Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Mike.2006-03-14 09:02:59 // 6470
Van még 1-2 Indy, CART és egyébb bajnok, mégsem kötnek ki az F1-ben, vagyha mégis, akkor leszerepelnek. Pl. Andretti
pb_2006-03-14 09:00:21 // 6469
Azért a Lotus nem volt annyira rossz abban az időben. Igazából, akkor kezdődött a mélyrepülés, mikor Piquet odament, és a Camel lett a főszponzor. + talán valami ilyesmi is rémlik, hogy a Reneult lett a motorszállító, de ez 1általán nem biztos.
Mike.2006-03-14 08:59:39 // 6468
Én is az Ausztriai esetre gondolok. És mi a különbség? Nagy vonalakban itt is ott is csapatutasítás szerinti döntés történ ami alapján az egyik autós elengedte a csapattársát. Egyik helyen sem a VB cím sorsa dölt el. A különbség ott van, hogy Sennánál senki sem szólt egy negatív szót sem, míg az utóbbinál mindenki Sumit, Barit fikázta, pedig ők is csak egy utasítást hajtottak végre.
Inner Circle2006-03-14 08:53:48 // 6467
Villeneuve CART és Indy 500 győztes volt, mellesleg kanadai születésű és soha életében nem foglalkozott mással, mint autóversenyzéssel, úgyhogy túlzás lenne Sir Frank felfedezettjének nevezni :D
Inner Circle2006-03-14 08:52:25 // 6466
"Nézd, Senna idejében csak egyedül neki volt versenyképes autója. Kivéve, amikor Prost volt a csapattársa -na akkor kettőnek -, de egyébként unalmas volt, hogy minden időmérőt a Senna nyert..." Juuuujjj. A Toleman, mint legjobb autó? Vagy a Lotus? Senna olyan roncsokkal villantott, pl. a legjobb autóban ülő Piquet-vel szemben, amibe most még Ide is szégyellne beszállni. Ayrton nagyon keményen megdolgozott azért, hogy a legjobb autóba ülhessen, ugyanúgy mint MS most.
Inner Circle2006-03-14 08:50:53 // 6465
A Ferrari viszont elérte, amit eddig senki: hogy a győztest is kifütyüljék.
Inner Circle2006-03-14 08:50:10 // 6464
Akkoriban még nem néztem sok F1-et, de Senna egy jelenség volt, az biztos.
Inner Circle2006-03-14 08:49:41 // 6463
Dehogynem. Csak különbség van köztük. Amihez hasonlít, az kb. Indy 2004 vagy Sepang 1999, de nem is ezekért fikázzák a Ferrarit, hanem 2001 és 2002 Ausztriáért.
Inner Circle2006-03-14 08:48:14 // 6462
Valahogy úgy szeretem a mai F1-et, mint a mai Alfákat. Külsőre vannak köztük nagyon szépek, műszakilag viszont csak messziről ugatják a régieket. Azokat még mérnökök tervezték, nem közgazdászok. Elfogadom hogy egy mai autónak ilyennek kell lennie, de a szívem ottmaradt a '60-as, '70-es, '80-as években, amikor McPherson helyett volt képük torziós rugót tenni egy autó alá és megengedhette magának az Alfa Romeo, hogy legyártson egy utcai szupersportkocsiból 18 darabot...
Mike.2006-03-14 08:32:48 // 6461
És ezt senki sem fikázza, fikázta pedig nem sok különbség van az emlékezetes Sumi/Bari + csapatutasításos esetéhez.
zolee1452006-03-14 08:28:23 // 6460
Senna a kedvencem volt, így elég sokat olvastam róla. Természetesen lehet mind hazugság is, de azért érdemes más szemszögből megnézni a Senna-Berger esetet. Kettőjük közt volt egy megállapodás, hogy aki a futam nagyobb részében vezet az győz. Berger szépen elkapta a rajtot, Senna pedig maradt vívni Mansell-el. Ha jól emlékszem egy jobbosban elszállt a jó öreg Nigel, és ekkor Senna megnyerte a vb-t, de a futamból még volt hátra. Elindult Berger után. Azt tudni kell Sennáról, hogy mindig győzni akart (ahogy azt egy versenyzőnek kell) így most is. Utolérte Bergert, majd meg is előzte, és száguldott a cél felé, csak szóltak neki rádión, hogy elkésett, Berger már vezetett annyit, hogy győznie kell. Ezt Senna alig hallotta a nagy zajban, de tudta, hogy ezt soha senki nem hinné el neki, így visszavett a gázból, és rákérdezett, hogy tényleg el kell-e engednie. Ekkor újra mondták, hogy igen, és ő elengedte... Ezt persze akkor a futamon Palik úgy kommentálta, hogy megmutatta Bergernek, hogy nagyon meg tudja verni, majd elengedte, hogy ezzel is megköszönje az egész éves támogatást. Az igazság viszont az, hogy Senna győzni akart, mert az hogy bármilyen legyen is a helyzet, de ő ne próbáljon nyerni az nem fért bele a versenyzéshez való hozzáállásába. Mellesleg a fenti történetet maga Senna nyilatkozta, sőt, talán a Senna emlékfilmben is benne van.
Mike.2006-03-14 08:22:15 // 6459
Persze, csak szelektív a hallásom, látásom. :-))))
zolee1452006-03-14 08:18:04 // 6458
azt hittem vágod, hogy Sumák sumákságai miatti rossérzésemet próbáltam beleszőni a hsz-be:)))
Mike.2006-03-14 08:05:57 // 6457
A médiák elvannak most a Rosberg gyerek méltatásával. Mondjuk nem alaptalanul, csak nehogy elszáljon a sok dícsérettől. :-) Azért az öreg Sir Williams tudhat valamit a pilóta válogatásnál. Pl.: Coulthard, Villeneuve, Button, Montoya mind az ő felfedezetjei. Most meg itt van az újabb nagytehetségű reménység. :-)
Mike.2006-03-14 06:22:56 // 6456
Az lehet, de mégis az F1 a nézettebb. És a DTM-ben és a WTCC-ben is a pénz dominál. :-)
Tedi2006-03-13 23:27:44 // 6455
Nem is kell :) jól szóltál :)
mesa2006-03-13 23:18:43 // 6454
Ezt már nem fejtjük meg! Jó éjt mindenkinek!
mesa2006-03-13 22:50:22 // 6453
Nézd, Senna idejében csak egyedül neki volt versenyképes autója. Kivéve, amikor Prost volt a csapattársa -na akkor kettőnek -, de egyébként unalmas volt, hogy minden időmérőt a Senna nyert, minden versenyt rajt-cél győzelemmel, előzés nélkül. És igen, akkor is volt egyes számú pilóta -Senna. Emlékezzetek 2 év után elengedte Bergert, hogy érezze meg a győzelem ízét, mikor Sennának már mindegy volt. Akkor volt csak élet, mikor a Prosstal lökdösték egymást :)) Meg amikor Mansell szarabb kocsival győzött. Szerintem tök hasonló most is a helyzet. Akkoriban is rengeteg pénzt toltak az F1-be, csak a kommunizmus miatt kevés dologról tudtunk. Viszont az ilyen jellegű nosztalgiázások a saját fiatalkorunk felidézése, és utólag nem (csak) azért tűnnek vonzóbbnak, mert tényleg zaok lettek volna, hanem mert együtt a fiatalságunkkal, sok kellemes emlékkel együtt emlékezünk vissza. Tíz-tízenöt év múlva a mai tinik fogják mesélni, hogy az ő idejükben hogy vívott a Sumák meg az Alonso, na, akkor volt még élet az F1-ben ! :DD
BadBoy2006-03-13 22:44:55 // 6452
Ezzel azt akarom mondani,hogy a több a szósz mint a verseny. Már nincsenek olyan igazi kötetlen csaták mint mondjuk a 90es évek elején.
Tommi2006-03-13 22:44:19 // 6451
Az Extrack is kivisz, ha akarod... Tavaly 4 szakaszra osztották a távot, amikre lehetett befizetni, egy szakasz ára 1,5 misi volt, tehát ha az egész versenyen végig akartad magad vitetni, az potom 6 millió volt. Ezért cserébe mindent intéztek, Neked csak ülni és utazni kellett :)
BadBoy2006-03-13 22:40:44 // 6450
Matikailag értem,de nekem már kezd elcsépelt lenni a sok háború, meg a sok veszekedés civakodás, és civakodás már unalmas.
mesa2006-03-13 22:36:06 // 6449
A győzelem pénzzel jár. Kicsit sántít a képleted! ;D Sok pénzzel pedig könnyebb nyerni. Ez az összefüggés. :)
mesa2006-03-13 22:34:18 // 6448
A győzteseknek szoktak tapsolni. Egy versenyben győztesekre van szükség. Különben az F1 is ott tartana, mint a (befizetős turistás) Dakar.
Poló2006-03-13 22:33:07 // 6447
Csatlakozok.
BadBoy2006-03-13 22:31:51 // 6446
Nekem is összszorul a szivem amikor látok valami régi versenyt és ő is ott van.
Tommi2006-03-13 22:30:15 // 6445
Én is imádtam, a mai napig bőgve nézem meg a Senna dupla DVD-t... :)
BadBoy2006-03-13 22:29:15 // 6444
Nehogy azt mond te is Senna drukker voltál!?! En azon nőtem fel, a legjobb versenyzője volt a korának.
Grando2006-03-13 22:26:11 // 6443
De azért ugye még szereted a forma 1-et? :)
Inner Circle2006-03-13 22:20:55 // 6442
Ráadásul Senna halála után elkezdődött az autók és a pályák szuper-biztonságossá tétele, elkezdték csökkenteni a szélességet, a pályákat teletűzdelni sikánokkal, a gumikat barázdázni, úgyhogy mostanra már alig beszélhetünk versenyautókról a 15 évvel ezelőttiekhez képest.
Inner Circle2006-03-13 22:19:27 // 6441
Igen, ezért eredményes a Ferrari. Meg kell hagyni, ők aztán mindent tudnak arról, hogyan kell győzni. Ilyen téren a McLaren vagy a Williams a fasorban sincs hozzájuk képest; ott még vannak bizonytalan erkölcsök meg érzelmek a sport és a versenyzés irányában. A Ferrari viszont egyszerűen azért van itt, hogy győzzön, minden eszközzel ahogy csak tud. Csak ez számít. Egyenlet vége.
BadBoy2006-03-13 22:15:38 // 6440
Az biztos, hogy egy DTM verseny meg vagy egy WTCC verseny mára sokkal izgalmasabb és érdekesebb mint az F1. Az a baj,hogy a mai világot nem a versenyzés és a győzniakarás hajtja, hanem a pénz.
Inner Circle2006-03-13 22:15:07 // 6439
Csakhogy a Ferrari is szegényebb lett. Idén már aláírták a tesztkorlátozást (vajon miért? mert nincs pénz végtelen tesztekre, igaz hogy engedményeket is kaptak), és rebesgetik hogy Schumacher és Raikkönen fizetését már ki se tudnák fizetni egyszerre. Állítólag az MS-nek fizetett vagyonokat közvetlenül a Vodafone fizette, akik ugye átmentek a McLarenhez. Szóval nagy kérdés hogy marad-e Mihály, mert mellette talán nem is lesz pénz egy nagyágyúra (amúgyis pénzkidobás lenne, mert MS mindig első számú maradna). Ha elmegy, akkor lehet hogy beruháznak Rosbergbe. Ő egyértelműen a holnap embere, Raikkönen jövője meg kezd kérdésessé váltni...
Inner Circle2006-03-13 22:11:46 // 6438
Szerintem meg az a fő baja, ami az egész világnak is: az egyéniség és az innováció teljesen a perifériára szorult, a csúcsra járatott tömeggyártás a menő. Nézzetek meg egy 20-30 évvel ezelőtti futamot, ott még ahány autó volt, annyiféleképpen nézett ki. Még hatkerekű is volt. V8, V12, sor négyhengeres, turbó, amit akartok... volt néhány zseniális konstruktől, azok közül valaki kitalált egy szárnyat vagy bármit és lehetett vele kaszálni. Már akkor, ha beleült egy remek pilóta. Most meg hiába van egy Raikkönnen-szintű zseniális pilóta, de akár Schumákot is mondhatnám, mindegy! Senna és Alesi még beülhettek egy olyan autóba, aminek még a boxutcáig sem lett volna szabad eljutni a papírforma szerint, és vezethették vele a versenyt, annyi múlott a pilótákon - most viszont MS, Rajkó és MINDENKI MÁS IS egy ócska kocsiban még a középmezőnyben sem lehet! Láthattátok tavaly... Eltűnt az egyéni kezdeményezés minden eredménye. Az egyéni zsenialitást felváltotta egy profin felépített csapat munkája. És egy zseniális mérnök nem feltétlenül remek menedzser is. Az utóbbi szerep mostanra már fontosabbá vált. Rengeteg pénz a háttérben, csúcsszinten ellenőrzött gyártási folyamatok: ez a siker receptje. Sajnos az F1-ben ez egyirányú utcának tűnik :-( Megfordítani csak a technika kemény korlátozásával lehetne (hiszen az azonos autós versenyek sokkal izgalmasabbak tudnak lenni), az viszont a "Királykategória" imidzsének a maradékát is eltüntetné :-(
Tommi2006-03-13 22:08:59 // 6437
Frank Williams-nek mindig is jó szimata volt az ilyesmihez :) Csak fizetni nem szeret, miután világbajnok lett nála valaki :)))
mesa2006-03-13 22:08:24 // 6436
Az öreg rokker jó pénzért bárkitől megválik. Meg aztán elég smucig is, fizetni nem igazán szeret. Ha a Ferrari hívja Nicot, egy percig sem fog gondolkozni, hogy odamenjen-e. Ez 100%.
BadBoy2006-03-13 22:05:43 // 6435
Az biztos,hogy ha egyszer szerencsém lenne találkozni vele elmagyaráznám neki milyen butaságokkal rontja a verseny nézettségét, na meg hogy gátolja a fejlődést.
Inner Circle2006-03-13 22:03:15 // 6434
Rosbergnek hároméves szerződése van a Williams-szel. Nem hülye az öreg Sir Frank, pontosan tudja hogy kire kell rátennie a mancsát... Buttonon is jól kasszírozott, mikor eladta a Hondának.
Inner Circle2006-03-13 22:02:28 // 6433
Na azt a vén barmot agyon kéne lőni. Saját kezűleg mondjuk nem tenném meg, de saját lábúlag bármikor seggberúgnám, hogy az orrára akad a protkója...
mesa2006-03-13 21:46:37 // 6432
Én azt szeretném (utalás a sci-fi gondolatmenetre), hogy Miska szerezze vissza a trónt, és nyolcszoros királyként vonuljon vissza, hogy aztán jövőre nagy csatában az RR szekció a Ferrarival döntse el a VB címet. RR mint : Raikonnen + Rossi vagy Raikonnen + Rosberg. Az ifjú Rosberg egyébként is Ferrari örökös, úgyhogy ott a helye ;) Alonso gyors, de egy hihetetlen mázlista, és még csak nem is hálás érte.
BadBoy2006-03-13 21:14:14 // 6431
Ez igaz,de szerintem néha saját maguk a vezetők is gátolják az új emberek érkezését. Ez a véleményem Max Mosleyról is. Egy öreg majom aki semmi pénzért nem akarja a helyét átadni egy fiatal ambiciózus embernek aki friss vért tudna pumpálni a Cirkuszba. Újitások terén
Satti2006-03-13 21:13:31 // 6430
További jó eszmefuttatásokat,jó éjt mindenkinek.
Tommi2006-03-13 21:11:07 // 6429
Szerintem egy eccerű boxtakarító is zsíros állás lehet ottan :) Apám kamionos és mesélte, hogy egyszer fuvarban volt a Ferrari gyárban és kérdezte az egyik munkást, hogy jó-e itt dolgozni. A srác megcsókolta a keresztet a nyakában, felnézett az ég felé és aszonta hálás a Sorsnak, hogy itt lehet, mert egyrészt nem kerül be akárki, másrészt nagyon jól keres még a legutolsó ember is. Meg mesélte, hogy a gyárban piros bringán közlekednek, még a takarítónő is piros szerkóban nyomja :)))
Satti2006-03-13 21:10:01 // 6428
Az biztos,hogy a mostani két versenyzővel jó vásárt akartak csinálni,Trulli nagyon jó edzésmenő,Ralfot,meg némi rosszindulattal a vezetékneve miatt vették be,nem mondom,hogy nem tud,de nem akkorát,amekkora a fizetése.
BadBoy2006-03-13 21:07:03 // 6427
Meg az új emberek bekerülésével az a gond,hogy mindenki félti a jó zsiros munkáját és ezért szerintem ezen a téren is lehetnek háborúk a háttérben.
Tommi2006-03-13 21:05:10 // 6426
Jaja, ez tény, de őt is onnan hozták. Lassú a vérfrissítés, erre gondoltam. Mondjuk az is biztos, hogy akárkit nem vesznek oda egy csapathoz...
Satti2006-03-13 21:01:49 // 6425
Azért Gascoyne/lehet,hogy nem jól írtam/,elég nagy ász a mérnökök,között,nem véletlenűl hozták át a renault-tól tavaly.
Tommi2006-03-13 20:58:51 // 6424
Szerintem az is baja a Cirkusznak, hogy eccerűen nincs elég tutijó mérnök. Mindenki egymástól csábítgatja át a népeket, de új emberek elég lassan jönnek. Hiába van pénz, ha nincs ember, illetve tudás, akit-amit megvehetsz érte.
Satti2006-03-13 20:58:18 // 6423
Nekem is mindegy hol vannak,az elejébe úgysem tudnak beleszólni,a favorit japó csapat az most a honda lehet,főleg,hogy Button,már nagyon szeretne futamot nyerni,ez is hajtja előre.
BadBoy2006-03-13 20:58:17 // 6422
Szerintem ott több a pénz mint az igazán jó ember. Nekik inkább valami nagy kaliberű versenyzőre lenne szükségük, aki tudja koordinálni a fejlesztések menetét. Ilyen pl id Schumi vagy Raikönen. A tesztpilótájuks sem valami nagy ász. Ezen a poszton szerintem Wurz, Badoer a legjobbak. Nem fiatal újoncokra kellene bizni a fejlesztést. Trulli szerintem nem akkora nagy versenyző, de Ralfot az a pszichikai nyomás tette ilyen szürkévé ami a báttya miatt került rá.
Grando2006-03-13 20:54:13 // 6421
Nekem jók ott is, ahol vannak. :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak