Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Kazes☻2023-04-24 11:28:45 // 55605
A termosztátban lévőhöz meg nem kell leengedni a hűtőfolyadékot... csak gyorsan kicsavar, másik becsavar... ennyi. :)
Kazes☻2023-04-24 11:27:33 // 55604
A hűtőben akkor nincs a korábban csatolt képen látható venti kapcsoló?
Piritu - 1.000.0002023-04-24 11:24:02 // 55603
Most hogy az érzékelő mellé tett rajzot jobban megnézem tényleg két NTC van benne és ha az egyik rossz produkálhat ilyet. Feltéve hogy neked is 3 vezeték megy rá lehet hogy érdemes kicserélni.
Dravery2023-04-24 11:16:13 // 55602
Igen, azt is kiszedtem már és ellenőriztem.
Multiméterrel rámérve jónak mutatkozott.
Relék és biztik is végigbogarászva, azok is elvileg rendben.
Úgyhogy marad a diagnosztika.
Kazes☻2023-04-24 11:03:36 // 55601
Szvsz pont éppen azért.
Adam772023-04-24 06:31:43 // 55600
Szia!Külön hűtőventilátor kapcsolóval még én sem találkoztam.Az ecu kapcsolja a fokozatokat.A hőfokjeladó 2 kivezetéses,az egyik a mérőóra,a másik az ecu fele megy.Műszerfalon jól mutatja a hőfokot,de lehet hogy az ecu felé nem is csinál semmit.Bár diagnosztika nélkül csak tippelek én is.
Piritu - 1.000.0002023-04-24 05:26:57 // 55599
ettöl függetlenül érdemes lecsekkolni.
Piritu - 1.000.0002023-04-24 05:26:03 // 55598
Klímával elindult a ventilátor.
110 fokos víznél már direktbe kellene mennie nem az ellenállásom keresztül.
Kazes☻2023-04-23 23:14:21 // 55597
Előtét - ellenállás rendben? Azt mindenképp ellenőrizni kell, leginkább elsőként. :)
Piritu - 1.000.0002023-04-23 21:53:07 // 55596
Az euro 2-es (alufedeles) 2.0TS-nél se volt ott:
Piritu - 1.000.0002023-04-23 21:45:09 // 55595
Diagnosztikával lehet tesztelni hogy az ecu be tudja-e indítani a ventilátort.
Piritu - 1.000.0002023-04-23 21:36:50 // 55594
Mint írtam, ha van ilyen akkor az a hűtőben van. Az általam eddig látott TS-ekben ilyen nem volt mert az ecu vezérelte a ventilátorokat a termosztátban lévő hőmérő alapján.
Az utángyártott hűtőben ott a helyén a csavar a bal oldali (beépítve alsó) csőcsatlakozó mellett:

Az eredetin a 2.0-nál nincs is ott helye:

Ha a tiedben van akkor ott kell lennie ahol az első képen a csavar van az alsó gumicső felett.
Dravery2023-04-23 21:02:18 // 55593
Előfordulhat, hogy a hőfok jeladós teóriám totál hülyeség és egy másik alkatrész lesz a ludas. Úgy néz ki, hogy a jeladó ellenállási értéke megfelelően változik a víz hőmérsékletétől függően.
Találtam viszont az UNIX kategóriái között egy "hűtőventilátor hőkapcsoló" nevezetű, a jeladóhoz nagyon hasonló, de mégis különböző alkatrészt.

A kérdésem mindössze annyi, hogy ezt mégis hol kellene keressem, mert így első átvizsgálásra nem találtam meg.
Piritu - 1.000.0002023-04-23 12:51:55 // 55592
ez az aminek az értékét látja az ecu és ezt mutatja a kijelzön is.
Dravery2023-04-23 10:41:53 // 55591
Sajnos akkor mindenképp meg kell látogatnom vele egy szerelőt, mert én itthon nem tudok semmilyen jellegű diagnosztikát végezni rajta.
Meg ennek tudatában így nem állnék neki kísérletezve alkatrészeket cserélgetni.
Köszönöm a segítséget!
Dravery2023-04-23 10:41:08 // 55590
Nagyon könnyen hozzáférhető.

Tömítést elvileg adnak hozzá.
Piritu - 1.000.0002023-04-23 09:03:02 // 55589
Gyanítom hogy a te 145 TS-ed hasonlít a 98-as, ill 2002-es 2.0 TS-eimhez. Itt nincs külön hőérzékelője a ventilátornak, az ecu indítja a mért hőmérséklet alapján.
Az ecu hőmérője a termosztátban van. Az az egy van benne. (Ha neked kettő van akkor ott külön lehet.)
A ventilátor kapcsolónak a hűtő végén van hely, de ott eddig csak vakdugót láttam.

Szóval érdekes a dolog, mert a hőmérő működik és a ventilátor nem követi le. Kéne egy diagram hogy mit lát az ecu...

Szerintem a vizet meg legalább az érzékelő szintjéig le kell engedni.
berobbantam2023-04-23 05:37:05 // 55588
Szia.Nem tudom nálad mennyire lehet hozzáférni.Az 56 jtd-ben elég rossz helyen van,viszont nem kell az összes vizet leengedni hozzá.A hengerfej tetején van a termosztát.A jeladó gyárilag nekem menetrögzítőzve volt.És nem árt egy másik tömítés sem alá.
Dravery2023-04-22 21:54:02 // 55587
Sziasztok!
Szeretnék tanácsokat kérni az alábbi probléma megoldásával kapcsolatban.
Az alany egy 145-ös 1.6 TS, 2000-es évjárat.
A minap arra lettem figyelmes, hogy parkolóban járó motorral várakozva 110 fokra mászott fel a hűtővizem. Nyilván első dolgom volt lecsekkolni a ventit és sajnos azt kellett tapasztalnom, hogy nem pörög.
Egyből kapcsoltam a klímát, hogy azzal működésre tudom-e bírni (egy venti hűti minkét hűtőt). Szerencsémre úgy bekapcsolt, így vissza tudott hűlni a víz és haza tudtam vele jönni.
Menet közben kikapcsolt klímával is stabilan 90-en volt, majd itthon újra szimuláltam a fentebb említett esetet és továbbra sem kapcsolt a venti, ismét megindult felfelé a hőmérséklet.
A termosztátom megfelelően működik.
Én személy szerint a vízhőfok jeladó meghibásodására gyanakszom, de mielőtt vennék egy újat bele, inkább rákérdeznék, hogy volt-e valakinek hasonló problémája és mik a tapasztalatok?
Ha ténylegesen ez lehet a probléma, ki tudom én ezt itthon cserélni a víz leengedése nélkül?
Mert nyilván, ha nem egy nagy procedúra, akkor nem vinném emiatt szerelőhöz.
Köszi előre is a segítséget!
kertecs2023-03-31 10:18:31 // 55586
Elvittem egy diagnosztika szervizbe tavaly, semmire mentem velük... Így tényleg nekem kell összeszednem magam a mes-ben, hogy lássam amit érdemes. Köszi! Most, hogy volt pár melegebb, tavaszi nap, megint hallom a "terhelésen csörgést" , és az okát azóta sem derítettem ki.
kertecs2023-03-31 10:14:31 // 55585
Köszi, erre tippeltem, tulajdonképpen ez is a jó adat a vezérlőnek.