Fórum >> Típusok >> 156

GTPeti2013-02-11 18:40:26 // 135393
Hurrá! Mit nyertem? :))
Alfa 156 1.9 JTD2013-02-11 18:35:55 // 135392
Te milyent ajánlasz, és vízpumpát?
mreni2013-02-11 18:25:27 // 135391
őszintén szólva egy rakás sz@r,vegyél normálisat inkább.... :D
NGC2013-02-11 18:02:43 // 135390
Ön nyert Ön! :)
Paulóóó2013-02-11 17:29:09 // 135389
sziasztok!Holnap délelőtt budapesten leszek ha esetleg valakit érdekli valamelyik hirdetésem és pest környéki az jelezzen mert el tudom vinni magammal!
Alfa 156 1.9 JTD2013-02-11 15:52:24 // 135388
Tisztelt Cartársak!
Mi a véleményetek a QH vezérműszíj szettről?
Szabeee2013-02-11 00:58:57 // 135387
Szerintem nem rossz megoldás LED-es hátsó lámpára.... bár folytatódhatnának a csíkok :)
NGC2013-02-10 23:00:27 // 135386
arra kellett volna kanyarodni :)
kösz! :)
GTPeti2013-02-10 22:15:44 // 135385
Biztos megint Mardridnak mentél haza. :))

Ha esetleg mégsem, akkor a külső (tükör alján lévő) hőm.szenzor kábelét kéne végignézni. Kezdve a km-óra csatlakozójával. (Akkusaru le, kontaktspray-t neki!)
NGC2013-02-10 21:45:11 // 135384
Üdv!
Tegnap hazafelé vettem észre, hogy a hőmérő kijelző érdekes adatokat mutat... hol 42, 19, 30, stb. fokot. Mi lehet a baja? :)
mreni2013-02-10 20:54:10 // 135383
mondjuk kb 2szer addig bírja mint fólia nélkül,az azért nem mindegy :)
gecsa2013-02-10 20:48:44 // 135382
valóban, de azzal sem tart örökké..nem olyan nagy tétel a cseréje, és nem is kell nagyon sűrűn..:)
Zotyy1562013-02-10 20:29:50 // 135381
Ha jól tudom le kell fóliáztatni,hogy ne kopjon megint el...
hg6idn2013-02-10 20:20:31 // 135380
Jó útmutatás, mint a biblia :)
Élek vele...
hg6idn2013-02-10 20:19:23 // 135379
Köszi!
Egyet 75 mm beszerzek, hátra biztos jó lesz.
Zotyy1562013-02-10 20:14:24 // 135378
Pedig meg hallgatnám a durrantommal a hangját... :)
Piritu - 1.000.0002013-02-10 20:12:58 // 135377
Mert, ha csak az autósok 0,5%-át tudják meggyőzni, hogy az nekik jó! Máris hatalmas a piac. (Az LMM eladásokról nem is beszélve.)
mreni2013-02-10 20:06:26 // 135376
gyakorlatilag sem szereti egy széria motor...
Zotyy1562013-02-10 20:05:12 // 135375
Nem értem,miért "hirdetik ennyire a sportlégszürűket,ha elméletileg nem szeretik a motorok...
gecsa2013-02-10 19:29:10 // 135374
bár nem facelift, de hátha segít ez...
aranytl2013-02-10 19:05:07 // 135373
75mm a facelift-es első embléma, itt van kép mindkét oldaláról.
hg6idn2013-02-10 10:47:41 // 135372
Néztem az ePerben, átmérőt nem írtak.. Azt látom, hogy lehet emblémát, meg komplett egységet is beszerezni.
aranytl2013-02-10 10:21:15 // 135371
Én cseréltem az enyémet. Kissé durván, de a végeredmény jó lett.
Először a hátsó rögzítő füleket letörtem, majd szemből körbefurkáltam az emblémát a kb a sugara 2/3-ánál ahol a ragasztó van (az új emblémán láthatod, hogy hol), majd a furatokon benyúlva egy csavarhúzóval lefeszítettem. Utána tisztítás és ment fel az új (talán 72mm átmérőjű, de eper-ben meg tudod nézni a gyári számát).
Valóban lehet kapni kompletten, de nem olcsóbb mint az embléma. Ez esetben csak két anyát kell kitekerni és le is jön :)
mreni2013-02-09 21:51:50 // 135370
hagyjuk :)
Alfa GT-Csaba2013-02-09 21:16:11 // 135369
Én a gt-re 6500ért vettem kompletten ,külön egy embléma sem lett volna olcsóbb!akkor minek szórakozzak a feszegetéssel a ragasztó kapargatással és az új ragasztásával!És lehet ha külön emblémát ragasztasz fel az esetleg jobban kilóg az eredetitől vagy az átmérője nem ugyan az vagy domborúbb!Bármi lehet.
mreni2013-02-09 21:08:10 // 135368
semmi gányolás nincs ebben....
hg6idn2013-02-09 21:04:25 // 135367
Köszönöm az infókat!
Kicsit még várok a tavaszi szép időkre, és széttermelem...Tegnap rácsodálkoztam, hogy igen színét vesztett, és már a tavaszt érzem (lehet kicsit korai)
Még egyszer köszi!
GTPeti2013-02-09 20:58:54 // 135366
Cartárs, ha többféle létezik, akkor sajnos nincs más megoldás: magadnak kell megállapítani, hogy melyik a jó.

Az MK1-nél hivatalosan csak egy féle létezik... Hivatalosan. Az enyém egy vékony rézlap, körbe peremmel (befelé). Amit kapni lehet, pedig egy 3-4mm vastag műanyagkorong. (Én is ilyet kaptam amikor rendeltem egyet. Természetesen nem passzolt a helyére, kilógott volna, úgyhogy a régi került vissza, újralakkozva.)
Alfa GT-Csaba2013-02-09 20:57:05 // 135365
mert együtt van a kerettel az embléma,és csak egyben tudod cserélni vagy külön de akkor gányolással!
hg6idn2013-02-09 20:51:52 // 135364
Sziasztok!
Valaki cserélt már 156 SW Faceliftesen első emblémát? Nem találtan az amoren leírást, a google meg két fajta embléma képet mutatott, natúr kör, illetve a króm tartóval egybe építve. Ma megpróbáltam mérni az átmérőjét, de mintha a króm tartóba hátulról kerülne beépítésre...Tanácstalan vagyok.
GTPeti2013-02-09 20:19:47 // 135363
Ma 1 hét után újra megjárattam az autót. Furcsak hangra lettem figyelmes két helyről is. Az egyik forrása a bal fülem mellett volt, a másik a JE ajtónál. Múltkor, az enyhe időben lemostam az autót és a lefolyó víz később részben ráfagyott és a gumi vízcsatornákban jégdarabok maradtak, ezek adták a hangot.
Ferke2013-02-09 19:15:21 // 135362
A szíjfeszítőd automata:D
Ferke2013-02-09 19:13:52 // 135361
Jaahh, ez esetben xard le, tuti, hogy csak megtévesztett a nívó leolvasáskor, mert ilyen nemigen van öreg autóknál sem, hogy cca 3-4 liter olaj melegen nem folyik le a teknőbe, amíg kiszállsz...:)
Piritu - 1.000.0002013-02-09 18:46:29 // 135360
Az kimaradt, hogy a történet némethonban történt.
Piritu - 1.000.0002013-02-09 18:41:32 // 135359
Én magam is találkoztam ismerős független szervizében (ahol mindent javítanak) szíjszakadt GTV-vel. 100e körül volt a szíjban. Ők sem tudtak a 60-as intervallumról, meg ahogy mesélte a kocsi gazdája sem: "Még mehetett volna 20-at a cseréig"
Dévid2013-02-09 18:40:31 // 135358
A külföldiek nem olyan előrelátóak, amit a gyár megad, azt tartják be.
Bezzeg itthon mindenki mindent időben, a legjobb minőségűre cserél. Ezért van tele a magyar használtautópiac tökéletes állapotú autókkal.
Piritu - 1.000.0002013-02-09 18:38:47 // 135357
Szerintem azért van annyi, mert a változás (120-ról 60-ra) a gyár részéről NEM lett kommunikálva.
pl. a 2007-ben újonnan vett 156-omhoz adott könyvben is még 120ezer szerepelt. Aki meg ugye nem jár szakszervizben (vagy Alfás fórumon) az nem igazán tud róla. A kinti független gyors szervizek meg akkor cserélnek, amikor a gazdi bemegy, és kéri.
Hardy2013-02-09 18:16:32 // 135356
Korrekt adat! Azért is van az a sok szíjszakadt a külföldi hirdetési portálokon.
mreni2013-02-09 18:12:36 // 135355
automata a feszítő,szóval nem is tudsz állítani rajta :)
Piritu - 1.000.0002013-02-09 18:09:37 // 135354
Érdekes ez a 10 év.
A Spider 2005-ös szervizkönyvében (2700 oldal) nincs időtartam megadva a TS és V6 motorra. A 156 használati utasításomban sem találok idő megadást. A 159 használati utasítás 5 évet ad meg (erős igénybevételnél 4 évet).
Pontosan miben van leírva ez a 10 év?
Stef2013-02-09 18:07:16 // 135353
pl. én :). Egyébként nagyon ritka állapotban van a géped. Vigyázz rá. Addig van "értéke" amíg te vagy az első tulajdonosa!
Jani552013-02-09 18:02:33 // 135352
De a szíjfeszítőt senki nem állította utána és kellően feszes volt. Semmi kockázata nincs, megbízható, korrekt adat a 10 év és van bőséges tartaléka.
(jobban izgulok a gumifékcső-cseréken, ugyanis az is max 10 év: hányan foglalkoznak evvel?)
GTPeti2013-02-09 17:39:56 // 135351
A szíj feszességéről a külön szíjfeszítő tehet. A gumi pedig öregszik. NEM szokás 10 évig hagyni a szíjat, akármit ír a manuál.
Jani552013-02-09 17:36:22 // 135350
A technológiai és a szervizutasítás szerint 60ekm, vagy 10 év. (bent van a gépkönyvbe is)
Egyébként, mint az új... ha letenném bárki elé, senki nem mondaná meg, hogy tíz évig ment és kellően feszes is volt.
Dante2013-02-09 17:35:05 // 135349
50ezer km :) Az igen!

Én nemrég voltam egy jó ismerős autószerelőnél, ő is kiváncsi volt az Alfára, hogy a diagnosztikája mire képes egy olasz autónál. A legérdekesebb eredmény:
Óra szerint 128.500 km, motorvezérlő szerint ~121.000.
Illetve motorvezérlőnél kiírt valamilyen dátumot, mely szerint a vezérlőszoftver verzió dátuma 2002 10. havi. Tehát ez is gyárinak örvend.
Már csak azt nem értem hogy miért lehet az a 7.500 km eltérés a két számláló közt.

Valaki ötlet? :)
cseri2013-02-09 17:04:25 // 135348
Mély tiszteletem a cartársaknak. Kivánok mindenkinek a lehetőseigenek képest szép napot , évet!
GTPeti2013-02-09 16:31:31 // 135347
Én tuti nem hagynám benne 10 évig ugyanazt a szíjat.

Amúgy az egész topic irigyel téged az 50ekm miatt. B)
Jani552013-02-09 16:28:18 // 135346
Az autókámba sovány 50ekm van, kétévente szoktam olajat + szűrőjét cserélni (10. éves, ez ugye az eddigi 4 olajcsere és a most márciusbani esedékes az 5. olajcsere lesz). Kíváncsi leszek, mennyi és milyen olajat eresztek le. A Selenia olajat minden esetben én vettem Erhardnál (Szfvár). Gond nem lehet sem az olajjal, sem az olajjáratokkal, sem az olajszivattyúval... A motor eddig nem volt megbontva és nem is lesz (remélem).
De mivel tényleg nem értem a dolgot, ezért bátorkodtam ide írni.
Mentségemre szolgáljon, mivel annyira tiszta az olaj, hogy nehezen látszik a nívópálcán, meg egyébként is, mire kihúzom, össze-vissza kenődik, minenhol olajos... Menet közbeni félreálláskor nézve szinte lehetetlen megállapítani a pálcán az olajszintet.
Ráadásul, a kijelzőpanel gyakran jelzi, hogy szint alatti az olaj, az igaz, hogy hidegben. Mert ezidáig ilyent még nem csinált.
Ősszel voltam vezérműszíj, meg vízpumpacserén Zsámbékon (10 éves határ miatt, mert a km határ még nem volt esedékes), remélem ott nem történt semmi, aminek ez következménye lehet.
Piritu - 1.000.0002013-02-09 15:06:54 // 135345
Nálam ez volt a megoldás...
Ferke2013-02-09 15:05:29 // 135344
Az olajnyomás visszajelződ az más, mint a kollega szintjelzője. Neki a nívót jelzi a benti fedélzeti, neked meg 0,3-0,4 bar nyomásnál felvillan a lámpa.
Ami meg is magyarázza, hogy miért nem villan: ha félig rakod a motort olajjal, akkor is megvan a 0,4bar, magyarán rég beáll a motorod, de a lámpa akkor sem fog világítani:)
Tehát ha levered az olajteknőt, és elmegy az olajad, akkor felvillan...:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak