Szedd le az akksisarut egy percre. Attó valószínű megjavul. Ha nem akkor lehet, hogy egy proxy sorbarendezést kell csinálni a MES-el.
Ha attól se lesz jó, próbáld a másik kulccsal vagy cserélj elemet.
droberto2017-01-09 06:26:09 // 5196
droberto2017-01-08 22:42:23 // 5195
Szia!
Ez nincs leírva, illetve élettartam olajnak mondják, ami nyílván egy butaság.
Ha 5-6 évente vagy 100k km-enként (amelyik előbb jön) cseréled arra az olajra ami a kézikönyvében van nem lősz mellé. :)
Ez nincs leírva, illetve élettartam olajnak mondják, ami nyílván egy butaság.
Ha 5-6 évente vagy 100k km-enként (amelyik előbb jön) cseréled arra az olajra ami a kézikönyvében van nem lősz mellé. :)
droberto2017-01-05 20:41:35 // 5194
Kedves CarTársak!
Pityukoma Barátunk temetésére készítünk egy Alfás koszorút.
Aki szeretne beszállni kérem, a lenti számlaszámra utaljon 2.500,-Ft-ot.
Mivel ebben a helyzetben Pisti családjának nagyobb szüksége van az anyagi támogatásra, ezért 1 db koszorút készítünk 20.000,-Ft értékben. Ha 8-nál több jelentkező jön össze, vagy a jelentkezők többet utalnak, akkor a többlet pénzt átutaljuk a gyászoló családnak.
Kérlek, a közleménybe írjátok be, hogy:
- koszorú
- és azt a nevet, amit szeretnétek a koszorúra feliratni
Számlaszám: 10403129-75555351-57521048
Számlatulajdonos: Megyeri Tibor
Köszönettel,
Alfás Barátok
Pityukoma Barátunk temetésére készítünk egy Alfás koszorút.
Aki szeretne beszállni kérem, a lenti számlaszámra utaljon 2.500,-Ft-ot.
Mivel ebben a helyzetben Pisti családjának nagyobb szüksége van az anyagi támogatásra, ezért 1 db koszorút készítünk 20.000,-Ft értékben. Ha 8-nál több jelentkező jön össze, vagy a jelentkezők többet utalnak, akkor a többlet pénzt átutaljuk a gyászoló családnak.
Kérlek, a közleménybe írjátok be, hogy:
- koszorú
- és azt a nevet, amit szeretnétek a koszorúra feliratni
Számlaszám: 10403129-75555351-57521048
Számlatulajdonos: Megyeri Tibor
Köszönettel,
Alfás Barátok
droberto2017-01-04 17:30:03 // 5193
droberto2017-01-04 12:24:34 // 5192
Nehéz szavakat találni, de egy biztos, örök Emlék és Példakép maradsz nekünk, Barátaidnak. :(
Nyugodjál Békében!
Nyugodjál Békében!
droberto2017-01-04 00:05:17 // 5191
droberto2017-01-03 23:50:13 // 5190
Akkor az első, hogy légtelenítsd normálisan (nyomás alatt.)
A csövek viszont, soha nem lesznek kemények, mivel nincs nagy nyomás a rendszerben.
A csövek viszont, soha nem lesznek kemények, mivel nincs nagy nyomás a rendszerben.
droberto2017-01-01 21:03:21 // 5189
Nézd meg a légtelenítő csavarok környékét, (hűtővíz kollektor, csövek teteje) és ellenőrizz minden csatlakozást.
Kérj meg valakit, hogy intenzíven nyomkodja meg a gázpedált miközben (a burkolat levétel után) közelről vizslatod a motort valamint a vízrendszert és keresed a szivárgásra utaló nyomokat.
Kérj meg valakit, hogy intenzíven nyomkodja meg a gázpedált miközben (a burkolat levétel után) közelről vizslatod a motort valamint a vízrendszert és keresed a szivárgásra utaló nyomokat.
droberto2017-01-01 00:01:10 // 5188
Boldog Új Évet Mindenkinek. :)
droberto2016-12-24 17:53:29 // 5187
Békés Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
droberto2016-12-15 16:35:57 // 5186
Igen, akár annyi is lehet.
Szerinted honnan kap a motor levegőt ha lefalazzuk az EGR-t?
Nem hiszem, hogy ezt pont neked kell ecsetelni...
Szerinted honnan kap a motor levegőt ha lefalazzuk az EGR-t?
Nem hiszem, hogy ezt pont neked kell ecsetelni...
droberto2016-12-15 09:19:58 // 5185
Átlagot írtam. Több 159 ECU-s adatait figyelembe véve.
Ha sokat városozol lehet több a 2.4-nél.
Üzemszerüen ott se lehet több 0,8-1 dl-nél, de ezt majd a 2.4-esek megmondják, hogy milyen idő/km átlagokat ír a MES, és a normál + 2 l-hez képest, mennyivel több az átlaguk regenkor.
Ha sokat városozol lehet több a 2.4-nél.
Üzemszerüen ott se lehet több 0,8-1 dl-nél, de ezt majd a 2.4-esek megmondják, hogy milyen idő/km átlagokat ír a MES, és a normál + 2 l-hez képest, mennyivel több az átlaguk regenkor.
droberto2016-12-15 09:05:23 // 5184
Pedig azt írják, hogy dízelnél nincs hatással a fogyasztásra.
Én jártam nélküle ~2000 km-t nem tapasztaltam érdemi változást.
Én jártam nélküle ~2000 km-t nem tapasztaltam érdemi változást.
droberto2016-12-15 08:46:34 // 5183
Engem szoktak igazoltatni. :)
A többi majd a Hardy alátámasztja, vagy cáfolja. :)
A többi majd a Hardy alátámasztja, vagy cáfolja. :)
droberto2016-12-15 08:35:27 // 5182
Ja, és önmagában nem fogyaszt többet a részecskeszűrőtől. És kevesebbet se ha nincs. Van itt olyan köztünk, aki más paraméterek változatlanul hagyása mellet kiszedte és lemérte.
Persze regenerációkor van egy kis többletfogyasztás, de számoljuk egy kicsit:
Normál üzemszerű esetet figyelembe véve 1.9-es motorral.
Adatok:
Átlag fogyasztás: 7,5 l / 100 km
Reneneráció: ~500 km / db
Rengeneráció hossza: ~10 min
Regeneráció közbeni többletfogyasztás (városon kívül): + 2 l / 100 km
Regeneráció közbeni átlagsebesség: 100 km / h
Számolt értékek:
Regeneráció alatt megtett út: 100 / (10/60) = 16 (km)
Tehát 16 km-en keresztül + 2 l-es többletfogyasztás 100 km-re vetítve.
Többlet fogyasztás 100 km-re vetítve: (6 / 100) x 2 = 0,32 (l)
Többlet fogyasztás 500 km-re vetítve (mivel 500 km-enként regenerál): 0,32 / 5 = 0,064 (l/100 km)
Konklúzió:
A részecskeszűrő által okozott fogyasztástöbblet alig több mint 0,5 dl.
Persze regenerációkor van egy kis többletfogyasztás, de számoljuk egy kicsit:
Normál üzemszerű esetet figyelembe véve 1.9-es motorral.
Adatok:
Átlag fogyasztás: 7,5 l / 100 km
Reneneráció: ~500 km / db
Rengeneráció hossza: ~10 min
Regeneráció közbeni többletfogyasztás (városon kívül): + 2 l / 100 km
Regeneráció közbeni átlagsebesség: 100 km / h
Számolt értékek:
Regeneráció alatt megtett út: 100 / (10/60) = 16 (km)
Tehát 16 km-en keresztül + 2 l-es többletfogyasztás 100 km-re vetítve.
Többlet fogyasztás 100 km-re vetítve: (6 / 100) x 2 = 0,32 (l)
Többlet fogyasztás 500 km-re vetítve (mivel 500 km-enként regenerál): 0,32 / 5 = 0,064 (l/100 km)
Konklúzió:
A részecskeszűrő által okozott fogyasztástöbblet alig több mint 0,5 dl.
droberto2016-12-15 08:02:27 // 5181
:)
Semmennyire. Vannak szettek amik jók, de sose lesz olyan mint a gyári.
1. Más a lámpa, foncsor (fókuszpont).
2. Nincs szintszabálytó. Pontosabban van csak manuális (a hátsó hídon a "terhelés" érzékelő).
3. Nincs spricni (mosó berendezés - motor, komplett csövezés, 6 fúvóka, lyukas lökhárító).
Meg lehet csinálni jobb is lesz (kivéve a szembe jövőnek), de rendőr büntizhet érte. (Szoktak is.)
A másik út a gyári de az nem olcsó, de nem is lehetetlen.
Semmennyire. Vannak szettek amik jók, de sose lesz olyan mint a gyári.
1. Más a lámpa, foncsor (fókuszpont).
2. Nincs szintszabálytó. Pontosabban van csak manuális (a hátsó hídon a "terhelés" érzékelő).
3. Nincs spricni (mosó berendezés - motor, komplett csövezés, 6 fúvóka, lyukas lökhárító).
Meg lehet csinálni jobb is lesz (kivéve a szembe jövőnek), de rendőr büntizhet érte. (Szoktak is.)
A másik út a gyári de az nem olcsó, de nem is lehetetlen.
droberto2016-12-15 07:53:18 // 5180
És azt se felejtsük el, hogy EGR OFF esetén, a Turbónak akár 2x annyi levegőt kell szállítania. :)
droberto2016-12-15 07:50:06 // 5179
Nem véletlenül van bene az a hőcserélő. :)
droberto2016-12-15 07:45:54 // 5178
Honnan veszed ezek a dolgokat, szétszedted már, láttad belülről, vagy részt vettél bármilyen mérésben?
1., A részecskeszűrő nem képez ellenállást, az áthaladási keresztmet még 100% tömődés mellett is sokkal nagyobb mint a 60-as csőé.
2., Normál üzemnél regenerációnál korom égésekor: "víz és CO2 keletkezik.
CO, HC → H2O, CO2
PM → H2O, CO2
Ez egyszerű kémia."
Kicsit unalmast már ismételni.
Az tény - ahogy te is írtad -, hogy a korszerű motorok szennyezőbbek, de egy turbó benyás is elég mérget ereget ki magából. (Csak most sikk lett a dízeleket fikázni.)
Ha tudsz jobb/használhatóbb emissziócsökkentő eszközöket, akkor ne tartsd magadban.
Egyre viszont szépen kérlek, félinformációkból felépített érvrendszerekre hivatkozva ne dobáljuk már ki az autónikból az egyébként jól működő környezetvédelmi eszközöket.
Köszönöm! :)
1., A részecskeszűrő nem képez ellenállást, az áthaladási keresztmet még 100% tömődés mellett is sokkal nagyobb mint a 60-as csőé.
2., Normál üzemnél regenerációnál korom égésekor: "víz és CO2 keletkezik.
CO, HC → H2O, CO2
PM → H2O, CO2
Ez egyszerű kémia."
Kicsit unalmast már ismételni.
Az tény - ahogy te is írtad -, hogy a korszerű motorok szennyezőbbek, de egy turbó benyás is elég mérget ereget ki magából. (Csak most sikk lett a dízeleket fikázni.)
Ha tudsz jobb/használhatóbb emissziócsökkentő eszközöket, akkor ne tartsd magadban.
Egyre viszont szépen kérlek, félinformációkból felépített érvrendszerekre hivatkozva ne dobáljuk már ki az autónikból az egyébként jól működő környezetvédelmi eszközöket.
Köszönöm! :)
droberto2016-12-14 07:05:58 // 5177
Miért, mit csinál regenerálás közben?
Másként: Mi történik, ha kiveszed a szűrőt?
:)
Másként: Mi történik, ha kiveszed a szűrőt?
:)
droberto2016-12-13 19:58:14 // 5176
De minimum védjük be valahogy a hőhatástól. :)
droberto2016-12-13 19:31:46 // 5175
Azt se, tudod megmondani, hogy egy szarul kitalált gyári meddig bírja. :)
Kiadsz egy vagyont egy új másik időzített bombáért.
Egyébkén ha hegeszthető az anyag, akkor egy jó hegesztő látja azt ha "elöregedett" az anyag.
Kiadsz egy vagyont egy új másik időzített bombáért.
Egyébkén ha hegeszthető az anyag, akkor egy jó hegesztő látja azt ha "elöregedett" az anyag.
droberto2016-12-13 19:25:58 // 5174
Szerintem egy hőcserélő szerkezeti anyagai közt semmi keresnie valója nincs a műanyagnak. Persze nem azt mondom, hogy holnap belfogok a saválló köpenygyártásba. :)
droberto2016-12-13 13:04:13 // 5173
Milyen anyag a gyári? PP vagy ABS?
Én elvinném műanyaghegesztőhöz a köpenyt és javítatnám (ha hegeszthető), majd öntapadós Armaflexel hőszigetelném. A kegyenlítőbe pedig bepattintanám a szintjelzőt. :)
Én elvinném műanyaghegesztőhöz a köpenyt és javítatnám (ha hegeszthető), majd öntapadós Armaflexel hőszigetelném. A kegyenlítőbe pedig bepattintanám a szintjelzőt. :)
droberto2016-12-13 11:48:44 // 5172
Vagy csak le kéne szigetelni. (Jobban a DPF-et, vagy valamennyire a műanyagot.)
Ahogy a képeket nézem ez egy füstgázhasznosító hőcserélő, a kipuff gáz a csőtérben közlekedig, a köpenytérben pedig a víz.
Le kéne gyártani a műanyag köpenyt fémből. (Biztos valaki már megcsinálta, lehet már árulják is?!)
Ahogy a képeket nézem ez egy füstgázhasznosító hőcserélő, a kipuff gáz a csőtérben közlekedig, a köpenytérben pedig a víz.
Le kéne gyártani a műanyag köpenyt fémből. (Biztos valaki már megcsinálta, lehet már árulják is?!)
droberto2016-12-13 11:39:12 // 5171
Az egyik celeb Kartárs már megírta itt. :)
A rolót szerintem bontóba kérdezd.
A rolót szerintem bontóba kérdezd.
droberto2016-12-13 09:09:05 // 5170
Akkor most a DPF süti meg a hőcserélő köpenyét?
droberto2016-12-12 21:57:16 // 5169
Igen, ha átlyukad a hőátadó cső, akkor bemehet a víz az egéren keresztül a szívósorba.
droberto2016-12-12 21:43:04 // 5168
Az csak a vízgőz meg a széndioxid! :)))
droberto2016-12-12 21:41:10 // 5167
Egyébként meg lehet hogy nem is csak műanyagok használata a fő gond. Lehet, hogy a légtelenítő csavarok csak túl vannak húzva. Az EGR hőcserélő fedelét pedig csak a DPF süti szét. A Giu-ra is jellemzők az EGR hűtő problémák?
droberto2016-12-12 21:31:10 // 5166
A baj az, hogy hiába van hőmérő, az a(z átlag) sofőr látókörén kívül helyezkedik el, és mivel nem a tényleges hőmérsékletet mutatja kb.értelme sincs nézni. (Illetve mire az felmegy 110 fok fölé és kigyullad a középkonzolon a piros "már meleg a víz" ikon addigra pont teljesen mindegy.)
droberto2016-12-12 21:23:43 // 5165
Nemcsak az EGR hűtő a gyenge pontja. A Ferinek szombaton az egyik műanyag légtelenítő csavar tört el.
A visszajelző jó néhány perccel a túlmelegedés előtt (néhány cm vízfogyás után) már bejelez.
A visszajelző jó néhány perccel a túlmelegedés előtt (néhány cm vízfogyás után) már bejelez.
droberto2016-12-12 19:26:35 // 5164
A 2.0 hűtőrendszerével eljátszották a megbízhatósági kártyát. Nagy kár a sok sírba főzött motorért.
A Yani féle hűtővíz szintjelző blog az egyik legasznosabb bejegyzés itt az oldalon.
A Yani féle hűtővíz szintjelző blog az egyik legasznosabb bejegyzés itt az oldalon.
droberto2016-11-30 13:30:09 // 5162
droberto2016-11-30 11:44:26 // 5161
Jesszus, mennyivel számoltad az átlagfogyasztást?
droberto2016-11-30 10:46:03 // 5160
Le kell menned Siklósra! :)
Viccet félretéve jön majd a feeling, csak kell a sok együtt töltött Alfás km. :)
Viccet félretéve jön majd a feeling, csak kell a sok együtt töltött Alfás km. :)
droberto2016-11-30 10:42:52 // 5159
Tapasztalatból mondom, hogy jobb nem tudni róla. :)
Az eljén (vagy 3 évig) én is ezen görcsöltem, már majdnem egy mérőórát is szereltem a nyomáskülönbség csőre, de így hogy nem tudok róla sokkal szebb az élet. :)
Az eljén (vagy 3 évig) én is ezen görcsöltem, már majdnem egy mérőórát is szereltem a nyomáskülönbség csőre, de így hogy nem tudok róla sokkal szebb az élet. :)
droberto2016-11-26 21:39:06 // 5158
Csak összetartást igen. A dőlést csak gányolással.
A dőlést kell kompenzálni az összetartással. A fix dőléshez kell úgy hozzálőni az összetartást, hogy a gummer futófelülete párhuzamos legyen a talajjal.
A dőlést kell kompenzálni az összetartással. A fix dőléshez kell úgy hozzálőni az összetartást, hogy a gummer futófelülete párhuzamos legyen a talajjal.
droberto2016-11-26 21:34:47 // 5157
Mér nem szóltál... két festés közt kigurultam volna én is a ház elé. :)
droberto2016-11-25 22:02:16 // 5156
Tegyél rá csippet vagy Novit! :)
Akkor most asszem visszaírhatod a Nikked Dark Side-ra! :)))
Zúzmógyilkos! :)
Akkor most asszem visszaírhatod a Nikked Dark Side-ra! :)))
Zúzmógyilkos! :)
droberto2016-11-22 09:55:54 // 5155
Csak a kaszni rohad ki a gazdája alól. :)
droberto2016-11-19 18:59:04 // 5154
Egyébként nekem is elreppent a két év.
Remélem az első oldalablak fóliámat újra "meg lehet oldani". :)
Remélem az első oldalablak fóliámat újra "meg lehet oldani". :)
droberto2016-11-19 18:52:10 // 5153
Bonyolúlt egy dolog ez.
Felmegy típusszám alapján a gyártó oldalára, meg rákeres az NKH adatbázisában az ötvenkilenc típusbizonyítványára. :)
Felmegy típusszám alapján a gyártó oldalára, meg rákeres az NKH adatbázisában az ötvenkilenc típusbizonyítványára. :)
droberto2016-11-19 18:11:22 // 5152
Most volt téma pár nappal ezelőtt. :)
droberto2016-11-19 18:10:14 // 5151
"de sokak szerint ilyen nem létezik" - Jelen. :)))
droberto2016-11-18 23:30:39 // 5150
Ezt a sok km, sűrűbb olaj témát a sok fotel tribológus találta ki.
Olyan olajat kell bele tenni, ami tudja a 9.55535-S1 specifikációt.
Olyan olajat kell bele tenni, ami tudja a 9.55535-S1 specifikációt.
droberto2016-11-15 18:03:54 // 5148
Hát akkor sok szeretetel üdvözlünk itt CarTárs! :)
Kép, adatok mikor lesz!
Kép, adatok mikor lesz!
droberto2016-11-14 13:32:56 // 5147
Kapartam mint disznó a jégen. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
1
Vendég1
573
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- 155
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Forma-1
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Filmek
- Alfa tuning
- AlfaCity 2025 - július ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV