Olasz2005-04-27 19:08:34 // 192
No ezek nem az Én "tollaim".. Nem akarok vele ékeskedni, nem az enyém az elismerés :-((( Pár éve találtam a net-en, és VÁRTAM AZ ALKALMAT :-))))
De ez pont ide illik! Köszönjük Neked INTERNET!!!
bb182005-04-27 18:17:16 // 191
naezanemsemmi ! hogy jött össze? vagy évek ota várod a lehetőséget ?
Tedi2005-04-27 18:09:50 // 190
Hűűűha szép kis lista :) Így együtt még sehol nem láttam őket, pedig kerestem :)
Olasz2005-04-27 17:46:35 // 189
Hadddd járulok hozzá Én is a történetkez. Alcím:
A számok tükrében...
1 _ 1921 Alfa Romeo 20/30 HP ES Sport _ 4750 cc _ 67.0/50 KS/KW
2 _ 1924 Alfa Romeo 22/90 Supersports _ 2994 cc _ 75.0/55.9 KS/KW
3 _ 1924 Alfa Romeo RM Sport _ 1996 cc _ 44.0/32.8 KS/KW
4 _ 1925 Alfa Romeo RL Super Sport Castagna _ 2994 cc _ 83.0/61.9 KS/KW
5 _ 1926 Alfa Romeo RL Super Sport Zagato _ 2994 cc _ 88.0/65.6 KS/KW
6 _ 1928 Alfa Romeo 6C 1500 Sport James Young _ 1487 cc _ 54.0/40.3
7 _ 1928 Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport _ 1487 cc _ 76.0/56.7 KS/KW
8 _ 1929 Alfa Romeo 6C 1750 Super Sport _ 1752 cc _ 64.0/47.7 KS/KW
9 _ 1929 Alfa Romeo 6C 1750 Super Sport _ 1752 cc _ 85.0/63.4 KS/KW
10 _ 1929 Alfa Romeo 6C 1750 Turismo _ 1752 cc _ 46.0/34.3 KS/KW
11 _ 1930 Alfa Romeo 6C 1750 Gran Turismo _ 1752 cc _ 55.0/41 KS/KW
12 _ 1930 Alfa Romeo 6C 1750 Super Sport _ 1752 cc _ 102.0/76.1 KS/KW
13 _ 1931 Alfa Romeo 6C 1750 Gran Turismo _ 1752 cc _ 80.0/59.7 KS/KW
14 _ 1933 Alfa Romeo 6C 1900 Gran Turismo _ 1917 cc _ 68.0/50.7 KS/KW
15 _ 1934 Alfa Romeo 6C 2300 Gran Turismo _ 2309 cc _ 76.0/56.7 KS/KW
16 _ 1934 Alfa Romeo 6C 2300 Gran Turismo Castagna _ 2309 cc
17 _ 1935 Alfa Romeo 2900B _ 2905 cc _ 180.0/134.2 KS/KW
18 _ 1935 Alfa Romeo Long 2900B _ 2905 cc _ 180.0/134.2 KS/KW
19 _ 1938 Alfa Romeo 6C 2300 B Corto _ 2309 cc _ 76.0/56.7 KS/KW
20 _ 1938 Alfa Romeo 6C 2300 B Mille Miglia _ 2309 cc _ 95.0/70.8 KS/KW
21 _ 1938 Alfa Romeo 8C 2900 B Lungo _ 2905 cc _ 180.0/134.2 KS/KW
22 _ 1939 Alfa Romeo 6C 2500 _ 2443 cc _ 90.0/67.1 KS/KW
23 _ 1939 Alfa Romeo 6C 2500 Sport _ 2443 cc _ 95.0/70.8 KS/KW
24 _ 1947 Alfa Romeo 6C 2500 Sport Freccia D'oro _ 2443 cc _ 90.0/67.1
25 _ 1947 Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport _ 2443 cc _ 105.0/78.3 KS/KW
26 _ 1947 Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport Villa d'Este _ 2443 cc
27 _ 1950 Alfa Romeo 1900 Berlina _ 1884 cc _ 90.0/67.1 KS/KW
28 _ 1950 Alfa Romeo 1900C _ 1884 cc _ 100.0/74.6 KS/KW
29 _ 1952 Alfa Romeo AR 51 La Matta _ 1884 cc _ 64.0/47.7 KS/KW
30 _ 1952 Alfa Romeo Disco Volante Spider 1900 _ 1997 cc _ 158.0/117.8
31 _ 1953 Alfa Romeo 6C 3000M _ 3495 cc _ 275.0/205.1 KS/KW
32 _ 1954 Alfa Romeo 1900 Berlina Super _ 1975 cc _ 90.0/67.1 KS/KW
33 _ 1954 Alfa Romeo 1900 Sport Spider _ 1997 cc _ 138.0/102.9 KS/KW
34 _ 1954 Alfa Romeo 2000 Sportiva Coupe _ 1997 cc _ 139.0/103.7 KS/KW
35 _ 1954 Alfa Romeo BAT-7 _ 1975 cc _ 115.0/85.8 KS/KW
36 _ 1954 Alfa Romeo Giulietta Berlina _ 1290 cc _ 53.0/39.5 KS/KW
37 _ 1954 Alfa Romeo Giulietta Sprint _ 1290 cc _ 80.0/59.7 KS/KW
38 _ 1954 Alfa Romeo Giulietta Sprint _ 1290 cc _ 65.0/48.5 KS/KW
39 _ 1955 Alfa Romeo 1900 Super Sprint Coupe _ 1975 cc _ 115.0/85.8
40 _ 1955 Alfa Romeo Giulietta Spider _ 1290 cc _ 80.0/59.7 KS/KW
41 _ 1955 Alfa Romeo Giulietta Spider Veloce _ 1290 cc _ 90.0/67.1 KS/KW
42 _ 1956 Alfa Romeo Giulietta Sprint Veloce _ 1290 cc _ 90.0/67.1 KS/KW
43 _ 1958 Alfa Romeo 2000 Berlina _ 1975 cc _ 105.0/78.3 KS/KW
44 _ 1958 Alfa Romeo 2000 Spider _ 1975 cc _ 115.0/85.8 KS/KW
45 _ 1959 Alfa Romeo Berlina Tipo 103 _ 896 cc _ 52.0/38.8 KS/KW
46 _ 1960 Alfa Romeo 2000 Sprint _ 1975 cc _ 115.0/85.8 KS/KW
47 _ 1960 Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale (SS) _ 1290 cc _ 100.0/74.6
48 _ 1960 Alfa Romeo Giulietta Sprint Zagato _ 1290 cc _ 100.0/74.6 KS/KW
49 _ 1960 Alfa Romeo Giulietta Sprint Zagato 'Coda Tronca' _ 1290 cc
50 _ 1961 Alfa Romeo Giulietta Berlina TI _ 1290 cc _ 74.0/55.2 KS/KW
51 _ 1962 Alfa Romeo 2600 Berlina _ 2584 cc _ 130.0/96.9 KS/KW
52 _ 1962 Alfa Romeo 2600 Berlina _ 2584 cc _ 130.0/96.9 KS/KW
53 _ 1962 Alfa Romeo 2600 Spider _ 2584 cc _ 145.0/108.1 KS/KW
54 _ 1962 Alfa Romeo 2600 Sprint _ 2584 cc _ 145.0/108.1 KS/KW
55 _ 1962 Alfa Romeo Giulia _ 1570 cc _ 92.0/68.6 KS/KW
56 _ 1962 Alfa Romeo Giulia Sprint _ 1570 cc _ 92.0/68.6 KS/KW
57 _ 1963 Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale (SS) _ 1570 cc _ 112.0/83.5
58 _ 1963 Alfa Romeo Giulia TI Super _ 1570 cc _ 112.0/83.5 KS/KW
59 _ 1963 Alfa Romeo Giulia TZ _ 1570 cc _ 112.0/83.5 KS/KW
60 _ 1964 Alfa Romeo Canguro _ 1570 cc _ KS/KW
61 _ 1964 Alfa Romeo Giulia 1300 _ 1290 cc _ 78.0/58.2 KS/KW
62 _ 1965 Alfa Romeo 2600 De Luxe _ 2584 cc _ 130.0/96.9 KS/KW
63 _ 1965 Alfa Romeo 2600 SZ _ 2584 cc _ 145.0/108.1 KS/KW
64 _ 1965 Alfa Romeo Giulia GTA _ 1570 cc _ 115.0/85.8 KS/KW
65 _ 1965 Alfa Romeo Giulia Super _ 1570 cc _ 96.0/71.6 KS/KW
66 _ 1965 Alfa Romeo Giulia TZ2 _ 1570 cc _ 170.0/126.8 KS/KW
67 _ 1966 Alfa Romeo 1600 Spider Duetto _ 1570 cc _ 109.0/81.3 KS/KW
68 _ 1966 Alfa Romeo Giulia 1300 TI _ 1290 cc _ 82.0/61.1 KS/KW
69 _ 1966 Alfa Romeo GT Junior 1300 _ 1290 cc _ 103.0/76.8 KS/KW
70 _ 1966 Alfa Romeo Scarabeo _ 1570 cc _ 115.0/85.8 KS/KW
71 _ 1967 Alfa Romeo 1750 GTV _ 1779 cc _ 122.0/91 KS/KW
72 _ 1967 Alfa Romeo 33 Stradale _ 1995 cc _ 230.0/171.5 KS/KW
73 _ 1967 Alfa Romeo Giulia Sprint GTV _ 1570 cc _ 106.0/79 KS/KW
74 _ 1967 Alfa Romeo Montreal Prototype _ 1779 cc _ 118.0/88 KS/KW
75 _ 1967 Alfa Romeo Spider Duetto 1750 Veloce _ 1779 cc _ 122.0/91
76 _ 1968 Alfa Romeo Carabo _ 1995 cc _ 230.0/171.5 KS/KW
77 _ 1968 Alfa Romeo GTA 1300 Junior _ 1290 cc _ 96.0/71.6 KS/KW
78 _ 1969 Alfa Romeo 1750 Spider Veloce _ 1779 cc _ 132.0/98.4 KS/KW
79 _ 1969 Alfa Romeo Coupe 33 _ 1995 cc _ 230.0/171.5 KS/KW
80 _ 1969 Alfa Romeo Giulia 1300 TI _ 1290 cc _ 82.0/61.1 KS/KW
81 _ 1969 Alfa Romeo Giulia 1600S _ 1570 cc _ 95.0/70.8 KS/KW
82 _ 1969 Alfa Romeo GT 1300 Junior Z _ 1290 cc _ 103.0/76.8 KS/KW
83 _ 1969 Alfa Romeo Iguana _ 1995 cc _ 230.0/171.5 KS/KW
84 _ 1970 Alfa Romeo 2000 Berlina _ 1962 cc _ 131.0/97.7 KS/KW
85 _ 1970 Alfa Romeo Montreal _ 2594 cc _ 200.0/149.1 KS/KW
86 _ 1970 Alfa Romeo Spider 1300 Junior _ 1290 cc _ 103.0/76.8 KS/KW
87 _ 1971 Alfa Romeo Alfasud Caimano _ 1186 cc _ 63.0/47 KS/KW
88 _ 1971 Alfa Romeo Cuneo _ 1995 cc _ 230.0/171.5 KS/KW
89 _ 1971 Alfa Romeo Giulia Super _ 1570 cc _ 100.0/74.6 KS/KW
90 _ 1972 Alfa Romeo GT 1600 Junior Z _ 1570 cc _ 125.0/93.2 KS/KW
91 _ 1972 Alfa Romeo Spider-Coupe Alfetta _ 1779 cc _ 122.0/91 KS/KW
92 _ 1973 Alfa Romeo Alfetta 1.8 _ 1779 cc _ 122.0/91 KS/KW
93 _ 1973 Alfa Romeo GTV 2000 _ 1962 cc _ 131.0/97.7 KS/KW
94 _ 1974 Alfa Romeo Alfasud Saloon _ 1186 cc _ 63.0/47 KS/KW
95 _ 1974 Alfa Romeo Alfasud Sprint Ti _ 1186 cc _ 68.0/50.7 KS/KW
96 _ 1974 Alfa Romeo Alfasud Ti _ 1186 cc _ 68.0/50.7 KS/KW
97 _ 1974 Alfa Romeo Alfetta Coupe 1.6 _ 1570 cc _ 109.0/81.3 KS/KW
98 _ 1974 Alfa Romeo Alfetta Coupe 1.8 _ 1779 cc _ 122.0/91 KS/KW
99 _ 1974 Alfa Romeo Giulia Nuova Super 1300 _ 1290 cc _ 101.0/75.3
100 _ 1974 Alfa Romeo Giulia Nuova Super 1600 _ 1570 cc _ 114.0/85
101 _ 1975 Alfa Romeo Alfetta 1.6 _ 1570 cc _ 108.0/80.5 KS/KW
102 _ 1975 Alfa Romeo Eagle Spider-Coupe _ 1779 cc _ 122.0/91 KS/KW
103 _ 1976 Alfa Romeo Giulia Diesel _ 1760 cc _ 55.0/41 KS/KW
104 _ 1976 Alfa Romeo Navajo _ 1995 cc _ 230.0/171.5 KS/KW
105 _ 1976 Alfa Romeo Sprint 1.3 _ 1351 cc _ 86.0/64.1 KS/KW
106 _ 1977 Alfa Romeo Alfetta GTV 2.6i V8 _ 2594 cc _ 197.0/146.9 KS/KW
107 _ 1978 Alfa Romeo Alfasud 1300 Sprint _ 1287 cc _ 75.0/55.9 KS/KW
108 _ 1978 Alfa Romeo Alfasud 1.5 SC _ 1490 cc _ 84.0/62.6 KS/KW
109 _ 1978 Alfa Romeo Alfasud 1.5 Ti _ 1490 cc _ 105.0/78.3 KS/KW
110 _ 1978 Alfa Romeo Giulietta 1.3 _ 1357 cc _ 93.0/69.4 KS/KW
111 _ 1978 Alfa Romeo Giulietta 1.6 _ 1570 cc _ 107.0/79.8 KS/KW
112 _ 1978 Alfa Romeo GTV 2000 _ 1962 cc _ 130.0/96.9 KS/KW
113 _ 1978 Alfa Romeo Sprint Green Cloverleaf _ 1490 cc _ 105.0/78.3
114 _ 1979 Alfa Romeo Alfa 6 2.5 _ 2492 cc _ 158.0/117.8 KS/KW
115 _ 1979 Alfa Romeo Giulietta 1.8 _ 1779 cc _ 120.0/89.5 KS/KW
116 _ 1980 Alfa Romeo Alfasud 1.5 Ti _ 1490 cc _ 93.0/69.4 KS/KW
117 _ 1980 Alfa Romeo Giulietta 2.0 _ 1962 cc _ 128.0/95.4 KS/KW
118 _ 1981 Alfa Romeo GTV6 2.5 _ 2492 cc _ 158.0/117.8 KS/KW
119 _ 1983 Alfa Romeo 33 1.4 _ 1351 cc _ 79.0/58.9 KS/KW
120 _ 1983 Alfa Romeo 33 1.5 _ 1490 cc _ 85.0/63.4 KS/KW
121 _ 1984 Alfa Romeo 33 1.5 4X4 Giardinetta _ 1490 cc _ 93.0/69.4 KS/KW
122 _ 1984 Alfa Romeo Alfa 6 2.0 _ 1997 cc _ 135.0/100.7 KS/KW
123 _ 1984 Alfa Romeo Alfa 6 TD _ 2494 cc _ 105.0/78.3 KS/KW
124 _ 1984 Alfa Romeo Giulietta 2.0 Turbodelta _ 1962 cc _ 170.0/126.8
125 _ 1984 Alfa Romeo GTV6 3.0 _ 2935 cc _ 171.0/127.5 KS/KW
126 _ 1985 Alfa Romeo 33 Ti _ 1490 cc _ 105.0/78.3 KS/KW
127 _ 1985 Alfa Romeo 90 _ 1779 cc _ 118.0/88 KS/KW
128 _ 1985 Alfa Romeo 90 _ 1962 cc _ 126.0/94 KS/KW
129 _ 1985 Alfa Romeo 90 _ 1962 cc _ 126.0/94 KS/KW
130 _ 1985 Alfa Romeo 90 2.4 Turbodiesel _ 2393 cc _ 108.0/80.5 KS/KW
131 _ 1985 Alfa Romeo 90 Gold Cloverleaf _ 2492 cc _ 153.0/114.1 KS/KW
132 _ 1985 Alfa Romeo Arna 1.5 Ti _ 1490 cc _ 90.0/67.1 KS/KW
133 _ 1985 Alfa Romeo Spider Veloce _ 1962 cc _ 126.0/94 KS/KW
134 _ 1986 Alfa Romeo 75 1.6 _ 1570 cc _ 108.0/80.5 KS/KW
135 _ 1986 Alfa Romeo 75 1.8 _ 1779 cc _ 118.0/88 KS/KW
136 _ 1986 Alfa Romeo 75 1.8 Turbo _ 1779 cc _ 152.0/113.3 KS/KW
137 _ 1986 Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Quadrifoglio _ 1779 cc _ 165.0/123
138 _ 1986 Alfa Romeo 75 V6 _ 2492 cc _ 153.0/114.1 KS/KW
139 _ 1986 Alfa Romeo 75 V6 Automatic _ 2492 cc _ 156.0/116.3 KS/KW
140 _ 1986 Alfa Romeo 75 V6 Green Cloverleaf _ 2492 cc _ 153.0/114.1
141 _ 1987 Alfa Romeo 164 2.0 Turbo _ 1995 cc _ 175.0/130.5 KS/KW
142 _ 1987 Alfa Romeo 164 2.0 Twin Spark _ 1962 cc _ 148.0/110.4 KS/KW
143 _ 1987 Alfa Romeo 164 3.0 V6 _ 2959 cc _ 192.0/143.2 KS/KW
144 _ 1987 Alfa Romeo 164 3.0 V6 Automatic _ 2959 cc _ 185.0/138 KS/KW
145 _ 1987 Alfa Romeo 164 Turbo Diesel _ 2500 cc _ 115.0/85.8 KS/KW
146 _ 1987 Alfa Romeo 164 Turbo Diesel _ 2500 cc _ 123.0/91.7 KS/KW
147 _ 1987 Alfa Romeo 164 Turbo Diesel Super _ 2500 cc _ 123.0/91.7
148 _ 1987 Alfa Romeo 33 1.7 Veloce _ 1712 cc _ 118.0/88 KS/KW
149 _ 1987 Alfa Romeo 33 Sportwagon 1.7 _ 1712 cc _ 118.0/88 KS/KW
150 _ 1987 Alfa Romeo 75 2.0 Turbo Diesel _ 1995 cc _ 94.0/70.1 KS/KW
151 _ 1987 Alfa Romeo 75 2.0 Twin Spark _ 1962 cc _ 148.0/110.4 KS/KW
152 _ 1987 Alfa Romeo 75 2.4 Turbo Diesel _ 2393 cc _ 110.0/82 KS/KW
153 _ 1987 Alfa Romeo 75 3.0 V6 _ 2959 cc _ 187.0/139.4 KS/KW
154 _ 1987 Alfa Romeo 75 3.0 V6 _ 2959 cc _ 182.0/135.7 KS/KW
155 _ 1987 Alfa Romeo 90 2.0 V6 _ 1997 cc _ 130.0/96.9 KS/KW
156 _ 1988 Alfa Romeo Sprint 1.7 QV _ 1712 cc _ 118.0/88 KS/KW
157 _ 1989 Alfa Romeo SZ _ 2959 cc _ 202.0/150.6 KS/KW
158 _ 1990 Alfa Romeo 164 Cloverleaf _ 2959 cc _ 200.0/149.1 KS/KW
159 _ 1990 Alfa Romeo 33 1.3 _ 1351 cc _ 86.0/64.1 KS/KW
160 _ 1990 Alfa Romeo 33 1.3 Sport Wagon _ 1351 cc _ 86.0/64.1 KS/KW
161 _ 1990 Alfa Romeo 33 1.3 Sport Wagon 4X4 _ 1351 cc _ 86.0/64.1
162 _ 1990 Alfa Romeo 33 1.5IE _ 1490 cc _ 98.0/73.1 KS/KW
163 _ 1990 Alfa Romeo 33 1.5IE cat _ 1490 cc _ 93.0/69.4 KS/KW
164 _ 1990 Alfa Romeo 33 16V Cloverleaf _ 1712 cc _ 137.0/102.2 KS/KW
165 _ 1990 Alfa Romeo 33 1.7IE _ 1712 cc _ 110.0/82 KS/KW
166 _ 1990 Alfa Romeo 33 1.7IE _ 1712 cc _ 103.0/76.8 KS/KW
167 _ 1990 Alfa Romeo 33 1.7IE 16v _ 1712 cc _ 127.0/94.7 KS/KW
168 _ 1990 Alfa Romeo 33 1.7IE 16v Quadrifoglio Verde 4 _ 1712 cc _ 127.0/94.7
169 _ 1990 Alfa Romeo 33 1.7IE 16v Sport Wagon QV4 _ 1712 cc _ 127.0/94.7 KS/KW
170 _ 1990 Alfa Romeo 33 1.7 Sport Wagon _ 1712 cc _ 103.0/76.8 KS/KW
171 _ 1990 Alfa Romeo 33 1.7 Sport Wagon 4X4 _ 1712 cc _ 103.0/76.8
172 _ 1990 Alfa Romeo 33 1.8 Sport Wagon TD Intercooler _ 1779 cc
173 _ 1990 Alfa Romeo 33 1.8 TD Eco _ 1779 cc _ 83.0/61.9 KS/KW
174 _ 1990 Alfa Romeo Spider 1.6 _ 1567 cc _ 107.0/79.8 KS/KW
175 _ 1990 Alfa Romeo Spider Injection _ 1962 cc _ 120.0/89.5 KS/KW
176 _ 1991 Alfa Romeo 164 V6 Turbo _ 1996 cc _ 207.0/154.4 KS/KW
177 _ 1991 Alfa Romeo Proteo _ 2959 cc _ 260.0/193.9 KS/KW
178 _ 1991 Alfa Romeo Sportwagon 16v _ 1712 cc _ 137.0/102.2 KS/KW
179 _ 1992 Alfa Romeo 155 1.6 16v TS _ 1598 cc _ 120.0/89.5 KS/KW
180 _ 1992 Alfa Romeo 155 1.8 Twin Spark _ 1773 cc _ 125.0/93.2 KS/KW
181 _ 1992 Alfa Romeo 155 2.0 Twin Spark _ 1995 cc _ 143.0/106.6 KS/KW
182 _ 1992 Alfa Romeo 155 2.5 V6 _ 2492 cc _ 165.0/123 KS/KW
183 _ 1992 Alfa Romeo 155 Q4 _ 1995 cc _ 187.0/139.4 KS/KW
184 _ 1992 Alfa Romeo 164 24v Super _ 2959 cc _ 207.0/154.4 KS/KW
185 _ 1992 Alfa Romeo 75 1.6 ie _ 1570 cc _ 103.0/76.8 KS/KW
186 _ 1992 Alfa Romeo 75 1.8 ie _ 1779 cc _ 120.0/89.5 KS/KW
187 _ 1993 Alfa Romeo 164 Quadrifoglio _ 2959 cc _ 228.0/170 KS/KW
188 _ 1993 Alfa Romeo RZ _ 2959 cc _ 204.0/152.1 KS/KW
189 _ 1994 Alfa Romeo 145 _ 1596 cc _ 103.0/76.8 KS/KW
190 _ 1994 Alfa Romeo 145 1.7 16v _ 1712 cc _ 129.0/96.2 KS/KW
191 _ 1994 Alfa Romeo 146 1.3 L _ 1351 cc _ 90.0/67.1 KS/KW
192 _ 1994 Alfa Romeo 146 1.6 _ 1596 cc _ 103.0/76.8 KS/KW
193 _ 1994 Alfa Romeo 146 1.7 16v _ 1712 cc _ 129.0/96.2 KS/KW
194 _ 1994 Alfa Romeo 146 ti _ 1970 cc _ 150.0/111.9 KS/KW
195 _ 1994 Alfa Romeo 164 TS Super _ 1995 cc _ 146.0/108.9 KS/KW
196 _ 1995 Alfa Romeo 145 Cloverleaf _ 1970 cc _ 150.0/111.9 KS/KW
197 _ 1995 Alfa Romeo 155 2.0 Twin Spark _ 1970 cc _ 150.0/111.9 KS/KW
198 _ 1995 Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark 16v _ 1970 cc _ 150.0/111.9
199 _ 1995 Alfa Romeo Spider 2.0 Twin Spark 16v _ 1970 cc _ 150.0/111.9
200 _ 1995 Alfa Romeo Spider 2.0 V6 Turbo _ 1996 cc _ 200.0/149.1 KS/KW
201 _ 1995 Alfa Romeo Spider 3.0 V6 _ 2959 cc _ 192.0/143.2 KS/KW
202 _ 1996 Alfa Romeo Nuvola _ 2959 cc _ 300.0/223.7 KS/KW
203 _ 1997 Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark 16v _ 1598 cc _ 118.0/88 KS/KW
204 _ 1997 Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark 16v _ 1747 cc _ 142.0/105.9
205 _ 1997 Alfa Romeo 156 1.9 JTD _ 1910 cc _ 103.0/76.8 KS/KW
206 _ 1997 Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark _ 1970 cc _ 152.0/113.3 KS/KW
207 _ 1997 Alfa Romeo 156 2.4 TD _ 2387 cc _ 134.0/99.9 KS/KW
208 _ 1997 Alfa Romeo 156 V6 _ 2492 cc _ 187.0/139.4 KS/KW
209 _ 1997 Alfa Romeo GTV 1.8 Twin Spark 16v _ 1747 cc _ 144.0/107.4
210 _ 1997 Alfa Romeo GTV 2.0 Turbo _ 1996 cc _ 200.0/149.1 KS/KW
211 _ 1997 Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark L _ 1970 cc _ 155.0/115.6
212 _ 1997 Alfa Romeo GTV 3.0 24v _ 2959 cc _ 220.0/164.1 KS/KW
213 _ 1997 Alfa Romeo Scighera _ 2959 cc _ 400.0/298.3 KS/KW
214 _ 1997 Alfa Romeo Spider 1.8 Twin Spark 16v _ 1747 cc _ 144.0/107.4
215 _ 1997 Alfa Romeo Spider 2.0 Twin Spark L _ 1970 cc _ 155.0/115.6
216 _ 1998 Alfa Romeo 156 V6 Q-System _ 2492 cc _ 187.0/139.4 KS/KW
217 _ 1998 Alfa Romeo 166 2.0 Twin Spark _ 1970 cc _ 155.0/115.6 KS/KW
218 _ 1998 Alfa Romeo 166 2.0 V6 Turbo _ 1996 cc _ 205.0/152.9 KS/KW
219 _ 1998 Alfa Romeo 166 2.4 JTD _ 2387 cc _ 136.0/101.4 KS/KW
220 _ 1998 Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v _ 2492 cc _ 190.0/141.7 KS/KW
221 _ 1998 Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v Sportronic _ 2492 cc _ 190.0/141.7
222 _ 1998 Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v _ 2959 cc _ 226.0/168.5 KS/KW
223 _ 1998 Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v Sportronic _ 2959 cc _ 226.0/168.5
224 _ 1999 Alfa Romeo 145 1.4 T. Spark 16V _ 1370 cc _ 102.0/76.1 KS/KW
225 _ 1999 Alfa Romeo 145 1.6 T. Spark 16V _ 1598 cc _ 118.0/88 KS/KW
226 _ 1999 Alfa Romeo 145 1.8 T. Spark 16V _ 1747 cc _ 142.0/105.9
227 _ 1999 Alfa Romeo 145 1.9 JTD _ 1910 cc _ 104.0/77.6 KS/KW
228 _ 1999 Alfa Romeo 145 2.0 Quadrifoglio _ 1970 cc _ 153.0/114.1 KS/KW
229 _ 1999 Alfa Romeo 146 1.4 T. Spark 16V _ 1370 cc _ 102.0/76.1 KS/KW
230 _ 1999 Alfa Romeo 146 1.6 T. Spark 16V _ 1598 cc _ 118.0/88 KS/KW
231 _ 1999 Alfa Romeo 146 1.8 T. Spark 16V _ 1747 cc _ 142.0/105.9
232 _ 1999 Alfa Romeo 146 1.9 JTD _ 1910 cc _ 104.0/77.6 KS/KW
233 _ 1999 Alfa Romeo 146 2.0 ti _ 1970 cc _ 153.0/114.1 KS/KW
234 _ 2000 Alfa Romeo 147 1.6 T. Spark _ 1598 cc _ 118.0/88 KS/KW
235 _ 2000 Alfa Romeo 147 1.6 T. Spark _ 1598 cc _ 104.0/77.6 KS/KW
236 _ 2000 Alfa Romeo 147 1.9 JTD _ 1910 cc _ 110.0/82 KS/KW
237 _ 2000 Alfa Romeo 147 2.0 T. Spark Selespeed _ 1970 cc _ 147.0/109.6
238 _ 2000 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.6 Twin Spark 16v _ 1598 cc _ 120.0/89.5 KS/KW
239 _ 2000 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.8 Twin Spark 16v _ 1747 cc _ 144.0/107.4 KS/KW
240 _ 2000 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD _ 1910 cc _ 105.0/78.3
241 _ 2000 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.0 T. Spark _ 1970 cc _ 155.0/115.6 KS/KW
242 _ 2000 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD _ 2387 cc _ 136.0/101.4
243 _ 2000 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 24v _ 2492 cc _ 190.0/141.7
244 _ 2000 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 Q-System _ 2492 cc _ 190.0/141.7 KS/KW
245 _ 2001 Alfa Romeo Centauri _ 2959 cc _ / KS/KW
246 _ 2002 Alfa Romeo 147 1.9 JTD _ 1910 cc _ 138.0/102.9 KS/KW
247 _ 2002 Alfa Romeo 147 GTA _ 3179 cc _ 246.0/183.4 KS/KW
248 _ 2002 Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark _ 1598 cc _ 118.0/88 KS/KW
249 _ 2002 Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark _ 1747 cc _ 138.0/102.9 KS/KW
250 _ 2002 Alfa Romeo 156 1.9 JTD _ 1910 cc _ 113.0/84.3 KS/KW
251 _ 2002 Alfa Romeo 156 1.9 JTD _ 1910 cc _ 138.0/102.9 KS/KW
252 _ 2002 Alfa Romeo 156 2.0 JTS _ 1970 cc _ 163.0/121.5 KS/KW
253 _ 2002 Alfa Romeo 156 2.4 JTD _ 2387 cc _ 148.0/110.4 KS/KW
254 _ 2002 Alfa Romeo 156 2.5 V6 24v _ 2492 cc _ 189.0/140.9 KS/KW
255 _ 2002 Alfa Romeo 156 2.5 V6 24v Q-System _ 2492 cc _ 189.0/140.9
256 _ 2002 Alfa Romeo 156 GTA _ 3179 cc _ 246.0/183.4 KS/KW
257 _ 2002 Alfa Romeo 156 GTAm _ 3458 cc _ 300.0/223.7 KS/KW
258 _ 2002 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.6 Twin Spark _ 1598 cc _ 118.0/88 KS/KW
259 _ 2002 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.8 Twin Spark _ 1747 cc _ 138.0/102.9 KS/KW
260 _ 2002 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD _ 1910 cc _ 113.0/84.3 KS/KW
261 _ 2002 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.0 JTS _ 1970 cc _ 163.0/121.5 KS/KW
262 _ 2002 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD _ 2387 cc _ 148.0/110.4 KS/KW
263 _ 2002 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 24v _ 2492 cc _ 189.0/140.9 KS/KW
264 _ 2002 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 24v Q-System _ 2492 cc _ 189.0/140.9 KS/KW
265 _ 2002 Alfa Romeo 156 Sportwagon GTA _ 3179 cc _ 246.0/183.4 KS/KW
266 _ 2002 Alfa Romeo 166 2.4 JTD _ 2387 cc _ 147.0/109.6 KS/KW
267 _ 2002 Alfa Romeo Brera _ cc _ 400.0/298.3 KS/KW
268 _ 2002 Alfa Romeo Sportwagon 1.9 JTD _ 1910 cc _ 138.0/102.9 KS/KW
269 _ 2003 Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark _ 1598 cc _ 118.0/88 KS/KW
270 _ 2003 Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark _ 1747 cc _ 138.0/102.9 KS/KW
271 _ 2003 Alfa Romeo 156 1.9 JTD _ 1910 cc _ 113.0/84.3 KS/KW
272 _ 2003 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Multijet _ 1910 cc _ 138.0/102.9 KS/KW
273 _ 2003 Alfa Romeo 156 2.0 JTS _ 1970 cc _ 162.0/120.8 KS/KW
274 _ 2003 Alfa Romeo 156 2.4 JTD Multijet _ 2387 cc _ 172.0/128.3 KS/KW
275 _ 2003 Alfa Romeo 156 2.5 V6 24v _ 2492 cc _ 189.0/140.9 KS/KW
276 _ 2003 Alfa Romeo 156 2.5 V6 24v Q-System _ 2492 cc _ 189.0/140.9
277 _ 2003 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.6 Twin Spark _ 1598 cc _ 118.0/88 KS/KW
278 _ 2003 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.8 Twin Spark _ 1747 cc _ 138.0/102.9 KS/KW
279 _ 2003 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD _ 1910 cc _ 113.0/84.3
280 _ 2003 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD Multijet _ 1910 cc _ 138.0/102.9 KS/KW
281 _ 2003 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.0 JTS _ 1970 cc _ 162.0/120.8
282 _ 2003 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD Multijet _ 2387 cc _ 172.0/128.3 KS/KW
283 _ 2003 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 24v _ 2492 cc _ 189.0/140.9
284 _ 2003 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 24v Q-System _ 2492 cc _ 189.0/140.9 KS/KW
285 _ 2003 Alfa Romeo 8c Competizione _ 4244 cc _ 400.0/298.3 KS/KW
286 _ 2003 Alfa Romeo GTV 2.0 JTS _ 1970 cc _ 162.0/120.8 KS/KW
287 _ 2003 Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark _ 1970 cc _ 147.0/109.6 KS/KW
288 _ 2003 Alfa Romeo GTV 3.2 V6 24v _ 3179 cc _ 236.0/176 KS/KW
289 _ 2003 Alfa Romeo Kamal _ 3179 cc _ 246.0/183.4 KS/KW
290 _ 2003 Alfa Romeo Spider 2.0 JTS _ 1970 cc _ 162.0/120.8 KS/KW
291 _ 2003 Alfa Romeo Spider 2.0 Twin Spark _ 1970 cc _ 147.0/109.6
292 _ 2003 Alfa Romeo Spider 3.2 V6 24v _ 3179 cc _ 236.0/176 KS/KW
bb182005-04-27 17:26:21 // 188
bb182005-04-27 17:23:26 // 187
bb182005-04-27 17:21:40 // 186
bb182005-04-27 17:20:08 // 185
bb182005-04-27 16:44:21 // 184
figyu skecok !
ez nekem naggyon teccik!
még olvasni is jó miket irtok. nem csak azért mer az alfáról szól ( bár nem vagyok semmilyen márkába belebuzulva ), hanem mert érezni a szeretetet ami a márka felé árad.
ez klassz!
Bg.2005-04-27 16:18:48 // 183
Nagyon teszett amit írtál! Nem kötekedés képp, de Romeo nem divatból került az Alfa mögé, hanem Nicola Romeo nevű üzeltember pumpált pénzt a vállakozásba 1919 -ben és gyakorlatilag 1920-ról hívját így az autókat. A sztory annyi, hoyg fenállásának 10 évéhez közeledve a cég anyagilag tönkement, ekkor jött "Romeo".
Apacs2005-04-27 11:32:35 // 182
Sziasztok!
Látom F-1-ről még senki nem írt így bátorkodom. Sajnos, ha tetszik, ha nem folytatni fogom...:-)
Alfa Romeo F1 história
1950-51
Alfa Romeo 158 és 159
Kezdhetnénk a versenyautók ismertetését ABC sorrendben, vagy a világbajnokságok 1950 óta íródó történetéhez igazodva időrendben , az első helyre mindenképpen az Alfa Romeo neve kívánkozik. Azé a márkáé amely külön fejezetet érdemel a gyorsasági autósport krónikájában.
Ez a típus 1938-ban született meg , 1940-ig tíz versenyen vett , amelyekből 9-et megnyert! Összesen 10 versenygép vészelte át a világháború pusztítását, s az Alfa Romeo gyár már 1946-ban hozzálátott versenyautói fejlesztéséhez.
Az első világbajnoki években Alfettákat a harmincas ekkor már veteránnak számító versenyzői, Fangioli és Farina mellet az újonnan feltűnt csillagok vezették, a legtöbb sikerrel az üstökösként az élvonalba robbant argentin Fangio. 1950-ben mind a hat futamot az Alfa nyerte, a győzelmeken testvériesen osztozott Farina, a Forma-1 első világbajnoka és Fangio.
Az Alfetta 1938-ben 195 lóerőnél tartott. 1950-ben lényegében azonos alapmotorral már 350-nél! Egy évvel később az új kettős fokozatú kompresszorral ellátott 159-estípust már 425 lóerő, az akkori idők legerősebb versenyautó-motorja repítette. Ezt a hatalmas teljesítménytaz igen magas kompresszióarányt tűrő, különleges, úgynevezett kémiai üzemanyagokkal érték el. Az összetételt minden gyár , az Alfa is hétpecsétes titokként őrizte. Mindenhol különböző arányban keverték a benzolt, methanolt, a toluolt és az étert, a kísérleti lombikokra és tégelyekre úgy vigyáztak, mint sok mázsa aranyra. Az Alfetta ebből a robbanó koktélból 180 litert fogyasztott 10 kilométeren
1951-ben Farina örökébe Fangio lépett. Az évad elején az alfa sorra nyerte a futamokat, mígnem feltűnt a jövő nagy , a Ferrari. Fangionak igen csak iparkodni a kellett a mindent eldöntő hetedik futamon, a záráőst jelentő Spanyol nagydíjon, s meg is tette a magáét, a második arany is az Alfa Romeo arzenáljába került.
Műszaki Adatok:
Motor:
nyolchengeres soros
furat x löket 58 x 70 mm
hengerűrtartalom 1479 kcm
kompresszió viszony 1:6,5
hengerenként 2 szelep 100 fokos szögben
9 helyen csapágyazott főtengely
3 torkos Weber 50 DR 3C tip. gázosító
Roots tip. kompresszor, maximális végnyomás 3 bar
teljesítmény 425 LE 9300F/percnél
motorsúly 172kg
Tengelykapcsoló:
több lamellás
Váltómű:
4 sebesség + 1 hátramenet, ZF típus
Váz:
hosszantartós
Felfüggesztés:
elöl torziókaros független
hátul de-Dion híd
Méretek:
tengelytáv 2500 mm
nyomtáv elöl/hátul 1250 mm
teljes hossz/szélesség/magasság 4200/1550/1120 mm
súly 710 kg
kerekek mérete 7,00 x 18
Üzemanyagtartály:
főtartály 150 liter póttartály 75 lite
Végsebesség 305 km/óra
Forrás: Bánhalmi János, Szalai Péter: F-1 Autó modell história 1950-1986
bb182005-04-27 07:56:40 // 181
talén olyan ami a polcodon elfér és elég havonta egyszer letrölni. : )))
ALFA75td2005-04-26 19:42:15 // 180
Szerintem elöbb lesz Brerád mint egy Montrealod
Scott2005-04-26 19:39:47 // 179
Montreal... hmm... majd egyszer lesz egy ilyenem :))
bb182005-04-26 17:58:05 // 178
források: auto motor und sport 1974/15, 1971/9, 1988/4
bb182005-04-26 17:56:44 // 177
bb182005-04-26 17:53:52 // 176
bb182005-04-26 17:51:28 // 175
bb182005-04-26 17:43:40 // 174
beeep1462005-04-26 10:39:31 // 173
Cgo2005-04-25 22:07:10 // 172
szerintem aktualisabb is lehetne, a benzines vonalon mar a JTS is oreg, nemhogy a TSpark, dizel vonalon meg az Unijet lassan 10 eves, sot, mar a Multijet is oreg fejlesztesnek mondhato...
Üvegtigris2005-04-25 12:46:52 // 171
Üvegtigris2005-04-25 12:34:10 // 170
Üvegtigris2005-04-25 12:23:06 // 169
Üvegtigris2005-04-25 12:02:39 // 168
Gabi1592005-04-22 11:24:54 // 167
Még jó hogy eladta,nem neki való,max suzuki
Zséke2005-04-22 11:16:09 // 166
Pély Barnának is van egy 166 os homokszínű ( vagy valami ilyen).
Helyesebben csak volt, mert a szomszéd utcában egy "maffiózó" vette meg tőle.
Gabi1592005-04-22 09:57:57 // 165
A fiesta nevű együttes valamelyik tagjának 156 os-a van,az alfissimo c újság írta tavaly.
Thomasz2005-04-22 08:40:04 // 164
Koltay Robinak is 166-osa van ,a Koko-nak is, de azt ugy tudom hogy kapta a szalontól ajándékba a feleségének meg 147-est adtak
Danibá2005-04-21 23:43:24 // 162
ja és Pálffy Zsuzsi is nagy Alfás :)
http://www.dferrhandball.com/index.php?page=csapat_tagok_palffy
Danibá2005-04-21 23:18:53 // 161
A női kézisek közül jó párnak van alfája. A 147 rosso alfa a dunaferrből Nagy Ivetté volt.
Mondjuk az is hozzátartozik h a "sztárok" vagy inkább ismert személyiségek nagy része tesztelésre kapja 1 évre ..
bb182005-04-21 18:03:46 // 160
+kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika
+kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika
+kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika
+kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika +kritika
ennyi elég lesz? :-)))
bb_1452005-04-20 19:28:51 // 159
Szuper!!!!
Most már legalább tudom a kígyó nevét is!!! Gratula! :)
remete2005-04-20 19:09:35 // 158
Hali! A transaxle típusokról még írhatnál - ez néhányunk nagy dilije :-) - amúgy szép munka, főleg mivel - hál' istennek - hagyományokban gazdag gyár az Alfa.
Üvegtigris2005-04-20 18:01:50 // 157
További + kritikát várok : ).
veteranviking2005-04-20 17:11:59 // 156
Cartárs szépen összeszedted a lényeget,gratula!
Üvegtigris2005-04-20 17:01:07 // 155
Ha szabad kérdeznem mikor küldöd a mailt?
Üvegtigris2005-04-20 16:22:43 // 154
Köszi, erről eddig még nem is hallottam.
TDI752005-04-20 16:19:01 // 153
Szerintem tök jó dolgokat írtál, de a régi VM turbodieselről men találtam sennit. Pedig abból is gyartottak egy jónéhány darabot.
1.8
2.0
2.4
...
Manapság a VM előállt egy új motorral. Ez egy 3000cm3-es duplavezérműtengelyes láncvezérlésű turbodiesel motor.
De küldök inkább egymailt a mociról.
bb182005-04-20 16:07:16 // 152
arról nem irtatok, hogy az alfa a terepjárógyártás olasz mekkája lett 1999 töl 2002 ig ( látsd a saját sud-om) :-)))
egyébként teccik a topic sokat okultam.
Üvegtigris2005-04-20 15:39:49 // 151
Köszi szépen
Ha valakinek még lenne kedve elolvasni, attól hasonló jellegű kritikát várok : )
Tommi2005-04-19 15:20:44 // 150
Tökjó :))) Szerintem külön ki kéne tenni majd valahová a főmenüben néhány fotóval kiegészítve, hogy mindenki könnyen megtalálja.
Tom122005-04-18 23:04:54 // 149
Szerintem jó. Minden lényeges dolog benne van. ...hát igen volt miről írni.:-))
Üvegtigris2005-04-18 18:42:52 // 148
Valaki írjon vmi kritikát, hogy ne csak én 1edül a levegőbe írogassak :)
Üvegtigris2005-04-14 09:07:49 // 147
Basszus, rohadt ő betű : (
Üvegtigris2005-04-14 08:51:27 // 146
Alfa Romeo
Úgy beszélik, hogy Henry Ford megemelte kalapját, valahányszor előzni látott egy Alfa Romeót, Enzo Ferrari pedig elsírta magát az örömtől azon a napon, amikor sikerült megvernie az Alfákat. Az egy évszázados márka hozzájárult az autózás történetének legdicsőbb napjaihoz.
Az Alfa Romeo négy alapvető ismérve: az ellenállhatatlan szépség, a megújulás, az erő és a kifejezőkészség.
Bizonyos ikonok mindig is részét képezték az Alfa Romeóról világszerte kialakult képnek: ilyen a „sportszív”, a kirobbanó vitalitás, a motor hangja, a formák eleganciája és az olasz design.
Az Alfa Romeo története az Észak-nyugat olaszországi Portelloban kezdõdik. 1906-ban itt vásárolt 36 hektár földet egy francia mérnök Alexandre Darracq, melyen egy modern autógyárat emelt. Az ott gyártott és az olasz piacra szánt autók sikere kétségtelen volt, ezért Darracq hamarosan üzletembereket alkalmazott és cégét 1909. június 24-ével Societá Annonima Lombarda Fabbrica Automobili (A.L.F.A.) néven jegyeztette be. A több, mint 90 éves Alfa Romeo történet alapkövét ezzel a cégalakítással rakták le.
Az elsõ A.L.F.A. 1910-ben gördült le a cég portelloi gyártósoráról. A modellt Giuseppe Merosi tervezte, és a keresztségben a 24HP nevet kapta. 4.1 literes motorja 42 lóerõt teljesített, ami -az akkoriban szenzációsan gyors- 100 km/h fölötti sebességhez segítette. 1911-tõl az A.L.F.A. a motorsportban is elkezdte gyûjteni tapasztalatait az autóépítéshez. Az autók sportos imidzse ellenére, az ALFA gazdasági helyzete elég aggasztó volt. Az állami megrendeléseknek köszönhetõen azonban a zsoldra fordított költségek nem okoztak túl nagy gazdasági problémát.
1919-ben eldördült a startlövés, mely a személyautó-gyártás versenyének kezdetét jelezte. Ebben a versenyben az akkor már hírnévre szert tett A.L.F.A. népszerûségét kihasználva, nevet váltottak. Az új név a jól csengõ Alfa Romeora változott. Az ezelõtt fáradsággal megszerzett hírnév és a háború utáni gazdasági fellendülés az Alfa Romeot Olaszország egyik vezetõ autógyártójává emelte.
Az Alfa Romeo mindenképpen a versenypályákon akart bizonyítani, ezért sok céljukat ennek rendelték alá. 1925-ben megnyerték elsõ autós világbajnoki címüket, melyet Conte Brilli Perinek és az által vezetett 140 lóerõs P2-nek köszönhettek. Ezt a sikert elsõsorban kiforrott motortechnikájának köszönhetõen sikerült elérni. Akkoriban azokat az autókat, amelyek a portelloi gyárból gördültek ki két féle jelzést kaptak. RL és RM. A második világháborúig ezek a hat és nyolc hengeres, 1500-2900 cm3-es autók voltak a legsikeresebbek a versenypályákon és a közutakon is. Ezekkel az autókkal prezentálták a nemzetközi autógyártás csúcsát.
Ezek után az 1943-44-es bombázásokban a portelloi gyár háromötöde megsemmisült de 5000 munkás segítségével -akik a gyárban dolgoztak- sikerült újjáépíteni az üzemet.
1946-ban "átkeresztelték" a céget Alfa Romeo S.p.A.-ra. Az elkezdõdõ tömegmotorizáció arra késztette a gyártókat, hogy a tömeggyártáshoz szükséges felszereléseket alkalmazzák, amelyekre akkor már nagy szükség volt. A gazdag és fényûzõ autótulajdonosok száma egyre növekedett. Az Alfa Romeo a tömeggyártásra 1950-ben tért át. A második világbajnoki cím és az elsõ Forma-1-es vb cím megszerzésének évében, 1950-ben látott napvilágot a négy hengeres Alfa Romeo 1900-as, amely Portelloban már gyártószalagról gördült le. Az autó szenzációs volt. Jóllehet az Alfa Romeo technikája szokásosan magas színvonalú volt, a szakmabeli embereket mégis inkább a középkategóriában szereplõ autó luxus kinézete ejtette csodálatba. A négyajtós limuzin, - amely önhordó karosszériával készült- az alapjává vált a tradicionális Alfa Romeo coupé-és cabrio vonalvezetésnek. Az elég nagy példányszámban gyártott modern modell ellenére, nehéz idõk következtek az Alfa Romeo számára.
A dinamikus boxermotorok, a kiváló úttartás és az egekig magasztalt karosszéria ellenére mégsem érhettek el nagy sikereket kiforratlanságuk miatt. Ezek mellett pluszban túl nagy volt a politikai konfliktusok nyomása, a folytonos sztrájk és a pénzügyi helyzetbe való beavatkozás is egyre nagyobb gazdasági problémákat okozott, mely a minõség rovására ment. 76 évnyi függetlenség után ugyanis 1986-ban az Alfa Romeo a Fiat konszern részévé vált, miután az beolvasztotta konszernjébe a pénzügyi gondokkal küszködõ milánói sportautó gyárat. Az új forrásoknak köszönhetõen az Alfa motorpalettája még soha nem látott mértékben növekedett. A boxer motorok mellett megjelentek a 2 literes Twin Spark motorok, melyek hengerenkénti két gyújtógyertyát kaptak és a nagysikerû elõd GTA-ban már bizonyították létjogosultságukat. Az Alfának tehát váltania kellett a tradicionális motorokról egy jóval modernebb erõforrásra. Twin Spark motoroknak már mind a fogyasztásuk és teljesítmény-leadásuk, mind káros anyag kibocsátásuk megfelelt a kor követelményeinek. Ezek a motorok ezután minden új Alfa alapját képezték. Ezzel együtt egy világszenzációt mutattak be, nevezetesen a Common-Rail rendszerû közvetlen befecskendezéses JTD dízelmotorokat Ezzel azonban nem ér véget a technikai vívmányok sora. Egyes modellekhez rendelhető a Forma-1 világából jól ismert szekvenciális váltó, mely itt Selespeed névre hallgat. Ez egy elektrohidraulikus váltó, melynek segítségével a kormányon elhelyezett gombokkal tudunk váltani.
A Twin Spark ikergyertyás gyújtást jelent: azaz mindegyik hengerben két-két gyújtógyertya adja a szikrát. A két szikra hatékonyabbá teszi az üzemanyag elégetését, ezáltal javítja a motor teljesítményét, ugyanakkor csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.
Technológia, teljesítmény, megbízhatóság és környezetkímélő üzemelés: ezek a Twin Spark motorok fő jellemzői. Az Alfa Romeo minden tapasztalatát felölelő fejlődés eredményei. Az egész világon egyedülálló motorok.
A Fiat csoport által szabadalmaztatott, JTD néven ismert Unijet rendszer lehetővé teszi, hogy a dízelmotorokban is a benzinüzemű motoroknál már megszokott, teljesen elektronikus befecskendezés elve valósuljon meg. A technológiai újítást az adagolásvezérlő által szabályozott elektromágneses befecskendezőkkel felszerelt nagynyomású üzemanyagkör jelenti (mint amilyen a Common Rail). A hidraulikus befecskendezés így elektronikussá válik. Az eredmény nagyobb teljesítmény, jobb kihasználhatóság és csendesebb üzem. A teljesen rugalmas adagolásvezérlés egyben jobb teljesítménnyel és kisebb üzemanyag-fogyasztással is jár.
Az Alfa-jel
A jel fõ elemei a fehér alapon piros kereszt és világoskék alapon a Biscione, az embert felfaló kígyó, valamint az ezeket övezõ kék sáv az Alfa Romeo felirattal. A két szimbólum a központnak otthont adó város, Milánó címerében is szerepel. A kígyó a család címerébe Otto Visconti által került be, aki keresztes hadjáratban megölt egy árulót és ezért nemesi címet adományoztak neki. Az embert felfaló kígyó Otto pajzsát díszítette. Ennek emlékére vette fel Milánó városa a Visconti kígyónak is nevezett Biscionét, amely azóta az erõ és siker szimbólumává vált. További része az Alfa Romeo jelnek a sötétkék gyûrû a címer körül. Ebben a gyûrûben 1910-1915-ig az A.L.F.A. rövidítés volt olvasható. Késõbb a név kiegészült Alfa Romeora, mely két részbõl állt. Az ALFA a francia Marke Darracq által alapított elõdcég neve, a Romeo pedig a gyárat késõbb felvásárló Nicola Romeo nevébõl származik, de autóikat csak az elsõ világháború után hívták így. 1925-ben az Alfa Romeo megnyerte elsõ autós világbajnokságát, ennek emlékére került a jelbe az aranyszínû babérkoszorú, amely egészen 1946-ig díszítette a jelvényt. 1972-ben következett be az újabb jelvényváltás. Ekkor került ki a címerbõl a babérkoszorú és helyére egy egyszerû aranysáv lépett. 1983-ban ez is eltûnik a jelrõl, melyet közben modernizáltak. A betûk és a szegélyek aranyszínûek lettek, megnövelték méretét, és átdolgozták a kígyó törzsét is. Az aranyszínû sáv mérete szinte minimálisra csökkent. Ezt a jelvényt - melyet máig használnak- elõször 1972-ben az Alfa Romeo Alfetta / AlfaSud-családon alkalmazták.
Források:
www.alfaromeopage.uw.hu
www.alfaromeo.hu
Üvegtigris2005-04-14 08:44:28 // 145
Ezt a kis rövidített Alfa törit nem azért rakom fel, mert olyan komoly munka áll mögötte /a két forrást linkelem a szöveg végére/ hanem azért, hogy ha már megnyitottam ezt a topicot azért amiért /aminek ezenkívül nincs is sok értelme : )/ és összevágtam ezt a kis szöveget akkor aki eddig még nem olvasta el az most elovashatja /aki elovasta az most még1x/, és úgy tudom ezen kívül nincs semmi ilyen jellegű "összegzés" az oldalon.
Ui.: 5-ös lett : )))
Akkor ez lenne az:
Üvegtigris2005-03-22 18:01:05 // 144
Hali srácok
Légyszi írjatok már vmit a JTD motorokról (olyat, ami nekem kell)
M-GEGE2005-03-19 16:04:19 // 143
A honlapomon van 33 és Tipo 33 történelem.