lorinnyu2005-01-14 18:21:49 // 1071
egyetértek szürön nézegesd és mindig töltögess hozzá én olyan 1000-en ként szoktam!
én valvoline (vagy h írják) ezt használom olyan 1400 be jön literre! de kifogob probálni a seléniát hátha kevesebbet fogyaszt belöle!
Robi2005-01-14 18:18:15 // 1070
Hogy a fenébe kerülne pára a szelepfedél alá?
Szvsz semmi jót nem jelent a hab, de ha minden más rendben van, tehát megy az autó, és nem fogy a hűtőfolyadék, akkor szard le jó magasról. Pontosabban azért nézz rá időnként a hűtőfolyadék szintjére, nehogy baj legyen.
Robi2005-01-14 18:14:56 // 1069
Nézd meg a kiegyenlítőt is, hogy nem olajos-e a víz.
Sőt. Hidegen nyitsd ki a kiegyenlítőt, indítsd be az autót, és figyeld, hogy nem bugyborékol-e. Ha bugyborékol, akkor káromkodj baromi hangosan. Nem segít a motoron, de neked egy picit jobb lesz.
Giorgio2005-01-14 18:14:26 // 1068
Kicsit sűrűbben nézegesd az olajszintet, nem árt a kocsinak az odafigyelés. A szar olajok, ráadásul ha kevés van az autóban meggyorsíthatják a cyryp kialakulását. Megéri Seléniat venni. 2 lityó 4500 Ft, szemben a csúcshúdeszupernek mondott olajokkal (amik litere 2500/3000 zsé) melyet nem a boxerekhez fejlesztettek ki. Ezekből többet is zabál a motor. Selénia tovább tart egy boxerben, mint bármi más. Ez tapasztalat.
lorinnyu2005-01-14 18:12:18 // 1067
nem kell megijedni! nállam is ez van!
korábban mikor szerő látta mondta h ha fenmaradnak a páracseppek akkor könnyen lehet hengerfejtömités a vége!
de miután rájöttem h másoknak is ez van igy nem problémázok!
az olaj az meg fogy rendesen azon nem kell megijedni!
Robi2005-01-14 18:11:28 // 1066
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de szerintem hengerfejes az autód. Legalábbis a hab arra enged következtetni, hogy hűtőfolyadék került az olajba. Az pedig nagyon rosszat jelent. :( Mondjuk hozzá kell tenni, hogy az enyém is habos egy picit, de nem foglalkozom vele. Az én motoromban túl sok kárt már úgy sem lehet tenni.
KisP2005-01-14 17:37:30 // 1065
Sziasztok!
Újabb fejlemények..:)
Ma kitaláltam,hogy megnézem a olajszintet.Hát a minimumhoz közelít. Nyáron volt olajcsere,tehát valszeg ennyit megevett. Volt még a garázsba néhány deci olaj, azt beleöntöttem, mostmár halkabb a ciripelés.De az még mindig nem elég,sztem kb. 1 litert még bőven önthetnék bele.
A döbbenet az volt,hogy a olajtöltőnyilás kupakját nagy szenvedés árán tudtam csak leszedni,ugy rávolt szorulva.És utána leesett a pofám.A olajtöltő cső falát és a kupakot helyenként fehér hab borította.Vizes az olaj?Esetleg a nagyhidegben páralecsapódás miatt keletkezett víz miatt?Sokat áll kint a hidegbe a szegény autó..:(
Vélemény?
gabi332005-01-14 17:19:20 // 1064
A tengelyt csak akkor kell cserélni, ha kopott.
Andorka2005-01-14 15:49:24 // 1063
Én nézegettem a hozzászólásokat, de senki se írta, hogy a veztengelyt is cserélni kellene emiatt. Csak a szimmeringjeit. Ha már cserélsz veztengelyt, akkor lehet olyat kéne, ami picit tovább tart benyitva:) Had menjen az ótó!
KisP2005-01-14 09:44:12 // 1062
Köszönöm a sok hozzászólást:)
A szíjak kb. 3 hónapja voltak cserélve,tehát azokhoz nem nyúlunk:)
Én is úgy tudom hogy elég a szelepfedelet leszedni a hidrotőke cseréhez.
Olajról annyit,igaz nem Selenia van benne,sokaltam a 2000ft/liter árát.Valvoline 10W/40-est töltöttem bele.
Amúgy ma reggel beindiítottam (2napja állt az autó,mer tudniillik betegeskedem:) ) beindiotttam és jóhangosan megszólalt a "tücsök", utána egyre halkabban egy perc múlva már elég türhetően halkan szólt. Úgy gondolom üzemmeleg állapotban halk a ciripelése.Ma beszélek a szerelőmmel,megkérdem mi lehet a gond pontosan.
Egy dolgot nem értek, a vezérmű tengelyt mért cseréltéttek?
pb_2005-01-14 08:32:21 // 1061
A hidrotőke cseréhez nem kell leszedni a hfejet, és kibontani a szelepeket. A szelepfedelet kell leszerelni, és a vez.tengelyt kell kiszedni. A görgőket és a szíjat sem kell cserélni, ha még nem jött el az ideje. Mondjuk a 45/46-ban nem tudom mennyi hely van, de 33-ban célszerű hozzá kiszedni a blokkot. Ja és még 1 dolog célszerű megnézni a kipuf tömítéseket is mert az is tud ciripelő hangot adni, ha kifúj.
toto2005-01-13 22:59:59 // 1060
Hali!
Én is most éltem át nem rég ugyanezt a hidrotőkés okosságot !
De nem úsztam meg vez.tengely csere nélkül!(bontott)
Viszont a higabb olajjal járás bejött nekem is nyertem vele fél évet(sacc).
Nekem már a végét járta! Elnyalódtak a tegelyek!
Úgy 90-ven környékén ált meg.De most sirály!
Barni1472005-01-13 22:59:26 // 1059
ez is egy megoldás :-)
Robesz72005-01-13 22:54:29 // 1058
ja, azóta 50e km-t mentem és semmi hiba az új hidrotőkével és az olaj sem folyik a nem cserélt tömítésnél, ja és a hengerfejtömítés is kibírta. Annyira fogta a kipufogó és a szívóü rész a hengerfejet, hogy amikor kivettem a csavarokat, meg sem mozdult..... nekem bejött. Úgy gondolom, hogy 10 e Ft-ért nem akarom megszokni a ciripelést....
Robesz72005-01-13 22:52:07 // 1057
10. e Ft-ért vettem ina hidrotőkéket, semmilyen tömítést nem cseréltem, összeraktam és gyári... :-))) Én 1 napig bírtam a ciripelését a hidrotőkének. Szerintem 10e Ft-ot megért.....
Barni1472005-01-13 22:41:10 // 1056
Én is hasoló problémával küszködök, de nekem csak üzemmeleg állapotban produkálja és a hangolból itélve csak egy így olyan mintha tücsök lakna a motortérben. Sajnos jóminűségűnek mondott gagyi olaj került bele, viszonylag borosos áron.
Szerintem próbáld meg a boltokban kapható motormosóval olajcsere előtt megjáratni és gyárilag javallott Selenia olajat beletenni.
A hidrotőke darabja nem nagy tétel cca 3500 ft , de kell belőle 8 darab.
Viszont ha már emiatt megbontod kell hengerfej tömítés (7-10 Ezer) szelepszárszimeringek ( 2000 Ft / garnitúra) vezérműtengely szimeringek, vezérműszíj + feszítőgörgők ( 20 000 Ft ) , esetleges szelepcsiszolás , olajcsere, fagyállócsere ( ha már lebintottad )
Úgyhogy anyagilag és időben is meggondolandó a beavatkozás.
András bácsi2005-01-13 18:42:21 // 1055
Egyetértek Giorgio kollégával, ha csak kicsit ciripel a hidrotőke, még elmegy egy darabig. A baj akkor van, ha kitámaszt.
A jó minőségű olajjal való átmosás is hozhat eredmény, mondjuk egy 0-60-assal egy-két ezer km-t járatni, és lecserélni. Ha ez nem oldja meg, előbb-utóbb jöhet a csere.
A mikéntjéről csak annyit, hogy hengerfej leugrasztással jár együtt, tehát érdemes egy nagyobb szerelési művelethez, vez.szíj cseréhez, gyertyacseréhez stb. kapcsolni.
Giorgio2005-01-13 18:16:39 // 1054
Háj földim, nekem is cyryp a kórlapom.
Szarjál rá, nem lesz semmi baja, a hanghatáson kívül, drága a csere és a hiba újrajelentkezik pár ezer km után.
Vegyél neki jó kis Selénia 20k Alfát, az enyhít a hangon picit.
Ettől még jó az autó, és a motor is.
gabi332005-01-13 17:41:33 // 1053
Az enyémben is ez a motor van, de nekem a váltó ciripel! Ha legközelebb Szögeden járok megnézem. :)
Van ott egy haverom aki szintén a boxereket részesíti előnyben, csak ő a repülőben.(pilóta). :))))
KisP2005-01-13 17:36:50 // 1052
Nem hiszem,hogy olajcsere után kezte.
Olajcsere nyáron volt, a ciripelés sztem. kb. ősz közepén kezdődött.
Szerelőm is mondta,hogy ciripel az egyik hidrotőke, mondta hogy nyugodtan használjam, de aza kérdés meddig? nehogy vmi baja legyen...
gabi332005-01-13 17:18:20 // 1051
olajcsere után kezdte?
KisP2005-01-13 17:10:31 // 1050
Sziasztok!
Lenne egy kérdés a témaszakértőinek:)
Pár hónapja már hogy ciripel a kis boxer motorom,de mostonába már elég hangosan adja elő magát.Kérdésem mit tudok tenni? Hidrotőke-csere?És azt hogy kell?Ne értsetek félre meg tudom én csinálni,csak vki írja le a munkamenetet részletesen.:)))
Üdv
Előre is köszi
András bácsi2005-01-13 16:16:55 // 1049
Ez szerintem már túlzás. Főleg az edénykék szín. Van azon a honlapon jobb is, ahol ezt találtad.
SzJ2005-01-13 14:12:18 // 1047
Don Gombóc2005-01-13 13:12:06 // 1046
Bandi emil ment magánra!!
András bácsi2005-01-13 12:38:38 // 1045
Ilyen kérdés nem volt.
Azmo2005-01-13 11:52:41 // 1043
pb_
a szerelőműhely topicban kérdeztem valami, van valami lövésed a témáról?
pb_2005-01-13 11:46:16 // 1042
Akkor elég jól megúsztad. Egyébként szétszedhető már linkeltem(928 hsz.) 1 képet róla. 1 10-es imbusz(nem árt ha több van), 1 kb. 1,5m-es cső, csavarlazító, és 1 satu kell hozzá. Illetve ha van valami melegítő eszköz(heg.pisztoly), akkor még melegíteni is lehet a csavarokat, hátha könnyebben kijön.
Giorgio2005-01-13 11:31:32 // 1041
Ezek marha jó kis animésönök.
Giorgio2005-01-13 11:29:54 // 1040
Köszönöm a kiegészítést, ezt nem tudtam, de felhívnám a figyelmet a rettentő nagy bájvigyor smileyra a hsz végén. Nem komolyan gondoltam. :-)
Bandita2005-01-13 11:23:42 // 1039
Na emberek!
Kijött a fékerőszabályzó, minusz egy fékcső.
Úgy nézem be van állva egy kicsit at egyik fele. Szétszedni még nem mertem, ed a cimbi azt mondja nagyon hasonlít a cromáéra, lehet hogy abból többet találok. Boltba azt mondták hagyjam békén őket : )))!
16V-be a 25HLD való, most nekem bosch super van benne, mert nem volt más, de vétek beletenni! Talán az a baj, hogy nem ugyanott képződik a szikra.
Na Jó Alfázást!
Paco2005-01-13 08:26:39 // 1037
Vannak hathengeres boxerek, lásd Porsche és Subaru címszavakat :-P
András bácsi2005-01-13 08:19:14 // 1036
Összehajtva, és szorozva 1.5-tel. :-)))
Paco2005-01-13 08:18:19 // 1035
Alapvetően téves elképzelés. A boxermotorban ellenütemben dolgoznak a szembenlévő dugattyúk, míg a V motorokban azonos ütemben. Ezért nem boxermotor a 180 fokos V motor... :-P
Paco2005-01-13 08:16:56 // 1034
Golden Lodge 25H vagy 25HL most nem tudom neked melyik kell. A 8 szelepesekbe a 25H való a 16 szelepesekbe a 25HL
Giorgio2005-01-13 00:57:52 // 1033
A V6 csak egy összehajlott boxermotor. :-DDDD
Barni1472005-01-13 00:53:25 // 1032
Help!
Boxertársak, 146 1.6-ban milyen tipusú gyertyát használtok?
Enyémben Bosch van, de lehet hogy nem valami tuti bele.
András bácsi2005-01-12 19:41:16 // 1031
Hát igen, ebből is egy kicsit, abból is egy kicsit!
granturismo2005-01-12 19:34:54 // 1030
Szerintem pont egyformán szép.:-)
Nem is tudok dönteni.
András bácsi2005-01-12 19:15:19 // 1029
Az egyik legszebb motor! (Persze a V6 után :-)))) )
Paco2005-01-12 18:05:26 // 1028
Grats. Ideillő szép kép. :)
Wikicica.2005-01-12 13:16:25 // 1027
na, így kaja után már nem is látom olyan borúsnak a helyzetet.
Előbb utóbb mindent megoldok a kocsin:)
Wikicica.2005-01-12 11:40:42 // 1026
Na jó, ténylg megyek kajálni.....
Wikicica.2005-01-12 11:40:22 // 1025
Töltés:fesszab csere decemberben vót!
A szervó olaj nem folyik.
Dudát-kipufogót meg megnézem.
Apró feladatoknak tűnnek, csak idő kellen rá.
norbee2005-01-12 11:38:04 // 1024
Gázt nem javítunk, csak ha kirobbanó formában vagyunk.
Töltés: marad a riasztókitépés és a fesszab csere.
Kipufogó: kisebb lyukakat le lehet tömítőzni.
Szervó: most akkor fogy az olaj vagy nem?:)
Duda: valahol testelődik, meg kéne tisztítani a csatlakozóit.
Wikicica.2005-01-12 11:34:09 // 1023
Most jobbra el-irány a kaja. Aztán jövök vissza, bár sok a meló:)
Wikicica.2005-01-12 11:32:24 // 1022
1.Hát a gáz szervíz okés lesz, ott a reduktort kell cserélni. Az 10-15 ezer Hun pengő között lesz.
2. a töltéssel továbbra is gondok vannak, a riasztó még mindig nem lett lekötve-lusta voltam
3. a kipufogó lehet megvan repedve-hangon még nem hallatszik, csak reggel k*va hidegben indultam, így látszott , hogy a hátsó kerék előtt is jött anyag, alánéztem, és tényleg észleltem repedést.
4. néha nyikorog a szervó
5. duda néha szól-néha nem
Más most nem jut az eszembe.