Liquid2012-08-28 09:58:29 // 23806
az szigetel, eltakarja a vasbugyit :))
droberto2012-08-28 09:57:28 // 23805
Ez kb. annyit szigetelhet mint egy kislányon a miniszoknya!
Csosznorbert2012-08-28 05:54:55 // 23804
VIN ZAR93900007046458
MODELL 159 SW MEDIUM 1.9 JTD 16V
ÜZEMANYAG DÍZEL
KÜLSŐ SZÍN GRIGIO (SZÜRKE)
eLum infói :)
MODELL 159 SW MEDIUM 1.9 JTD 16V
ÜZEMANYAG DÍZEL
KÜLSŐ SZÍN GRIGIO (SZÜRKE)
eLum infói :)
Tibcsi1662012-08-28 00:25:31 // 23803
Ez elég szomorú :( Lehet akkor mégis THULE lesz.
Tibcsi1662012-08-28 00:23:13 // 23802
Ja persze ez az akksi hőszigetelésére való. Hallottam már ilyenről. Szerintem egy normálisan töltött "egészséges" akkunál tök fölösleges. Ha az akku a végét járja nagy hidegben segíthet bizonyos körülmények között.
Nekem 20 éve van diesel autóm, de sosem volt még bundás akksim. Mégsem volt problémám.
A 166-al pl. voltam párszor síelni pályaszálláson. 6 éves gyári akksi egy hétig állt -15 -25 fokban éjjel nappal szabadban. Kicsit én is aggódtam mi lesz 7 nap után. De simán bepöccent, 2 fordulat és járt a motor. Na ezért bízok meg az exide-ban.
Igaz a 159-ben csak 4 évet bírt, de már leírtam, hogy miért (alul van méretezve)
Nekem 20 éve van diesel autóm, de sosem volt még bundás akksim. Mégsem volt problémám.
A 166-al pl. voltam párszor síelni pályaszálláson. 6 éves gyári akksi egy hétig állt -15 -25 fokban éjjel nappal szabadban. Kicsit én is aggódtam mi lesz 7 nap után. De simán bepöccent, 2 fordulat és járt a motor. Na ezért bízok meg az exide-ban.
Igaz a 159-ben csak 4 évet bírt, de már leírtam, hogy miért (alul van méretezve)
Liquid2012-08-27 22:58:22 // 23801
köszi a képeket, hamarosan kiderül mi van az enyémben :)
droberto2012-08-27 22:33:19 // 23800
droberto2012-08-27 22:30:54 // 23799
Liquid2012-08-27 22:30:18 // 23798
ez valóban jobban hangzik .)
Tibcsi1662012-08-27 22:24:09 // 23797
Érdekes nálam 8 évet ment a 166-ban. És a maxima szerintem most is megy valahol a Cromában.
droberto2012-08-27 22:13:54 // 23796
Sörből a világos, nőből a barna nagymellű! :)))
Tibcsi1662012-08-27 22:13:14 // 23795
Pontosítsunk! Inkább 2,387 Liter :):)
Tibcsi1662012-08-27 22:08:57 // 23794
Milyen bunda? Nálam nincs körbe semmi.
Nálam a 31cm-es belefér.
Nálam a 31cm-es belefér.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-08-27 21:52:27 // 23793
az sem rossz :) de legalább 4 pohárral :P
Liquid2012-08-27 21:48:40 // 23792
hideg búza sör :) ja és 2.42 dl legyen ugye? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-08-27 21:44:41 // 23791
szerintem egy hideg barna sör a legjobb ilyen melegben :)
Liquid2012-08-27 21:44:19 // 23790
arra lennék kíváncsi én is van-e valami extra szerepe
méretre az amit te is mértél, nem vettem ki így csak az "Originali Ricambi" feliratokat láttam rajta :) meg valami 5 vagy 6 jegyű szám van, de abból nem tudtam meg semmit, ha jól emléxem akkor a könyve szerint 70-74 körüli van benne
méretre az amit te is mértél, nem vettem ki így csak az "Originali Ricambi" feliratokat láttam rajta :) meg valami 5 vagy 6 jegyű szám van, de abból nem tudtam meg semmit, ha jól emléxem akkor a könyve szerint 70-74 körüli van benne
droberto2012-08-27 21:35:26 // 23789
Már a szerepét, vagy hogy mivel lehet megtoldani, ha nagyobb akkut veszel?
A 2.4-ben mekkora van (hosszméretét és teljesítményt tekintve)?
A 2.4-ben mekkora van (hosszméretét és teljesítményt tekintve)?
droberto2012-08-27 21:33:22 // 23788
:(
És szerinted mi a jó most? Te is akkor "az olcsó aksit bele, mert a drága is ugyan annyit bír" elvet vallod?
És szerinted mi a jó most? Te is akkor "az olcsó aksit bele, mert a drága is ugyan annyit bír" elvet vallod?
Liquid2012-08-27 21:32:54 // 23787
ezt a bundát én is kérdezni akartam
droberto2012-08-27 21:29:46 // 23786
Lehet nagyobb a 2.4 akkutálcája?
Én kattig hátratoltam, ugye a jobb súlyelosztás végett :), és így mértem az akksi (240 mm) előtt, alul 60 mm-t. (A fém tartón még van egy műanyag tálca ~2 mm-es peremmel meglehetősen lazán illesztve.)
Más. Ha nagyobb akksit veszünk a bunda nem fogja körbeérni. :(
Hőszigetel az ott, vagy milyen célzatból került az oda?
A 80Ah-ás Zap hossza 275 mm (ekkora az AGM is).
A 77Ah-ás Exide Premiumé 278 mm (ekkora az AGM is).
Én kattig hátratoltam, ugye a jobb súlyelosztás végett :), és így mértem az akksi (240 mm) előtt, alul 60 mm-t. (A fém tartón még van egy műanyag tálca ~2 mm-es peremmel meglehetősen lazán illesztve.)
Más. Ha nagyobb akksit veszünk a bunda nem fogja körbeérni. :(
Hőszigetel az ott, vagy milyen célzatból került az oda?
A 80Ah-ás Zap hossza 275 mm (ekkora az AGM is).
A 77Ah-ás Exide Premiumé 278 mm (ekkora az AGM is).
Erhard 242 (Pure Energy)2012-08-27 21:19:00 // 23785
nekem Exide elvből nem kell mind a három autómban meghalt 3 évesen ...még a Jász is jobb náluk
Liquid2012-08-27 21:18:55 // 23784
a 300 nem 315? nem szereltem ki az aksit de így "felülről" mérve én 31,5cm-t láttam, és ez pont a 80AH-ok mérete
Liquid2012-08-27 21:15:57 // 23783
A 156-omban van ZAP, meg vagyok elégedve vele, olcsó és jó
droberto2012-08-27 21:04:28 // 23782
Nem nagy a tolongás...
droberto2012-08-27 21:04:00 // 23781
5-ös imbusz, ha jól emlékszem!
Tibcsi1662012-08-27 17:45:10 // 23780
Milyen szerszám kell a gyárihoz? Nem sima kulcsos?
Tibcsi1662012-08-27 17:40:00 // 23779
Én Exide AGM-et vennék.
Biztos van rajta. Ha nincs az sem gond, simán elbírja a bizt.házat a normál csatlakozó. Nekem nincsenek meg a bizt.házon a tiplik.
Biztos van rajta. Ha nincs az sem gond, simán elbírja a bizt.házat a normál csatlakozó. Nekem nincsenek meg a bizt.házon a tiplik.
'''''2012-08-27 17:39:59 // 23778
Van valamelyikőtöknek tuning box az autójában? (drobertót kivéve)
droberto2012-08-27 17:29:25 // 23777
droberto2012-08-27 17:22:38 // 23776
"Jól néz ki a 80 Ah-ás Silver" - a link Photo fülére kell rámenni. :)
droberto2012-08-27 17:17:35 // 23775
A ZAP egy régi lengyel akkumulátorokat gyártó cég. Nekem szimpatikusak, de azért az Exide nagyobb név (persze garanciát ez sem jelent). Jól néz ki a 80 Ah-ás Silver, színe csaknem teljesen fekete. De a teteje a hagyományostól eltérő és nem látom rajta a biztosíték csoport ház pozícionálását szolgáló, tiplikhez szükséges furatokat.
Legfőbb kérdés persze itt az, hogy szulfásodás tekintetében mennyivel jobb a Ca-Ag ötvözetű lemez, mint a Ca-Ca, illetve melyiknek hatékonyabb a táskaszeparátora.
Legfőbb kérdés persze itt az, hogy szulfásodás tekintetében mennyivel jobb a Ca-Ag ötvözetű lemez, mint a Ca-Ca, illetve melyiknek hatékonyabb a táskaszeparátora.
droberto2012-08-27 16:49:10 // 23773
Ahogy így elnézem helyügyileg 75-80Ah-ás akksinál nagyobbat nem tudunk bele tenni.
droberto2012-08-27 16:33:12 // 23772
Megmértem az akksit 240 x 175 x 190 mm (H x Sz x M) A tálca maximum 300 mm hosszú akkumulátort képes befogadni.
Mivel a Peti még nem mondta meg a "trükkös mérést", ezért pedig nem akartam leszedni az aksisarut, így a nyugalmi áramfogyasztást, majd csak tankoláskor tudom megmérni.
Mivel a Peti még nem mondta meg a "trükkös mérést", ezért pedig nem akartam leszedni az aksisarut, így a nyugalmi áramfogyasztást, majd csak tankoláskor tudom megmérni.
droberto2012-08-27 16:24:19 // 23771
Az enyém gyári, de nem dobtam el a hajam tőle, a Thule manual-ját nézegetve sokkal profibbnak, kidolgozottanak tűnik. Továbbá szerszám sem kell a felrakásához. A gyári viszont SZVSZ elegánsabb.
Tibcsi1662012-08-27 15:14:50 // 23770
Én is akarok venni kereszt-rudat a vashoz, de úgy látom nem túl olcsó ez a THULE. A gyári keresztrúd olcsóbb (EPER szerint 160€), mint a hasonló THULE (120 CM ALUPROFIL-al 53eFt). Melyiket érdemes venni szerintetek ? Jobb a THULE mint a gyári ?
Tibcsi1662012-08-27 14:12:10 // 23769
Nem tudom, hogy Belgiumban mennyit volt garázsban, de nálam 5 év alatt egy napot sem. Azt nem tudom mennyi volt az állóhelyzetben az áramfelvétele, sosem mértem meg. Szerintem azért bírt ki ennyit, mert a 100Ah „lazábban” bírta ezt a nagy motor és a sok fogyasztót. Mivel nagyobb töltőáramot tud felvenni, mint egy 75Ah aksi, ezért hamarabb feltöltődik városban.
Azaz pl. egy indítás után mondjuk elég csak 20 percet menni hogy visszatöltődjön az indításkor kivett energia. Míg mondjuk egy 75Ah-nál lehet 30 perc kell. (ezt soha nem számoltam, csak a példa kedvéért írtam) Ez sok városi indítózásnál sokat számít. És ha az aksi nincs rendesen feltöltve akkor ugye hamarabb szulfásodik.
Ezért is írtam, hogy a 2.4-es motorhoz szerintem min. 95-100Ah aksi kéne. És az 1,9 hez is 75-80 járna. Csak ugye ez is egy költség csökkentés, hogy mindenből kisebbet raknak és akkor olcsóbb a kocsi. Az hogy az aksi nem bír ki csak 3-4 évet az már nem érdekli a gyárat.
Az más téma, hogy a egy kisebb aksi is tud 4-500 ampert indítóáramot, ami lazán bepöcköli bármelyi motort. Viszont nincs akkora élettartama.
Azaz pl. egy indítás után mondjuk elég csak 20 percet menni hogy visszatöltődjön az indításkor kivett energia. Míg mondjuk egy 75Ah-nál lehet 30 perc kell. (ezt soha nem számoltam, csak a példa kedvéért írtam) Ez sok városi indítózásnál sokat számít. És ha az aksi nincs rendesen feltöltve akkor ugye hamarabb szulfásodik.
Ezért is írtam, hogy a 2.4-es motorhoz szerintem min. 95-100Ah aksi kéne. És az 1,9 hez is 75-80 járna. Csak ugye ez is egy költség csökkentés, hogy mindenből kisebbet raknak és akkor olcsóbb a kocsi. Az hogy az aksi nem bír ki csak 3-4 évet az már nem érdekli a gyárat.
Az más téma, hogy a egy kisebb aksi is tud 4-500 ampert indítóáramot, ami lazán bepöcköli bármelyi motort. Viszont nincs akkora élettartama.
droberto2012-08-27 14:01:48 // 23768
A UM szerint a 205/55-16 az alapméret, bizonyos piacokon ettől eltérően lehet 215/55-16.
Extraként kérhető hozzá:
225/50-17
235/45-18
235/40-19 (ti)
Extraként kérhető hozzá:
225/50-17
235/45-18
235/40-19 (ti)
droberto2012-08-27 13:55:59 // 23767
Brutális sok, az fix!
Vagy csak nekünk szokatlan. Egyszerűen eddig így lettünk "nevelve".
Ebből is látszik, hogy a 159 futóműve mennyire zseniális!
Az első olasz vas (Fiat, Alfa), aminek a német konkurensek jelenthetnek tartósság terén!
Hangolás terén már az előd 156-is zseniális volt, csak ott kissé alul méretezték az alkatrészeket.
Ha elírás lenne, nem ez lenne a 159 40-60%-án.
Vagy csak nekünk szokatlan. Egyszerűen eddig így lettünk "nevelve".
Ebből is látszik, hogy a 159 futóműve mennyire zseniális!
Az első olasz vas (Fiat, Alfa), aminek a német konkurensek jelenthetnek tartósság terén!
Hangolás terén már az előd 156-is zseniális volt, csak ott kissé alul méretezték az alkatrészeket.
Ha elírás lenne, nem ez lenne a 159 40-60%-án.
GTPeti2012-08-27 13:42:51 // 23766
4cm különbség átmérőben brutálisan sok... Tartom: Vagy a 205 vagy a /55 elírás.
droberto2012-08-27 13:39:08 // 23765
Vsz. neki tényleg mindegy! De legjobb tudomásom szerint a ti-ben ugyanazok a futóműalkatrészek vannak mint a simában (lengőkar, stabilizátor, kerékcsapágy). Ergo nem megy szét előbb a futómű, mint a ti-ben. Sőt az ültetés beleszámolva még jobb is leszek.
Liquid2012-08-27 13:38:27 // 23764
hümm, ezt nem tudtam
GTPeti2012-08-27 13:38:08 // 23763
Eldönthették volna, hogy 205 vagy 215... Most nem számolok utána, de az előbbi hsz alapján is az utóbbi tűnik hihetőbbnek.
GTPeti2012-08-27 13:36:26 // 23762
Itt is ezt a témát boncolgatják. Mivel a 159-re köztudottan nagyobb kerék kell, mint a 156-ra, a 205/55R16 innentől már gyanús is. (Ez a 156 "közepes", józan kerékmérete.)
droberto2012-08-27 13:35:41 // 23761
Liquid2012-08-27 13:33:02 // 23760
215 az a 205 nem?
GTPeti2012-08-27 13:32:30 // 23759
"205/50-16 és a 235/40-19 közt 4!cm van átmérőben, s így 2 cm-t emelt a nyári kerék az autón."
Ezek feltételezhetően nem váltóméretei egymásnak. SZVSZ valaki valamit elírt/elszámolt.
"de a márkakereskedő is csak annyit mondott, sz@rjak rá..."
Gratulálok neki. Azzal nem lehet megvádolni, hogy futóműspecialista mérnök lenne. :)
Ezek feltételezhetően nem váltóméretei egymásnak. SZVSZ valaki valamit elírt/elszámolt.
"de a márkakereskedő is csak annyit mondott, sz@rjak rá..."
Gratulálok neki. Azzal nem lehet megvádolni, hogy futóműspecialista mérnök lenne. :)
droberto2012-08-27 13:32:00 // 23758
Bocs! Úgy látszik már éhes vagyok.
205/55-16 91H
205/55-16 91H
droberto2012-08-27 13:31:08 // 23757
Na szóval még egyszer: 159 Crosswagont! :)
Online tag
0
Vendég0
415