Fórum >> Típusok >> 159

droberto2012-09-02 20:11:49 // 996
Így van. A C2 és a C3 a DPF szempontból azonos.
Mindkettőnek közepesen alacsony a korom és szulfáthamu tartalma. A C3-nak magasabb 150°C-on, a dinamikai viszkozitása, ergo ennek jobb a kenésbiztonsága. Hátránya előnyéből következik: a nagyobb ellenállás miatt a magasabb fogyasztás.
droberto2012-08-31 21:02:21 // 995
Szép, bár jó lenne egészében látni az autóval.
A belső fényezetlen elemeket és a rendszámot maszkolták?
droberto2012-08-31 14:16:15 // 994
Nálad lesz még a nagy szelep?
droberto2012-08-31 13:38:37 // 993
Köszi a meghívást, de hétvégén nem érek rá! :(
droberto2012-08-30 15:55:44 // 992
Hmm... Ez érdekes. Majd leteszteljük, hátha lehet rajta segíteni! :)
droberto2012-08-30 14:52:14 // 991
Nekem eddig még hál' Istennek nem gyűlt meg vele a bajom. Bár az kétségtelen, hogy néha elszaporázza...
Neked nem töröl kellő intenzitással?
droberto2012-08-30 14:02:47 // 990
Nem típushibának veszem őket (írtam is :)), hanem csak olyan hibáknak amik a többi gyártóra is jellemzők.
Én az emblémákat én kavicsfóliával védem, ami véd a mechanikai behatások és a káros UV sugarak ellen.
droberto2012-08-30 11:30:01 // 989
Megnézni mindenképp érdemes (te cserét írtál)! Én ezekkel annyit csináltam, hogy gőzborotvával tisztára mostam az olajsártól. Bár a 2.4-nél már van amelyik alumínium.
A főtengely jeladó cserét néztem a GTPetinél, a vezérműtengely jeladó hibáról eddig még nem olvastam.
Te miket hallottál ezekről?
droberto2012-08-30 02:01:38 // 988
Ezek nem mind típushibák, de nem árt rájuk figyelni:


EGR, DPF, szívósor, MAP.
Kormánymű.
Szervókormány folyadék kiegyenlítő tartály.
120 ezer km-t nem kibíró vízpumpa.
Deformálódó ablaktörlőkar.
Esőérzékelő megzavarodása.
Ülésfűtés fűtőszálai könnyen elszakadnak.
Leömlő tőcsavar törése a 2.4-nél.
Hűtőfolyadék légtelenítő csavar menet megszakadása.
150-220 ezer km felett meghibásodó főtengely ékszíjtárcsa.
200 ezer km felett meghibásodókuplung, kettős tömegű lendkerék.
Leváló visszapillantó tükörlap.
Emblémák sérülékenysége.
A hátsó zár műanyagtakaró elhullajtása.
Csomagtér világítás mikrokapcsoló.
Csomagtér ajtó pontatlan beállítása.
droberto2012-08-30 01:38:22 // 987
Én minden folyadékot lecserélnék a motorolajon kívül: fék, szervó (bár ezt ha jól emlékszem már cserélted), hajtómű, hűtővíz.
Ha olajos a fékszervó vákum szivattyúja akkor ennek a tömítését is kicserélném.
A habos klímatisztítóval vigyázz mert eláztatja a fejet és a biztosítéktáblát.
+ Erhard mindig mondja a kormánymű fogasléc és a féltengelycsuklók zsírzását.
Lehet néznék egy futóműgeometriát is (bár ha nem húz és nem is koptatja félre akkor vsz. jó).
A turbócsöveket és a vezérműtengely jeladót miért szeretnéd kicserélni?
droberto2012-08-30 01:22:54 // 986
Nekem a szerelő mondta nagyszervizkor - szinte számon kérve rajtam -, hogy miért nem hoztam a magammal ékszíjtárcsát, mert a Fordéknál 50 ezrenként cseréltetik.
droberto2012-08-30 01:19:46 // 985
Ha a használati tervszerű karbantartását vesszük alapul akkor az az alábbiakat írja:
- Kiegészítő berendezéseket meghajtó szíj(ak) állapotának
szemrevételezéses ellenőrzése
- 60k, majd 150k km (FL után: 75k, majd.175k km)
- Kiegészítő berendezéseket meghajtó szíj(ak) cseréje - 90k, majd 180k km (FL után: 105k, majd.210k km)
A józan paraszti észjárás szerint, a főtengely ékszíjtárcsát minden 2. szíjcserekor (eképpen 180k, 360k km) célszerű cserélni. Viszont ha Csabiii159 esetét egyedinek nevezzük, de látva az én 170k km-es repedezett, és már minimális hangot kiadó tárcsámat, akkor SZVSZ 150k km-nél már indokolt lehet a csere, a szemrevételezés függvényében.
Vezérléscserekor rá tudnak nézni (a legjobb alkalom), hisz le kell szerelniük az ékszíjtárcsát a vezérműszíj levételéhez.
droberto2012-08-30 01:01:33 // 984
Szóval akkor a 2.4-en is Dayco a gyári.
Erre a sztoridra emlékszem, jól megjártad vele.
droberto2012-08-30 00:58:34 // 983
Peches tuningmester! :)))
droberto2012-08-30 00:56:23 // 982
Értelek! Szerintem se rossz a Conti, de én még egy-két kivételtől eltekintve a Dayco szíjakra, görgőkre még nem hallottam rosszat.
droberto2012-08-29 15:39:16 // 981
A látható szám az eredi szám, bár az eper a gyári számra mást ír:
droberto2012-08-29 15:32:59 // 980
Ha Daycot vesz akkor DVP1019 valósi bele.
droberto2012-08-29 15:31:40 // 979
Sorozatban tönkremegy??? Azt gondolom, hogy a főtengely ékszíjtárcsát vezérlés cserekor ki kellene cserélni. Ez a gyártó hibája, hogy nem hívja fel a Userek figyelmét rá! Más típusoknál 50 ezrenként cserélik.
Ez gyakorlatilag két vulkanikusan összekapcsolt acéltárcsa, mely komoly lengő igénybevételnek van kitéve.
Az meg hogy Dayco, én nem tudtam képeken látható szám alapján kivenni, az enyémen látható volt a márkajelzés.
Van tapasztalatod a Contival, hogy így pártolod?
droberto2012-08-29 11:59:59 // 978
Én nem mertem megvárni a következő szervizt én nyomban kicseréltem. Nálam egy kis finom hangja volt.
droberto2012-08-29 11:53:38 // 977
Hmm... ez érdekes!
Tudtommal a gyárban volt Basis (Impression) Medium (Progression) High (Distinctive) és Ti.
FL után eképpen nézett ki a Progression és a Distinctive közti különbség.

E képet simán árnyalhatják az opciós extrák és csomagok.
Nálad van ugye Tempomat és recés aluminium, ami Dist.-re utal, viszont a kormányod "sima" bőr nem Frau Pieni Fiore. Ja és pluszba még van Nav-od is!
A vasad inkább Dist. ha van króm küszöb-, és csomagtartó betéted és van vezetőoldali világítós piperetükröd, továbbá 8 irányba állítható első üléseid.
droberto2012-08-28 21:35:12 // 976
Nézd meg a kontaktusokat. Ha oxidmentes akkor elég ha megmozgatod. Ha ez nem segít, cseréld meg az izzókat. Ha továbbra is a jobb cseszekedik akkor vsz. trafó, de előtte FES-el is kérdezd ki, hátha az elárul valami okosat!
droberto2012-08-28 17:24:56 // 975
Nem nagyon hiszek benne, de ha már megvan megtartanám. Hogy hogyan oldanám meg az még rejtély. Talán beletoldanék a két darabot a hosszú oldalába... (de miből?)
droberto2012-08-28 10:17:14 // 974
Kérdezd Pityukomát, neki közvetlen tapasztalatai vannak a Thule-os tetőcsomagtartókról.
droberto2012-08-28 09:58:37 // 973
Ha jók az infóim a MEDIUM, a Progression felszereltséget takarja.
droberto2012-08-28 09:57:28 // 972
Ez kb. annyit szigetelhet mint egy kislányon a miniszoknya!
droberto2012-08-27 22:33:19 // 971
Itt pediglen a szóban forgó alkatrészek:
droberto2012-08-27 22:30:54 // 970
Tépőzáras történet olyasféle anyagból mit a gépháztető szigetelése. Hivatását illetően bizonytalan vagyok!
Ezeknél jobb képeket nem találtam róla:
droberto2012-08-27 22:13:54 // 969
Sörből a világos, nőből a barna nagymellű! :)))
droberto2012-08-27 21:35:26 // 968
Már a szerepét, vagy hogy mivel lehet megtoldani, ha nagyobb akkut veszel?
A 2.4-ben mekkora van (hosszméretét és teljesítményt tekintve)?
droberto2012-08-27 21:33:22 // 967
:(
És szerinted mi a jó most? Te is akkor "az olcsó aksit bele, mert a drága is ugyan annyit bír" elvet vallod?
droberto2012-08-27 21:29:46 // 966
Lehet nagyobb a 2.4 akkutálcája?
Én kattig hátratoltam, ugye a jobb súlyelosztás végett :), és így mértem az akksi (240 mm) előtt, alul 60 mm-t. (A fém tartón még van egy műanyag tálca ~2 mm-es peremmel meglehetősen lazán illesztve.)
Más. Ha nagyobb akksit veszünk a bunda nem fogja körbeérni. :(
Hőszigetel az ott, vagy milyen célzatból került az oda?
A 80Ah-ás Zap hossza 275 mm (ekkora az AGM is).
A 77Ah-ás Exide Premiumé 278 mm (ekkora az AGM is).
droberto2012-08-27 21:04:28 // 965
Nem nagy a tolongás...
droberto2012-08-27 21:04:00 // 964
5-ös imbusz, ha jól emlékszem!
droberto2012-08-27 17:29:25 // 963
Erről beszélek:

Remélem a 70 Ah-áson is van ilyen, csak takarja a kupak:
droberto2012-08-27 17:22:38 // 962
"Jól néz ki a 80 Ah-ás Silver" - a link Photo fülére kell rámenni. :)
droberto2012-08-27 17:17:35 // 961
A ZAP egy régi lengyel akkumulátorokat gyártó cég. Nekem szimpatikusak, de azért az Exide nagyobb név (persze garanciát ez sem jelent). Jól néz ki a 80 Ah-ás Silver, színe csaknem teljesen fekete. De a teteje a hagyományostól eltérő és nem látom rajta a biztosíték csoport ház pozícionálását szolgáló, tiplikhez szükséges furatokat.
Legfőbb kérdés persze itt az, hogy szulfásodás tekintetében mennyivel jobb a Ca-Ag ötvözetű lemez, mint a Ca-Ca, illetve melyiknek hatékonyabb a táskaszeparátora.
droberto2012-08-27 17:08:02 // 960
Az AGM-esek "csak" 20-30%-al kerülnek többe. Kérdés megéri-e a felár.
ZAP
Exide és ez fekete
Ja, és ezek csak 70 Ah-sak.
Valakinek másnak esetleg van favoritja?
droberto2012-08-27 16:49:10 // 959
Ahogy így elnézem helyügyileg 75-80Ah-ás akksinál nagyobbat nem tudunk bele tenni.
droberto2012-08-27 16:33:12 // 958
Megmértem az akksit 240 x 175 x 190 mm (H x Sz x M) A tálca maximum 300 mm hosszú akkumulátort képes befogadni.
Mivel a Peti még nem mondta meg a "trükkös mérést", ezért pedig nem akartam leszedni az aksisarut, így a nyugalmi áramfogyasztást, majd csak tankoláskor tudom megmérni.
droberto2012-08-27 16:24:19 // 957
Az enyém gyári, de nem dobtam el a hajam tőle, a Thule manual-ját nézegetve sokkal profibbnak, kidolgozottanak tűnik. Továbbá szerszám sem kell a felrakásához. A gyári viszont SZVSZ elegánsabb.
droberto2012-08-27 14:01:48 // 956
A UM szerint a 205/55-16 az alapméret, bizonyos piacokon ettől eltérően lehet 215/55-16.
Extraként kérhető hozzá:
225/50-17
235/45-18
235/40-19 (ti)
droberto2012-08-27 13:55:59 // 955
Brutális sok, az fix!
Vagy csak nekünk szokatlan. Egyszerűen eddig így lettünk "nevelve".
Ebből is látszik, hogy a 159 futóműve mennyire zseniális!
Az első olasz vas (Fiat, Alfa), aminek a német konkurensek jelenthetnek tartósság terén!
Hangolás terén már az előd 156-is zseniális volt, csak ott kissé alul méretezték az alkatrészeket.
Ha elírás lenne, nem ez lenne a 159 40-60%-án.
droberto2012-08-27 13:39:08 // 954
Vsz. neki tényleg mindegy! De legjobb tudomásom szerint a ti-ben ugyanazok a futóműalkatrészek vannak mint a simában (lengőkar, stabilizátor, kerékcsapágy). Ergo nem megy szét előbb a futómű, mint a ti-ben. Sőt az ültetés beleszámolva még jobb is leszek.
droberto2012-08-27 13:35:41 // 953
Van olyan is, de az enyém a legkisebb a gyáriak közül!
droberto2012-08-27 13:32:00 // 952
Bocs! Úgy látszik már éhes vagyok.
205/55-16 91H
droberto2012-08-27 13:31:08 // 951
Na szóval még egyszer: 159 Crosswagont! :)
droberto2012-08-27 13:29:36 // 950
Azért ezt megcáfolnám! Az enyémmel a ti felni 159 Crosswagont csinált! Előtte mindenhol leért a bölcső, azóta pedig sehol (kopp-kopp-kopp). A 205/50-16 és a 235/40-19 közt 4!cm van átmérőben, s így 2 cm-t emelt a nyári kerék az autón. Pont annyit amennyit a ti futómű ültet. Jelenlegi eszemmel a fentiek miatt meg sem fordul a fejemben az ültetés és a ti futómű beszerzésének gondolata...
Eleddig mindig kínosan ügyeltem a váltóméret problematikára, de a márkakereskedő is csak annyit mondott, sz@rjak rá...
droberto2012-08-27 13:22:03 // 949
Nemigen elképzelhető. Már csak azért sem, mert a ti-n Ø330 mm-es tárcsa van a tieden pedig Ø305-ös. A "nagyfékre" gyáriból csak 17" feletti kerék megy fel, aftersale-ből pedig általában 18" felettiek.
De írd be az eLUM-ba az alvázszámod és megtudod, hogy ti, vagy sem (a distinctive az - HI).
droberto2012-08-27 13:15:05 // 948
Vsz. a tieteket másféle rugóval szerelték!
droberto2012-08-27 09:23:09 // 947
8 év így nem kevés! Akkor talán fűtött garázsban állt? Vagy nem volt semmilyen fogyasztód, ami álló helyzetben csípte volna az áramot, s így csak alig szulfásodott? Vagy a 100 Ah óra tette?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.