Átadták az egyik Nicola Larini féle 4C-t

2025-10-01  Alfa Amore
Átadták az első példányt abból a három egyedi Alfa Romeo 4C Collezione GT-ből, amit az Alfa 1993-as DTM-bajnokával, Nicola Larinivel együttműködve készít el a Stellantis Heritage.
Hírek >> 2025  

Már öt éve nem gyártja az Alfa Romeo a 4C sportautóját, de három - korábban legyártott - példányt átalakítanak a "Reloaded by Creators" elnevezésű program keretében.

Az autókat a 70-es évekbeli 105-ös bertone kupé széria legizgalmasabb színeibe öltöztetik. A most átadott okkersárga példányon kívül egy fenyőzöld és egy szilvapiros modell készül.

Mindhárom Alfa 4C hasonló designt kap: az autók eleje és hátulja fehér lesz, orrukat pedig egy nagyméretű kígyó-kereszt logó díszíti.

Belsejükön is változtatnak: a műszerfal fekete, mikroszálas kárpitozást kap, hogy csökkentsék a tükröződéseket, de az ülés és a kormány is jobban tapad majd ennek az anyagnak köszönhetően. Természetesen az autókra felkerül Nicola Larini aláírása is. Ott van az autó elején, a műszerfalon található plaketten és az ülésekre hímezve.

 

Az okkersárga 4C-t az Alfa Romeo aresei múzeumában adták át, de előbb Nicola Larini elvitte egy bemutatókörre a múzeum melletti tesztpályára, mielőtt odaadta volna a sportautó kulcsait új tulajdonosának.

 

A 2014 és 2020 között gyártott Alfa Romeo 4C igazi ínyencségnek számított. Sok kritika érte, mert a kényelme messze elmaradt mondjuk egy Porsche Caymantól (ami nagyjából a kategóriatársa volt) és szervókormány sem került bele, mégis megtalálta a közönségét, mára pedig egy sokak által vágyott modern klasszikusnak számít. Az ára sem lefelé megy, sokkal inkább a 30 milliós kategóriában mozog már, a megkímélt, kevés kilométeres, extrább változatok ára pedig már a 40 millió forint közelében jár.

Az Alfa 4C egy igazi "instant klaszikus", azaz egy olyan autó, amelynek már gyártása idején tudni lehetett, hogy évtizedek múlva is rajongani fognak érte az autóőrültek.

A 4C bemutatásának 10. születésnapjára, 2023-ban már készítettek egy újabb példányt az autóból. Akkor Alessandro Maccolini formatervező elkészített három egyedi digitális tervet, amelyből végül egyet valósítottak meg. Ez volt az Unica fantázianevű példány. Egy Launch Edition 4C-t alakítottak át, amelyet promóciós célokra használtak. Az autót meghirdették a gyűjtők körében, de azt nem tudni, hogy végül hova került ez a különleges példány:

A 4C utascellája szénszálból készült, összsúlya mindössze 65 kilogramm, az autó teljes súlya pedig mindössze 895 kilogramm. Az autót egy 1750 köbcentis, turbófeltöltős soros négyhengeres motor mozgatja, amelyet a hátsó tengelyek elé építettek be. A motor 240 lóerőt teljesít 6000-es fordulatszámnál és 350 Nm nyomatékra képes. Az erőt a hátsó tengelyekhez duplakuplungos TCT szekvenciális váltó továbbítja. Elől kettős keresztlengőkaros, hátul McPherson rendszerű futómű gondoskodik az úttartásról. Gyorsulása mindössze 4,5 másodperc 100-ra.  A vezetési élmény pedig közvetlen és hangos, igazi gokart-feeling.

Nézd meg az Alfa Amore 2017-ben forgatott 4C-tesztjét:

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
4C

Az utolsó 3 hozzászólás:

Kazes☻2025-10-01 19:43:16 // 1336
Igen jóféle! :D
Kazes☻2025-10-01 10:38:29 // 1334