Az Alfa 1957-ben alkotta meg a 2000-es sorozatot, mellyel az 1900 Super szériát váltotta le.
A nagyközönség először a torinói autókiállításon tekinthette meg az új, középkategóriás Alfát, amit az akkor a Bertone stúdiónál dolgozó Marcello Gandini tervezett.
Technikájában gyakorlatilag alig tért el elődjétől, de egy különbség azért mégis akad: bár ugyanaz a 2 literes, négyhengeres motor mozgatta a kasztnit, mint az 1900-as TI-t, a motor kompressziójának növelésével elérték a 160 km/h-s végsebességet. Az ötvenes évek vége felé ez az autó technikai csodának számított, hiszen olyan megoldásokat alkalmaztak gyártásakor, amik jóval megelőzték korukat. Ilyen volt az alumínium blokk, a két vezérműtengely, a négy tárcsafék és a független kerékfelfüggesztés is.
Elődjétől szögletesebb formavilága és megnövelt méretei különböztetik meg. Összesen alig 3000 példány készült belőle 1960-ig. utóda a 2600-as széria volt.