Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-04-05 09:03:59 // 54404
az őskorban (az én autóm, pont most cseréltem a kapcsolót mert a váltókivételben valahogy egy érintkezője letört) a hátramenet kapcsoló a váltóba volt behajtva kívülről mint egy szenzor, belül egy kapcsolóhoz hozzáért a megfelelő villa/kapcsolórúd/tengely mittudomén, kívül két érintkező azon egy-egy saru a megszakított ágon...
earbash2019-04-04 18:40:38 // 54403
Szia!
Igen, hátul így oldanám meg a kamera tápellátasát, a kapcsolónak a jele a fejegységnek kellene hogy “tudja” mikor kell átváltani a kamera képére a kijelzőnek. :)
Levee156SW2019-04-04 09:39:43 // 54402
Szia,

esetleg a tolatolamparol?
(Csak tipp, az olaszokbol siman kinezek vmi testmegszakitasos huncutsagot...en is epp drl projektre keszulok.)
earbash2019-04-04 08:18:36 // 54401
Sziasztok!
Tolatókamerát szeretnék bekötni a 147-be, honnan tudnám levenni a tolatólámpa kapcsoló jelét? Esetleg gyárilag ki van vezetve valahova?
Köszönöm!
otci2019-03-27 21:36:40 // 54400
Üdv.
Ez az infó nekem is jól jönne,
jó lenne egy megbízható szerelő itt Győrben illetve környékén.
Én amit tudok magam megcsinálom....
AlfaDavid2019-03-25 15:57:56 // 54399
Sziasztok! Győrben vagy környékén tudtok hozzáértő Alfas szerelőt? Köszi!
Levee156SW2019-03-25 10:06:51 // 54398
Hozzaerto helyen csinaltak?
Az a ket het km-ben mit jelent? Kb. annyit,mig az ECU hozzatanul egy esetleg elrakott vezerleshez?
Ez a motor nem csak a viszonylag nagy szivo literteljesitmeny miatt nagyon erzekeny erre, hanem az IGR miatt is.

(Nem kulon EGR szelepes kipufogogaz visszavezetes van, hanem alkalmas szeleposszenyitasi idokkel szandekosan "elrontjak" az atoblites hatasfokat gyarilag,igy javitva az emisszion. Na mikor ez egy pontatlan vezerles beallitassal "tul jol" sikerul, akkor van az,hogy keves a trafo begyujtani a koszos cuccot.)
aron90902019-03-24 18:59:50 // 54397
Februárban vettem utána elvittem vezérléscserére és utána kb 2 hét múlva kezdte el.
Levee156SW2019-03-23 23:24:23 // 54396
Ha ezzel is annyit varialtak,mint a legtomegmerokkel,akkor felvetodik a kerdes,hogy
-Also?
-Felso?
-CF1?
-CF2?
-CF3?
Levee156SW2019-03-23 23:22:19 // 54395
Szia,

az mit jelent,hogy adott?

Most vetted igy, vagy fokozatosan ilyen lett, vagy hirtelen?

A nem vegig Bosch trafosort minden esetre nem tartom jo otletnek.
Ha az elozmenyek ismeretlenek,akar injektor becsopoges is lehet,vagy kezdodo benzinnyomasszabalyzo hiba.
Vezerlesmodosito es szivosorhossz-allitas rendben mukodnek?
marci912019-03-23 17:29:50 // 54394
Sziasztok! Tudnátok segìteni abban, hogy Bosch cikkszám szerint mely 4 vezetèkes lambdaszondát cèlszerű választani 1.6 ts motorhoz? Ha csatlakozó nèlküli univerzális az se gond, csak tartson ki sokáig. Köszönöm!
pettinke2019-03-23 15:24:17 // 54393
Holtponti jeladó is lehetne akár, vagy szar a 3-as hengerben a kompresszió, vagy el van rakva a vezérlés. Vagy a kábelkorbács... Vagy tényleg a trafók.
aron90902019-03-23 13:06:51 // 54392
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni adott egy GT 2.0 JTS.
Beindításnál pár másodpercig mintha nem állna be az alapjárat utána tökéletesen jár majd menet közben 3-4 ezer között elkezd rángatni és dob egy MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE hibát ami nemsokára el is tűnik és megy tovább szépen az autó. Szerelő kiolvasta géppel a 3. hengerhez ír trafó hibát és több henger gyújtására is hiba. Ki lett próbálva 2 zsír új trafóval is azokkal pedig állandóan világított a check engine és kiolvasásnál gyújtótekercs hibát írt. Végül fel lett cserélve a 3. és 4. henger trafója de úgy is a 3. hengerhez írta a trafó hibát. (1. és 2. henger gyári trafó, 3. és 4. Beru trafó)
Valaki találkozott már ilyennel vagy van valami tippje mitől lehet?
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-03-17 09:42:16 // 54391
kösz a szakértést, megnéztem, de nekem sima "cigánykuplung" :-) van benne nem ilyen utánállítós. A lamellák harmadának vége le van törve, a kinyomócsapágynak az eleje eltűnt és pár golyó is :-p - elvileg a tárcsa lehet úgy-ahogy ép de nyilván fel sem merül hogy pont azt hagynám meg :-)
szóval megy a kukába
a központosítón túl a gyári 2700 oldalas manual sem ír semmit, csak a csavarok fokozatos és átlómenti kiengedését...
pettinke2019-03-16 20:57:32 // 54390
mondom, nem egyenlő
Jani72122019-03-16 20:56:12 // 54389
ezen jobban érthető: tekerd 3:38 ra
másik
Jani72122019-03-16 20:47:57 // 54388
nem egészen
ez
Kazes☻2019-03-16 20:45:08 // 54387
Na, jó... de úgy kezdted, hogy kuka! :)
pettinke2019-03-16 20:44:55 // 54386
spéci szerszám =/= központosító tüske...
Jani72122019-03-16 20:37:09 // 54385
kiszedéshez az SAC kuplungokat feszültségmentesíteni kell, amihez spéci szerszám kell! Persze csak, ha az eredeti nyomólapot akarod visszarakni, ha kuka akkor nem
pettinke2019-03-16 20:34:06 // 54384
életemben nem láttam még olyat, hogy kifelé szedéshez központosítót használjon bárki ... ha már ennyire félted a tárcsát, ezerszer egyszerűbb alátenni egy rongyot. amúgy a befelé rakáshoz sem kell feltétlenül, csak úgy kevésbé kell ügyeskedni.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-03-16 18:58:58 // 54383
na, én is így gondoltam...a gyári manual szerint kifelé is kell - persze, ha a frissen beszerelt kuplungot újra ki kell venni - mondjuk egy hátsó főtengelyszimmering csere miatt - akkor hasznos lehet, ha a tárcsa nem esik neki élével semminek - de szemétbe szánt cuccnál simán elkerülhető a használata...
Attis2019-03-16 14:40:55 // 54382
Sziasztok!
Tudna valaki hibakódot kiolvasni egy 1.6-os 147esből? Lehetòleg a 18. kerületben vagy a környékén? Természetesen nem ingyen. Köszönöm!
Kazes☻2019-03-16 13:03:51 // 54381
Kifele... minek?! Majd összefelé! :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-03-16 11:46:53 // 54380
Sziasztok!
Kukába szánt kuplungszerkezet + tárcsa kiszerelésekor nem kell ilyen központosító tüskével bohóckodni, csak kihajtom a csavarokat és kiveszem a cuccokat?
Kősz
Cady2019-03-13 16:31:21 // 54379
köszi
Kazes☻2019-03-11 14:58:21 // 54378
Ő talán tud alkatrészt hozzá.
Cady2019-03-11 14:06:02 // 54377
Sziasztok, Alfetta/Giulietta/75/90 kézifék kar tömítő gyűrű cserére van vmi alkatrész beszerzés vagy megoldás tippetek?

Köszönöm.

Levee156SW2019-03-07 09:39:55 // 54376
En is csak 156 alapjan tippelnem,hogy FL utan mar folfele kiszedos...a reledoboz fedelet nem art leszedni.
bat772019-03-05 11:13:15 // 54375
Ilyen. :-)
https://youtu.be/g_ZvpiapM4o

Kicsit nehézkes...
Jorjie2019-03-05 10:45:46 // 54374
Ha olyan mint a 156-nál, akkor a légtömegmérőt kell kiszedni. Legalább is én úgy csináltam.
bat772019-03-05 09:18:01 // 54373
Hello!
2003-as 1,9 jtd motoros 147-esnél, hogy lehet légszűrőt cserélni?
Le kell bontani az elejét vagy van egyszerűbb módja?
Kösz a választ!
FRC2019-03-05 07:14:01 // 54372
Többnyire a 12v V6 motorokra volt jellemző a vez. tengely kopása.
Ezek a motorok még nem hidrotőkések, és az ajánlott 10.000km-ként ajánlott szelepállítás rendre elmaradt.

Viszont ha nem "csattognak" akkor szebb - ércesebb hangjuk van mint a 24v Bussoknak.
Rolee462019-03-04 19:21:25 // 54371
Sziasztok!

Kérdezni szeretném,hogy mennyire típushiba a v6-nál a vezérműtengely kopás, vagy a nem meg felelő karbantartás eredménye ha elkopik?
Jani72122019-03-03 21:00:50 // 54370
srácok az M32 váltókban van valami különbség az 1.9 vagy a 2.2 motoros autóknál? Mert nekem fura, hogy ugyanazt írják több különböző motorhoz
Turismoo2019-03-02 19:25:22 // 54369
Le volt véve az akku beszerelés alatt.
Zolibácsi2019-03-02 18:56:32 // 54367
Aksi sarut piszkaltatok?
Turismoo2019-03-02 18:23:46 // 54366
Sziasztok!

Hi-fi beszerelés után nem lehet indítani az Alfa 159-em. Be lehet csukni az ajtókat, a műszerfalon világít az óra, ha kinyitom az ajtót, le lehet húzni az ablakokat kulccsal. De ha berakom a gyújtáskapcsolóba a kulcsot, nem érzékeli egyáltalán, nem gyúl ki semmi lámpa a műszerfalon, nem írja ki azt se hogy "Key not recognized", semmit nem csinál.

Az akku nincs lemerülve, biztosítékok nincsenek kiégve.

Tudnátok segíteni hogy mi lehet a baj?
Levee156SW2019-03-01 16:06:52 // 54365
Tegnap Godon inkognitoban autozva orommel konstataltam, hogy a JTD-156 rendszam megfelelo auton van...udv a cartarsnak! :)
marci912019-02-28 10:03:03 // 54364
Sziasztok!
2.0 TS balansz szíjáról mit kell tudni? Hol vannak rajtuk a jelölések és mire kell figyelni felrakásnál? Az orr felöli balansz tengelynél van némi olajszivárgás, ide milyen méretű szimering kell? Köszönöm!
Piritu2019-02-27 19:58:17 // 54363
Talán Kau csinált ilyet, de nem biztos.
Sityu2019-02-27 15:42:23 // 54362
Megkerestem már és segített :) Ma kaptam meg a csomagot és közben sikerült beszereznem egy felújított hengerfejet is, 2.0 tengelyekkel. Érdemes feltenni az 1.6-ra a 2.0 tengelyeit? (van szerszámom mind a kettőhöz..) Azt olvastam, hogy remap is dukál hozzá.
Valaki csinált már itthon ilyet?
Piritu2019-02-24 18:13:50 // 54361
Amúgy pont emiatt kellene végre megkeresned akit mondtam. Ő mindezt a keresést is elvégzi helyetted és akkor nem tudsz hibázni.
Piritu2019-02-24 18:01:06 // 54360
ott a 32104 is
Piritu2019-02-24 18:00:44 // 54359
Az enyém alvázszám nélkül is felkínálja a motorvariánsokat...
Sityu2019-02-24 12:27:37 // 54358
Az EPER is ugyanazt csinálja, mint az unix keresője. VIN alapján kidobja az autót, egyértelműen, még a kárpit szinét is, aztán mire az alkatrészig eljutok ugyanúgy elémszórja az összes létezőt. Nem szűri, hiába AR32104 a motor.. hagy hibázni
Piritu2019-02-24 12:18:27 // 54357
Kell egy ePER es abban minden cikkszamot megtalalsz,....
Sityu2019-02-24 12:01:11 // 54356
Sajnos it-ben jobb vagyok, mint autószerelésben és minden alkalommal spriccel az agyvelő a fülemből, hogy nem lehet egyértelműen azonosítani egy alkatrészt, vagy nem lehet kitölteni az adatbázist, hogy mi van a szettben :( 2019 van és a kiszerelt alkatrésszel kell besétálni a bótba, vagy tolómérővel telefonálni.....
szv782019-02-24 11:18:33 // 54355
Sziasztok!

Examiner-el a porlasztó korrekciós értékét meg lehet nézni? 159 2,4 nél gyanítom, hogy valami nem kerek. Finom gázadásnál kopok valami, de erősebb gyorsításkor abba marad.
Viktor
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak