Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Dravery2023-04-24 11:16:13 // 55602
Igen, azt is kiszedtem már és ellenőriztem.
Multiméterrel rámérve jónak mutatkozott.
Relék és biztik is végigbogarászva, azok is elvileg rendben.
Úgyhogy marad a diagnosztika.
Kazes☻2023-04-24 11:03:36 // 55601
Szvsz pont éppen azért.
Adam772023-04-24 06:31:43 // 55600
Szia!Külön hűtőventilátor kapcsolóval még én sem találkoztam.Az ecu kapcsolja a fokozatokat.A hőfokjeladó 2 kivezetéses,az egyik a mérőóra,a másik az ecu fele megy.Műszerfalon jól mutatja a hőfokot,de lehet hogy az ecu felé nem is csinál semmit.Bár diagnosztika nélkül csak tippelek én is.
Piritu - 1.000.0002023-04-24 05:26:57 // 55599
ettöl függetlenül érdemes lecsekkolni.
Piritu - 1.000.0002023-04-24 05:26:03 // 55598
Klímával elindult a ventilátor.
110 fokos víznél már direktbe kellene mennie nem az ellenállásom keresztül.
Kazes☻2023-04-23 23:14:21 // 55597
Előtét - ellenállás rendben? Azt mindenképp ellenőrizni kell, leginkább elsőként. :)
Piritu - 1.000.0002023-04-23 21:53:07 // 55596
Az euro 2-es (alufedeles) 2.0TS-nél se volt ott:
Piritu - 1.000.0002023-04-23 21:45:09 // 55595
Diagnosztikával lehet tesztelni hogy az ecu be tudja-e indítani a ventilátort.
Piritu - 1.000.0002023-04-23 21:36:50 // 55594
Mint írtam, ha van ilyen akkor az a hűtőben van. Az általam eddig látott TS-ekben ilyen nem volt mert az ecu vezérelte a ventilátorokat a termosztátban lévő hőmérő alapján.
Az utángyártott hűtőben ott a helyén a csavar a bal oldali (beépítve alsó) csőcsatlakozó mellett:

Az eredetin a 2.0-nál nincs is ott helye:

Ha a tiedben van akkor ott kell lennie ahol az első képen a csavar van az alsó gumicső felett.
Dravery2023-04-23 21:02:18 // 55593
Előfordulhat, hogy a hőfok jeladós teóriám totál hülyeség és egy másik alkatrész lesz a ludas. Úgy néz ki, hogy a jeladó ellenállási értéke megfelelően változik a víz hőmérsékletétől függően.
Találtam viszont az UNIX kategóriái között egy "hűtőventilátor hőkapcsoló" nevezetű, a jeladóhoz nagyon hasonló, de mégis különböző alkatrészt.

A kérdésem mindössze annyi, hogy ezt mégis hol kellene keressem, mert így első átvizsgálásra nem találtam meg.
Piritu - 1.000.0002023-04-23 12:51:55 // 55592
ez az aminek az értékét látja az ecu és ezt mutatja a kijelzön is.
Dravery2023-04-23 10:41:53 // 55591
Sajnos akkor mindenképp meg kell látogatnom vele egy szerelőt, mert én itthon nem tudok semmilyen jellegű diagnosztikát végezni rajta.
Meg ennek tudatában így nem állnék neki kísérletezve alkatrészeket cserélgetni.
Köszönöm a segítséget!
Dravery2023-04-23 10:41:08 // 55590
Nagyon könnyen hozzáférhető.

Tömítést elvileg adnak hozzá.
Piritu - 1.000.0002023-04-23 09:03:02 // 55589
Gyanítom hogy a te 145 TS-ed hasonlít a 98-as, ill 2002-es 2.0 TS-eimhez. Itt nincs külön hőérzékelője a ventilátornak, az ecu indítja a mért hőmérséklet alapján.
Az ecu hőmérője a termosztátban van. Az az egy van benne. (Ha neked kettő van akkor ott külön lehet.)
A ventilátor kapcsolónak a hűtő végén van hely, de ott eddig csak vakdugót láttam.

Szóval érdekes a dolog, mert a hőmérő működik és a ventilátor nem követi le. Kéne egy diagram hogy mit lát az ecu...

Szerintem a vizet meg legalább az érzékelő szintjéig le kell engedni.
berobbantam2023-04-23 05:37:05 // 55588
Szia.Nem tudom nálad mennyire lehet hozzáférni.Az 56 jtd-ben elég rossz helyen van,viszont nem kell az összes vizet leengedni hozzá.A hengerfej tetején van a termosztát.A jeladó gyárilag nekem menetrögzítőzve volt.És nem árt egy másik tömítés sem alá.
Dravery2023-04-22 21:54:02 // 55587
Sziasztok!
Szeretnék tanácsokat kérni az alábbi probléma megoldásával kapcsolatban.
Az alany egy 145-ös 1.6 TS, 2000-es évjárat.
A minap arra lettem figyelmes, hogy parkolóban járó motorral várakozva 110 fokra mászott fel a hűtővizem. Nyilván első dolgom volt lecsekkolni a ventit és sajnos azt kellett tapasztalnom, hogy nem pörög.
Egyből kapcsoltam a klímát, hogy azzal működésre tudom-e bírni (egy venti hűti minkét hűtőt). Szerencsémre úgy bekapcsolt, így vissza tudott hűlni a víz és haza tudtam vele jönni.
Menet közben kikapcsolt klímával is stabilan 90-en volt, majd itthon újra szimuláltam a fentebb említett esetet és továbbra sem kapcsolt a venti, ismét megindult felfelé a hőmérséklet.
A termosztátom megfelelően működik.
Én személy szerint a vízhőfok jeladó meghibásodására gyanakszom, de mielőtt vennék egy újat bele, inkább rákérdeznék, hogy volt-e valakinek hasonló problémája és mik a tapasztalatok?
Ha ténylegesen ez lehet a probléma, ki tudom én ezt itthon cserélni a víz leengedése nélkül?
Mert nyilván, ha nem egy nagy procedúra, akkor nem vinném emiatt szerelőhöz.
Köszi előre is a segítséget!
kertecs2023-03-31 10:18:31 // 55586
Elvittem egy diagnosztika szervizbe tavaly, semmire mentem velük... Így tényleg nekem kell összeszednem magam a mes-ben, hogy lássam amit érdemes. Köszi! Most, hogy volt pár melegebb, tavaszi nap, megint hallom a "terhelésen csörgést" , és az okát azóta sem derítettem ki.
kertecs2023-03-31 10:14:31 // 55585
Köszi, erre tippeltem, tulajdonképpen ez is a jó adat a vezérlőnek.
TtK2023-03-30 22:34:45 // 55584
Kicsit se szabványos.. :P
pettinke2023-03-30 18:33:08 // 55583
LMM által mért hő, amit ugye a motortérben mérsz.
nem a külső időjárás hőmérő értéke, amit a műszerfalon látsz :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2023-03-30 16:15:51 // 55582
sziasztok!

kösz mindenkinek a hidrotőkés szaktanácsokat - végül az lett hogy a megadott "keménységi teszt" alapján az alig futott donor tőkéiből 5 kemény volt és 3 rugalmas..

Végül vettem egy garnitúra olasz utángyártott (a visszajelzésekből, helyesebben azok hiányából ítélve nem kutyaütő) hidrotőkéből 8 db-ot, 34e körül volt, gondoltam ezzel megváltottam a szenvedéseimet :-)

A hengerfejeket szétszedettem (szelepek kiszedése tkp.- ahhoz inkább csak célszerszám kell) egy tetszőleges helyen , mindent eltakarítottam - de a végső ellenőrzésekre , becsiszolásra és összeszerelésre elvittem egy nagyon ajánlott és dícsért helyre.

ami viszont összezavart: a szakembör arra kér, hogy vigyem el az új hidrotőkéket "fesztelenírésre" (ha jól értem "csak" szétszedi őket) mert egyébként szerinte kitámaszthatja a szelepeket...

valaki hallott már iyet? Én még nem és nem nagyon látom értelmét - az meg külön nem szimpatikus, hogy a vadiúj tőkéket szétszedje valaki még használat előtt...
Piritu - 1.000.0002023-03-27 06:55:00 // 55581
Mielőtt bármit teszel nézd meg az élőadatoknál hogy most milyen hőmérsékletet lát a comp,,
kertecs2023-03-26 22:26:14 // 55580
Behalt a kb egyéves meat&doria főtengely jeladó a 156-omban, ami nem is nagy újság, de ennek apropóján kérnék segítséget: az eltárolt hibánál feltüntetett levegő hőmérsékletet honnan kapja a comp? Az lmm méri esetleg? Ez a beszívott levegő hőmérséklet a csőben mérve? 30 fok máshogy nemigen jöhetett ki márciusban…
leopop32023-03-05 23:24:52 // 55579
Pirosra cseréltük a biztonsági övet Bellában 🔧🚘
Ha kíváncsi vagy milyen lett vagy hogy hogyan nézd meg a legújabb epizódot 📺
Remélem tetszeni fog nektek 😁

Piros biztonsági öv videó
Kazes☻2023-02-22 10:27:56 // 55578
Piritu - 1.000.0002023-02-21 12:28:12 // 55577
BenuGT2023-02-20 10:50:55 // 55576
Köszönöm a választ! Akkor hagyom így , max kap 1-1 100as véget. :) . Fura nekem a benzines GT után ez a csend… :)
fazek2023-02-20 08:10:50 // 55575
Szia! Ugyan nem giulietta de ugyan az a motor van a 159-ben és hátsó dob leszedése után semmi változás a hangjában. Én vettem rá annó új dobot,de csere alkalmával kipróbáltam dob nélkül is. RomeoOne csak egy csővel oldotta meg a hátsó dob helyét,de ő is azt írta hogy nem tapasztalt változást.
BenuGT2023-02-20 06:57:10 // 55574
Sziasztok! Aki cserélt már ki hátsó dobot dízel Giuliettán sima csőre , leírná tapasztalatát hang szempontjából? Lenne hallható változás? A DPF meg a kati benne van. (Első dízel alfám ,2.0JTD :) )
Zadia2023-02-17 21:40:29 // 55573
Sziasztok.

2019 es Giuliettamba szertnem kicserelni a belso hagyomanyos izzokat ledesre vagz valamilyen masik izzokra amik jobban vilagitananak a gyariaknal.
Elvileg csak canbus free izzok jok.
Tudnatok ajanlani pontos tipust meg helyet,hogz honnan rendeljek?
jjohn2023-02-16 13:25:55 // 55572
Köszi megpróbálom.
Csabo222023-02-16 12:37:53 // 55571
A benti levegőt vizsgáló ventilátoros "fűtőszál" lehet elkoszolódva. Érdemes lenne azt kipucolni.
A klíma panelen szokott lenni egy rács, a mögött helyezkedik el általában.
Csabo222023-02-16 12:35:38 // 55570
Szia
Alfaowner fórumon van egy topic ahova ha beirod a rádióba ütött számot (asszem bp-vel kezdődik) akkor 1-2 nap múlva megirja egy tag a kódot.
jjohn2023-02-15 08:46:55 // 55569
Sziasztok!
Kérdésem lenne, honnan lehet rádió kódot beszerezni, ha nincs kódkártya van e valamilyen program amivel generálni lehet?
Zümi1472023-01-28 07:07:38 // 55568
Sziasztok!
Egy MiTo-val lenne probléma.
A beltér fűtés érdekesen működik. Meleg levegőt csak a vezető oldalon nyomja, az "anyósülés" oldalon csak hideg, kinti levegő jön be.
pettinke2023-01-27 19:42:08 // 55567
van a TEG olvasó (amibe bedugod a kulcsot), annak a csatlakozója lesz tán kontaktos
Rovar2023-01-27 15:39:42 // 55566
Sziasztok!
Brera első ajtóba keresgélek hangszóró rácsot. Esetleg van infója valakinek, a 159-é is jó lehet?
Köszönettel: Rovar
Ktomi2023-01-26 19:49:09 // 55565
Sziasztok, megbízható, ügyes karosszéria lakatost keresek, aki ért az Alfákhoz (is) és hajlandó "kisebb" javítási munkákat is megcsinálni. Konkrétan Alfa GT küszöb javítás/csere lenne a feladat mindkét oldalon. Ha valakinek van ilyen kapcsolata, kérem ossza meg velem (is). Köszi!
Keoma2023-01-26 08:33:01 // 55564
Sziasztok!Gondom a következő:Az autó(159-es) nem akarja elfogadni,nem ismeri fel a kulcsot.Ki tapasztalt már ilyet és hogyan javította meg a hibát?Köszönöm a válaszokat!
alfa1562023-01-22 06:23:20 // 55563
Köszi, hát ez fantasztikus! Gondolom nem ócsó!
Piritu - 1.000.0002023-01-21 16:06:53 // 55562
Kormány nyomaték jeladó hibád lesz. Most még csak előre jelzi később majd "spontán" is jön.
Nálam a Pandánál ugyan ezt csinálta, először csak akkor ha koppig volt tekerve, aztán már egyenes menésnél is. Sok-sok érintkező van benne, ezek adják meg idővel magukat

Így néz ki és itt van a motor mellett:
alfa1562023-01-21 09:49:20 // 55561
Ezt írta ki
alfa1562023-01-21 09:44:28 // 55560
Sziasztok, lányom Mitoja reggel a garázsból való kijáráskor az alábbit produkálta. Szervó hibát írt ki és a kormány szervó el is ment. Piros kormány a műszerfalon. Újra inditás után semmi hiba minden jó. A ki bejárásn a kormányt teljesen ütközésig kell tekerni akkor jelentkezett. Mi okozhatta?
Kazes☻2023-01-16 22:41:36 // 55559
Az a tetőablak... az király! :D
berobbantam2022-12-27 18:35:16 // 55557
Szia.
A fékolaj is?Mert a kuplung onnan megy.És ha enged akkor először a kuplung levegősődik be.A féknek lejebb van a csatlakozója.Legalábbis az 56-nál.
Jorjie2022-12-27 14:58:16 // 55555
55555 K!



:-))
alfa1562022-12-27 14:16:32 // 55553
Srácok vőm 147 es e kuplung környéke tiszta olaj, sebességet nem veszi kuplung fura nem emel ki. A szervó olaj az teli van. Mi a szösz lehet?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak