"205/50-16 és a 235/40-19 közt 4!cm van átmérőben, s így 2 cm-t emelt a nyári kerék az autón."
Ezek feltételezhetően nem váltóméretei egymásnak. SZVSZ valaki valamit elírt/elszámolt.
"de a márkakereskedő is csak annyit mondott, sz@rjak rá..."
Gratulálok neki. Azzal nem lehet megvádolni, hogy futóműspecialista mérnök lenne. :)
GTPeti2012-08-27 13:32:30 // 23759
droberto2012-08-27 13:32:00 // 23758
Bocs! Úgy látszik már éhes vagyok.
205/55-16 91H
205/55-16 91H
droberto2012-08-27 13:31:08 // 23757
Na szóval még egyszer: 159 Crosswagont! :)
Liquid2012-08-27 13:30:06 // 23755
maga a futómű ültetett, bár a 215/55R16 hoz képest a 235/40R19 is emel bő másfél centit.
droberto2012-08-27 13:29:36 // 23754
Azért ezt megcáfolnám! Az enyémmel a ti felni 159 Crosswagont csinált! Előtte mindenhol leért a bölcső, azóta pedig sehol (kopp-kopp-kopp). A 205/50-16 és a 235/40-19 közt 4!cm van átmérőben, s így 2 cm-t emelt a nyári kerék az autón. Pont annyit amennyit a ti futómű ültet. Jelenlegi eszemmel a fentiek miatt meg sem fordul a fejemben az ültetés és a ti futómű beszerzésének gondolata...
Eleddig mindig kínosan ügyeltem a váltóméret problematikára, de a márkakereskedő is csak annyit mondott, sz@rjak rá...
Eleddig mindig kínosan ügyeltem a váltóméret problematikára, de a márkakereskedő is csak annyit mondott, sz@rjak rá...
droberto2012-08-27 13:22:03 // 23753
Nemigen elképzelhető. Már csak azért sem, mert a ti-n Ø330 mm-es tárcsa van a tieden pedig Ø305-ös. A "nagyfékre" gyáriból csak 17" feletti kerék megy fel, aftersale-ből pedig általában 18" felettiek.
De írd be az eLUM-ba az alvázszámod és megtudod, hogy ti, vagy sem (a distinctive az - HI).
De írd be az eLUM-ba az alvázszámod és megtudod, hogy ti, vagy sem (a distinctive az - HI).
droberto2012-08-27 13:15:05 // 23752
Vsz. a tieteket másféle rugóval szerelték!
GTPeti2012-08-27 12:51:13 // 23751
Na várj, az hogy 16-os v. 19-es felni van az autón NEM (vagy csak minimális mértékben) befolyásolhatja a hasmagasságot. Ezért vannak gumi-váltóméretek előírva.
Csosznorbert2012-08-27 12:44:17 // 23750
Akkor létezhet olyan is hogy sport futómű, (volt esetleg TI felni is valamikor) és most visszadobták rá a gyári 16-os felniket..... ebből kifolyólag lehet az enyém igy qva alacsony?
Liquid2012-08-27 11:26:39 // 23748
a cm-es ültetés a TI "sport" futóművel jár elvben
BadBoy2012-08-27 11:12:45 // 23747
A 159 nem tudni miért, mlg a szervizben sem tudtak megválaszolni 2 különboző futóművel érkezett. Amikor mi vettük a miénket pont volt bennt a kereskedésben egy teljesen ugyan olyan 2.4JTDm mint a miénk, ugyan olyan felnikkel, és szemre láthatóan a miénk alacsonyabban volt. Nem akarta elhinni az eladó, és ugyan ilyen paraszt logika alapján megmértem neki, hogy elhiggye, és 2cm volt a különbség a hasmagasságban. Utána a szervizben kérdeztem, hogy mi ez, és nem tudtak rá választ adni ők sem.
droberto2012-08-27 09:23:09 // 23746
8 év így nem kevés! Akkor talán fűtött garázsban állt? Vagy nem volt semmilyen fogyasztód, ami álló helyzetben csípte volna az áramot, s így csak alig szulfásodott? Vagy a 100 Ah óra tette?
Tibcsi1662012-08-27 00:57:16 // 23745
Áá semmi különös, A nyarat kivéve szinte csak városban mentem vele. Havi egyszer megyek ki városból akkor is csak 2-300km. Tehát több mint fele út városban. Soha nem volt kiszedve a 166-os aksi és semmilyen spéci töltőn sem volt.
droberto2012-08-26 20:24:03 // 23744
Nálam is eddig mindig csak a dátumot és az időt kérte, pedig volt olyan, hogy 3 hétig se volt rajta az akksi.
Köszi szépen értékeidet, lemegyek és én is megmérem őket!
Így van ez a gyári akksi. Nem pazortak az biztos. (Már az 1.6-os Tipomban is 55 Ah volt a gyári.)
Az 1.9-esekben ekkora van, ha jól emlékszem elvétve láttam olyat amiben nagyobb volt.
Köszi szépen értékeidet, lemegyek és én is megmérem őket!
Így van ez a gyári akksi. Nem pazortak az biztos. (Már az 1.6-os Tipomban is 55 Ah volt a gyári.)
Az 1.9-esekben ekkora van, ha jól emlékszem elvétve láttam olyat amiben nagyobb volt.
droberto2012-08-26 20:15:40 // 23743
Akkor gondolom a 166-al mentél rendesen hosszabb köröket?!?
droberto2012-08-26 20:05:27 // 23742
Köszi a hasznos infókat!
droberto2012-08-26 20:03:56 // 23741
Én amíg lehet halogatom a cserét! Őszintén már azon meglepődtem, hogy a tavalyi telet kibírta. Tavaly novemberben amikor vettem is alig akart elindulni.
Komoly jótékony hatása van a garázsnak!
Sokszor, főleg ha nyaggatom az ECU-t, 2 hét után még így melegben is alig teker és egy füstpamacs kíséretében indul csak el nehezen. Ezzel valószínűleg nem teszek jót semminek. Ezért hosszabb leállás idejére, vagy ECU turkálás után rá szoktam tenni a CTEK-et.
Komoly jótékony hatása van a garázsnak!
Sokszor, főleg ha nyaggatom az ECU-t, 2 hét után még így melegben is alig teker és egy füstpamacs kíséretében indul csak el nehezen. Ezzel valószínűleg nem teszek jót semminek. Ezért hosszabb leállás idejére, vagy ECU turkálás után rá szoktam tenni a CTEK-et.
GTPeti2012-08-26 20:00:18 // 23740
"Lemegyek lemérem a tálca méreteit és majd utánaolvasok, hogy mik az elérhető árú technológiák."
És rá fogsz jönni, hogy elérhető áron a Ca+Ag a legjobb. B)
És rá fogsz jönni, hogy elérhető áron a Ca+Ag a legjobb. B)
droberto2012-08-26 19:57:19 // 23739
droberto2012-08-26 19:47:57 // 23738
Ohh! Ez az info most pont nem hiányzott, nagyon-nagyon megfájdítottad a szívem! :)
Anyagilag, most igencsak meg kéne erősödnöm ehhez. :(
Még így sem mondható olcsónak, de így már eléggé csábító.
Nagy álmom egy Thule EuroClassic G6 929 + 4. bicó adapter.
Köszi az értékes infót!
Anyagilag, most igencsak meg kéne erősödnöm ehhez. :(
Még így sem mondható olcsónak, de így már eléggé csábító.
Nagy álmom egy Thule EuroClassic G6 929 + 4. bicó adapter.
Köszi az értékes infót!
Pityukoma2012-08-26 14:54:00 // 23737
Giancarlo szakinak ilyen került a kezébe, vagy péntek volt és már máshol járt az esze:-)
Pityukoma2012-08-26 14:49:26 // 23736
Peti, Tibcsi, köszönöm a tanácsokat. Rákészülök a cserére,csak kiheverem a nyaralást:-) Bár tervbe van a dupla kipöfögő (nagyon tetszik) nem tudom melyik lesz előbb. Azért az üzembiztonság az elő számú szempont.
Tibcsi1662012-08-26 14:46:14 // 23735
GTPeti2012-08-26 14:24:47 // 23734
(Már régóta készülök rá, hogy leírjam, hogy lehet trükkösen [az áramkör megszakítása nélkül] lemérni a nyugalmi áramfelvételt.)
GTPeti2012-08-26 14:23:28 // 23733
Igen, ezek jó értékek. A 16mA kellemesen alacsony, a 12,6V is jó. (Fontos, hogy 12,4 felett legyen mindig, mert az alatt indul be a szulfátosodás.) A 14,0V töltőfesz is rendben van. (Nálam is annyi.) A 60Ah-s akkuval nem túlozták el Giovanniék. De ez legyen a legnagyobb baj.
Pityukoma2012-08-26 14:09:24 // 23732
Köszi a tanácsot, megfogadtam. Bár kicsit remegett a lábam mint szűz lánynak a randi előtt, mert még mióta nálam van nem volt levéve a saru és nem tudtam kér-e kódot a navi. De egyszer túl kellett esnem rajta: Nem kért. A dátum és az idő kivételével nem felejtett el semmit :-)
Nyugalmi áram felvétel: 39mA-ről lassan csökkent 16mA-ra, ott stabilan megállt. Nyugalmi feszültség:12.6V. Alapjárati feszültség: 14.05V. (minden fogyasztó kikapcsolva: klíma,rádió,belső vil...stb)
Fordulaton nem mértem meg, mert a gyerek aludt a babakocsiban a kert végében és nem akartam hangoskodni. Nekem Exide 60Ah 540A akku van benne (1.9JTD). Valószínű még gyári, mert Alfa logós.
Ezek jó értékek?
Nyugalmi áram felvétel: 39mA-ről lassan csökkent 16mA-ra, ott stabilan megállt. Nyugalmi feszültség:12.6V. Alapjárati feszültség: 14.05V. (minden fogyasztó kikapcsolva: klíma,rádió,belső vil...stb)
Fordulaton nem mértem meg, mert a gyerek aludt a babakocsiban a kert végében és nem akartam hangoskodni. Nekem Exide 60Ah 540A akku van benne (1.9JTD). Valószínű még gyári, mert Alfa logós.
Ezek jó értékek?
Liquid2012-08-26 13:59:04 // 23731
az enyém jelenleg 1 hetet se nagyon bír ki
Csosznorbert2012-08-26 13:55:40 // 23730
a 17 cm nél nekem tuti lejebb van a horog alja, keréknél stimm, rugó szinkódhóz majd beállok valami száraz helyre, mert itt most locsog az eső :(
GTPeti2012-08-26 13:40:02 // 23729
"Amúgy pedig független az indítóáram az akku élettartamtól."
Persze. Tekintve a felhasznált anyagok minősége és vastagsága határozza meg. (Pl. a tasakszeparátoré.) Na meg az "életkörülményei" (töltöttségi állapota, van-e rajta pulser, lát-e valaha regeneráló töltőt).
Persze. Tekintve a felhasznált anyagok minősége és vastagsága határozza meg. (Pl. a tasakszeparátoré.) Na meg az "életkörülményei" (töltöttségi állapota, van-e rajta pulser, lát-e valaha regeneráló töltőt).
Tibcsi1662012-08-26 13:37:01 // 23728
Mindenképpen vegyél újat, és szerintem legnagyobbat ami belefér a tartóba.
Én sajnos nem tudtam, mert amikor beszart a gyári, akkor szombat volt és nem volt más normálas bolt, csak TESCO-AUCHAN Éppen nem volt más méret csak 75Ah Exide-ban.
Én sajnos nem tudtam, mert amikor beszart a gyári, akkor szombat volt és nem volt más normálas bolt, csak TESCO-AUCHAN Éppen nem volt más méret csak 75Ah Exide-ban.
Tibcsi1662012-08-26 13:31:19 // 23727
Ez igaz, nekem is volt már a Cromámban Exide Maxima, ami 900A tudott és 55Ah. Az simán kibír tíz évet. De az más kategória, mert az spirál cellás.
Amúgy pedig független az indítóáram az akku élettartamtól. A 166-osban a gyári aksi 100Ah és 430A indítóárama volt és 8 évet ment. A mostani 159-ben ha jól emlékszem 85 Ah volt a gyári és kb 500-600A indítóáramot tudott, mégiscsak 4 évet bírt. Ezért gondolom, hogy alul van méretezve a 159-ban a gyári aksi.
Amúgy pedig független az indítóáram az akku élettartamtól. A 166-osban a gyári aksi 100Ah és 430A indítóárama volt és 8 évet ment. A mostani 159-ben ha jól emlékszem 85 Ah volt a gyári és kb 500-600A indítóáramot tudott, mégiscsak 4 évet bírt. Ezért gondolom, hogy alul van méretezve a 159-ban a gyári aksi.
Pityukoma2012-08-26 13:23:00 // 23726
GTPeti2012-08-26 13:18:04 // 23725
Én ez esetben lehet, neki sem vágnék a télnek ezzel az akkuval...
(A nyugalmi áramfelvételt azért megérné ellenőrizni. 50mA alatt kell lennie.)
(A nyugalmi áramfelvételt azért megérné ellenőrizni. 50mA alatt kell lennie.)
Pityukoma2012-08-26 13:00:11 // 23724
Ez tényleg jónak tűnik. Az enyém is halódik, szerintem a telet már nem éli túl. (2007-es) A nyaraláskor 2 hétig nem volt indítva a vas, alig akart életre kelni.
Pityukoma2012-08-26 12:56:07 // 23723
Sziasztok,
Tavasszal volt téma itt a kerékpár szállítás. Indult a THULEnyár végi leértékelése. Akit érdekel mos jó áron vannak.
Tavasszal volt téma itt a kerékpár szállítás. Indult a THULEnyár végi leértékelése. Akit érdekel mos jó áron vannak.
GTPeti2012-08-25 23:07:43 // 23722
Elég ha az indítóáram nagy. Egy Optima pl. 50Ah-s és 815Ampert tud leadni (asszem -40 fokban). Ez az a pont, amiben a ZAP-ok is elég jók, adott méretnél kimagasló az indítóáram.
Liquid2012-08-25 22:41:08 // 23721
én is a ZAP felé hajlok úgy alapból, bevált a 156-nál
Liquid2012-08-25 22:40:28 // 23720
kérdés az hogy mi a legnagyobb ami befér :)
Liquid2012-08-25 22:39:27 // 23719
nekem is ez a tippem, bár normális leírást nem találtam hirtelen erre a hibára
droberto2012-08-25 22:11:38 // 23718
Számitógép, OBD interface, FiatECUScan
Grego2012-08-25 21:23:55 // 23717
Ki lett cserélve az olajam. De sajna a szaki nem ütötte ki a service lejárt feliratot, így most feszt kiírja, hogy cseréljek olajat. Nem tudja valaki, hogyan lehet. A 156-on egyszerű volt.
Tibcsi1662012-08-25 21:11:18 // 23716
Az Exide-ról.
A 166-omban a gyári Exide Excell 8 évet ment!! A mostaniban pedig 4 évet. Nincs ezzel semmi gond, szerintem alul méretezték az aksit a tervezők. Ehhez a motorhoz (2.4) szerintem 100Ah aksi kéne és nem az amit beleraknak a gyárban. A 166-ban 100Ah volt, ezért bírt ki ennyit. Amúgy nekem most is Exide van benne 75Ah-ás. Kíváncsi vagyok mennyit bír.
A 166-omban a gyári Exide Excell 8 évet ment!! A mostaniban pedig 4 évet. Nincs ezzel semmi gond, szerintem alul méretezték az aksit a tervezők. Ehhez a motorhoz (2.4) szerintem 100Ah aksi kéne és nem az amit beleraknak a gyárban. A 166-ban 100Ah volt, ezért bírt ki ennyit. Amúgy nekem most is Exide van benne 75Ah-ás. Kíváncsi vagyok mennyit bír.
droberto2012-08-25 20:01:17 // 23715
Sokszor magam sem tudom, hogy már miket írtam. :)
Egybefolyik ott sajnos minden. Erről már beszéltünk.
Egybefolyik ott sajnos minden. Erről már beszéltünk.
GTPeti2012-08-25 19:55:24 // 23714
Most már igen. Szólhattál volna, hogy az utolsó előtti oldalon van. :))
droberto2012-08-25 19:47:59 // 23713
Én néztem a blogodat, de te nézted, hogy én mit használok? :)
droberto2012-08-25 19:43:01 // 23712
Az ADAC-os teszt szerint sem rossz, és a résztvevők között messze a legolcsóbb.
GTPeti2012-08-25 19:42:40 // 23711
Én anno, a vásárlás előtt körbejártam a témát és magam a lenti következtetésre jutottam. (Nem mondom, hogy az Exide nem jó!) Egy barátomnak is Z S van 3+ éve, az enyém most lesz kettő. Jól meg tudom ítélni, mennyire van szufla az akkuban, mert 1 hét van két indítás között. A mostani majdnem olyan jó, mint anno az Optimám. (Az Uno-mba is Z S-t vettem, miután az előző noname akku a CTEK-es töltögetés után 10 !! évesen bedobta a törülközőt.)
Hogyan lehet az akku élettartamát meghosszabbítani, ld. blog. :)
Hogyan lehet az akku élettartamát meghosszabbítani, ld. blog. :)
droberto2012-08-25 19:35:08 // 23710
Bár annak jobban örülnék, ha fekete lenne...