled már megszoktuk, hogy fenomenális döntéseket hozol :PP :))
süsnye2007-12-27 14:11:34 // 47877
Sztem felesleges erről tovább vitázni, mert ti a hideg olaj->magasabb fordulat->gyorsabb melgedés során fellépő kopást veszélyesebbnek tartjátok, mint a hideg olaj->alacsony fordulat->lassabb melegedés esetén fellépőt.
Melegítsétek így. Én nem fogom. :)
Melegítsétek így. Én nem fogom. :)
perdix2007-12-27 14:07:37 // 47876
Akkor jolvan, természetesen lemenne a nap, mire alapjáraton 70 re felkuszna, -15 fokban......
norbee2007-12-27 14:02:39 // 47875
Erről beszélek én is, nem arról hogy 70 fokig kell melegíteni.
norbee2007-12-27 14:01:46 // 47874
A hőtágulási problémám a gyűrűkre vonatkozik. A sűrű olaj nagyobb megterhelés a henger falán, tehát nagyobb az esélye a gyűrűtörésnek egy öreg motornál ha beülsz és rögtön indulsz, mintha vársz vele kicsit.
perdix2007-12-27 13:58:45 // 47873
Van kinnt -15 fok...tegyük fel szegény vas csillag garázsban éjszakázott......beindítod a motort.....és egybőll dobnád süsü a 2500-3000 rpm eket? Én osztom az előttem szóló véleményét, amikor beindítod ugyis felkuszik 1300-1500 rpm re majd szép lassan 1200 re majd 1000 re...el telik 1-2 perc és utána indulhacc óvatosan........ez a titka......
perdix2007-12-27 13:55:16 // 47872
Én Norbinknak hiszek:-)))))) Érzem, hogy igazat mond!
perdix2007-12-27 13:53:55 // 47871
lassan:-)))))) de csak nagyon lassan:-)))))) Most még müxik, mint álom.
perdix2007-12-27 13:53:15 // 47870
Többször is volt már róla szó!P
süsnye2007-12-27 13:45:29 // 47869
de éppen ezért beszélünk 2500 körüli fordulatról, nem pedig hidegen gyilkolásról. ;)
süsnye2007-12-27 13:44:17 // 47868
a hőtágulási problémádaat fejtsd ki lécci, mert nem értem a problémádat. :)
te arra gondolsz, h ha hideg az olaj akkor ne pörgessünk, mert nem megfelelő a kenése az olajnak. Értem én, de ha így gondolkozol, akkor az olaj nehezebben is melegszik -> később éri el a megfelelő kenési tulajdonságát -> tovább kopik a motor... nemde?
te arra gondolsz, h ha hideg az olaj akkor ne pörgessünk, mert nem megfelelő a kenése az olajnak. Értem én, de ha így gondolkozol, akkor az olaj nehezebben is melegszik -> később éri el a megfelelő kenési tulajdonságát -> tovább kopik a motor... nemde?
norbee2007-12-27 13:40:33 // 47867
Következő kérdésem: Adott egy dugattyú, hengerfal, gyárilag összekoptatva 90 fok környékén, ahogy a cikked is írja. hideg olaj a dugattyú falán, mi a jobb, ha 950-1300 RPM környékén kotyog, vagy 2500-nál?
BMW forever!!!!!!!!2007-12-27 13:38:10 // 47866
már 1 éves?akkor lassan megérik a cserére:-)))
süsnye2007-12-27 13:37:50 // 47865
jah, igen, a teljes motorgenerál. :)) egyszer erről már volt szó, ha jól emléxem.. :))) :P
norbee2007-12-27 13:37:28 // 47864
elolvastam.
süsü.
ált. isk. 7. osztály: hőtágulás. Olvasd el, vesd össze a cikkel, és ha valami nem stimmel, az nem a véletlen műve.
süsü.
ált. isk. 7. osztály: hőtágulás. Olvasd el, vesd össze a cikkel, és ha valami nem stimmel, az nem a véletlen műve.
perdix2007-12-27 13:36:41 // 47863
A bordó csodában természetesen! 5 perc és 90 en áll a láncoska mutatója!!! Új a hűtóm uj a motrom és 1 éves a termosztatom!!!!
BMW forever!!!!!!!!2007-12-27 13:34:02 // 47862
biztos a szutyukiban,de az alfában tuti nem:-)
süsnye2007-12-27 13:32:14 // 47861
te sztem nem olvastad el a cikket... :P olvasd el még1x.. :)
perdix2007-12-27 13:31:16 // 47860
nekem meg 5 perc alatt megvan:-)))))))
norbee2007-12-27 13:30:00 // 47859
Metallurgia? Fejtsd ki. :)
norbee2007-12-27 13:29:39 // 47858
Ja, mégvalami. Nem azért mondják a mai autókra, hogy rögtön el kell vele indulni, mert olyan faszán vannak összerakva, hanem hogy ne szennyezd a környezeted.
süsü, Te bedőlsz a "3 éves garancia" marketingnek.
süsü, Te bedőlsz a "3 éves garancia" marketingnek.
süsnye2007-12-27 13:29:31 // 47857
de sztem, pont az alapjárati melegítéssel növeled az anyagfáradást... no mind1. :)
süsnye2007-12-27 13:28:06 // 47856
OK, te dolgod. :)
norbee2007-12-27 13:26:48 // 47855
Elolvastam.
Nem kérek elnézést, mert amit leírnak benne, Totalcaros szokás szerint féligazság. Úgyhogy továbbra is fenntartom az állításom, egy 10+ éves motort igenis kell alapjáraton melegíteni, pontosan azért, mert anyagfáradás miatt nagyobb a veszélye a gyűrűtörésnek, mivel a hengerfal/dugattyú páros valamint a gyűrűk külünböző ötvözetből készülnek.
Nem kérek elnézést, mert amit leírnak benne, Totalcaros szokás szerint féligazság. Úgyhogy továbbra is fenntartom az állításom, egy 10+ éves motort igenis kell alapjáraton melegíteni, pontosan azért, mert anyagfáradás miatt nagyobb a veszélye a gyűrűtörésnek, mivel a hengerfal/dugattyú páros valamint a gyűrűk külünböző ötvözetből készülnek.
BMW forever!!!!!!!!2007-12-27 13:22:05 // 47854
de legalább van fűtésem,Thomikának nincs,ezé gondolom h csak vmi kijelző szarság lehet,mer ha nem akkor HI-on se lenne semmi,nem?vagy igen?:-)
süsnye2007-12-27 13:16:43 // 47853
vagyis ajánlom. :))
norbee2007-12-27 13:10:27 // 47851
Ne kenjed, ne kenjed, hülyeségeket beszélsz már megint. :)))
süsnye2007-12-27 13:09:24 // 47850
az pont az olyan lámák miatt van, akik képesek lennének alapjáraton (800-900rpm) melegítik a motort :))
norbee2007-12-27 13:07:42 // 47849
Mikor 1500 reggel az alapjárat, és 3 perc múlva esik le 950 körülre akkor Neked mi nem frankó, tényleg nem értelek... :)))
norbee2007-12-27 13:06:35 // 47848
Ja, úgy nekem is meleg lesz a kocsiban, de marad 70-en a víz... :)))) Próbáld meg 26-27 fokot.
süsnye2007-12-27 13:06:18 // 47847
bezony, viszont kímélt haladással előbb melegszik az olaj, előbb lesz megfelelő kenés.. nem értem mit nem értesz. Alapjáraton járatva jobban koptetod a motort.
norbee2007-12-27 13:05:52 // 47846
Ferdít a kombájn a fa..on, Te beszélsz hülyeségeket Te futóművesek gyalázata. :)))
norbee2007-12-27 13:04:33 // 47845
Max 2 főtengelyfordulat után kell hogy hozza az olajat. És a hideg olaj kenési tulajdonságai messze elmaradnak egy üzemmeleg olajétól ugye. Tehát ha járatod kicsit indulás előtt, máris kevésbé hideg az olajad. Utánna jöhet a kiméletes taposás.
süsnye2007-12-27 13:03:38 // 47844
ne ferdíccsé, érted te miről beszélek. Nem azt mondtam, h nincs kenés, hanem, h nem megfelelő ;)
BMW forever!!!!!!!!2007-12-27 13:03:08 // 47843
igen
norbee2007-12-27 13:02:27 // 47842
Ha alapjáraton nincs kenésed, b@szhatod.
norbee2007-12-27 13:01:52 // 47841
Mennyire van beállítva a fűtésed? HI ?
süsnye2007-12-27 13:01:28 // 47840
értem én, de qrvára nem mindegy meddig megy kenés nélkül az motor. Nehogy azt mondd nekem, h az alapjárat (még ha emelt is) előbb megtöri az olajat és meghozza a kenést, mint egy kímélő haladás! ;)
Thomika2007-12-27 12:59:57 // 47839
:))))))))))))))))))
Thomika2007-12-27 12:59:26 // 47838
Nekem fűtésem sem sincs!!! Pont ez zavar, mert így tuti, hogy xar a termosztát! de remélhetőleg ez megoldódik jövő héten!
Na léptem hazafelé, ennyi meló elég volt mára :P :))))
ciao
Na léptem hazafelé, ennyi meló elég volt mára :P :))))
ciao
norbee2007-12-27 12:57:19 // 47837
Ja, persze a dermedt olajat meg a manók találták ki... te ilyen bölcsész hallgató voltál, ugye? :))))
süsnye2007-12-27 12:55:45 // 47836
nem-nem, a hidegben pont nem jó, ha állsz vele vazze. Annál nehezebben épül fel az olajnyomás -> kenés. Akkor már inkább melegben lehet alapjáraton melegíteni. ;)
Thomika2007-12-27 12:55:20 // 47835
pontosan!! :)))) De ezt mintha most említettem volna a telefonban :))) még 7 perc aztán elmegyek :))).....mármint kajálni, meg kicsit barnulni, mert nem jó a fűtés az irodában így legalább felolvadok, kabátban ücsörögve nem olyan jó dolgozni....
BMW forever!!!!!!!!2007-12-27 12:55:02 // 47834
nekem 15 perc után 30 fok van az autóban,50 fokos víz mellett(kijelző szerint)és nem melegítem egy percet sem,de amig kiérek a főutra az kb 10-15 perc és addig bemelegszik.Legalábbis fűtés az már van ezerrel.
süsnye2007-12-27 12:54:02 // 47833
Annak azért járj utána. Először is nézd meg milyen van a tiedbe, mert én is majdnem vettem külön betétet.(ha jóltom a V6ban van betétes)
norbee2007-12-27 12:53:29 // 47832
Neked meg annyi eszed van, hogy rögtön indulsz. Benzinesnek sem árt 3-5 perc ilyen hidegben, sőt.
norbee2007-12-27 12:52:56 // 47831
Na, mi volt, mesélj, vidámparkban voltatok, és csajos adagolta a popkornt dozsemezés közben? :))))
Thomika2007-12-27 12:52:15 // 47830
Vazze, nem nézz már tök hülyének! :)) 2-3 perc után elindulok, de akkor alig melexik vmit. kipróbáltam álló helyzetben mit csinál,de ott sem jó, úgyhogy termo csere, oszt majd meglátjuk.....
Online tag
2
Vendég2
621
Fórum
Friss topicok
- Találkozások
- Giulia
- Szerelőműhely
- 4C
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- Virtuális Romeo
- KRESZ
- Zenebutik
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas