Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
killerlowmoney2023-10-24 19:00:06 // 55692
köszi:-)
berobbantam2023-10-24 17:26:58 // 55691
Szia.
Így vakon szerintem eltört a támla váza.A leg egyszerűbb ha kerítesz egy másik ülést.
Így vakon szerintem eltört a támla váza.A leg egyszerűbb ha kerítesz egy másik ülést.
pettinke2023-10-24 17:19:35 // 55690
úgy "elszórva" szerintem tetszőleges számmal.
nem tesz különösebben jót sem a motornak, sem az egész kipufogórendszernek ez az álló helyzetben 3500-ra pörgetés, szóval sokszor nyilván nem érdemes, de nem tudok korlátról.
nem tesz különösebben jót sem a motornak, sem az egész kipufogórendszernek ez az álló helyzetben 3500-ra pörgetés, szóval sokszor nyilván nem érdemes, de nem tudok korlátról.
NeoEx482023-10-24 15:25:54 // 55689
Sziasztok,
Adott Alfa 156 alap plüss ülés, vezetőoldali konkrétan. Valami szétjött jobb oldalt ott ahol a hátlap találkozik az ülőfelülettel. Kézzel benyúlva érezhető, hogy van egy rúd ami a hátlapból jön és annak kellene rögzülnie szerintem az ülőfelületbe, de ez valahogy kiakadt a helyéről és mozog. Szóval az ülés jobb oldalra húz mert a háttámla nem tart a jobb csuklónál.
Házilag ez javítható? Ülést ki kell venni hozzá? Mit javasoltok?
Adott Alfa 156 alap plüss ülés, vezetőoldali konkrétan. Valami szétjött jobb oldalt ott ahol a hátlap találkozik az ülőfelülettel. Kézzel benyúlva érezhető, hogy van egy rúd ami a hátlapból jön és annak kellene rögzülnie szerintem az ülőfelületbe, de ez valahogy kiakadt a helyéről és mozog. Szóval az ülés jobb oldalra húz mert a háttámla nem tart a jobb csuklónál.
Házilag ez javítható? Ülést ki kell venni hozzá? Mit javasoltok?
killerlowmoney2023-10-21 21:11:52 // 55688
az autó életében
pettinke2023-10-20 23:04:19 // 55687
Egymás után? Vagy az autó életében összesen? De ha egyszer nem elég, akkor ott általában valami gebasz van...
killerlowmoney2023-10-20 15:38:52 // 55686
Cartársak!
Valaki tudja-e, hányszor lehet megcsinálni a kényszerített regenerálást?
Valaki tudja-e, hányszor lehet megcsinálni a kényszerített regenerálást?
Liquid2023-10-11 19:47:36 // 55685
A lámpa csak bizonyos hibáknál világít, szóval azért megnézném...
pettinke2023-10-11 17:41:32 // 55684
innen a fotelből sok mindent nem lehet rá mondani :) akkor kéne méregetni valami értékekt, amikor éppen nem hajlandó elindulni... pl. holtponti jeladó ad-e jelet, hogy az ECU merje elindítani a motort. nincs-e valami kontakt gond bármelyik csatlakozónál, amitől mondjuk nincs gyújtás.
szóval ez így kb. lehetetlen...
szóval ez így kb. lehetetlen...
pettinke2023-10-11 17:38:02 // 55683
2) azt írod, kimérték, és eleget szállít menet közben is a pumpa - akkor nem lehet, hogy egyszerűen szenzor (v. csatlakozó / kábel) hiba?
ervin2023-10-11 15:20:51 // 55682
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni.
145 2.0TS azt produkálja, hogy kb. kéthavonta egyszer váratlanul leáll. Közvetlenül utána történő indításokra nem indul újra, de ha várok egy fél percet, beindul.
Mindig meleg motornál, mindig alapjárati fordulatról gázt adva (lámpától induláskor, vagy parkoláskor).
Két ilyen hiba között autózom vele 100-200 km-t, semmi tünet.
Hibakódot még nem olvastattam, de nem hiszem, hogy lenne, lámpa nem ég.
Mi lehet ez?
Köszi
Ervin
Tanácsot szeretnék kérni.
145 2.0TS azt produkálja, hogy kb. kéthavonta egyszer váratlanul leáll. Közvetlenül utána történő indításokra nem indul újra, de ha várok egy fél percet, beindul.
Mindig meleg motornál, mindig alapjárati fordulatról gázt adva (lámpától induláskor, vagy parkoláskor).
Két ilyen hiba között autózom vele 100-200 km-t, semmi tünet.
Hibakódot még nem olvastattam, de nem hiszem, hogy lenne, lámpa nem ég.
Mi lehet ez?
Köszi
Ervin
Shyciii2023-10-11 14:06:17 // 55681
0) Elég az üzemanyag. Semmi extra nagy tuning nincs rajta, el kell bírnia, és az kimérve hogy elég naftát kap-e. Aki a szoftvert csinálta eléggé ismert Alfás körökben, sokaknak csinálta már, így kizárnám, hogy ügyetlen (amúgy akinél elsőnek próbálkoztam, ott ugyanez volt a jelenség)
1) Sorry, benzines turbós volt az előző, így még nem szoktam át teljesen :D Szal az alacsonynyomású cserélve lett (más okból kifolyólag(, úgyhogy az vadi új, a motornál levőt meg kimérte a szervízes, és az is jó. Szűrő cseréje is megvolt.
2) Pumpa jól kell hogy szállítson, mert elvben azt is kimérték.
3) gyári szoftverrel nem jön elő
4) Alapjáraton le lett mérve a résolaj veszteség, de ott a gyári értéken belül volt, viszont már ezt a problémát az első tuningos, aki mellesleg versenyző is volt, meg a mostani is mondta, hogy az eddigiek után csak a terhelésesre tudna tippelni, de azt szakemberrel kellene kiméretni, mert brahiból 4db inketort venni nem jó móka.
1) Sorry, benzines turbós volt az előző, így még nem szoktam át teljesen :D Szal az alacsonynyomású cserélve lett (más okból kifolyólag(, úgyhogy az vadi új, a motornál levőt meg kimérte a szervízes, és az is jó. Szűrő cseréje is megvolt.
2) Pumpa jól kell hogy szállítson, mert elvben azt is kimérték.
3) gyári szoftverrel nem jön elő
4) Alapjáraton le lett mérve a résolaj veszteség, de ott a gyári értéken belül volt, viszont már ezt a problémát az első tuningos, aki mellesleg versenyző is volt, meg a mostani is mondta, hogy az eddigiek után csak a terhelésesre tudna tippelni, de azt szakemberrel kellene kiméretni, mert brahiból 4db inketort venni nem jó móka.
pettinke2023-10-11 13:50:35 // 55680
0) ha magas fordulaton jön elő, fokozattól függetlenül, akkor tuti, hogy nem elég az üzemanyag - vagy csak úgy érzi. lehet, hogy ennek köze van a szoftverhez, lehet csak véletlen egybeesés ....
1) benzimpumpa nincs az autódban :) két szivattyú van, az alacsony nyomású a tankban meg a magas nyomású fent a motornál. mind a kettőt meg kéne nézni. ha bármelyikkel szállítási gond van (fáradt pumpa, tömődött szűrő) akkor kaka lesz.
2) ha így szemre nem találni a pumpáknál valami nyilvánvaló gebaszt, akkor kéne mérni külső műszerrel nyomást, hogy nem a szenzor rossz-e.
3) vissza is lehetne rakni a gyári szoftvert, hátha eltűnik a hiba :D
4) gondolom a résolaj csöveket megnéztétek, ha egyszer résolaj hibára gyanakodtok. bár akkor lehet a régi szoftverrel is elő kellett volna jöjjön már a huba...
1) benzimpumpa nincs az autódban :) két szivattyú van, az alacsony nyomású a tankban meg a magas nyomású fent a motornál. mind a kettőt meg kéne nézni. ha bármelyikkel szállítási gond van (fáradt pumpa, tömődött szűrő) akkor kaka lesz.
2) ha így szemre nem találni a pumpáknál valami nyilvánvaló gebaszt, akkor kéne mérni külső műszerrel nyomást, hogy nem a szenzor rossz-e.
3) vissza is lehetne rakni a gyári szoftvert, hátha eltűnik a hiba :D
4) gondolom a résolaj csöveket megnéztétek, ha egyszer résolaj hibára gyanakodtok. bár akkor lehet a régi szoftverrel is elő kellett volna jöjjön már a huba...
Shyciii2023-10-11 10:23:23 // 55679
Sziasztok,
Az lenne a problémám, hogy egy 2006-os Alfa 147 1.9JTDm (120LE) kapott egy lightosabb szoftvert. Viszont így időnként (nem tudom se időjáráshoz, se páratartalomhoz stb kötni), ha teljesen lepadlózom, akkor 3000-es fordulat feklett letilt P0091-es hibakóddal. Ez előjöhet 2-esben, 3-asben és 5-ösben is. Teljesen random. Mire szervízeshez vittem és tudott vele foglalkozni, már nem produkálta. Viszont ha előjön, akkor pár napig simán lehet. Volt már benzinpumpa és benne a szelep is cserélve más okból, de semmi. Kábelek, csatik ellenőrizve, és jók, akksi cserélve. Pár helyen arra tippelnek, hogy a porlasztók réolaj vesztesége nem lehet rendben, viszont csak alapjáraton tudjuk mérni, ott nem problémás. Esetleg tud valaki olyan megbízható helyett Budapesten, ahol ezt rendben ki tudják mérni, mint pl a Filep Diesel szervíz? Csak ők sajnos Székesfehérváron vannak.
Az lenne a problémám, hogy egy 2006-os Alfa 147 1.9JTDm (120LE) kapott egy lightosabb szoftvert. Viszont így időnként (nem tudom se időjáráshoz, se páratartalomhoz stb kötni), ha teljesen lepadlózom, akkor 3000-es fordulat feklett letilt P0091-es hibakóddal. Ez előjöhet 2-esben, 3-asben és 5-ösben is. Teljesen random. Mire szervízeshez vittem és tudott vele foglalkozni, már nem produkálta. Viszont ha előjön, akkor pár napig simán lehet. Volt már benzinpumpa és benne a szelep is cserélve más okból, de semmi. Kábelek, csatik ellenőrizve, és jók, akksi cserélve. Pár helyen arra tippelnek, hogy a porlasztók réolaj vesztesége nem lehet rendben, viszont csak alapjáraton tudjuk mérni, ott nem problémás. Esetleg tud valaki olyan megbízható helyett Budapesten, ahol ezt rendben ki tudják mérni, mint pl a Filep Diesel szervíz? Csak ők sajnos Székesfehérváron vannak.
pettinke2023-10-06 15:52:49 // 55678
vez.tengely pozíció ézékelő - vagy maga a szenzor halt el (ami nem ritka) vagy a hozzá vezető kábel.
az a sufni szigetelés még gyári is lehet, csak koszos és foszlott :D
az a sufni szigetelés még gyári is lehet, csak koszos és foszlott :D
jano02202023-10-06 14:09:55 // 55677
Ééés nem bírta ki az index cseréjéig..
Tegnap hazafelé a városban kaptam egy sárga checklámpát.
Az autón semmi változást nem vettem észre. Egy hónapja nagyjából ugyanígy volt, akkor hétvégén, hétfőre már nem világított, így nem foglalkoztam vele.
Most, mivel hétköznap volt, gyosan egyeztettem a helyi szervízzel, hogy olvassák ki.
Ma reggel, indításkor már szintén nem világított.. -_-"
Azért kiolvastuk. Csatolt képen látjátok a hibakódot.
Mekkora a gond, merre lenne érdemes elindulni? Hová vigyem szerelőhöz? Budapest 80 km, Zsámbék se sokkal több, valamelyikkel van tapasztalatotok, ajánlanátok őket?
Illetve a 2. képen láthattok egy csatit a motortérben, amin ilyen "sufniszigetelés" van. Ez minek a csatlakozója, illetve mik vannak ide kötve? Okozhatja a hibát?
Az alany egy fl 147, 2005, 1.6 TS, 105 hp.
Minden segítséget, tanácsot, tapasztalatot és választ előre is nagyon köszönök. :)
Tegnap hazafelé a városban kaptam egy sárga checklámpát.
Az autón semmi változást nem vettem észre. Egy hónapja nagyjából ugyanígy volt, akkor hétvégén, hétfőre már nem világított, így nem foglalkoztam vele.
Most, mivel hétköznap volt, gyosan egyeztettem a helyi szervízzel, hogy olvassák ki.
Ma reggel, indításkor már szintén nem világított.. -_-"
Azért kiolvastuk. Csatolt képen látjátok a hibakódot.
Mekkora a gond, merre lenne érdemes elindulni? Hová vigyem szerelőhöz? Budapest 80 km, Zsámbék se sokkal több, valamelyikkel van tapasztalatotok, ajánlanátok őket?
Illetve a 2. képen láthattok egy csatit a motortérben, amin ilyen "sufniszigetelés" van. Ez minek a csatlakozója, illetve mik vannak ide kötve? Okozhatja a hibát?
Az alany egy fl 147, 2005, 1.6 TS, 105 hp.
Minden segítséget, tanácsot, tapasztalatot és választ előre is nagyon köszönök. :)
Piritu - 1.000.0002023-10-02 21:59:24 // 55676
jano02202023-09-19 18:31:34 // 55675
Köszönöm a válaszod és a tanácsaidat.
Felvettem a bolttal a kapcsolatot, megerősítették, hogy fl 147-hez is jó a termék.
Megjön, aztán feldobom a tapasztalatokat a blogba.
Felvettem a bolttal a kapcsolatot, megerősítették, hogy fl 147-hez is jó a termék.
Megjön, aztán feldobom a tapasztalatokat a blogba.
Kristyon2023-09-18 19:41:50 // 55674
Szia, amit csatoltál képet az a 156-os alfához illeszkedik, lehet, hogy a 147-hez mássabb forma lesz. Hasonlót építettem be, 156-ba. Menetiránynak ellentétesen meg kell tolni, és az eleje kibillenthető, ennyi lenne kiszedni, ha nagyon nem, megy, akkor a kerékjárati dobbetétet kell kivenni, és onnan kisegíteni. Tapasztalatom az volt vele, nagyon szép, de széria hiba lehet ezekkel a burkolatokkal, a bal oldali, barátomnak is, meg nekem is beázott, és nagyon megcsúnyult a kromozás bellül. Lehet célszerű amint megérkezik körberagasztani a burkolatot rajta...
jano02202023-09-18 16:00:37 // 55673
jano02202023-09-18 15:57:05 // 55672
Sziasztok!
147-esemen (2005, fl) az oldalsó indexek eléggé ósdik már, vásárlás óta szúrja a szemem. A tervem, hogy fekete-króm összeállítású legyen a végkifejlet, így a tükörburkolatokat is krómra cserélem alkalomadtán.
Cserélném az indexeket, ehhez kapcsolódóan lenne három kérdésem.
Az egyik, hogy alábbi alkatrész jó lehet-e ehhez a típushoz?
Esetleg valaki vásárolt már ilyet, ha igen, tudnátok fotót feltölteni róla, hogyan mutat (lehetőleg fekete) autón, plusz akár működés közben is?
A harmadik, hogy mi a menete az index cseréjének?
A rendszámtábla világítást már szereltem ki, izzócsere miatt. Hasonlóan rögzül?
Köszönöm a segítséget. :)
147-esemen (2005, fl) az oldalsó indexek eléggé ósdik már, vásárlás óta szúrja a szemem. A tervem, hogy fekete-króm összeállítású legyen a végkifejlet, így a tükörburkolatokat is krómra cserélem alkalomadtán.
Cserélném az indexeket, ehhez kapcsolódóan lenne három kérdésem.
Az egyik, hogy alábbi alkatrész jó lehet-e ehhez a típushoz?
Esetleg valaki vásárolt már ilyet, ha igen, tudnátok fotót feltölteni róla, hogyan mutat (lehetőleg fekete) autón, plusz akár működés közben is?
A harmadik, hogy mi a menete az index cseréjének?
A rendszámtábla világítást már szereltem ki, izzócsere miatt. Hasonlóan rögzül?
Köszönöm a segítséget. :)
N-IcE2023-09-18 11:38:58 // 55671
Sziasztok, tud valaki ajánlani motor felújítást végzö céget ahova nyugodt szívvel küldené az autóját?
jjohn2023-09-09 09:26:46 // 55670
Az a helyzet megoldódott a probléma amit jeleztem lentebb. Simán kontakt hiba volt. Az ABS lámpa is megnyugodott, lehet fékporos lett. Pedig a fékbetét és tárcsa cserekor meg lett tisztítva.
jjohn2023-09-01 08:56:04 // 55669
Az is rendben köszi
berobbantam2023-08-31 17:03:56 // 55668
Rendszámtábla világítás?
jjohn2023-08-31 10:34:47 // 55667
Sziasztok! Tegnap kigyulladt az a jelző ami azt jelzi h valamelyik izzó kiégett, de minden működik. Illetve az ABS vissza jelző de aztán az .el is aludt. 147 1,6 ts 105 Le.
Vajon mi lehet? kontakt?
Vajon mi lehet? kontakt?
Kristyon2023-08-30 22:15:18 // 55666
Kipróbálom, nagyon szépen köszönöm ;)
Fangio2023-08-30 22:10:42 // 55665
Nincs, csak a bordás kerék és a külső szíjtárcsa van reteszen.
Piritu - 1.000.0002023-08-29 22:04:38 // 55664
:-O
Nincs összeékelve?
Nincs összeékelve?
Fangio2023-08-29 21:34:24 // 55663
Az ékszíjtárcsát rá kell tenni a főtengelyre, meg kell húzni az anyáját, ez szorítja rá a főtengelyre a lánckereket, ami hajtja az olajpumpát.
gradvolttomi2023-08-29 19:57:27 // 55662
Remek, köszönöm!
Liquid2023-08-29 19:22:44 // 55661
Nekem anno emailben elküldték a kódot, forgalmi-t kértek csak.
gradvolttomi2023-08-29 18:51:51 // 55660
Köszönöm a gyors válaszokat. Be kell menni, vagy online (emailben) is megoldható?
Piritu - 1.000.0002023-08-29 18:46:26 // 55658
Nekem a szakszerviz adott alvázszám alapján kártyát a Pandához.
gradvolttomi2023-08-29 18:43:32 // 55657
Sziasztok,
Félig off, de talán maradhat..:
A Multiplában - 1.9 JTD? 115 LE - cellazárlatos (?) lett az akksi, bekavart az immonok, code / kulcs ikon világít, az önindító teker, de nem indul.
A probléma, hogy emlékeim szerint nem kaptam (4 éve...) kódkártyát, avagy úgy eltettem, hogy nem találom.
Lenne ötletetek merre induljak a probléma megoldásában...? (Próbáltam visszakeresni, sorry, ha már volt téma...)
Félig off, de talán maradhat..:
A Multiplában - 1.9 JTD? 115 LE - cellazárlatos (?) lett az akksi, bekavart az immonok, code / kulcs ikon világít, az önindító teker, de nem indul.
A probléma, hogy emlékeim szerint nem kaptam (4 éve...) kódkártyát, avagy úgy eltettem, hogy nem találom.
Lenne ötletetek merre induljak a probléma megoldásában...? (Próbáltam visszakeresni, sorry, ha már volt téma...)
Kristyon2023-08-28 09:51:46 // 55656
Pedig a főtengelyt nem akartam kivenni, de úgy látszik muszáj lesz...
Arra gondolok, lehet már korábban így rakhatták össze, hogy esetleg kifejtettek egy rögzítő éket...
Arra gondolok, lehet már korábban így rakhatták össze, hogy esetleg kifejtettek egy rögzítő éket...
Piritu - 1.000.0002023-08-27 21:48:08 // 55655
ez nagyon úgy néz ki hogy a főtengelyen elforog a lánckerék :-(
Kristyon2023-08-27 16:51:14 // 55654
Albi2023-08-20 21:12:40 // 55653
Sziasztok! Keszthely-Hévíz környékén szerelőt keresek! Elég fontos lenne. Köszönöm!!!
Deugeot2023-08-18 08:31:56 // 55652
Helló!
A hibajelenség: sebességjelző nem működik + világít a kézifék visszajelző. Egyszerre jelentkezik a probléma. Fékek rendben, fékolaj rendben, minden egyéb jól működik. A jelenség időnként jelentkezik, majd elmúlik.
Kérdések: van-e a kettő dolog között összefüggés vagy csupán véletlen? Kontakt hiba lehet vagy esetleg valami más tipp?
Az autó egy GTV916, 2.0 TS 2000-es évjárat, 155 Le.
Előre is köszönöm...
A hibajelenség: sebességjelző nem működik + világít a kézifék visszajelző. Egyszerre jelentkezik a probléma. Fékek rendben, fékolaj rendben, minden egyéb jól működik. A jelenség időnként jelentkezik, majd elmúlik.
Kérdések: van-e a kettő dolog között összefüggés vagy csupán véletlen? Kontakt hiba lehet vagy esetleg valami más tipp?
Az autó egy GTV916, 2.0 TS 2000-es évjárat, 155 Le.
Előre is köszönöm...
jjohn2023-08-13 07:37:18 // 55651
Szia!
Ezt az app-ot próbáltad már, a rádió hátulján van a sorozatszám, betű és számsor. Ha beírod akkor generálja a rádió kódot.
Radio Code Generator for Cars
Ezt az app-ot próbáltad már, a rádió hátulján van a sorozatszám, betű és számsor. Ha beírod akkor generálja a rádió kódot.
Radio Code Generator for Cars
Robi752023-08-09 08:50:23 // 55650
Sziasztok,
A Giuliettám hűtője lassan megadja magát, egyre jobban szivárog. megrendeltem az új motor hűtőt. Valaki tudna segíteni hogy a hűtőt miként lehet kivarázsolni a helyéről? Sajnos nem találtam róla semmi videót a neten.
Köszönöm
A Giuliettám hűtője lassan megadja magát, egyre jobban szivárog. megrendeltem az új motor hűtőt. Valaki tudna segíteni hogy a hűtőt miként lehet kivarázsolni a helyéről? Sajnos nem találtam róla semmi videót a neten.
Köszönöm
busi2023-08-06 16:54:53 // 55649
Sziasztok .
Kis segítség kellene . GYári Elsőradar telepitésben vagyok. A hátsó gyárilag van. Eddig beszereztem a beltéri kapcsolót az elsőszenzorokat a lökös alatti kábelt, +csipogót. Vissza van még a radar központ.
De amivel el vagyok akadva az a kapcsolási rajz , mármint hogy az nincs .
Keresek rajzot vagy olyant aki telepített gyári első radart vezetékeléssel együtt.
Köszönöm a válaszokat.
Kis segítség kellene . GYári Elsőradar telepitésben vagyok. A hátsó gyárilag van. Eddig beszereztem a beltéri kapcsolót az elsőszenzorokat a lökös alatti kábelt, +csipogót. Vissza van még a radar központ.
De amivel el vagyok akadva az a kapcsolási rajz , mármint hogy az nincs .
Keresek rajzot vagy olyant aki telepített gyári első radart vezetékeléssel együtt.
Köszönöm a válaszokat.
Imi682023-08-03 14:55:18 // 55648
Sziasztok.
Body Computer klónozásban tud esetleg valaki segíteni?
Aszód - Gödöllő környéke
Köszönöm.
Body Computer klónozásban tud esetleg valaki segíteni?
Aszód - Gödöllő környéke
Köszönöm.
tarilaci2023-08-02 20:09:11 // 55647
jjohn2023-07-19 11:08:36 // 55646
Sziasztok!
Mi a vélemény az Alfa Gulietta1,6 jtdm2 motorokról 2010 évjárat.
Köszi.
Mi a vélemény az Alfa Gulietta1,6 jtdm2 motorokról 2010 évjárat.
Köszi.
GT Ɨ|ѯ2023-07-19 08:52:58 // 55645
59-es motoros tükröt tettem a Mito talpra az lesz felrakva és kulcsra / ajtóval / záráskor behajt gyújtásnál meg kinyit / mint a Brera-n /
WarbiRunner (Gyuri)2023-07-15 21:25:22 // 55644
Vagy a MiTo tükör pont ugyanaz :-)
farki2023-07-15 19:30:02 // 55643
Mi helyett lett 159-es? 😳