Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Thomika2004-11-09 13:23:34 // 92
Látod,nekem töéletesen működik a hűtés! :) Kicseréltem tavaly télen a termo-t, azóta minden ok!
norbee2004-11-09 11:45:24 // 91
Wickey
Csak :P
Úgy értettem, hogy nem látom a kiegyenlítőtarbályban, hogy olyan észvesztően csökkenne a vízszint, a venti indulása előtt. Na most ha a termosztát még csak negyedig-félig van kinyitva a venti bekapcsolásakor, akkor a hűtőben lévő kevés forró víz hamar meghül (15-20 mp-t jár a ventim alkalmanként), az visszamegy a motorba, és a kijelzőn marad a stabil 90 fokos érték, és beindul a körforgás. Vazz, megvilágosodtam. :))))
Wickey2004-11-09 11:23:08 // 90
Ja, és a venti drótjait SOHA ne húzd le, ha nem vagy 100%ig biztos a forrás jelző lámpa, és/vagy a vízhőfokmérő helyes működésében. Maradjon csak rajta. A hideg motor nem gáz, az nem főzi meg a hengerfejeket.
Ötlet: mindenképp a műszer helyes működésére gyúrj rá. Az alapján meg menet közben diagnosztizálható a termosztát működése (ha nyitva megragadt akkor egy laza ötödik/90-es menetnél faszán visszahűl a motor)
Wickey2004-11-09 11:20:48 // 89
Nem. :-P
miért kéne egy bekapcsolt ventillátortól láthatóan csökkennie a vízszintnek?
norbee2004-11-09 11:13:18 // 88
Helló szakik!
Melegedés progléma boxeren úgy néz ki megoldva, a visszajelző lámpa jeladója volt a hibás. Már csak azért is, mert 90 foknál még nem bugyogott a víz a tartályban, viszont a lámpa már égett... Mondjuk azért azt hozzátenném, hogy a műszer szerinti 90-nél bekapcsol a ventillátor, de közben a vízszint csökkenés nem igazán látszik a kiegyenlítő tartályban, pedig a csövek mind forróak, szóval hétvégén még kipróbálom, hogy mi van ha lehúzom a venti drótjait, mert lehet hogy a termosztát sem túl frankó, csak ilyen kutya hidegben nem tudtuk rendesen produkálni a dolgot. Vagy mi van má, elég értelmesen fogalmazok?
ingegnere2004-11-09 08:10:18 // 87
Keressük egymást gyerekek! Fent figyel egy pár Dell'Orto a polcomon nagy torokkal.
admirális2004-11-08 20:52:58 // 86
Aha. Értem. Jó tipp, holnap kipróbálom. Meg persze reméljük hogy tényleg csak egy hibás bejegyzés ami egyszer csak rájött, mert voltaképpen nem előzte meg semmi ami ezt okozhatja. Egyébként most szervizben van a paripa, és a szerelővel beszélgettem egy kicsit. Mondta hogy egyik haverja a saját 156-osában véletlenül kihúzta a légzsák biztosítékját és neki meg az után jött elő.
Na lényeg a lényeg, holnap ha visszakapom a járgányt kipróbálom.
Paco2004-11-08 20:20:27 // 85
Reálisnak reális de én nem adnék érte annyit. Már csak azért is, mert ingyen is megoldható. Akssisaru le, legalább két percre. Visszarakás után 20* ráadni a gyújtást 2.3 mp-re 5-10 mp-es szünetekkel. Ha az alatt nem jön elő a computerben tárolt hiba végleg elfelejti.
Elméletileg így működnie kell, de ha nem felejti el akkor sem vesztettél némi dőn kívül semmit.
admirális2004-11-08 20:07:39 // 84
Szerintetek az reális, hogy márkaszervizben 3 E forintért kiütik a hibás légzsák bejegyzést a kompjúterből? Én ezt kicsit kevésnek tartom, dehát ki tudja... Szóval mit gondoltok?
Ali762004-11-08 19:21:09 // 83
Szevasztok!
Kicsit off, kellene egy barátmonak 2db 33-as ikerkarbi, egyáltalán nem biztos, hogy frankó az ötlet... van egy porsche 914-ese (1971-es porsche-
vw) 4 hengeres boxer duruzsolna benne, ha nem lenne szar az injektorja, én ajánlottam neki az alfaboxer karbijait, már csak szerezni kellene... Ha van valakinek eladó egy próbát megelőzően biztos vevő lenne rájuk...
Köszi
wwwSentinelwww2004-11-08 17:35:26 // 82
THX, loool, az enyim autóm nem dízel ám :))) megnézzük mi lesz, veszek adalékot. Amugy 10W 40 van benne :-O
Lehet hogy híg neki az olajacska.
Szabi1552004-11-08 17:31:00 // 81
Sziasztok!
Szükségem lenne 155 2.0TS 8V AlfaCode nélküli Workshop Manual-ra.
A motorvezérlő lábkiosztása érdekelne, a gyujtóelektronika végfokaihoz kimenő 4 kanóc csatlakozótüskéjének a száma izgat. Az én példányomon a rendszer felépítése jól látható, de a szkennelés miatt a csati sorszámai és a drótok szinei nem kivehetőek. Ha van valakinek rajza ne kíméljen.
Köszi.
Szükségem lenne 155 2.0TS 8V AlfaCode nélküli Workshop Manual-ra.
A motorvezérlő lábkiosztása érdekelne, a gyujtóelektronika végfokaihoz kimenő 4 kanóc csatlakozótüskéjének a száma izgat. Az én példányomon a rendszer felépítése jól látható, de a szkennelés miatt a csati sorszámai és a drótok szinei nem kivehetőek. Ha van valakinek rajza ne kíméljen.
Köszi.
norbee2004-11-08 17:23:44 // 80
Messiah
Attól függ. Dízeleknél természetes... :))))
Amúgy benzinesnél szokásos szimptómák, ha nincs furcsa szag, csörgő hang, stb: felhígult, elhasználódott motorolaj (tegyél bele 5W40 helyet 10W40-t legközelebb), általános motorkopás, szelepszárszimmering kopás, szivárgó olajleeresztő nyílás. Lehet kapni motorolajadalékot ilyen esetekre (Wynns, STP), 5 liter olajhoz tőccs egy ilyen flakont, aztán nézd meg csökken-e a fogyasztott mennyiség.
wwwSentinelwww2004-11-08 14:58:33 // 79
Uhh még valami,szerintetek ha a kocsim elkezdte enni az olajat, akkor annak milyen okai lehetnek? :)))
wwwSentinelwww2004-11-08 14:54:48 // 78
Kössz a tippet a direktszűrőhöz, nemtom még, majd ha megcsinálom a többi dolgot a V6 on, akkor esetleg zúzok bele egyet.
Köszi az ablaktörlő tippet is, ha minden jól megy akkor kapok karokat. Nekem sajna le van törve a műanyag kis bilincs és ezért nem töröl, mert kilóg a gumi belőle :((( bad guuuy.
Inner Circle2004-11-08 12:54:37 // 77
Na ja, de ha hajnali egykor veszed az autópálya mellett, és a lerohadt régi sarukat csak a szigszalag tartja a helyén, akkor már kifejezetten olcsónak tűnik! :) Ne szidjuk a benzinkutakat, amiért drágán árulnak, én vettem pl. kerékkulcsot egy 1400 km-es út előtt, miután az enyémben megfolyt a fém. Használtam is, és nem sajnáltam közben azt a 20 eurót :)
szutyok2004-11-08 12:52:58 // 76
Á dehogy! Én ott vettem, amikor nagyon kellett, és csak duplája volt a Tecsó árához képest! Igaz az utóbbi az "gazdaságos"!
Thomika2004-11-08 12:50:27 // 75
gondolom 400%os árréssel :)
Paco2004-11-08 12:44:54 // 74
Nem a hely volt rossz, hanem az eladó :)
szutyok2004-11-08 12:06:56 // 73
A legtöbb benzinkút is árulja!
Thomika2004-11-08 12:04:30 // 72
Igaz még TSak 1 boltban voltam, de ott nézett rám a csaj, hogy mit akarok én ott, ők olyat nem tartanak.. ezért gondoltam, feldobom a témát,hátha rossz helyen kezdtem keresgélni, de ezek szerint az irány jó volt, csak xar helyen álltam meg :))
THX Paco :)
Azért a műszerfal ügyben lehet, hogy zargatnálak majd! Ha vmikor ráérsz, megmutatnám, mert eddig nem tudtam vele semmit sem kezdeni.. (tudom "a hiba az ön készülékében van", de elektromos cuccokban nem vagyok túl jó)..
Thomika2004-11-08 11:39:51 // 70
Srácok!
Kéne egy kis help! Hol lehet akku sarukat kapni (Budapest)?? Tudom, amatőr kérdés, de eddig még soha nem volt rá szükségem, most viszont még tél előtt ki kéne cserélnem...
előre is köszi
T.
david1552004-11-08 10:38:43 // 69
Ja. és ha lehet ilyen kívánságom, pösti legyen az illető.
THX
david1552004-11-08 10:36:53 // 68
Sziasztok Cartársak!
Egy nyári motormosás nyomán behalt az elektronikus berendezések nagy része a ótómon (155 2.0 TS 16V). Ködlámpa csak a tompítottal együtt megy, tetőablak teljesen behalt, hátsó szélvédő fűtés random. Tudtok olyan autóvillanyszerelőt, aki nem vág ki kapásból egy "ilyen idős olasz kocsival", és korrekt áron orvosolja a kis hibákat? Fontos lenne, hogy tényleg profi legyen, mert az előző próbálkozó (szerelő) több hibával adta vissza, mint amennyivel odavittem.
Előre is köszi
david
FRC2004-11-08 09:50:46 // 67
Erdekelne hogy a 164 vagy a 75 2000ccm TS motorokban hol tudom le ellenőrizni a váltó olaj szintjét???
kertecs2004-11-08 09:18:07 // 66
Ablaktörlő kérdés: leírom amit én tapasztaltam (igaz 155, de a 145-nél nem hasonló?), hátha valakinek segít:
- itt Pécsen lehet kapni champion ablaktörlő gumit 155-höz, kb 2E Ft
- ez is hasznos lehet http://www.alfa155.com/155/Technical/Wipers/wipers.htm
Én megcsináltam és tökéletes lett a szakaszos törlés.
kertecs2004-11-08 09:03:14 // 65
Hello Paco!
Én hétvégén nem net-ezek, csak most ébredezem. Most éppen nem akut a dolog, mert megfőzni nem fogom a motort ilyen időben, de ennek ellenére csinál számomra érdekes dolgokat... alapjáraton 80 fok körül van hogy ki-be kapcsolgat a venti. Na mindegy, nekem furcsa.
Én pécsi vagyok, nekem egyszerűbb ha le tudom húzni valahonnan, de vannak pesti haverok akit talán el tudok küldeni a cd-ért hozzád.
Amelyik neked egyszerűbb. Köszi
GEORGE2004-11-07 18:05:37 // 64
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem!
A 155-s Alfába lévő 2,0TD motorhoz kellene 1db alapméretes dugattyú.
Mára kiderült ,hogy a '96-os Temprámban ugyan ilyen motor van.
Ha tud valaki infot netalán dugattyút kérem csörögjön rám.
elöre is köszi itt a szám:20-3446255
Tisztelettel: GEORGE 146ti
Robi2004-11-07 15:24:44 // 63
Ja, nagyon fontos! Ha a direktszűrő mellett döntesz, akkor úgy szereld fel, hogy hideg levegőt tudjon szívni, különben adtál a szarnak egy pofont.
Robi2004-11-07 15:22:54 // 62
Nekem van direktszűrőm, de nem használom, szerintem nem éri meg. Erősebb vele az autó, de nem sokkal.
Fogyasztás max attól lesz nagyobb, hogy jobban nyomod a gázt, a direktszűrőtől önmagában biztos nem, sőt, elvileg csökkennie kellene. A hang viszont nagyon tuti lesz, legalábbis az én turbós gépemen eszetlen jól süvít.
wwwSentinelwww2004-11-06 14:27:22 // 61
Sziszatok, egy szaki megoldása érdekelne akinek van Direktszűrő a kocsijában. Gondolkodom rajta hogy kéne betenni a kocsimba, de nem vagyok biztos benne hogy jó döntés a V6 nál. Mekkora lenne a hangja, és mennyi többletfogyasztást eredményezne. Régi 1.8i Vectrámban volt, de az kisebb is volt :)))))
Érdemes vagy nem? Plusz Lóerőt sajtol ki valamit? Talán inkább csak hang nem? thx
lorinnyu2004-11-06 09:42:31 // 60
köszi a segitséget jövöhéten majd elbohockodom vele mert addig folyamatosan utazom amugy komoly a felnid
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-11-05 20:57:46 // 59
Sziasztok!
Karbis boxernél ismeri-e valaki pontosan a mechanikus pumpa hajtását a blokkon belül?
nekem anno az eladó-szerelő szart vele foglalkozni és típushiba jelszóval
rábaszta azt az OFF elektro-AC-t,amivel 120 a vége és ami folyamatosan
zakatol :-(
utána egy manus megcsinálta a mocigenerálnál,sajna nem néztem meg
szétkapva
mentem vagy 4-5e-t vele és egy téli fagyásos balhé után már megint
nem nyomott az eredeti AC eleget, pedig vettem újat.
na azóta megint az ElektroAC van rajt' de már kurvára unom, főleg hogy
pályán nem bírok haladni rendesen :-(
Most úgy döntöttem, megcsináltatom a szerelőmmel,de még ő se csinált ilyet
és nem akarom megszívatni azzal,hogy pl. mittomén ha a főtengely bütyke hajtja és az el van kopva akkor szét kell miatta szedni az egész motort darabokra és mindez csak menet közben derül ki.
Köszi előre is minden segítséget!
Robesz72004-11-05 18:55:33 // 58
lorinnyu: én tudok neked segíteni, pont tegnap cseréltem ott izzót. Nekm is 1996-os 146-om van. Szóval: a jobb első ajtót kinyitod, ott találsz a műszerfal oldalán a fűtésbevezetésnél egy csavart. Vedd ki. Aztán húzd azt a panelrészt, amit a csavar fogott. Simán ki lehet pattintani... aztán a panel helyén marad üreg bal oldalán találsz csavart, ami a középkonzol azon részét fogja, amin a kapcsolók vannak. Vedd ki azt a csavart is, majd kezd el húzni óvatosan a középkonzol paneljét.... le fog jönni az a kapcsoló, amivel azt állítod, hová fújja a levegőt... ne ijedj meg, jó úton jársz... vedd ki az alatta rejlő csavart....húzd ismét...lejön a ventilátor kapcsoló....húzd tovább,. lejön a hőfok szabályzó, vedd ki az alatta lévő csavart, majd a panel bal felső sarkában van egy kis dugó, húzd ki, alatta van egy csavar, vedd ki és lejön a panel. Alatta vannak az izzók: 2db 138 Ft a kettő (12V, 1,2W)
Sok sikert...
raga2004-11-05 18:33:11 // 57
Hi!
Sajnos, már 40-60ezer után is tönkre tud menni, dieseles kerregő hang indításnál, ami néhány mp.után megszünik, végstádiumban már menet közben is kerreg, Lancia-s ra szokás cserélni ez elméletileg már bír több mint 100at.
BFMSE2004-11-05 17:25:17 // 56
Hali!
Mit tudtok mondani a TS motoroknal a vezerlesmodositorol. Marmint 100 e km utan tenyleg megadjak magukat? Es milyen tunetei vannak? Az enyem mintha furcsa hangokat adna, es ennek szeretnek utanajarni!
Akinek van tapasztalata a temaval kapcsolatban irjon vmit...
Thx
brien2004-11-05 16:26:56 // 54
Köszi a segítséget, mindennap itt megyek el az SPQR elött, és csorgatom a nyálam a Maserati matricákra :) mivel autójuk még nincsen, majd beugrom hozzájuk
brien2004-11-05 16:24:49 // 53
Akkor marad a cd copyright :)
Adsz egy telefonszámot, felhívlak és valahol összefutunk Pesten, a jövőhéten
itt az enyém: +36702652975
Igaz én reggel 8-17-ig dolgozom, de azért van 1 óra ebédidőm is:)
Paco2004-11-05 16:19:02 // 52
Hétközben nem szoktam otthon bekapcsolva hagyni a gépet :)
Punisher2004-11-05 16:09:23 // 51
Csak gumit elvileg minden Alfa alkatrészesnél kell kapnod. Én a Néronál vettem.
brien2004-11-05 16:05:13 // 50
Nem, szerencsére azok a pöckök még jók, nade hol veszek csak gumit? SPQR? :)
brien2004-11-05 16:03:43 // 49
Ez itt kérem szépen a gyorsszervíz? :)
Mindenre van megoldás azonnal...szal' csak hétköznap tudom lehúzni az FTP-ről, mert csak a cégnél van ADSL :)
És köszönöm az eddigi segítséget ;-)
lorinnyu2004-11-05 16:03:26 // 48
nos ebben az esetben valoban nehogy pénzt adj másik lapátér, azt hittem széttörtek a a karban a pöckök amik a gumis részt tartják,mert nekem az volt.
Paco2004-11-05 16:00:35 // 47
Látom megjött a kolléga. Ilyenkor kell beesni melózni? :-P
Na ott áll két V6 a sarokban kérem cseréljen rajta generátort :)
Paco2004-11-05 15:58:57 // 46
Trencsik Roland +36309596391
Tatai Alfa bontó
Paco2004-11-05 15:57:55 // 45
Anno feltettem FTP-re és aki kérte letölthette. Ha nagyon sürgősen kell akkkor az egész szervizcd-t ismét ki tudom tenni, és a hétvégén lekaphatod, vagy a másik megoldás, hogy kiírom cd-re.
brien2004-11-05 15:57:51 // 44
Nos, erre a problémára már rájöttünk....a motorral lesz gond, nem tud valaki egy alfa bontót? :)
Punisher2004-11-05 15:54:33 // 43
Ahhoz nem kell ablaktörlő motort, vagy valami drága dolgot cserélni szerencsére.