Fórum >> Típusok >> Alfasud-33

Paco2005-01-17 19:47:34 // 1121
Majd asszonyok nélkül :)
Paco2005-01-17 19:46:07 // 1120
Nem lecsúszott. Pontszegecselve van a saru a műanyag házra és a szegecs körül eltört.
Azmo2005-01-17 15:06:42 // 1119
nem ejtettél, csak érzékenyebb vagyok, mert nem megy ez a fene 4wd:( hát Paco nézte, alul lógott valami, de próbálta illesztgetni és nem gyulladt fel eccer sem a lámpa!
KisP2005-01-17 15:04:18 // 1118
Sziasztok! Bocsi,hogy nem írtam,nem voltam gépközelben napokig.Az autóról annyit ,hogy miután kitudódott ez a hab dolog,vagyishogy vmilyenmódon vizes lett az olaj. Azóta töltöttem olajat,mert 1/4-ig volt benne.Hűtővízet is töltöttem.A ciripelés elmúlt,mostmárcsak motorháztető alatt hallani. Használom az autót,aztán mindennap szintet mérek.Ha fogy a víz akkor hengerfejtömítés,de akkor az olajszintnek kéne növekedni.Majd meglátjuk,az is lehet elviszem a szerelőhöz. Amúgy szíjak most voltak cserélve 1-2 hónapja,szal azokat nyugodtan vissza lehet rakni ha bontani kell.
András bácsi2005-01-17 13:54:48 // 1117
Bocs, ha sebet ejtettem törékeny lelkeden! Nem direkt volt. Egyébként szar helyen van az a kapcsoló, könnyen sérülhet. De az is lehet, hogy csak lecsúszott a saru.
pb_2005-01-17 12:25:46 // 1116
Bocs jogos a kockázatot én is csak, akkor vállalnám ha sk. cseréltem előtte szíjat, görgőket és olajat is.Ha nincs csere periódus, akkor gátlástalanul visszaráknám mindegyiket. Természetesen csak alapos szemrevételezés és átvizsgálás után.
pb_2005-01-17 12:20:15 // 1115
Rüki lámpa kapcsoló a ludas. Vagy nem műxik, v. le van törve a csatlakozója, v. a kardán bedarálta a kábelt, v. kábel hozzáért a kipufhoz és elégett.
András bácsi2005-01-17 11:47:57 // 1114
Na ez a különbség! Én a szíjon biztos nem spórolnék, max. a feszítőket hagynám ki, ha korábban én cseréltem volna, és tudnám, hogy mikor.
Azmo2005-01-17 11:47:09 // 1113
ne nevess ki:( nyílván azé kérdem, mert dunsztom nincs!
András bácsi2005-01-17 11:46:12 // 1112
Hát mondjuk a tolatólámpa-kapcsoló. :-)))
Azmo2005-01-17 11:43:40 // 1111
Paco vagy mások mi túró van lent a váltónál, ami miatt nem lehet rüki lámpám? Nem ég!
Bandita2005-01-17 11:23:51 // 1110
Még a végén sikerülhet az is : )! Talán esztergálunk bele másikat, nem lehet olyan különleges!? Nem tudod véletlenül, hogy van a cromában beépítve?
norbee2005-01-17 11:21:30 // 1109
Paco Na veszel boxert? :)))))))))) Amúgy meg: mennyünk még egy kőőőőrt! :)))))))
pb_2005-01-17 11:11:44 // 1108
Nálam a 10-es nem akart belemenni, de kitakarítottam aztán sikerült. De melegítés közben valamivel csavarni is kéne, esetleg a 12-es nem jó már bele?
Bandita2005-01-17 10:52:21 // 1107
Hello Mi! Na az a helyzet, hogy az imbusz+cső nem igazán műkszik, mert a csavarok fejét már megette a fene, a 10-es pörög benne, csináltam kúpos 11-est, belevertem (csak a kulcsot!!!!), de az is kipörgött belőle. Szóval érted. Majd megmelegítem, hátha használ.
pb_2005-01-17 10:11:58 // 1106
OK, akkor ebben egyetérthetünk. Amúgy én(!) is bevállalnám a kockázatot, ahogy Robesz tette.
András bácsi2005-01-17 09:40:52 // 1105
Tulajdonképpen egyről beszélünk.
pb_2005-01-17 09:31:02 // 1104
Én az eredetit raknám vissza. A megindítása pedig imbusz(10) + cső(min 1.5m).
pb_2005-01-17 09:13:57 // 1103
Igen egyetértek, ezért célszerű 1be kötni, 1 szíj cserével.
pb_2005-01-17 09:08:28 // 1102
"Első kérdés: hogy veszed ki a vezérműtengelyt, ha nem szeded szét a vezérlést?" Mondjuk ezt nem írtam le, de nalám ez alap dolog. Elnézést kérek ha valakit félre vezettem vele. "Második kérdés: beszerelt motornál hogyan férsz hozzá a tőkékhez?" Idézet a 1062-es hsz-ből:"Mondjuk a 45/46-ban nem tudom mennyi hely van, de 33-ban célszerű hozzá kiszedni a blokkot." Tulajdonképpen igen, ha rendes munkát akarsz végezni, felújítod az egész hfejet, ha már 1x úgyis leszeded. Mert ha kiveszed a szelepeket, akkor ugye szszár szimmeringet már biztos kell cseréljél, aztán valószínű, hogy a szelepvezető is csere érett(ezt csak gépműhelyben lehet megcsináltatni), aztán még előfordulhat, hogy a szelepeket, nem tudod összecsiszolni normálisan a hfejjel, ugye az már szelep csere is. Ezenkívül kell 2db speckó szerszám, az egyik a szeleprugó ki/beszereléséhez, a másik pedig a szszár szimm. felrakásához, ill. kell egy nyomatékkulcs is. Nem tudom, hogyha csak hidrotőkét akarsz cserélni, megéri ezt végig játszani.
Bandita2005-01-17 08:12:43 // 1101
Hi!
Belevartam a cromaét , talán még működik is, a mérések nem igazán mutatják, de elhatároztam, hogy a végére járok. Az eredetit megáztattam cs.lazzal, de még hidegvágóval se nagyon akart megindulni, most jön a melegítés!
Ha valaki tudja, hogy van beszerelve a cromaba az szóljon, az a gyanu, hogy abba fejtetőn van, ez némiképpen megmagyarázná a működési problémákat, mert akkor nekem is fordítva kellene bekötni.
Egyébként méretre, kinézetre majdnem ua.

Hol lehet ilyen gumikat kapni???? : ))))))))
alfika332005-01-17 01:59:57 // 1100
Sziasztok Nekem a fordulatszám mérö rakoncátlankodik kevesebbet mutat PL:50km/h 5.fok. 1000 körül Cseréltem kompletten a kilométerórával együtt de akkor is rossz értékeket mutatott. Szerintetek ??
Robesz72005-01-16 18:31:08 // 1099
ja
András bácsi2005-01-16 17:40:39 // 1098
Az a "villanymotor" három tekercs, ami indukció alapján mozgatja a tengelyen levő mutatót. Sajnos egy típushiba, hogy behal, megszakad valamelyik tekercsben a szál. Ha lehúzták egyszer a mutatót, akkor a visszatolásnál könnyű megerőltetni a tengelyt. A jelfogót is érdemes megnézni, a váltóban egy furcsa alakú biztosítórugó tartja, amit a jó szerelők ki szoktak hagyni, mert elég nehéz betenni a helyére. Így a jeladó el tud mozdulni, és hamis jelet ad. A csatlakozója az aksi körül, a fűtőmodul körül van, egy ellenőrzést az is megér.
András bácsi2005-01-16 17:25:38 // 1097
Örülök, hogy sikerült felidegesítenem Téged. Azért valld be, hogy most egy kicsit másképp adtad elő magad. Ez a te véleményed.
Andorka2005-01-16 17:12:05 // 1096
A 33as kilóméterórája csinál nekem is néha olyat, hogy téveset mutat. Pl. Alapjáraton jár a motor az óra szerint meg 140-el megyek (pedig állok). Néha pedig hangosan kerreg a kis villanymotor ami a mutatót hajtja. Autóvillamossági szerelőnél jártam nyáron ilyen ügyben, a jeladó a diffi/váltóházban van, asszem a féltengelyről veszi a jelet.
Robesz72005-01-16 13:48:39 // 1095
Andorka: Köszi, hogy te megértetted, miért írtam le azt a pár dolgot, ami Bandinek szemet szúrt...... csak a saját tapaszatalatom volt.....
Robesz72005-01-16 13:41:28 // 1094
Bandi: Azért kíváncsi lennék rá, hogy többet tudsz e az 1.6 8V boxerről és az 1.7 16v Boxerről, mint én..... (nagyképűség nélkül) Amit leírtam csak egy tanács volt és feltételezi azt, hogy a tulajdonos tisztában van vele, hogy mikor kell cserélnie szíjat, görgőt....stb. Vagy szerinted arra gondoltam, hogy cseréljen hidrotőkét a többi cseréje nélkül, rakja össze, majd 1 hét múlva szedje ismét szét a szíjak és görgők cseréje miatt???????? Természetesen nem gyári, vadi új motorra gondoltam, hanem bontottra, amiről semmit nem lehet tudni, de ha egy használt kocsit veszel, mit tudsz a motorjáról????? Ha tisztában vagy pár dologgal, szerintem Te is tudod, hogyan lehet meggyőződni róla, hogy jó e a vásárolt motor. Ahol pedig nem lehet érvényesíteni a garanciát, ott nem kell vásárolni...amúgy meg csak fellépés és előzetes megbeszélés kérdése.... A barkácsolgatást pedig azért vcégzem, mert valahogy jobban esik kiadni ugyan azért 10e Ft-ot, mint 80 e-t. Ja, ha esetleg jobban benne vagy a témában, akkor szerinted mi a garancia arra, hogy ha a kolléga elviszi a kocsiját egy szerelőhöz, ott kicserélik a szíjat és a görgőket, tömítést....stb???, Persze kifizeti és megnyugszik a tulaj, de nem lehet, hogy a szerelő úgy gondolkodik, mint én??? (én nem vagyok szerelő és nem is állt szándékomban megbántani senkit, csak az sértődhet meg, aki szerelő és így dolgozik....annak pedig azt kívánom, hogy az így keresett pénzt költse gyógyszerre) Na ezzel csak le akartam vezetni az idegességemet, amit a barkácsolás dologgal keltettél bennem......... Senki ne értse félre nem szakmai tanácsot adtam, csak saját tapaszatalatomat írtam le nemrég...nem biztos, hogy más tömítések, más szíjak is kibírják ugyan ezt...... Bandi: Te pedig csak mindenből gyárit, csak szakemberrel, mindent cserélve....stb..... :-)))))
Paco2005-01-16 12:41:35 // 1093
A váltóban.
M-GEGE2005-01-16 12:07:19 // 1092
Az utóbbi napokban nem működik a sebességmérőm. De ha bemelegszik a motor akkor jó, szóval valami érintkezési probléma lehet vagy mifene, nagy valószínűséggel nem a műszarfal felől. Nem tudjátok hol van az érzékelő?
András bácsi2005-01-16 10:53:39 // 1091
Azért bizonyára van itt jó néhány emberke, aki maga bütyköli a gépét, netán valami szakmai alapképzettsége is van... De amit pl. Robesz írt, az szerintem barkácsolás, nem pedig szakmailag megalapozott állítás.
Andorka2005-01-15 20:41:25 // 1089
Bandi! Azért ezt te sem gondolod komolyan, hogy van olyan fórumtárs, aki ide beírja a nyűgjét (pl. cyrypelő hidrotőkék), más válaszol rá (látatlanul), mire az előző ember rögtön barkácsolni kezd amit itt olvasott... Én mindig elolvasom, ki mit javasol, de úgyis a szerelő fogja megcsinálni a motort, legfeljebb nem síkhülyén fogok beállítani hozzá, hanem lesz fogalmam, hogy mégis szerintetek mi lehet a hibaok.
András bácsi2005-01-15 20:10:33 // 1088
Mindenki azt csinál, amihez kedve van. A saját autója vonatkozásában legalábbis. De ha már tanácsot adsz valakinek, akkor azt úgy tegyed, hogy valamilyen szinten érezd magad felelősnek a tanácsért. Ha szétugrik a kolléga vezérlése, mert spórolt 12e-et a vezérműszíjakon, 20-at a feszítőkön, akkor összességében még mindíg jelentősen bukott. A ciripelés kevesebb bajt tud okozni, azért mondtam, hogy inkább kösse össze egy nagyobb beavatkozással. A másik, meg kívülállóként nehéz megmondani, hogy mikor mit cseréltek az adott motoron, azt jó esetben csak a gazdája tudja, vagy legalábbis tud viszonyítani. És milyen garanciális motorról beszélsz? Bontott, cseregaranciával? Ez az amit nem lehet érvényesíteni senkivel szemben.
Robesz72005-01-15 19:45:53 // 1087
:-)) Hello! 1-3-2-4 Persze, lehet cserélni minden filléres tömítést, minden filléres szíjat, minden filléres feszítőgörgőt, minden szelepet becsiszolni, mert önmagában ez is filléres dolog...stb, de ahhogy én összeszámoltam, kb 60 e Ft lenne olaj és szűrő nélkül egy hidrotőke ciripelés. Én egy kis rizikót bevállalva 10 e Ft-ból kihoztam és nem cseréltem semmi mást és nem bántam meg. 2 dolog miatt: 1. így is teljesen hibátlan 2. mindenestől, ha kiszámolom, olyan 80 e Ft lenne, amit leírtatok és 120 e Ft-ért kapsz hozzá magyarországon garanciás motort. Nem is beszélve az olasz árakról. Ezzel nem kötekedni akarok, csak a tapasztalatomat írtam le. Mindíg meglepődök azon, hogy mennyi pénzt tudtok költeni a kocsitokra, de meg merném kockáztatni, hogy az enyémnek a hangja 200e Km-nél nem rosszabb, mint akármelyikőtöké... ja, beleértve az olajfogyasztás, menetteljesítmény dolgokat is....
M-GEGE2005-01-15 18:45:25 // 1086
Most akkor 1-3-4-2 vagy 1-3-2-4 ? :-D
András bácsi2005-01-14 23:01:48 // 1085
Már nekem is könyv kellett hozzá. Memóriám kopik rendesen.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-01-14 23:01:18 // 1084
Olvassatok mindennap! Rá van írva a blokkra! :-D (legalábbis nekem)
Paco2005-01-14 22:31:52 // 1083
Én még 1-3-4-2-t tanultam a soros négyhengeres motorokhoz, de pl az oltcit boxer gyyújtási sorrendjére 1-4-3-2 t találtam a neten . Így nem is mertem megszólalni, hogy az Alfa boxeré mi.
Barni1472005-01-14 22:29:55 // 1082
Hozzátenném , hogy a szakirodalom szerint nem javallott egy megfeszített vezérműszíjat megbontani és újrafeszíteni. Kivételes esetben ha pár ezer km van benne. Egy pár ezer forintos szíj nem ér egy összekócolódást.
András bácsi2005-01-14 21:10:40 // 1081
Revideálom az előzőt, minden elosztós gyújtás sorrendje 1-3-2-4
András bácsi2005-01-14 21:08:40 // 1080
Melyik motorhoz?
M-GEGE2005-01-14 20:46:35 // 1079
Gyújtási sorrendről van valakinek vmi infó/rajz? Egy márkatársnak kellene. 33as boxerbe.
András bácsi2005-01-14 20:00:31 // 1078
Robival egyetértek. Emulzió keletkezik vízből és olajból, ez a fehér hab. Valahol a két folyadék keveredni tud, ez a hengerfejtömítés elhasználódásának első jele.
András bácsi2005-01-14 19:57:47 // 1077
Első kérdés: hogy veszed ki a vezérműtengelyt, ha nem szeded szét a vezérlést? Második kérdés: beszerelt motornál hogyan férsz hozzá a tőkékhez? Ha rendes munkát akarsz végezni, célszerű egyidejűleg a szelep zárását is megnézni, szükség szerint becsiszolni. Az meg szerintem alapdolog, hogy bizonyos filléres tömítéseken nem érdemes spórolni, általában nem úgy vannak kitalálva, hogy többször megbontsák az illesztett elemeket.
lorinnyu2005-01-14 18:44:34 // 1076
én is most a napokban cserélek minden szürőt meg olajat de már minden bevan szerezve! de akkor a következő alkalommal beprobálom a seléniat
Giorgio2005-01-14 18:40:21 // 1075
Jól mondom kb, mert mindjárt olajcserés leszek/vagyok a napokban, és azóta 3,7 lityó olajat kellet hogy hozzátöltsek, 15K km után. Ez kb.4050km/Selénia litere
Giorgio2005-01-14 18:37:08 // 1074
Inkább mondok egy viszonyszámot, mert nemtom. :-J Legalább 3500-4000 km-t elmehetsz Seléniaval, hogy MAXról kb. Negyed jelzésig lecsökkenjen az olajszint. Szóval 1K után még a 3/4 jelzés felett/körül van.
lorinnyu2005-01-14 18:29:33 // 1073
1k után mennyit kell kb beletöltsél?
Giorgio2005-01-14 18:27:28 // 1072
1K km után én is ránézek az olajnívóra, és töltögetem utána szépen amennyi kell. A Seléniaval jobban bírja a hosszú kipörgetéseket a motor, tudjátok, mikor a boxerfeeling bekattan, és csak 3500/min felett tartod a motort, és élvezed a mjúzikot ami a motortérből jön, és síkítasz az örömtől. Na, ez az olaj ehhez a kórushoz lett tervezve. :-)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak