Fórum >> Típusok >> 159

droberto2017-01-09 06:26:09 // 5196
Szedd le az akksisarut egy percre. Attó valószínű megjavul. Ha nem akkor lehet, hogy egy proxy sorbarendezést kell csinálni a MES-el.
Ha attól se lesz jó, próbáld a másik kulccsal vagy cserélj elemet.
droberto2017-01-08 22:42:23 // 5195
Szia!
Ez nincs leírva, illetve élettartam olajnak mondják, ami nyílván egy butaság.
Ha 5-6 évente vagy 100k km-enként (amelyik előbb jön) cseréled arra az olajra ami a kézikönyvében van nem lősz mellé. :)
droberto2017-01-05 20:41:35 // 5194
Kedves CarTársak!

Pityukoma Barátunk temetésére készítünk egy Alfás koszorút.

Aki szeretne beszállni kérem, a lenti számlaszámra utaljon 2.500,-Ft-ot.
Mivel ebben a helyzetben Pisti családjának nagyobb szüksége van az anyagi támogatásra, ezért 1 db koszorút készítünk 20.000,-Ft értékben. Ha 8-nál több jelentkező jön össze, vagy a jelentkezők többet utalnak, akkor a többlet pénzt átutaljuk a gyászoló családnak.

Kérlek, a közleménybe írjátok be, hogy:

- koszorú
- és azt a nevet, amit szeretnétek a koszorúra feliratni

Számlaszám: 10403129-75555351-57521048
Számlatulajdonos: Megyeri Tibor

Köszönettel,
Alfás Barátok
droberto2017-01-04 17:30:03 // 5193
Pár kép tőlem is:


Már most nagyon hiányzol, hogy tudom, nem vagy itt! ;(
droberto2017-01-04 12:24:34 // 5192
Nehéz szavakat találni, de egy biztos, örök Emlék és Példakép maradsz nekünk, Barátaidnak. :(
Nyugodjál Békében!
droberto2017-01-03 23:50:13 // 5190
Akkor az első, hogy légtelenítsd normálisan (nyomás alatt.)
A csövek viszont, soha nem lesznek kemények, mivel nincs nagy nyomás a rendszerben.
droberto2017-01-01 21:03:21 // 5189
Nézd meg a légtelenítő csavarok környékét, (hűtővíz kollektor, csövek teteje) és ellenőrizz minden csatlakozást.
Kérj meg valakit, hogy intenzíven nyomkodja meg a gázpedált miközben (a burkolat levétel után) közelről vizslatod a motort valamint a vízrendszert és keresed a szivárgásra utaló nyomokat.
droberto2017-01-01 00:01:10 // 5188
Boldog Új Évet Mindenkinek. :)
droberto2016-12-24 17:53:29 // 5187
Békés Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
droberto2016-12-15 16:35:57 // 5186
Igen, akár annyi is lehet.
Szerinted honnan kap a motor levegőt ha lefalazzuk az EGR-t?
Nem hiszem, hogy ezt pont neked kell ecsetelni...
droberto2016-12-15 09:19:58 // 5185
Átlagot írtam. Több 159 ECU-s adatait figyelembe véve.
Ha sokat városozol lehet több a 2.4-nél.
Üzemszerüen ott se lehet több 0,8-1 dl-nél, de ezt majd a 2.4-esek megmondják, hogy milyen idő/km átlagokat ír a MES, és a normál + 2 l-hez képest, mennyivel több az átlaguk regenkor.
droberto2016-12-15 09:05:23 // 5184
Pedig azt írják, hogy dízelnél nincs hatással a fogyasztásra.
Én jártam nélküle ~2000 km-t nem tapasztaltam érdemi változást.
droberto2016-12-15 08:46:34 // 5183
Engem szoktak igazoltatni. :)
A többi majd a Hardy alátámasztja, vagy cáfolja. :)
droberto2016-12-15 08:35:27 // 5182
Ja, és önmagában nem fogyaszt többet a részecskeszűrőtől. És kevesebbet se ha nincs. Van itt olyan köztünk, aki más paraméterek változatlanul hagyása mellet kiszedte és lemérte.

Persze regenerációkor van egy kis többletfogyasztás, de számoljuk egy kicsit:

Normál üzemszerű esetet figyelembe véve 1.9-es motorral.

Adatok:

Átlag fogyasztás: 7,5 l / 100 km
Reneneráció: ~500 km / db
Rengeneráció hossza: ~10 min
Regeneráció közbeni többletfogyasztás (városon kívül): + 2 l / 100 km
Regeneráció közbeni átlagsebesség: 100 km / h

Számolt értékek:

Regeneráció alatt megtett út: 100 / (10/60) = 16 (km)
Tehát 16 km-en keresztül + 2 l-es többletfogyasztás 100 km-re vetítve.
Többlet fogyasztás 100 km-re vetítve: (6 / 100) x 2 = 0,32 (l)
Többlet fogyasztás 500 km-re vetítve (mivel 500 km-enként regenerál): 0,32 / 5 = 0,064 (l/100 km)

Konklúzió:

A részecskeszűrő által okozott fogyasztástöbblet alig több mint 0,5 dl.
droberto2016-12-15 08:02:27 // 5181
:)

Semmennyire. Vannak szettek amik jók, de sose lesz olyan mint a gyári.
1. Más a lámpa, foncsor (fókuszpont).
2. Nincs szintszabálytó. Pontosabban van csak manuális (a hátsó hídon a "terhelés" érzékelő).
3. Nincs spricni (mosó berendezés - motor, komplett csövezés, 6 fúvóka, lyukas lökhárító).

Meg lehet csinálni jobb is lesz (kivéve a szembe jövőnek), de rendőr büntizhet érte. (Szoktak is.)
A másik út a gyári de az nem olcsó, de nem is lehetetlen.
droberto2016-12-15 07:53:18 // 5180
És azt se felejtsük el, hogy EGR OFF esetén, a Turbónak akár 2x annyi levegőt kell szállítania. :)
droberto2016-12-15 07:50:06 // 5179
Nem véletlenül van bene az a hőcserélő. :)
droberto2016-12-15 07:45:54 // 5178
Honnan veszed ezek a dolgokat, szétszedted már, láttad belülről, vagy részt vettél bármilyen mérésben?
1., A részecskeszűrő nem képez ellenállást, az áthaladási keresztmet még 100% tömődés mellett is sokkal nagyobb mint a 60-as csőé.
2., Normál üzemnél regenerációnál korom égésekor: "víz és CO2 keletkezik.
CO, HC → H2O, CO2
PM → H2O, CO2
Ez egyszerű kémia."

Kicsit unalmast már ismételni.
Az tény - ahogy te is írtad -, hogy a korszerű motorok szennyezőbbek, de egy turbó benyás is elég mérget ereget ki magából. (Csak most sikk lett a dízeleket fikázni.)
Ha tudsz jobb/használhatóbb emissziócsökkentő eszközöket, akkor ne tartsd magadban.
Egyre viszont szépen kérlek, félinformációkból felépített érvrendszerekre hivatkozva ne dobáljuk már ki az autónikból az egyébként jól működő környezetvédelmi eszközöket.
Köszönöm! :)
droberto2016-12-14 07:05:58 // 5177
Miért, mit csinál regenerálás közben?
Másként: Mi történik, ha kiveszed a szűrőt?
:)
droberto2016-12-13 19:58:14 // 5176
De minimum védjük be valahogy a hőhatástól. :)
droberto2016-12-13 19:31:46 // 5175
Azt se, tudod megmondani, hogy egy szarul kitalált gyári meddig bírja. :)
Kiadsz egy vagyont egy új másik időzített bombáért.
Egyébkén ha hegeszthető az anyag, akkor egy jó hegesztő látja azt ha "elöregedett" az anyag.
droberto2016-12-13 19:25:58 // 5174
Szerintem egy hőcserélő szerkezeti anyagai közt semmi keresnie valója nincs a műanyagnak. Persze nem azt mondom, hogy holnap belfogok a saválló köpenygyártásba. :)
droberto2016-12-13 13:04:13 // 5173
Milyen anyag a gyári? PP vagy ABS?
Én elvinném műanyaghegesztőhöz a köpenyt és javítatnám (ha hegeszthető), majd öntapadós Armaflexel hőszigetelném. A kegyenlítőbe pedig bepattintanám a szintjelzőt. :)
droberto2016-12-13 11:48:44 // 5172
Vagy csak le kéne szigetelni. (Jobban a DPF-et, vagy valamennyire a műanyagot.)
Ahogy a képeket nézem ez egy füstgázhasznosító hőcserélő, a kipuff gáz a csőtérben közlekedig, a köpenytérben pedig a víz.
Le kéne gyártani a műanyag köpenyt fémből. (Biztos valaki már megcsinálta, lehet már árulják is?!)
droberto2016-12-13 11:39:12 // 5171
Az egyik celeb Kartárs már megírta itt. :)
A rolót szerintem bontóba kérdezd.
droberto2016-12-13 09:09:05 // 5170
Akkor most a DPF süti meg a hőcserélő köpenyét?
droberto2016-12-12 21:57:16 // 5169
Igen, ha átlyukad a hőátadó cső, akkor bemehet a víz az egéren keresztül a szívósorba.
droberto2016-12-12 21:43:04 // 5168
Az csak a vízgőz meg a széndioxid! :)))
droberto2016-12-12 21:41:10 // 5167
Egyébként meg lehet hogy nem is csak műanyagok használata a fő gond. Lehet, hogy a légtelenítő csavarok csak túl vannak húzva. Az EGR hőcserélő fedelét pedig csak a DPF süti szét. A Giu-ra is jellemzők az EGR hűtő problémák?
droberto2016-12-12 21:31:10 // 5166
A baj az, hogy hiába van hőmérő, az a(z átlag) sofőr látókörén kívül helyezkedik el, és mivel nem a tényleges hőmérsékletet mutatja kb.értelme sincs nézni. (Illetve mire az felmegy 110 fok fölé és kigyullad a középkonzolon a piros "már meleg a víz" ikon addigra pont teljesen mindegy.)
droberto2016-12-12 21:23:43 // 5165
Nemcsak az EGR hűtő a gyenge pontja. A Ferinek szombaton az egyik műanyag légtelenítő csavar tört el.
A visszajelző jó néhány perccel a túlmelegedés előtt (néhány cm vízfogyás után) már bejelez.
droberto2016-12-12 19:26:35 // 5164
A 2.0 hűtőrendszerével eljátszották a megbízhatósági kártyát. Nagy kár a sok sírba főzött motorért.
A Yani féle hűtővíz szintjelző blog az egyik legasznosabb bejegyzés itt az oldalon.
droberto2016-12-12 11:59:42 // 5163
Március. :)
droberto2016-11-30 13:30:09 // 5162
Mikor és melyik? Átlagban a 2.0 7,5-et eszik az 1.75 meg 10,5-et.
Ez 2-3 l száz km-enként.
Persze a dezső is megehet 10-12-őt városba, főleg nagykerékkel, de szerintem ez igaz a tibire is.
droberto2016-11-30 11:44:26 // 5161
Jesszus, mennyivel számoltad az átlagfogyasztást?
droberto2016-11-30 10:46:03 // 5160
Le kell menned Siklósra! :)
Viccet félretéve jön majd a feeling, csak kell a sok együtt töltött Alfás km. :)
droberto2016-11-30 10:42:52 // 5159
Tapasztalatból mondom, hogy jobb nem tudni róla. :)
Az eljén (vagy 3 évig) én is ezen görcsöltem, már majdnem egy mérőórát is szereltem a nyomáskülönbség csőre, de így hogy nem tudok róla sokkal szebb az élet. :)
droberto2016-11-26 21:39:06 // 5158
Csak összetartást igen. A dőlést csak gányolással.
A dőlést kell kompenzálni az összetartással. A fix dőléshez kell úgy hozzálőni az összetartást, hogy a gummer futófelülete párhuzamos legyen a talajjal.
droberto2016-11-26 21:34:47 // 5157
Mér nem szóltál... két festés közt kigurultam volna én is a ház elé. :)
droberto2016-11-25 22:02:16 // 5156
Tegyél rá csippet vagy Novit! :)
Akkor most asszem visszaírhatod a Nikked Dark Side-ra! :)))
Zúzmógyilkos! :)
droberto2016-11-22 09:55:54 // 5155
Csak a kaszni rohad ki a gazdája alól. :)
droberto2016-11-19 18:59:04 // 5154
Egyébként nekem is elreppent a két év.
Remélem az első oldalablak fóliámat újra "meg lehet oldani". :)
droberto2016-11-19 18:52:10 // 5153
Bonyolúlt egy dolog ez.
Felmegy típusszám alapján a gyártó oldalára, meg rákeres az NKH adatbázisában az ötvenkilenc típusbizonyítványára. :)
droberto2016-11-19 18:11:22 // 5152
Most volt téma pár nappal ezelőtt. :)
droberto2016-11-19 18:10:14 // 5151
"de sokak szerint ilyen nem létezik" - Jelen. :)))
droberto2016-11-18 23:30:39 // 5150
Ezt a sok km, sűrűbb olaj témát a sok fotel tribológus találta ki.
Olyan olajat kell bele tenni, ami tudja a 9.55535-S1 specifikációt.
droberto2016-11-16 07:07:43 // 5149
Liquid vas. :)
droberto2016-11-15 18:03:54 // 5148
Hát akkor sok szeretetel üdvözlünk itt CarTárs! :)
Kép, adatok mikor lesz!
droberto2016-11-14 13:32:56 // 5147
Kapartam mint disznó a jégen. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.