Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Gabesz2006-03-10 09:12:08 // 5840
Az n-tv -n félóránként hírek vannak,de legalaább élő az f1 szabadedzés. Én meg a suliban vagyok,de se az n-tv-t nem tudom nézni a neten,se a live-timing ot,mert nincs telepítve a gépekre a Flash player+real Player+társai!!!!! B*szameg!!!!!!!!!!
Tom122006-03-10 09:09:53 // 5839
"Vegyétek figyelembe, hogy majdnem fél éve nem láttam futamot. :)))))" Az év egyik "legkeményebb időszaka". Nem is tudom, hogy bírtuk...:-)) Ráadásul ez a hideg...:-//
Whiteskull2006-03-10 09:04:59 // 5838
Én se akarok belemelegedni, de olyan jól esik már ilyen közelségből beszélgetni róla. :)))). Vegyétek figyelembe, hogy majdnem fél éve nem láttam futamot. :)))))
Whiteskull2006-03-10 09:03:18 // 5837
A legnagyobb hő nem a surlódáskor, hanem az égéstérben keletkezik. És ez tényleg összefügg a motor hatásfokával. De szerintem kevesebb benzínből, akkor is kevesebb hő keletkezik. A fordulatot meg szerintem nem nagyon tudják számottevően feljebb vinni, mivel éppen a nyolc henger miatt sokkal nehezebb kiegyensúlyozni.
Ferke2006-03-10 09:01:52 // 5836
Nézi vki az n-tv.de-t? Mert 8.55-kor kezdödött, de ez a hülye n-tv még politikai híreket ad...
Inner Circle2006-03-10 08:59:29 // 5835
Az a motor hatásfoka, amiről te beszélsz :D
Inner Circle2006-03-10 08:58:55 // 5834
Ugyan már, uraim! TRACK STATUS: GREEN!!! :D
Mike.2006-03-10 08:58:04 // 5833
Nem akarom kiszámolgatni azt meghagyom a mérnököknek. :-)
Mike.2006-03-10 08:55:26 // 5832
Nem akarok nagyon belemenni ebbe, de szerintem nem az elhasznált benzin mennyiségétől függ a hőmérséklet nagysága. Szerintem a surlúdástól és a surlodó felület nagyságától. :-)
Whiteskull2006-03-10 08:51:34 // 5831
Szerintem is kevesebb hő termelődik, mivel egyenlőre kisebb teljesítményűek ezek a motorok, és kevesebb benzínt is fogyasztanak. Kevesebb benzín=kisebb hőtermelés.
Ferke2006-03-10 08:50:49 // 5830
Még 5 perc!:)))
Inner Circle2006-03-10 08:43:34 // 5829
Formula1.com lájvtájming mindenkinél ketyeg a képernyő sarkában? :D
Inner Circle2006-03-10 08:42:53 // 5828
Ja persze, ezzel nem is vitatkozom, kiegészítő információnak szántam :-) Szerintem amúgy a hűtők is kisebbek, nem csak a beömlő nyílások. "a V8-as kisebb nyomatéka és ereje miatt magasabb fordulaton pörög és így jobban melegszik" Tény. Viszont sokkal kisebb tömeg mozog benne, ezért sokkal kisebb a súrlódása (ha nagyon unatkoznánk, akár ki is számolhatnánk, mert valahol biztos megtalálnánk a furat / löket adatokat), így kevesebb hő termelődik. A két hatás egymás ellen dolgozik, persze ahhoz nálunk sokkal nagyobb spílernek kéne lenni hogy megmondjuk, melyik hatás lesz a nagyobb... A szakértők szerint végső soron kevesebb hűtés kell. Ahogy Matula bácsi mondta: "Űk tudják." :D
2006-03-10 08:41:25 // 5827
Már volt pszichologusnál?
Mike.2006-03-10 08:29:10 // 5826
Jaaaa, és most jut eszembe, hogy újra versenyzik Szato, a kamikaze! :-))))
Mike.2006-03-10 08:27:54 // 5825
Szép festés, de a versenyre bemutatott autó nem ilyen. :-)
Gabesz2006-03-10 08:23:17 // 5824
A Scuderia Toro Rosso új festése:
Mike.2006-03-10 08:07:11 // 5823
A redbulnál vagy a Ferkánál lehet, hogy elszámolták magukat , de az összes új autónak kisebbek a beömlő nyílásai! Nézd meg az oldalsó és a fej felettieket is, és hasonlítsd össze a tavalyival. "A motor kissebb hűtést igényel" ezt a röno motorjávak kapcsolatban olvastam a múltkor. Kicsit csodálkozom ezen, mert a V8-as kisebb nyomatéka és ereje miatt magasabb fordulaton pörög és így jobban melegszik. Vagy nem? A logika és a fizika ezt diktálná, de hát láttuk már ezeketn cáfolni. :-)
Inner Circle2006-03-10 07:44:01 // 5822
"A hátsó légterelő pl. egy elemből áll, a kiáramló légörvény csökkemtésével kissebb a légellenállás." Mármint azonos szárnyállás mellett gondolod, hogy kisebb a légellenállás? Mert amúgy az F1-eseknek iszonyat rossz a légellenállásuk a nagy leszorítóerő miatt; minél lassabb pályán mennek, annál rosszabb a szárnybeállítások miatt. "A légbeömlő nyílások nagysága csökkennt mivel a motor nem igényel olyan hűtést." A Red Bull is azt hitte, aztán hosszú ideig három kört se bírtak menni egymás után, olyan gyorsab felforrt a Ferrarijuk. Állítólag az egyik mérnök a Ferrari által átadott motorhűtési igényhez képest elszámolta magát 30 celsius fokkal :D Kínos, ha valóban így van... volt valami Mars-szonda is, amivel azért vesztették el a kapcsolatot, mert az Atlanti-óceán két oldalán fejlesztették közösen, és valaki azt hitte néhány adatról hogy nem méterben vannak megadva, hanem lábban :D
Mike.2006-03-10 06:24:32 // 5821
Már beszéltünk itt sok mindenről, de az aerodinamikai szabály változtatások nem igazán kaptak szót. A hátsó légterelő pl. egy elemből áll, a kiáramló légörvény csökkemtésével kissebb a légellenállás. A mögötte közlekedőnek is könnyebb a helyzete. A légbeömlő nyílások nagysága csökkennt mivel a motor nem igényel olyan hűtést. Ez a Sumi marad vagy megy? Kimi jön a Ferkához vagy megy máshova? Hagyjuk már, ez egy lerágott csont. :-)
Grando2006-03-09 20:56:42 // 5820
Csak akkor fejezi be, ha megint bexarik a mutatvány. Tekintve, hogy Alonso jövőre már biztos, hogy a McLarennél nyomul, a nyilatkozatok és a titkolózás ellenére a 'Jégemberke' is vszínű, hogy arrébbvadul egyel. Az idei leosztás viszont már megvan, lássuk mit produkálnak a srácok!
Satti2006-03-09 20:34:25 // 5819
Hűha,este fél9,és seholsenki,délután is Én voltam itt 3-kor az utolsó,holnapután kezdődik a balhé,és nincs itt senki,na sebaj.A mai f1 hírek között olvastam,ismét egy halovány utalást,miszerint Todt szívesen dolgozna Kimivel,Schumi,meg nem fog várni a szezon végéig,hamarabb bejelenti,hogy mi lesz tovább,de valszínű,hogy befejezi.
Satti2006-03-09 15:09:25 // 5818
Jó a meglátás,tetszik az okfejtés:)
Grando2006-03-09 12:04:32 // 5817
:DDDDDDDD
Ferke2006-03-09 12:03:29 // 5816
Ne is baj az, ráfér a népszerűség erre a topicra is!:)
mesa2006-03-09 11:58:33 // 5815
Coulthard is nyerhet idén futamokat ! Elvégre ő is Ferrarit hajt ! ;)
Grando2006-03-09 11:56:09 // 5814
Asszem meg fog növekedni az F1 topik forgalma rendesen... :)))
Ferke2006-03-09 11:48:18 // 5813
Hibátlan! Már minden bajom volt, gondoltam szabit veszek ki, hogy láthassam...de így akkor nem kell..:)
Grando2006-03-09 11:46:07 // 5812
9:00 és 12:00
Grando2006-03-09 11:45:42 // 5811
no tipp, nekem nyomul... :(
Ferke2006-03-09 11:43:40 // 5810
Kirááály!!!! Sikerült!:) Köszi! Csak verziót kellett frissíteni.:) Mikor adják a szabadedzést?
Ferke2006-03-09 11:30:48 // 5809
Ez a realonepalyer szivat. Elindulna a video, de elindul egy autopudate, és valami RV40-et ir ki, és utána nem indul el.
Inner Circle2006-03-09 11:26:07 // 5808
"Érdekes,ma olvastam,Alonso azt nyilatkozta,/bár így szezonkezdéskor,mindenki mond mindent:)/,hogy idén Buttont,és Schumit tartja a legnagyobb riválisnak" Hát igen. A komolyan veendő csapatok ugye: Renault, Honda, McLaren, Ferrari (a Williams és a BMW-Sauber okozhatnak meglepetést, de aligha VB-esélyesek). Ezekből - a McLarennél sokkal jobbak voltak a teszteken, amúgyis demoralizálni kell őket, szóval Alonso nem fogja dicsérni - a Ferrarinál is, de tőlük az 1999-2004-ig bevésődött pavlovi reflexek miatt mindenki be van sz.rva, úgyhogy MS említést érdemel (Massának a primadonna mellett tutira nem jut szerep) - a Honda állati időket futott, szóval félni kell tőlük, ahhoz viszont kisebbfajta csoda kéne hogy Barrichello leverje Buttont; szóval Button is esélyes - a Renault-nál meg ugye maga Alonso versenyez, plusz Fisichella, aki behozza neki a kávéját és tartja a markát, ha a spanyol ki akarja köpni a rágót, szóval nem nagy fenyegetés... Szigorúan az objektív adatok, nem a szimpátia alapján kábé így tippelnék az esélyekre: Alonso 25% Button, Mihály, Kimi egyaránt kb. 20% Monty 15% ...ami összesen 100%, mert a többieknek még elméletben se adnék esélyt.
Ferke2006-03-09 11:16:09 // 5807
Köcce!:) Világtalan vagyok, ha németül látok vmit!:)
Grando2006-03-09 11:12:36 // 5806
www.n-tv.de - Bild & Video "fül" - majd n-tv live "fül". Ennyi. Real playeros.
Ferke2006-03-09 11:05:57 // 5805
Bocsi a hülye kérdésért, de hjogyan tudom itt nézni online?
Grando2006-03-09 10:54:24 // 5804
Köszi az infót! Helytálló! :))
Gabesz2006-03-09 10:39:45 // 5803
Sziasztok! Ha valaki élőben akarja látni a szabadedzéseket,akkor a német n-tv adja ÉLŐBEN! Azthiszem, lehet nézni a neten is. www.n-tv.de
Satti2006-03-08 18:34:42 // 5802
Érdekes,ma olvastam,Alonso azt nyilatkozta,/bár így szezonkezdéskor,mindenki mond mindent:)/,hogy idén Buttont,és Schumit tartja a legnagyobb riválisnak.Sztem ebben még lesz egy kanyar,de mindegy,hétvégén már látunk valamit.
Grando2006-03-08 13:47:20 // 5801
Igazad van, így kerek a sztori. Idénre pedig reméljük a legjobbakat! :))
Inner Circle2006-03-08 13:39:20 // 5800
"...mert 2004-ben xarrá vertek mindenkit, 2005-ben pedig a gumiszabáály változott DRASZTIKUSAN, és lássatok csodát: a Ferrari beseggelt..." Viszont a másik két BS-es kocsi, a Minardi és a Jordan nem estek vissza, persze magukhoz képest; meg lehet nézni a 2004-es és a 2005-ös köridőket. A Ferrari kiugróan rosszul teljesített. A megoldás persze az, hogy 2004-ben nem átlagos gumijuk volt, hanem kib.szottul k.rva jó (csak rájuk tervezett, abszolút a Michelin fölött álló) és innen viszont nem az átlagos, hanem a rossz gumis idők szintjére süllyedtek. A Ferrari mellett a BAR Honda is nagyot zuhant 2004-ről 2005-re, és ők is bevallották, hogy az új aerodinamikához egyszerűen nem tudtak alkalmazkodni, rosszfelé vitték el az új autó fejlesztését. Pedig ők Michelinesek. Hogy az F2005 aerodinamikája rossz volt, azon nem nagyon lehet vitatkozni, mert egyrészt Ross-ék is elismerték, másrészt hosszú idő óta ez volt az első év, amikor a Ferrari idény közben elment a Paul Ricard-i tesztpályára aerodinamikai fejlesztéseket tesztelni.
Inner Circle2006-03-08 13:34:53 // 5799
"Én csak azt nem értem, hogy 2004-ben olyan korán megnyerték a vb-t, hogy bőven több idejük lett volna tesztelni, mint a többiekenek. Akkor meg hogy történhetett ez??" Úgy hogy 2004-ben ugyanolyan fölényben volt a BS, mint 2005-ben a Michelin, de az évek óta felépített sikerreceptet nem lehetett átvinni 2005-re. A két gyár két egészen más filozófiát követ a gumik készítésében, és az egyik évben ennek kedvezett, a másikban annak. Az F2004 sikerének fontos eleme volt, hogy az aerodinamikája 20 kör alatt lezabálta a gumit. Az F2005 ugyanezt az aerodinamikai filozófiát vitte tovább, csakhogy abban az évben a guminak ki kellett tartania 70 kört. Ehhez pedig olyan aerodinamikára lett volna szükség, amit a Ferrarinak szinte a nulláról kellett volna felépíteni, amihez kevés volt az idő. Az aerodinamikai ellentmondást egész évben sem sikerült kiküszöbölni. Ehhez jött még, hogy az F2005-öt Aldo Costa tervezte, nem pedig Rory Byrne, aki az addigi VB autókat - és akit félidőben visszahívtak. Szóval hiába nyerték meg 2004-ben hamarabb a VB-t, az autójuk teljes újragondolására és újjáépítésére se idejük, se lehetőségük nem volt 2005-ig. Idén bármi is lesz, a 2005-ös Ferrari-gyalázat biztosan nem fog megismétlődni.
Grando2006-03-08 13:05:40 // 5798
OK, benne vagyok! :))
Ferke2006-03-08 12:57:47 // 5797
Nem lesz semmi gond, nyerünk és kész...:)
Grando2006-03-08 12:43:13 // 5796
Én is marhára kíváncsi vagyok, mit fognak produkálni. Már pénteken látszani fog vmi! :)
Satti2006-03-08 12:20:37 // 5795
Ma érkeznek a fiúk Bahreinbe,szombat délben indul a banzáj,de jó:)Harcra fel,győzni kell.
Mike.2006-03-07 20:46:53 // 5794
Jaa, csak én a rizsát kihagytam beleőle. :-)))
Willy2006-03-07 20:44:41 // 5793
Én is ezt írtam nagyjából, hogy nem volt megfelelő gumijuk a pályára. :-))
Mike.2006-03-07 20:42:57 // 5792
Balf@szok voltak mert a biztonságot feláldozták a tapadásért. :-)
Willy2006-03-07 20:40:03 // 5791
Akkor írd le, hogy szerinted mi volt. :-))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak