Fórum >> Típusok >> 159

DrB2012-08-30 07:13:00 // 23855
Nem érdemes 120 e km-nél már ránézetni a turbócsövekre szerinted?

A fötengely- és vezérmûtengely jeladó többször is szóbakerült itt. Ne foglalkozzak még velük?
droberto2012-08-30 02:01:38 // 23854
Ezek nem mind típushibák, de nem árt rájuk figyelni:


EGR, DPF, szívósor, MAP.
Kormánymű.
Szervókormány folyadék kiegyenlítő tartály.
120 ezer km-t nem kibíró vízpumpa.
Deformálódó ablaktörlőkar.
Esőérzékelő megzavarodása.
Ülésfűtés fűtőszálai könnyen elszakadnak.
Leömlő tőcsavar törése a 2.4-nél.
Hűtőfolyadék légtelenítő csavar menet megszakadása.
150-220 ezer km felett meghibásodó főtengely ékszíjtárcsa.
200 ezer km felett meghibásodókuplung, kettős tömegű lendkerék.
Leváló visszapillantó tükörlap.
Emblémák sérülékenysége.
A hátsó zár műanyagtakaró elhullajtása.
Csomagtér világítás mikrokapcsoló.
Csomagtér ajtó pontatlan beállítása.
droberto2012-08-30 01:38:22 // 23853
Én minden folyadékot lecserélnék a motorolajon kívül: fék, szervó (bár ezt ha jól emlékszem már cserélted), hajtómű, hűtővíz.
Ha olajos a fékszervó vákum szivattyúja akkor ennek a tömítését is kicserélném.
A habos klímatisztítóval vigyázz mert eláztatja a fejet és a biztosítéktáblát.
+ Erhard mindig mondja a kormánymű fogasléc és a féltengelycsuklók zsírzását.
Lehet néznék egy futóműgeometriát is (bár ha nem húz és nem is koptatja félre akkor vsz. jó).
A turbócsöveket és a vezérműtengely jeladót miért szeretnéd kicserélni?
droberto2012-08-30 01:22:54 // 23852
Nekem a szerelő mondta nagyszervizkor - szinte számon kérve rajtam -, hogy miért nem hoztam a magammal ékszíjtárcsát, mert a Fordéknál 50 ezrenként cseréltetik.
droberto2012-08-30 01:19:46 // 23851
Ha a használati tervszerű karbantartását vesszük alapul akkor az az alábbiakat írja:
- Kiegészítő berendezéseket meghajtó szíj(ak) állapotának
szemrevételezéses ellenőrzése
- 60k, majd 150k km (FL után: 75k, majd.175k km)
- Kiegészítő berendezéseket meghajtó szíj(ak) cseréje - 90k, majd 180k km (FL után: 105k, majd.210k km)
A józan paraszti észjárás szerint, a főtengely ékszíjtárcsát minden 2. szíjcserekor (eképpen 180k, 360k km) célszerű cserélni. Viszont ha Csabiii159 esetét egyedinek nevezzük, de látva az én 170k km-es repedezett, és már minimális hangot kiadó tárcsámat, akkor SZVSZ 150k km-nél már indokolt lehet a csere, a szemrevételezés függvényében.
Vezérléscserekor rá tudnak nézni (a legjobb alkalom), hisz le kell szerelniük az ékszíjtárcsát a vezérműszíj levételéhez.
droberto2012-08-30 01:01:33 // 23850
Szóval akkor a 2.4-en is Dayco a gyári.
Erre a sztoridra emlékszem, jól megjártad vele.
droberto2012-08-30 00:58:34 // 23849
Peches tuningmester! :)))
droberto2012-08-30 00:56:23 // 23848
Értelek! Szerintem se rossz a Conti, de én még egy-két kivételtől eltekintve a Dayco szíjakra, görgőkre még nem hallottam rosszat.
GTPeti2012-08-29 23:07:25 // 23847
Kieg.: Elromolhat az elektronika, zárlatos lehet az első és a második trafó is. Bár ez a "nem minidig gyújt be" inkább a két trafó valamelyikénél lehet (elöregszik a szigetelés és átüt).
GTPeti2012-08-29 23:02:44 // 23846
Amit mi trafónak nevezünk az általában két részből áll. Van egy elektronika, egy beépített "előtrafóval" és az izzó végén a sapka az is sokszor egy trafó, ami az igazi nagyfeszültséget hozza létre. Az elektronika csak az "előtrafó" által gyártott feszültséget tudja mérni, így csak ezt tudod lekérdezni FES-sel.

Hogy az izzó áramfelvétele lekérdezhető... ebben nem vagyok biztos. (Ebből lehetne következtetni az állapotára.) Meg kéne nézni a FES-sel, hogy miket kínál fel.

Kieg.: Én anno azért vettem meg a FES teljes verzióját, mert a xenonokat az ingyenes csak megtalálja... de nem kérdezhető le vele gyak. semmi.
direttore2012-08-29 22:48:30 // 23845
Mindkét trafó lenne rossz, vagy a két izzó? Ki lehet ezt mérni valahogy? Ha a trafó rossz, azt a FES kimutatja e, vagy az izzókat???
GTPeti2012-08-29 22:46:31 // 23844
Minden izzóhoz külön van. Nem lenne túl praktiktus a nagyfesz. kábelt egyik oldalról a másikra átvinni.
direttore2012-08-29 22:21:54 // 23843
Az a helyzet, hogy felcseréltem az izzókat .Először megörültem, mert ekkor a másik (bal) oldalon aludt ki a xenon fény (mert ugyebár ide tettem bele a jobb oldalon pislákoló izzót) egy idő után. Kicsit jártam vele a városban és mikor hazaértem, látom, hogy a bal oldali világít és a jobb (ahol elvileg a jo izzó van) nem ég!!!
Trafó lesz, vagy más lehet( talán mindkét izzó rossz???
Közös trafó van a xenon rendszerhez, vagy izzóként van???
DrB2012-08-29 22:18:50 // 23842
GTPetivel már értekeztem az ügyben, a dolog németországi vonatkozása miatt is. A Ti véleményetekre is kiváncsi lennék:

Most esedékes a 120 ezres szerviz. Az elmúlt években a topikot olvasgatva, szép kis listát írtam össze arról, hogy a 120 ezres szerviz során esedékes kötelező dolgok mellett mit cseréltessek/tisztíttassak ki/meg a vason. A 159-est 2-3 évig még nagy valószínűséggel megtartanánk. Azalatt belekerül kb. még 30-45 ezer km. Mint írtam, most van benne 120 ezer km, decemberben lesz 6 éves. Szeretném a most esedékes nagyszerviz keretében egy levegővel a következő 30-45 ezer km alatt valószínűleg várható problémákat most orvosoltatni (átnézetni/kicseréltetni).

Az alábbi listából mit tartatok ésszerűnek, s mit esetleg túlzásnak, az autóval fent leírt terveimet ismerve (nem akarok túllőni a célon) ill. szerintetek mit hagytam ki?

Lista:

1. Vezérlés:

Vezérműszíj
Görgők
Vízpumpa (fémházas)
Ékszíj a hozzátartozó görgőkkel

2. Szűrők

Légszűrő
Pollenszűrő
Olajszűrő
Üzemanyagszűrő

3. Tisztíttatni

Szívósor
EGR szelep
MAP-szenzor (???másik neve szívónyomásérzékelő???)
Pillangószelep
Légkondi

4. Cseréltetni

Turbócsövek
Vezérműtengelyjeladó
Főtengely(holtpont)jeladó

???Érdemes a két jeladót most cseréltetni???

5. Ellenőriztetni

Főtengely (ék)szíjtárcsa
Leömlő tőcsavar
Generátort a szabadonfutó miatt
Lengőkarok, szilentek


Kösz a válaszokat!
Atesz2012-08-29 22:10:08 // 23841
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, autóvásárlással kapcsolatban.
Sógorom kinézett egy 159-est, 1.9JTD, erről a típusról szeretnék infókat.
Ha elmegyünk megnézni mire érdemes figyelni, vannak e esetleg típushibái.
Akinek ilyen van, milyenek a tapasztalatai. Azt hallottam, hogy nagyon jó az Alfának a dízelje, de saját tapasztalatom nincs, ezért fordultam hozzátok.
Nagyon beleszeretett, a hétvégén megyünk megnézni, remélem ő is az Alfások családjához fog tartozni.

Előre is köszi mindenkinek a segítséget!

Ciao!
GTPeti2012-08-29 22:01:23 // 23840
Jaja, addig biztos kihúzza.
DrB2012-08-29 21:50:38 // 23839
Szerintem akkor most max. csak ránézetek, az alapján amit a többiek is írtak. Valszeg rá fog érni a 150 ezres szervizkor is a csere.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-08-29 21:33:26 // 23838
pedig cserélhetnétek....van jó forrás :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2012-08-29 21:32:47 // 23837
nálam már 161e van és semmi hangja vagy lógása...
GTPeti2012-08-29 21:24:49 // 23836
Igen, látszik rajta, hogy repedezett-e. A tied egy speciális eset, szerintem. Ha csak No-ban jársz kelsz, akkor olcsóbb idejekorán cserélni, ha amúgyis nagyszervíz van, mint 200enél külön ezért szervízbe menni. (Bár olajcserével kombinálva még működhetne a dolog.)
Tibcsi1662012-08-29 21:22:43 // 23835
Szerintem egész jól lehet látni, ha kirohadt a gumi.
Tibcsi1662012-08-29 21:10:42 // 23834
A 166omnál (2.4JTD) 150e-nél cserélték. Fogalmam sincs milyen volt.
Szerintem is fölösleges hamarabb. Elég jól lehet hallani amikor csikorog, és több ezret mentem vele csikorogva. Nem is túl nagy meló cserélni. Tehát ráér akkor kicserélni amikor csikorog.
Ez az 50e csere vicc, akkor így mindent lehetne cserélni 50ezrenkenént :)
DrB2012-08-29 21:03:06 // 23833
Nálam most esedékes a 120 ezres szerviz, vezérléscsere is lesz. Érdemes már most cseréltetnem a főtengely ékszíjtárcsát vagy tényleg várhat vele az ember 200 ezer km-ig??? Vezérléscserekor rá tudnak nézni, hogy csereérett-e?
Csabi2012-08-29 20:46:51 // 23832
Igen, Dayco volt.A tárcsán látható számra kerestem a Dayco oldalán, és ugyanez a szíjtárcsa van többek között a 156 2.4-en gyárilag is. Nekem egyértelműen akkor kezdett el szólni, ill akkor "ment tönkre" amikor az okos klímás túltöltötte a rendszert gázzal, a kompresszor kb 2x annyi teljesítményt vett fel.Durván érezhető volt a vason, nem beszélve amikor a védelem ki-be kapcsolgatta...szóval szerintem simán elment volna még több tízezer kilométert ha nincs ez a baki...
GTPeti2012-08-29 20:08:58 // 23831
Az ilyen infók szerintem nagyon hasznosak. Kár, hogy a gyári ajánlásokból (az Alfánál) kimaradnak.
GTPeti2012-08-29 20:05:05 // 23830
"Sorozatban tönkremegy???"
Ezt úgy értettem, hogy több cartársnál tönkrement az utóbbi időben. Ez azt jelenti, hogy nem egyedi esetekről van szó. Másrészrőll a 156-nál eddig nem nagyon volt téma a szíjtárcsa.

"Azt gondolom, hogy a főtengely ékszíjtárcsát vezérlés cserekor ki kellene cserélni. Ez a gyártó hibája, hogy nem hívja fel a Userek figyelmét rá!"
Ezt én is így gondolom.

"Ez gyakorlatilag két vulkanikusan összekapcsolt acéltárcsa, mely komoly lengő igénybevételnek van kitéve."
Ja... ugyanúgy, mint a 156-ban. És ott meg nem ennyire tönkremenős - a fórumos tapasztalatok alapján. (Persze jobb félni... én is cserélni fogom.)

"Az meg hogy Dayco, én nem tudtam képeken látható szám alapján kivenni, az enyémen látható volt a márkajelzés."
Nincs rajta márkajelzés... de tökéletesen ugyanúgy néz ki.

Van tapasztalatod a Contival, hogy így pártolod?
A "hogy így pártolom" az túlzás. Egyszerűn ha valami "tönkremenős fajta", akkor megpróbálom egy másik nagy gyártó termékét. Hátha jobb egy picivel. Ha most valaki jön saját tapasztalataival, hogy 50e-t sem bírt ki a Conti, akkor maradok a Dayconál.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-08-29 19:52:25 // 23829
na persze miért kéne? 200e-nél érdemes kicserélni és ennyi....a BMW-nek Corteco a gyárija ott is cserélni kell 200 után....
'''''2012-08-29 19:51:02 // 23828
Vasárnap sikerült a kapum ütköző vasába elakadnom.Persze kitört egy darabot a műanyag doblemezből.
Hétfőn nitró szerelés közben megcsúszott a sziké és kilukasztottam a nitró csövét.
Kedden megmostam a vasat és sikerült az egyik félköríves ledet kimozdítsam a helyéről.
Ma elvittem a fényezőhöz,hogy felrakja az első lökös toldatot és lefújja a lökössel együtt.Természetesen ott is kicsit faragni kellett.
Remélem vége a pehhsorozatnak.!(Igaz,hétvégén még gondolkodom a gyorsulásin is.)
droberto2012-08-29 15:39:16 // 23827
A látható szám az eredi szám, bár az eper a gyári számra mást ír:
droberto2012-08-29 15:32:59 // 23826
Ha Daycot vesz akkor DVP1019 valósi bele.
droberto2012-08-29 15:31:40 // 23825
Sorozatban tönkremegy??? Azt gondolom, hogy a főtengely ékszíjtárcsát vezérlés cserekor ki kellene cserélni. Ez a gyártó hibája, hogy nem hívja fel a Userek figyelmét rá! Más típusoknál 50 ezrenként cserélik.
Ez gyakorlatilag két vulkanikusan összekapcsolt acéltárcsa, mely komoly lengő igénybevételnek van kitéve.
Az meg hogy Dayco, én nem tudtam képeken látható szám alapján kivenni, az enyémen látható volt a márkajelzés.
Van tapasztalatod a Contival, hogy így pártolod?
Coolby2012-08-29 14:17:29 // 23824
A műszaki tartalmát nem ismerem, de nekem mondták, hogy ez lehet az izzótól is, és az is lett, azóta új izzókkal már 2 hete kábé tökéletes, semmi pislogás. Ha csak egyik oldal csinálja, akkor cseréld fel izzókat és kiderül. Izzó csere kb 10 perc.
GTPeti2012-08-29 12:59:48 // 23823
Nekem a képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy gyárilag is Dayco volt benne. (Vagy tévedek?)
Márpedig, ha az sorozatosan tönkremegy, akkor vegyen olyat, aki akar. Én asszem maradok a Continál.
direttore2012-08-29 12:21:21 // 23822
köszi a választ!

De ha valami kiég akkor kiég, nem? Tudom gázzal megy. De ha szar akkor a visszakapcsolásnál miért villan fel eés ég egy darabig.
droberto2012-08-29 11:59:59 // 23821
Én nem mertem megvárni a következő szervizt én nyomban kicseréltem. Nálam egy kis finom hangja volt.
droberto2012-08-29 11:53:38 // 23820
Hmm... ez érdekes!
Tudtommal a gyárban volt Basis (Impression) Medium (Progression) High (Distinctive) és Ti.
FL után eképpen nézett ki a Progression és a Distinctive közti különbség.

E képet simán árnyalhatják az opciós extrák és csomagok.
Nálad van ugye Tempomat és recés aluminium, ami Dist.-re utal, viszont a kormányod "sima" bőr nem Frau Pieni Fiore. Ja és pluszba még van Nav-od is!
A vasad inkább Dist. ha van króm küszöb-, és csomagtartó betéted és van vezetőoldali világítós piperetükröd, továbbá 8 irányba állítható első üléseid.
Coolby2012-08-29 07:44:56 // 23819
Nekem is detto ugyanez a jelenség volt, már reflexből fel-le kapcsoltam a lámpát, hogy újra égjen az izzó. Felcseréltem aztán a két izzó és akkor a másik oldali pislákolt, így nálam hálisten izzócsere kellett csak, már féltem én is, hogy trafó lesz, azért az nagyobb beruházás...
Csabi2012-08-28 22:47:21 // 23818
Hali!

Ime egy szétszakadt főtengely szíjtárcsa,...szerencsémre nem okozott komolyabb bajt, mivel az általam látogatott szervíztől 3-4km-re történt a szakadás. Nem tudom felfogni hogy gyárilag miért nem tudják olyan szíjtárcsával felszerelni, h egy esetleges szakadásánál azért még legyen esélyed eljutni egy szervízbe.
Megjegyzem azért volt előjele, a jobb első kerék felöl érkező fémes kopogás alapjáraton,már nyugtalanított, de bíztam benne, h kibírja a következő szervizig....sajnos nem bírta.
Csosznorbert2012-08-28 22:37:20 // 23817
vagyis menjek pofozkodni az előző tulajhoz vagy se.... :D
Csosznorbert2012-08-28 22:36:47 // 23816
Akko' átku*tak, én distinctivet vettem :-O
direttore2012-08-28 21:53:06 // 23815
Köszi! A FES nem jelzi, hogy hiba lenne a világitásban.
Alfa156SW2012-08-28 21:47:59 // 23814
nekem is a Xenon trafót kellett cserélnem az izzó jó volt nekem bontottan 40.000 be került!
Alfa156SW2012-08-28 21:46:24 // 23813
Jó éjszakát!

ha valaki éppen egy minőségi laptopot keres az írjon!

Minőségi üzleti kategóriás laptopok Garanciával!

szöveg...
droberto2012-08-28 21:35:12 // 23812
Nézd meg a kontaktusokat. Ha oxidmentes akkor elég ha megmozgatod. Ha ez nem segít, cseréld meg az izzókat. Ha továbbra is a jobb cseszekedik akkor vsz. trafó, de előtte FES-el is kérdezd ki, hátha az elárul valami okosat!
direttore2012-08-28 21:31:08 // 23811
Sziasztok!

Valaki tudja mi lehet a hiba:
xenon fényszórot bekapcsolom és egy kis idő után villan egyet a jobb oldali(mert ott lehet vmi) és elalszik, majd ha újrakapcsolom, megint világit egy ideig és ismét villan egyet és elalszik???
Álló helyzetben nincs ez, csak menet közben.
Xenon trafó lehet???
droberto2012-08-28 17:24:56 // 23810
Nem nagyon hiszek benne, de ha már megvan megtartanám. Hogy hogyan oldanám meg az még rejtély. Talán beletoldanék a két darabot a hosszú oldalába... (de miből?)
Tibcsi1662012-08-28 16:05:45 // 23809
Jaa :) Ezért ne foglalkozzatok vele, ha nagyobb akkut vesztek és nem fér rá.
droberto2012-08-28 10:17:14 // 23808
Kérdezd Pityukomát, neki közvetlen tapasztalatai vannak a Thule-os tetőcsomagtartókról.
droberto2012-08-28 09:58:37 // 23807
Ha jók az infóim a MEDIUM, a Progression felszereltséget takarja.
Liquid2012-08-28 09:58:29 // 23806
az szigetel, eltakarja a vasbugyit :))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak