WarbiRunner (Gyuri)2016-12-15 15:01:53 // 88540
A múltkor pont háttal parkoltam egy Maserati Quattroporte-nak . Rajtunk kívül üres volt a parkoló. Ahogy visszanéztem rájuk (mert egy Alfára ugye muszáj) jól néztek ki együtt. Valahogy nem az jött le, hogy a szuper luxus autó, mellette meg egy olasz átlag verda, hanem inkább két őrületesen jó formaterv, amiből sugárzik valami olyan... Szóval pont az ami miatt muszáj mindig visszanézni rá, akárhányszor leparkolom valahol. :-)
David | Centocinquantanove2016-12-15 14:46:53 // 88539
Meg kell nézetni a trafót is. Kis dobozka a szélvédő alatt... Ha az szart be, akkor az elég drága sztori lesz...
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-15 14:40:24 // 88538
Köszi, megkeresem a másikat is, csak előbb regisztrálom, mert a free verzió ide már nem lesz jó :-)
Liquid2016-12-15 14:32:12 // 88537
Persze, egész nyugodtan. Két helyen kell: szervíz intervallum reset, és a másik a motornál van nem tudom pontosan a nevét, de valami olajcsere reset és DPF is van benne :)
Tocke2016-12-15 14:31:38 // 88536
Köszönöm! Hangszóró csere lesz holnap, így azért bátrabban állok neki :-)))
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-15 14:30:03 // 88535
Üdv! Végre sikerült csatlakoznom az ECU-hoz, így kicsit kerekebb a világ. Az olajcsere nullázást MES-ben nyugodtan megcsinálhatom?
Rendesen városozhattak a géppel, nagyon gyakori dpf regeneráció van benne. Nálam most duplája lesz, mint az előző 5 átlaga.
Rendesen városozhattak a géppel, nagyon gyakori dpf regeneráció van benne. Nálam most duplája lesz, mint az előző 5 átlaga.
Piritu - 1.000.0002016-12-15 14:25:09 // 88534
2013-ban - emlékeim szerint - meg már csak a bennragadt autókat lehetett venni.
Corben2016-12-15 14:23:10 // 88533
Nekem egy dolog oldotta meg a nyekergést és kopogást.
Zsirzópontokat alakítottam ki a felső lengőkaron mindkét szilentnél,és évente egyszer zsírzom Ceritollal. (régi trabantos korszakomból megmaradt futómű zsír)
Nem nyekereg, nem kopog.
Akármennyi lengőkart/ vagy szilentet cserélsz, maga a konstrukció elbaszott, mert semmi nem akadályozza meg hogy az egymásban elforduló két fém persely közé ne folyjon be a sárlé amit felver az első kerék.
Először nyikorogni kezd, majd kopogni...
Ezt a design-t nem is értem hogyan tudták annó jóváhagyni, mert ha csak a saját munkahelyi példánkból indulok ki ( startereket fejlesztünk többek között FCA-nak is ;-) az új Giulia motorok is ezekkel mennek, kivéve a V6-ot, mert az Denso :( ) nem kevés sár/ magyasnyomású vízpermet/ felcsapódó víz és durva korrúziós tesztekeken kell megfelelnie egy egy adott alkatrésznek/ egységnek mielőtt a jóváhagyás megtörténik.
És egy-egy ilyen teszt bizony akár hónapokig is tart, kizárt hogy ez a hiba nem jött elő...
Szóval nálam a zsírzós megoldás vált be.
Ja és majd elfelejtettem, 200k van a lengőkarban.
Nulla hangja van a futóműnek.
Sokszor azért cserélik a lengőkart, mert kopog.
Gömbfej rendben, a gumi ép, a szilentek ránézésre épek, nincs kigyűrődve a gumi.
Senki nem vizsgálja meg, hogy a kopogás abból jön hogy a két persely össze van gyógyulva, és ahogy elfordul a lengőkar, "pattogva" darabokban fordulnak el egymáson jó nagy koppanásokat hallatva.
Hasonló mint amikor egy összerohadt csavart lazítasz.
Nincs kopás csak összerohadás.
Persze idővel ebből lehet kopás is ha szarik rá az ember és igy megy tovább, mert eleszi egymást az anyag, vagy szétszakad a szilentnek a gumi része...
Zsirzópontokat alakítottam ki a felső lengőkaron mindkét szilentnél,és évente egyszer zsírzom Ceritollal. (régi trabantos korszakomból megmaradt futómű zsír)
Nem nyekereg, nem kopog.
Akármennyi lengőkart/ vagy szilentet cserélsz, maga a konstrukció elbaszott, mert semmi nem akadályozza meg hogy az egymásban elforduló két fém persely közé ne folyjon be a sárlé amit felver az első kerék.
Először nyikorogni kezd, majd kopogni...
Ezt a design-t nem is értem hogyan tudták annó jóváhagyni, mert ha csak a saját munkahelyi példánkból indulok ki ( startereket fejlesztünk többek között FCA-nak is ;-) az új Giulia motorok is ezekkel mennek, kivéve a V6-ot, mert az Denso :( ) nem kevés sár/ magyasnyomású vízpermet/ felcsapódó víz és durva korrúziós tesztekeken kell megfelelnie egy egy adott alkatrésznek/ egységnek mielőtt a jóváhagyás megtörténik.
És egy-egy ilyen teszt bizony akár hónapokig is tart, kizárt hogy ez a hiba nem jött elő...
Szóval nálam a zsírzós megoldás vált be.
Ja és majd elfelejtettem, 200k van a lengőkarban.
Nulla hangja van a futóműnek.
Sokszor azért cserélik a lengőkart, mert kopog.
Gömbfej rendben, a gumi ép, a szilentek ránézésre épek, nincs kigyűrődve a gumi.
Senki nem vizsgálja meg, hogy a kopogás abból jön hogy a két persely össze van gyógyulva, és ahogy elfordul a lengőkar, "pattogva" darabokban fordulnak el egymáson jó nagy koppanásokat hallatva.
Hasonló mint amikor egy összerohadt csavart lazítasz.
Nincs kopás csak összerohadás.
Persze idővel ebből lehet kopás is ha szarik rá az ember és igy megy tovább, mert eleszi egymást az anyag, vagy szétszakad a szilentnek a gumi része...
Piritu - 1.000.0002016-12-15 14:19:01 // 88532
pl nekem :-)
Piritu - 1.000.0002016-12-15 14:16:25 // 88531
Azért állították le a gyártást, mert senki sem vette. Amikor én vettem már csak 3 napot dolgozott a gyár hetente.
Manky9562016-12-15 13:11:04 // 88530
Pontosan így van , és a turbó ugyan annyit dolgozik.
"És azt se felejtsük el, hogy EGR OFF esetén, a Turbónak akár 2x annyi levegőt kell szállítania. :)" ez meg egy baromság. bocsi.
"És azt se felejtsük el, hogy EGR OFF esetén, a Turbónak akár 2x annyi levegőt kell szállítania. :)" ez meg egy baromság. bocsi.
Tocke2016-12-15 12:46:28 // 88529
Sziasztok. Van valakinek tapasztalata, esetleg blogja első ajtópanel leszereléséről? Előre is köszönöm!
Csabi2016-12-15 12:30:10 // 88528
Ha nem működik az EGR valóban emelkedik a turbónyomás, de nem igaz, hogy az egész tartományban. Csak alacsony terhelésen, amikor az EGR működött volna...Tehát ettől nem fog 2barra emelkedni a turbónyomás, és főleg nem kell ezt korrigálni programírással, mert ezt megteszi automatikusan az ECU===>ezért lesz több beszívott levegő, ergo turbonyomás... (ha ebből visszaveszünk akkor a levegőfelesleg fog csökkenni ami nem annyira jó szerintem, főleg alacsony fordulatszám tartományban)
Itt max 1-2 tízed baros nyomáskülönbségről beszélünk maximum (alacsony fordulatszámon) ez valóban eltolja a turbó munkapontját, de ettől nem lesz baja 0,6bar helyett 0,8at tölt....kb 3éve így megyek vele...
Itt max 1-2 tízed baros nyomáskülönbségről beszélünk maximum (alacsony fordulatszámon) ez valóban eltolja a turbó munkapontját, de ettől nem lesz baja 0,6bar helyett 0,8at tölt....kb 3éve így megyek vele...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-12-15 11:27:12 // 88527
Én ezt értem, a szilent nyüsszögést kérdem, az 56-nál hiába vettem trw lengőt télen nyikorgott. Most a 159 is el kezdte a még nincs egy éves a lengőkar
Giuntini2016-12-15 11:22:07 // 88526
Sokkal jobb!!!! A 156-é folyamatosan cserélve volt. A 159-é sokkal de sokkal kiforrottabb. Az a lényeg, hogy mindenképpen gyári minőséget kell belerakni.
Giuntini2016-12-15 11:20:23 // 88525
Bocs nem Giulia, hanem Giulietta!!!!
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-12-15 11:19:44 // 88524
Most hogy hidegebb van a jobb felső lengő el kezdett nyüsszöggni, ez egyedi eset vagy a 159 futóműve is olyan hulladék ilyen téren mint a 156-é ?
Giuntini2016-12-15 11:19:12 // 88523
Én inkább azt mondanám, nyugodtan gyárthatták volna az 59-et 2014-ig. Én egyszerűen nem is értem, milyen meggondolásból állítatta le Marchione a gyártást. Ez az autó még esztétikailag ma is korszerű, én azt mondom, nehezen lehet ebben a kategóriában szebbet tervezni. Nem értem, hogy mikor utoljára lehetett rendelni 2013-ban 159-et, miért csak dízelt, miért nem lehetett rendelni Tibit? Rejtély! Az is rejtély, hogy miért nem csináltak egy frissítést a Tibin, és miért nem kapta meg a 240 lovat mint a Giulia! Szerintem Marchionénak az volt a terve, hogy kicsinálja az Alfát, csak a FIAT és az olasz állam ezt nem engedte. Az Alfa Romeo az olasz Dolce Vita szimbóluma. A Ferrari elérhetetlen, az Alfa viszont elérhető, és ez tudja egyedül még prezentálni az olaszok művészi hajlamát nagyfokú életszeretettel. A 156-ot 10 éven keresztül gyártották. A 159-et csak 5 és fél éven át. Darabszámban ha jól tudom még a 156 felét sem érte el. Árban viszont jóval felette volt. Röhej, hogy még két évig nem láttap potenciált ebben az autóban. Egy 240 lovas Tibi, a 2.0 literes dejzelekkel még nyugodtan életben tarthatták volna...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-15 10:58:09 // 88522
ebben egyet értek, az 59-ből 2009-ig nem is lehet mást venni csak delejt, azzal sincs baj aki nem városi autónak használja a gyári megoldásokkal, viszont aki sokat városozik a szív vele sajnos, a 2.0 már jobb lett DPF téren, de mint Yani is írta ha egy árban van egy Tibi meg egy delej és nem évi 50e km-et megy valaki biztos nem az utóbbit választanám ..
Egyébként nem is értem 2005-2009-ig miért erőltették az opel motorokat ...
Mindegy is a Gyula már teljesen Alfa blokkokat használ csak miért vártak vele eddig azt nem értem, 2012-ben ki kellett volna hozni az 59 megszűnésével ...
Egyébként nem is értem 2005-2009-ig miért erőltették az opel motorokat ...
Mindegy is a Gyula már teljesen Alfa blokkokat használ csak miért vártak vele eddig azt nem értem, 2012-ben ki kellett volna hozni az 59 megszűnésével ...
Tom_1562016-12-15 10:43:42 // 88521
Egy pár napja nekem is kiírta, egyszer, de utána nem, indulni indult. El is vittem szerelőhöz, h akkor biztos gyertya, erre arról kezdett hadoválni a szerelő, hogy szerinte abszolút nem izzít az autó. Na mármost ha soha nem izzítana, akkor a hibát mindig kiírná nemde? Van annyira inteligens az autó. Olyan lehúzósnak tűnt a duma...
Giuntini2016-12-15 10:39:20 // 88520
Azért azt se felejtsük el, hogy a 159-ben jobbak voltak a dejzel motorok, a Tibi kicsit megkésve érkezett, és akkor még nagyon erősen voltak nyomva a dízelek. A németekéből is nagy részt dízeleket vettek. Most megfordult a kocka, mindenhonnan kitiltják a dízeleket vagy szankciózzák, a downsizing blablát nyomják. A Giuliát vezettem a 180 lovas dízellel, egyszerűen hangos. Állítólag pályán halk, de városban, alapjáraton, mindenhol ott van a dejzel kerregés, amit a 2.4-nél megszűrten, vagy egyáltalán nem hallasz. Érezhető,hogy a Gyulánál sokkal nagyobb hangsúlyt fektettek a benzinesre. Az autó végtelenül könnyed benyomást kelt, disszonáns benne a dízel motor. A 159-be viszont nagyon jól illik az erős dejzel, még jobban kiemelve "ötankságát".
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-15 10:33:04 // 88519
igen automata kéne már nekem is, hiába, öregszem :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-15 10:27:55 // 88518
azért mert itt sorakozik még azon kívül 4db, már csak 3db 59, 1db modéró stb, stb, stb
Giuntini2016-12-15 10:26:28 // 88517
Ebben tökéletesen egyetértünk. A Giuliához nagyon nem passzol az a dízel motor. Az automata váltó viszont mindenképpen. A 280-ashoz alap is.
SanyiJTD2016-12-15 10:26:03 // 88516
Nem bántásból ,de akkor miért adtad el,ha ekkora istencsászár?
Liquid2016-12-15 10:25:15 // 88515
össze kéne rakni egy Q4 Tibit :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-15 10:24:26 // 88514
és ismét Forevör Tibi, az mindig annyit eszik amennyire nyomják neki, nincs EGR, meg kiiktatom, beiktatom, kiírom, átírom, DPF-fel ennyit eszik, nélküle annyit...
Tényleg minden megbántás nélkül sajnos az ember mazohista, pár literért cserébe hajlandó szopni ...
Az a baj még messze van a használt TB Gyula 3 év... eszembe sem jutna delejt venni belőle
Tényleg minden megbántás nélkül sajnos az ember mazohista, pár literért cserébe hajlandó szopni ...
Az a baj még messze van a használt TB Gyula 3 év... eszembe sem jutna delejt venni belőle
Giuntini2016-12-15 10:14:54 // 88513
Shadin magyarázta el nekem, hogy a turbónyomást Manky visszaveszi az Egr kiírásánál, mert megnövekszik. Vissza kell venni, ahogy mondta nekem Shadin, mert kinyírná a turbót.
Giuntini2016-12-15 10:12:49 // 88512
Az én fogyasztásom Dpf-el, és Egr-el átlagban nyáron az autópályán klímával 8,7-9l körül mozog. Ez 150-es átlagsebességnél értem. Városban nyáron is hozza a 11-11.5 litert. Budapestről beszélek, senki ne kezdjen olyat mondani, hogy a 2,4 Q-tronic 9l-t eszik a városban, mert az nem városi használat. A gyári adat is 11.8l. Nekem új (totál felújított) a motor, benne van a szívósor lapátkákkal, az is vadiúj gyári (illetve 30000 ezer kilométer futott a nagygenerál óta, a turbó tavaly lett felújítva, DPF átmosva, befecskendezők bemérve. Regenerálás, ami általában egy 10 km-es etap az autópályán a pillanatnyi fogyasztás emelkedés kb. 3l. A comp regenerálás közben az autópályán 12-13 l körüli értéket ír ki. Ha ezt autópályán 600 km környéki ciklusokra veszük, akkor valóban elhanyagolható a fogyasztás növekedés.
Liquid2016-12-15 10:08:08 // 88511
A turbonyomás nem a computer által kezelt dolog? Tehát ha 1.556 van beállítva, akkor EGR-től függetlenül max. annyi, nem?
Vagy félreértettem valamit?
A lefalazott EGR-től azért lett jobb, mert nem a saját meleg kormát ette meg, hanem hideg levegőt, szerintem...
Nekem 3 hónappal ezelőttig bent volt az EGR, az utolsó változtatásnál került ki. Előtte is közel 1.8 volt max turbonyomás, most is annyi.
Vagy félreértettem valamit?
A lefalazott EGR-től azért lett jobb, mert nem a saját meleg kormát ette meg, hanem hideg levegőt, szerintem...
Nekem 3 hónappal ezelőttig bent volt az EGR, az utolsó változtatásnál került ki. Előtte is közel 1.8 volt max turbonyomás, most is annyi.
Giuntini2016-12-15 10:01:42 // 88510
Robi, nagyon jól összefoglaltad. Ezt én ki is felejtettem, hogy EGR nélkül megnő a turbónyomás, ami nem igazán fekszik a turbónak. Nem szabad elfelejteni, hogy itt rendszerről beszélünk (még ha nem is F-1 erőforrásokról), és nem lehet büntetlenül kiiktatni, beiktatni dolgokat. Ha kiiktatjuk az EGR-t, akkor hozzá kell állítani a computert. Ezek nagyon nem egyszerű dolgok, még ha sokan úgy is gondolják, hogy kapjunk ki belőle valamit. Nem hülyék a gyárban a mérnökök. Itt éveken keresztül tartó fejlesztések voltak, még ha több konstrukciós hiba is belekerült. Manky nagyon ügyes gyerek, de vannak oyanok is akik máshol próbálkoztak. Például, akik az EGR kiiktatása után nem vettek vissza a turbónyomásból. Én mikor a turbó hibám volt, de előtte minden másra gyanakodtunk, a lefelazott EGR mellett érezhetően el kezdett jobban menni az autó, még rossz turbóval is. Mert még a rossz turbóval is nőtt a turbónyomás. Nem hiszem, hogy valaki szívesen megvenne olyan autót, amit annak előtte folyamatosan 2-bar körüli maximum értékekkel használt turbóval hajtottak. Szóval ezekkel a dolgokkal nagyon óvatosan kell bánni, és amit Dömpi is mondott, a rengeteg hátránya mellett előnye is van az EGR-nek. Mégpedig, hogy gyorsabban melegszik fel a motor.
SanyiJTD2016-12-15 09:40:14 // 88509
Próbáld ki a LED-et. Többen használják már, elég nagy megelégedettséggel. Ez tényleg fehér, nem kék,mint a 6000kelvines xenonon, szóval nem feltűnő. Ne a ventillátorosat nézd ,azok állítólag nem jók ,hanem aminek ilyen fém hőelvezető szálak vannak a hátulján. Pl. Olyan kicsi a trafója,hogy simán befér a lámpába, nincs beizzási idő. Én is ilyet fogok venni valamikor.
David | Centocinquantanove2016-12-15 09:36:37 // 88508
David | Centocinquantanove2016-12-15 09:34:51 // 88507
Elvileg nem nagy munka, 40-60 perc alatt ki lehet őket cserélni, azzal a feltétellel, hogy szépen kitekeredik az összes elsőre.
Ha nem akar kitekeredni, akkor csavarlazítóval kell locsolgatni, hagyni, hoyg beivódjon, majd apránként mozgatva, milliméterről milliméterre kitekergetni.
Ünnepekre szerintem nem akarsz a hengerfejbe beletörött gyertyával szopódni... :)
Ha nem akar kitekeredni, akkor csavarlazítóval kell locsolgatni, hagyni, hoyg beivódjon, majd apránként mozgatva, milliméterről milliméterre kitekergetni.
Ünnepekre szerintem nem akarsz a hengerfejbe beletörött gyertyával szopódni... :)
droberto2016-12-15 09:19:58 // 88506
Átlagot írtam. Több 159 ECU-s adatait figyelembe véve.
Ha sokat városozol lehet több a 2.4-nél.
Üzemszerüen ott se lehet több 0,8-1 dl-nél, de ezt majd a 2.4-esek megmondják, hogy milyen idő/km átlagokat ír a MES, és a normál + 2 l-hez képest, mennyivel több az átlaguk regenkor.
Ha sokat városozol lehet több a 2.4-nél.
Üzemszerüen ott se lehet több 0,8-1 dl-nél, de ezt majd a 2.4-esek megmondják, hogy milyen idő/km átlagokat ír a MES, és a normál + 2 l-hez képest, mennyivel több az átlaguk regenkor.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-15 09:11:14 // 88505
így van a 2,4 DPF-fel 9-9,5 nélküle meg szoftver 7,6-8L ... 1.3 multifos EU4 5L, EU5 DPF-fel 6L, a FAP-os autóknál mint Phedra, Rözső sose láttam mikor pucol ... a 2.0-nál csak DPF-es autóim voltak a Bravo 6,5-7L evett a 159 8-8,5L eszik ...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-15 09:06:50 // 88504
ez így ebben a formában nem igaz, attól függ milyen delejről beszélünk és mennyi a városi közlekedés ...
droberto2016-12-15 09:05:23 // 88503
Pedig azt írják, hogy dízelnél nincs hatással a fogyasztásra.
Én jártam nélküle ~2000 km-t nem tapasztaltam érdemi változást.
Én jártam nélküle ~2000 km-t nem tapasztaltam érdemi változást.
Piritu - 1.000.0002016-12-15 09:02:08 // 88502
A 2,4 és az 1,9 esetében valószínűbb több a többlet, mint a 2.0 esetében. A motortól távol van a DPF. Valószínűleg több üzemanyagot kell elégetni, hogy átmelegedjen.
tirex2016-12-15 08:58:12 // 88501
Nekem ki lett pucolva és írva. Nem volt koszos,fogyasztás nem változott viszont jó kormos lett a hátulja minden. osztrák út után. :)
Piritu - 1.000.0002016-12-15 08:54:38 // 88500
Elvileg érthető a fogyi csökkenés egr OFF esetén. Nélküle nő az égési hőmérséklet (több NOX), amitől javulhat a fogyasztás. Ezt az utat járta a VW a csalószoftverrel is..
Piritu - 1.000.0002016-12-15 08:48:16 // 88499
Anno megmértem én is a 2.0-nál. Nekem egy stampedli jött ki 100km-re vetítve.
Liquid2016-12-15 08:47:36 // 88498
Ennek ellenére szinte mindenki azt mondja/írja, hogy a DPF és EGR kiiktatása után mérhetően csökkent a fogyasztás, ebben persze benne lehet a szoftver optimalizálás is, sőt lehet hogy annak nagyobb a hozománya.
Én sajna nem rendelkezek ilyen adatokkal, viszont Erhard 9 feletti fogyasztásról beszélt DPF-el, namost az enyém most eszik ennyit Q4-gyel... Ez azért elgondolkodtató.
Lehet hogy a 2.4-nél van csak nagyobb az eltérés...
Norby-t kell megkérdezni, mit tapasztalt.
Én sajna nem rendelkezek ilyen adatokkal, viszont Erhard 9 feletti fogyasztásról beszélt DPF-el, namost az enyém most eszik ennyit Q4-gyel... Ez azért elgondolkodtató.
Lehet hogy a 2.4-nél van csak nagyobb az eltérés...
Norby-t kell megkérdezni, mit tapasztalt.
droberto2016-12-15 08:46:34 // 88497
Engem szoktak igazoltatni. :)
A többi majd a Hardy alátámasztja, vagy cáfolja. :)
A többi majd a Hardy alátámasztja, vagy cáfolja. :)
tdemeter2016-12-15 08:45:34 // 88496
Valaki tudna segíteni abban, hogy 8v-ben mekkora meló kicselni az izzítógyertyákat?
_Ata_2016-12-15 08:43:34 // 88495
Valakinek volt olyan jelenség, hogy ha felmelegedik az autó, a középkonzolon a középső óra (hűtőfolyadék hőmérséklet) világítása megszűnik? Aztán mikor visszahül az autó ismét világít :D
tirex2016-12-15 08:38:24 // 88494
Látott már valaki eltömődött részecskeszűrő? Én már beleztem ki többet is, hát azokban egy szem korom nem volt!,még mutatóban sem! A xenonhoz meg annyit hogy régen sem volt és mindenki tudott közlekedni. Egyre jó, ha szembejön kivakítja a szemed. Aki kitalálta annak egész nap a szemébe világítanák vele. Ne jöjjön senki a szar beállítással mert a vadiúj nagyértékű autók a legszarabbak. Egész nap úton vagyok, van tapasztalat.
droberto2016-12-15 08:35:27 // 88493
Ja, és önmagában nem fogyaszt többet a részecskeszűrőtől. És kevesebbet se ha nincs. Van itt olyan köztünk, aki más paraméterek változatlanul hagyása mellet kiszedte és lemérte.
Persze regenerációkor van egy kis többletfogyasztás, de számoljuk egy kicsit:
Normál üzemszerű esetet figyelembe véve 1.9-es motorral.
Adatok:
Átlag fogyasztás: 7,5 l / 100 km
Reneneráció: ~500 km / db
Rengeneráció hossza: ~10 min
Regeneráció közbeni többletfogyasztás (városon kívül): + 2 l / 100 km
Regeneráció közbeni átlagsebesség: 100 km / h
Számolt értékek:
Regeneráció alatt megtett út: 100 / (10/60) = 16 (km)
Tehát 16 km-en keresztül + 2 l-es többletfogyasztás 100 km-re vetítve.
Többlet fogyasztás 100 km-re vetítve: (6 / 100) x 2 = 0,32 (l)
Többlet fogyasztás 500 km-re vetítve (mivel 500 km-enként regenerál): 0,32 / 5 = 0,064 (l/100 km)
Konklúzió:
A részecskeszűrő által okozott fogyasztástöbblet alig több mint 0,5 dl.
Persze regenerációkor van egy kis többletfogyasztás, de számoljuk egy kicsit:
Normál üzemszerű esetet figyelembe véve 1.9-es motorral.
Adatok:
Átlag fogyasztás: 7,5 l / 100 km
Reneneráció: ~500 km / db
Rengeneráció hossza: ~10 min
Regeneráció közbeni többletfogyasztás (városon kívül): + 2 l / 100 km
Regeneráció közbeni átlagsebesség: 100 km / h
Számolt értékek:
Regeneráció alatt megtett út: 100 / (10/60) = 16 (km)
Tehát 16 km-en keresztül + 2 l-es többletfogyasztás 100 km-re vetítve.
Többlet fogyasztás 100 km-re vetítve: (6 / 100) x 2 = 0,32 (l)
Többlet fogyasztás 500 km-re vetítve (mivel 500 km-enként regenerál): 0,32 / 5 = 0,064 (l/100 km)
Konklúzió:
A részecskeszűrő által okozott fogyasztástöbblet alig több mint 0,5 dl.
Giuntini2016-12-15 08:27:50 // 88492
Itt a pont a végére!
Liquid2016-12-15 08:18:23 // 88491
Ha nem világít az égbe, akkor max. műszakira kell kivenni, de még oda se, senki nem fogja észrevenni. A közrendőr az út mellett nem fogja megmondani, hogy nem gyári, mert:
- egyrészt nem igazoltatnak sose
- ha mégis akkor sem az ilyen dolgokat nézik
- ha nézik akkor se idegen a xenon egy 159-en
Igen most jön majd, hogy de a német autópályán, meg KPM-esek még a féklámpaizzó márkáját is megnézik, de NEM :)
A 156-tal 5 évig mászkáltam xenonnnal, volt műszakin meg minden...
- egyrészt nem igazoltatnak sose
- ha mégis akkor sem az ilyen dolgokat nézik
- ha nézik akkor se idegen a xenon egy 159-en
Igen most jön majd, hogy de a német autópályán, meg KPM-esek még a féklámpaizzó márkáját is megnézik, de NEM :)
A 156-tal 5 évig mászkáltam xenonnnal, volt műszakin meg minden...