Marklar1552018-10-08 05:17:52 // 149509
Spiderbe pont elég egy TS. Csak a para, hogy mikor lesz csapágyas :D
Marklar1552018-10-08 05:15:56 // 149508
Konkrétan elment az életkedvem mikor megláttam. Elb@szták a hangszórókat is. De azért kárpótolva lettem...
Buksi2018-10-07 22:45:15 // 149507
Egy jó kis 8V-t még tehetsz bele! :-)
Forró2018-10-07 22:16:09 // 149506
Erről fogalmam sincs sajnos. Elkezdte forralni a vizet, megálltam, akkor már nyomta kifele a kiegyenlítő sapkáján, akkor megvártam míg kihűl, közben gyertyákat kivettem és 1-es 2-es hengerben megjelent a víz. Egyelőre nem volt erőm szétbontani, hogy látszódjon mi lehetett a gond, megmunkálási vagy esetleg más.
Piritu - 1.000.0002018-10-07 22:12:03 // 149505
"hengerfejes lett ez is" - ez mit takar? Elrepedt a hengerfej vagy mi?
Forró2018-10-07 22:05:50 // 149504
Na látom sikerült kissé felpezsdíteni az állóvizet. :)
Hogy kicsit mögé is lássatok a vitaindító témának (Előre szólok hosszú lesz)... Az igazság az, hogy nekem most lett tele a hócipőm a TS-el és a hülyeségeivel. 16 nyarán felültem a szopórollerre, amikor is saját hibámból hengerfejes lett. Akkor gondoltam egyszer rám is rámkacsinthatna fortuna egy komplett 15-ért vett blokk alakjában, amiről minden korrektséggel az eladó is elismerte, hogy nem tud semmit, de bontás előtt még állt ide-oda vele az udvarban, olajnyomás oké volt, plusz csak a trafósor meg a szervópumpa önmagában megért rajta annyit. Csak aztán kopogtatott Murphy és jelezte hogy nem lesz az jó, mivel az is hengerfejes volt már eleve. Akkor az is kuka, kis pihi után az a döntés született, hogy kipróbáljuk a másik végletet is, kapott egy teljes generált az "eredeti" blokk pénzt, időt nem sajnálva. Ez 17 őszén bekerült az autóba, azóta gondmentes kapcsolatba léptünk, mind bejáratás alatt, mind azután (Motorikus szempontból, mivel komplett fékcsere, első csapágyak, kerékagy, fűtőradiátor stbstb lett cserélve rajta, de ezek kopók meg amúgyis tervben volt a felújítás/csere). Utóbbi 3-4 ezer km-en már elkezdtem bátrabban is használni (összességében 16ezer ha belement), mint régen, még itt se volt semmi aggodalomra utaló nyom. Aztán minden előjel nélkül hengerfejes lett ez is... Ráadásul pont papásan is vezettem, egyszerűen fogalmam sincs most mi lehetett az ok...
És itt vagyunk a következő lehetőségnél. Van egy jelenleg majd 1,5 t-ás papírnehezékem, ami a motort leszámítva jó állapotnak örvend, rengeteg beletolt munkaóra és pénz után (oké fényezés, meg külcsín az nem 100-as) alja egyben, rohadás sehol. Emiatt egy jó alapnak tartom nem elpocsékolni. Na már most, elvileg van lehetőségem hozzájutni igen kedvező áron egy 0km-es gyári 2.5 v6 24v blokkhoz. Nyilván kellenek hozzá a sallangok. De mivel volt gyárilag is V6 ezért elindultam ennek a szálnak a felgöngyölítésének. És itt tartok most. Ahogy sejtettem, tapasztalat híján nem állunk, ezért is kérdeztem. :)
Mert összegezve az alábbi lehetőségek vannak:
- Feltámasztani, de kidobom a fenébe a TS-t és valami kevésbé hisztis blokkot befabrikálni. Elveszett minden bizalmam benne...
- Eladni aprópénzért, mert így motorhibásan egy fabatkát sem ér, hiába van szinte minden megcsinálva rajta. (Megjegyzem eddig akárhány helyre vittem kisebb-nagyobb szervizre, szinte mindig dicsérve volt az állapot, hiába nem ez látszik a külső sérülések miatt) Vagy eltárolni több évig ilyen állapotban, ahogy van, aztán akkor már lehet többet ér majd valami gyűjtő lelkű embernek...
- Elbontani, ekkor már lehet pénzemnél leszek, de ehhez nincs szívem.
Szóval igen, ezért kacsintgatok a V6 fele. Jelen pillanatban sem pénz sem energia nincs egy most épp jó állapotban lévő eladó V6-ra, viszont egy hosszabb távú projekt a jelen elképzelés.
Így ez a gondolatmenetem, aztán jöhetnek még a meglátások stb. (Ha esetleg valaki lát fantáziát a gépben, és nem 0 pénzért szeretne magának egy projektet, akkor akár meg is válok tőle, de a kis pénz helyett inkább nézegetem a garázsban, aztán majd kezdek vele valamit.)
Hogy kicsit mögé is lássatok a vitaindító témának (Előre szólok hosszú lesz)... Az igazság az, hogy nekem most lett tele a hócipőm a TS-el és a hülyeségeivel. 16 nyarán felültem a szopórollerre, amikor is saját hibámból hengerfejes lett. Akkor gondoltam egyszer rám is rámkacsinthatna fortuna egy komplett 15-ért vett blokk alakjában, amiről minden korrektséggel az eladó is elismerte, hogy nem tud semmit, de bontás előtt még állt ide-oda vele az udvarban, olajnyomás oké volt, plusz csak a trafósor meg a szervópumpa önmagában megért rajta annyit. Csak aztán kopogtatott Murphy és jelezte hogy nem lesz az jó, mivel az is hengerfejes volt már eleve. Akkor az is kuka, kis pihi után az a döntés született, hogy kipróbáljuk a másik végletet is, kapott egy teljes generált az "eredeti" blokk pénzt, időt nem sajnálva. Ez 17 őszén bekerült az autóba, azóta gondmentes kapcsolatba léptünk, mind bejáratás alatt, mind azután (Motorikus szempontból, mivel komplett fékcsere, első csapágyak, kerékagy, fűtőradiátor stbstb lett cserélve rajta, de ezek kopók meg amúgyis tervben volt a felújítás/csere). Utóbbi 3-4 ezer km-en már elkezdtem bátrabban is használni (összességében 16ezer ha belement), mint régen, még itt se volt semmi aggodalomra utaló nyom. Aztán minden előjel nélkül hengerfejes lett ez is... Ráadásul pont papásan is vezettem, egyszerűen fogalmam sincs most mi lehetett az ok...
És itt vagyunk a következő lehetőségnél. Van egy jelenleg majd 1,5 t-ás papírnehezékem, ami a motort leszámítva jó állapotnak örvend, rengeteg beletolt munkaóra és pénz után (oké fényezés, meg külcsín az nem 100-as) alja egyben, rohadás sehol. Emiatt egy jó alapnak tartom nem elpocsékolni. Na már most, elvileg van lehetőségem hozzájutni igen kedvező áron egy 0km-es gyári 2.5 v6 24v blokkhoz. Nyilván kellenek hozzá a sallangok. De mivel volt gyárilag is V6 ezért elindultam ennek a szálnak a felgöngyölítésének. És itt tartok most. Ahogy sejtettem, tapasztalat híján nem állunk, ezért is kérdeztem. :)
Mert összegezve az alábbi lehetőségek vannak:
- Feltámasztani, de kidobom a fenébe a TS-t és valami kevésbé hisztis blokkot befabrikálni. Elveszett minden bizalmam benne...
- Eladni aprópénzért, mert így motorhibásan egy fabatkát sem ér, hiába van szinte minden megcsinálva rajta. (Megjegyzem eddig akárhány helyre vittem kisebb-nagyobb szervizre, szinte mindig dicsérve volt az állapot, hiába nem ez látszik a külső sérülések miatt) Vagy eltárolni több évig ilyen állapotban, ahogy van, aztán akkor már lehet többet ér majd valami gyűjtő lelkű embernek...
- Elbontani, ekkor már lehet pénzemnél leszek, de ehhez nincs szívem.
Szóval igen, ezért kacsintgatok a V6 fele. Jelen pillanatban sem pénz sem energia nincs egy most épp jó állapotban lévő eladó V6-ra, viszont egy hosszabb távú projekt a jelen elképzelés.
Így ez a gondolatmenetem, aztán jöhetnek még a meglátások stb. (Ha esetleg valaki lát fantáziát a gépben, és nem 0 pénzért szeretne magának egy projektet, akkor akár meg is válok tőle, de a kis pénz helyett inkább nézegetem a garázsban, aztán majd kezdek vele valamit.)
Zsolt1552018-10-07 20:53:08 // 149503
Igen, vihető. 🤓
Zsolt1552018-10-07 20:52:32 // 149502
Ahogy a Mucsi mondta: "... Ha az időt nem sajnálja, akkor a majd a pénzt fogja! ..." 😁
Alfás Theo2018-10-07 20:42:29 // 149501
Ajánlottak egy spidert 2.0 16v. Persze motorhibás. Akkor jártam körbe a v6osítást egy 24v re. De Bélával arra jutottunk, nem vágunk bele.
Zsoltikj ૐ2018-10-07 20:09:18 // 149500
Ma elhalálozott az önindítóm, egyre nehézkesebben tekert az utolso pár inditás óta, aksira tippeltem de miután feltettem töltöre este reggel levittem akkor is nehézkes tekerést hozott össze 2szer harmadjára már csak kattant utána meg már azt sem, behúzótekercs off. Egy két telefon haza Szarvasra és ma estére itt is az sk felujitott tartalék.
Rolee462018-10-07 20:02:21 // 149499
Hú, de csúnya kép☹,van ember még aki ilyent össze rak?
Marklar1552018-10-07 19:23:02 // 149498
Most épül egy tagnak a V6TB 155. (2,5 lesz) GTV/ Spider a donor. Sok pénz, türelem, szopással jár....
De Zsóla is tudna mesélni. Van az a pénz amiért eladná az övét.
De Zsóla is tudna mesélni. Van az a pénz amiért eladná az övét.
Marklar1552018-10-07 19:19:35 // 149497
Amikor K.O. lett az "EUG" akkor sokáig állt. Mert nem mertem bevállalni a TS felújítását. Aztán pont megvette George a V6 ot. Az viszont egy hervadt kaszni volt. Így kitaláltuk, hogy legyen egy ilyen műtét. Egy "híres pesti" alfa szerelőhöz vitte. Az EUGban már nem is volt benne a motor, váltó. Azt ígérték, hogy egymás mellé állnak és egy hétvége alatt kész.
Ebből annyi lett, hogy szétbarmolták az enyém belsejét, elektromos parára hivatkozva még a műszerfalat is kiszedték. (addig nem zörgött). Majd heteket állt ott szétbarmolva, én meg elhozattam úgy ahogy volt. Egyszerűnek látszik, de van valami elektromos buktatója.
Csak megjegyzem. Akkor lett tele a hócipőm....
Csak megjegyzem. Egy alap V6 nem akkora (szerintem) élmény egy jó 2,0 16v után. Mint azt a nevéből következtetni szoktátok. Engem nem győzött meg.
Ebből annyi lett, hogy szétbarmolták az enyém belsejét, elektromos parára hivatkozva még a műszerfalat is kiszedték. (addig nem zörgött). Majd heteket állt ott szétbarmolva, én meg elhozattam úgy ahogy volt. Egyszerűnek látszik, de van valami elektromos buktatója.
Csak megjegyzem. Akkor lett tele a hócipőm....
Csak megjegyzem. Egy alap V6 nem akkora (szerintem) élmény egy jó 2,0 16v után. Mint azt a nevéből következtetni szoktátok. Engem nem győzött meg.
Zsolt1552018-10-07 16:04:35 // 149496
Egy eladó 155V6-ot én is tudok. ☺
Rolee462018-10-07 15:16:53 // 149495
Ha jól tudom Otto cartársunknál eladó!Tartalék autóval eggyütt😉
afri2018-10-07 13:52:30 // 149494
Hát ja ....
Ha egymás mellett van a két autó (TS és V6), akkor könnyebb a transzplantáció.
Az biztos hogy legjobb ha teljesen kibelezed az autót.
De lehet aki jártas autószerelő, villamosság terén is, az hamarabb összelegózza.
Ha adhatok tippet, akkor inkább vegye meg az ex-V6-omat, pár hete láttam hirdetve, kasztni már foglalkozós, motort meg lehet benne 24Vézni. :) Bár a motorja hibátlan.
Ha egymás mellett van a két autó (TS és V6), akkor könnyebb a transzplantáció.
Az biztos hogy legjobb ha teljesen kibelezed az autót.
De lehet aki jártas autószerelő, villamosság terén is, az hamarabb összelegózza.
Ha adhatok tippet, akkor inkább vegye meg az ex-V6-omat, pár hete láttam hirdetve, kasztni már foglalkozós, motort meg lehet benne 24Vézni. :) Bár a motorja hibátlan.
Zsolt1552018-10-07 12:32:15 // 149493
Ha jól tudom afri cserélt még így motort. Kérdezd meg Őt, hátha tud segíteni.
Buksi2018-10-06 23:18:46 // 149492
Ezen már én is gondolkodtam, de aztán elvetettem az ötletet! Marha nagy macera az egész művelet, de megoldható egyébként. Ahogy Alfás Theo is említette Schulek Bélát, úgy én is megkerestem ezzel az ötletemmel. Ő is azt mondta, hogy nem akar lebeszélni az ötletemről, de egy gyári V6-ot sokkal könnyebb "húzni" egy másik V6 motorral, mint egy TS-t átépíteni! Amit most írok, azt szó szerint értsd: az egész motorteret ki kell pucolnod nullára, mert semmi nem ott és úgy van a TS-ben, mint a V6-ban! SEMMI!!! Egy olyan egyszerű dolog, mint az akksitálca, az sem egyforma a két típusban! Az elektronika részéről nem tudok nyilatkozni, mert ahhoz nem értek! De sztem az is nagy szívás! Anno Longman kollega rakott az 55-ösébe egy 164-es V6 mocit, igaz az övé alapból V6 volt. Nagyon sokat szívott vele, el is adta! Itt a blogja! :-) Szóval én nem akarlak lebeszélni erről a projektről, csak elmondtam a véleményem, mert ezt az utat már én is végigjártam és vérző szívvel ugyan, de lemondtam a V6-osításról. A legegyszerűbb tényleg az, hogy veszel egy gyárilag V6-os 155-öt és azt feltámasztod vagy faragod! Hidd el, az autód egész elejét ki kell dobnod (szó szerint, a futóműtől kezdve mindent), ha V6-osítani akarsz! Sajnos ez van! :-/
Forró2018-10-06 22:10:05 // 149491
Az tiszta sor, hogy 55-ből csak 12V volt, ahogy az is, hogy a TS váltó meg féltengely stbstb nem lesz jó a V6-hoz. Hogy megéri-e? Ez egy egyértelmű nem. :D
Én elsősorban nem a fizikai méretektől félek, elvégre a beltartalmat nem nézve a 12V meg a 24V méretre, bekötési pontokra ha jól sejtem ugyanaz, vagy tévedek?
Számomra inkább az elektronika része a kérdőjeles továbbra is, jelen kiindulási feltételek szerint a teljes kábelköteget cserélnem kéne. Azonban itt mi lehet még azon kívül a buktató, hogy kiveszem a donorból és beleteszem-bekötöm?
Alapvetően a kiindulási pont az volt, hogy mivel létezett 12V V6 az 55-ben így elméletben egy TS-t át lehet konvertálni V6-á a megfelelő sallangok cseréjével. Plusz ha már építünk, akkor miért ne legyen 24V a beépítendő motor.
Én elsősorban nem a fizikai méretektől félek, elvégre a beltartalmat nem nézve a 12V meg a 24V méretre, bekötési pontokra ha jól sejtem ugyanaz, vagy tévedek?
Számomra inkább az elektronika része a kérdőjeles továbbra is, jelen kiindulási feltételek szerint a teljes kábelköteget cserélnem kéne. Azonban itt mi lehet még azon kívül a buktató, hogy kiveszem a donorból és beleteszem-bekötöm?
Alapvetően a kiindulási pont az volt, hogy mivel létezett 12V V6 az 55-ben így elméletben egy TS-t át lehet konvertálni V6-á a megfelelő sallangok cseréjével. Plusz ha már építünk, akkor miért ne legyen 24V a beépítendő motor.
Alfás Theo2018-10-06 20:47:54 // 149490
Hűha, én átgondoljám ezt mégegyszer.
155 v6 csak 12v ben van. A 166ból vett motorhoz nem jó a TS váltója, cserélni kell a kulisszával együtt. Hozza féltengely komplett cseréjét, kormány összekötöket...féket.
Teljes elektronika immo...
Nagyon jó lenne, de megéri-e? Schulek Béla csinált már párat...
155 v6 csak 12v ben van. A 166ból vett motorhoz nem jó a TS váltója, cserélni kell a kulisszával együtt. Hozza féltengely komplett cseréjét, kormány összekötöket...féket.
Teljes elektronika immo...
Nagyon jó lenne, de megéri-e? Schulek Béla csinált már párat...
Rolee462018-10-06 19:42:47 // 149489
Akkor te még dobogós helyen vagy😁.Remélem jó lesz🍀!
Zsoltikj ૐ2018-10-06 17:35:21 // 149488
talán négyen már ha a párom is rá tudom beszélni a 159el persze ha épp nem dolgozik
Ati772018-10-06 17:05:22 // 149487
Ez egy 2.0 8v. A pillangószelepet kipucoltam, a légtömegmérőt is meg az alapjàratit is cseréltem,igaz bontottra,de nem lett jobb se rosszabb.
Azért kösz. Ha valamit talàlok jelzem.
Azért kösz. Ha valamit talàlok jelzem.
Forró2018-10-06 16:59:49 // 149486
Akkor fokozzuk az izgalmakat. :D
Előre leszögezem nem az anyagi oldala érdekel a dolognak, ez már akkor eldöntetett, mikor 155-be ültem. Na a lényeg:
Adott egy 2.0 TS 16V. Motor ki. 2.5 V6 24V a helyére be. Feltételezéseim szerint, ha kábelköteget ECU-t stb kompletten átteszem egy donorból (meg nyilván megoldani a v6 bekötési pontjait stb, a mechanikai részt el tudom képzelni, az legalább közel áll hozzám), akkor elvileg plug n play?
Ha nem, akkor mi az amit még módosítani kell? Főleg az elektronikai része érdekelne.
Köszi, jó hétvégét. :)
Előre leszögezem nem az anyagi oldala érdekel a dolognak, ez már akkor eldöntetett, mikor 155-be ültem. Na a lényeg:
Adott egy 2.0 TS 16V. Motor ki. 2.5 V6 24V a helyére be. Feltételezéseim szerint, ha kábelköteget ECU-t stb kompletten átteszem egy donorból (meg nyilván megoldani a v6 bekötési pontjait stb, a mechanikai részt el tudom képzelni, az legalább közel áll hozzám), akkor elvileg plug n play?
Ha nem, akkor mi az amit még módosítani kell? Főleg az elektronikai része érdekelne.
Köszi, jó hétvégét. :)
TSiga ( I am the TSIG)2018-10-06 14:24:44 // 149485
Inkább hárman. :-)
Már ha jó lesz a kuplungom ;-)
Már ha jó lesz a kuplungom ;-)
Rolee462018-10-05 22:22:38 // 149484
Első körbe egy pillangó szelep tísztítás.Lehet alapjárati motor hibája,de csak tippelek😉.A Gtv-m(2.0 Ts 16v)csinált ilyent,de nem lett meg a hiba.Volt hogy hetekig jó volt utána meg ugrált 800 és 1800 között😏.
Ati772018-10-05 21:12:20 // 149483
Hello. Ha kell egy kis "izgalom".... A 1000 és 2000 közti alapjàrat ingadozàst mi okozhatja? Köszi a tippeket előre is.
Rolee462018-10-05 20:44:49 // 149482
Az sok embert boldotá tenne😉
Zsolt1552018-10-05 18:17:36 // 149481
Akkor azt jelenti, hogy mindegyik 155 gond nélkül üzemel. 🤘👍😉
Marklar1552018-10-04 20:46:50 // 149479
Nagy a csend itt :O
Rolee462018-10-03 23:15:54 // 149478
Ketten már vagyunk😁
Zsoltikj ૐ2018-10-03 22:37:24 // 149477
Nagy a csend
Akkor összesiteném hátha megmozdul vmi.
okt.28 vasárnap pl itt egy 155 találkozó. Mást tipust is szivesen látunk.
Akkor összesiteném hátha megmozdul vmi.
okt.28 vasárnap pl itt egy 155 találkozó. Mást tipust is szivesen látunk.
Rolee462018-10-03 21:13:23 // 149476
Nincs jelentkező😕?
Rolee462018-09-30 22:17:43 // 149475
Nekem megfelel😉.Még a gokartozás is jó buli lehet😊.
Zsoltikj ૐ2018-09-30 19:46:25 // 149474
esetleg itt? budaörs
GEORGE2018-09-27 16:26:58 // 149473
Mint már Marklar barátom tudatta a csoporttal, sajnos a hét elején elhunyt Lokfer barátunk.
Nagy imádója volt a 155-nek. A híres "lokfer kék"-nek.
A temetése Október 17.-én 12:00-kor lesz Budapest-en az új köztemetőben az 53-as szóróparcellában.
A család kérése, hogy aki eljön, az max egy szál virágot hozzon csak.
A temető címe:
Budapest 1108 Kozma utca 8. 53-as szóróparcella.
Nyugodj békében Lokfer barátunk.
Nagy imádója volt a 155-nek. A híres "lokfer kék"-nek.
A temetése Október 17.-én 12:00-kor lesz Budapest-en az új köztemetőben az 53-as szóróparcellában.
A család kérése, hogy aki eljön, az max egy szál virágot hozzon csak.
A temető címe:
Budapest 1108 Kozma utca 8. 53-as szóróparcella.
Nyugodj békében Lokfer barátunk.
Zsolt1552018-09-25 22:23:24 // 149472
Nyugodjon békében. :-(
TSiga ( I am the TSIG)2018-09-25 18:28:08 // 149471
Részvétem a családnak :-(
Széles utat, pajtás! .-(
Széles utat, pajtás! .-(
Buksi2018-09-25 18:13:54 // 149470
Nyugodjék békében! :-((((((
Buksi2018-09-25 18:12:39 // 149469
Neeeee... :-(((((
GT Ɨ|ѯ2018-09-25 18:02:15 // 149468
Nyugodjon békében.....:-(
Marklar1552018-09-25 16:23:31 // 149467
Hasnyálmirigy rák... :(((
Rolee462018-09-25 15:22:11 // 149466
Részvétem a családnak😔.🕯
Rolee462018-09-25 15:19:04 // 149465
Már jó útra tért!😁😉
Kazes☻2018-09-25 15:17:53 // 149464
Nyugodjon békében! :(
Buksi2018-09-25 15:11:21 // 149463
Mi történt???
Alfás Theo2018-09-25 15:06:44 // 149462
Ohhh. Legyen könnyű neki a föld..
Marklar1552018-09-25 12:30:06 // 149460
Akik ismerték. Lokfer barátunk.... :(((